Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
CE1 - Capacidade para a realización de inspeccións, medicións, valoracións, taxacións, peritacións, estudos, informes, planos de labores e certificacións nas instalacións do ámbito da súa especialidade. |
A2 |
CE2 - Capacidade para a dirección, organización e operación das actividades obxecto das instalacións marítimas no ámbito da súa especialidade. |
A3 |
CE3 - Capacidade para o manexo de especificacións, regulamentos e normas de obrigado cumprimento. |
A4 |
CE4 - Capacidade de analizar e valorar o impacto social e ambiental das solucións técnicas, así como a prevención de riscos laborais no ámbito da súa especialidade. |
A7 |
CE7 - Capacidade para a operación e posta en marcha de novas instalacións ou que teñan por obxecto a construción, reforma, reparación, conservación, instalación, montaxe ou explotación, realización de medicións, cálculos, valoracións, taxacións, peritacións, estudos, informes, e outros traballos análogos de instalacións enerxéticas e industriais mariñas, nos seus respectivos casos, tanto con carácter principal como accesorio, sempre que quede comprendido pola súa natureza e característica na técnica propia da titulación, dentro do ámbito da súa especialidade, é dicir, operación e explotación. |
A8 |
CE8 - Capacidade para realizar actividades inspectoras de acordo co establecido na normativa europea referente ao control polo estado do porto. |
A63 |
CE53 - Supervisar o funcionamento dos sistemas eléctricos, electrónicos e de control |
A64 |
CE54 - Supervisar o funcionamento dos sistemas de control automático da máquina propulsora principal e sistemas auxiliares |
A69 |
CE59 - Manter e reparar os sistemas de control automático da máquina propulsora principal e das máquinas auxiliares |
A71 |
CE61 - Manter e reparar os sistemas eléctricos, electrónicos e automáticos de control da maquinaria de cuberta e do equipo de manipulación da carga |
B1 |
CT1 - Capacidad para gestionar los propios conocimientos y utilizar de forma eficiente técnicas de trabajo intelectual |
B2 |
CT2 - Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
CT3 - Comunicarse de xeito efectivo nun ámbito de traballo. |
B4 |
CT4 - Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
CT5 - Traballar de forma colaboradora. |
B8 |
CT8 - Versatilidade. |
B9 |
CT9 - Capacidade para a aprendizaxe de novos métodos e teorías, que lle doten dunha gran versatilidade para adaptarse a novas situacións. |
B10 |
CT10 - Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica. |
B11 |
CT11 - Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos habilidades e destrezas. |
C2 |
C2 - Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
C3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
C4 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
C5 - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
C6 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer e comprender os principios de funcionamento dos sistemas de propulsión e os sistemas auxiliares dos buques
Coñecemento xeral da terminoloxía referente á maquinaria e equipos da bordo.
Coñecer e saber utilizar os telemandos da maquinaria principal e auxiliar dos buques
Interpretación dos debuxos e manuais de maquinaria
Interpretación de diagramas dos sistemas de canalizacións, hidráulicos e pneumáticos
Interpretar correctamente os esquemas e canalizacións dunha instalación, sendo capaz de facer modificacións nestes, e trazar planos de pequenas instalacións ou partes destas.
Expresarse correctamente utilizando os termos relativos á maquinaria principal e auxiliar.
Interpretar a información contida nos catálogos, manuais e demais literatura técnica subministrada polas casas comerciais sobre os seus produtos.
En xeral preténdese que o alumno adquira os coñecementos teóricos e prácticos abondo, conducentes á obtención do título académico que pretende, para que, no exercicio da súa profesión, poida resolver cantas cuestións se lle presenten na enxeñaría da operación e o mantemento dos diversos elementos e sistemas auxiliares que compoñen os distintos tipos de buques, así como en calquera ámbito da industria. |
A1 A2 A3 A4 A7 A8 A63 A64 A69 A71
|
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11
|
C2 C3 C4 C5 C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
INTRODUCIÓN E XENERALIDADES |
Disposición xeral nun buque e da maquinaria
Tripulación e a súa responsabilidade respecto á maquinaria
Simboloxía e normalización.
Signos convencionais para canalizacións: normas UNE.
Símbolos básicos de instrumentación
|
SISTEMAS |
Función da maquinaria auxiliar
Disposición de plántas propulsoras
Disposición xeral dunha cámara de máquinas segundo propulsión
Disposición de equipos en cuberta.
Sistemas para a propulsión e xeración de enerxía
Sistemas de goberno e manobra.
Sistema de fondeo, amarre. (Molinetes, Cabrestantes, Máquinas de amarre e. Tipos de accionamento)
Sistema de acceso e aprovisionamento exterior e ao interior do buque.
Sistema de salvamento e dispositivos.
Sistema de prevención, detección e extinción de incendios.
Sistema de habilitación e fonda.
Sistemas de ventilación e climatización.
Sistemas de refrixeración por compresión
Servizos sanitarios (Auga doce fría e auga doce quente)
Sistema de achique, lastre e contra-incendios.
|
EQUIPOS |
Válvulas e accesorios
Bombas e dispositivos de bombeo
Compresores
Intercambiadores de calor
Grúas e plumas
Equipos de carga e descarga para buques tanques
Separadores de sentinas
Depuradoras centrífugas
Xeradores de auga doce
Plantas sépticas
Incinerador
Frío e climatización
Equipo de gas inerte
Sistemas de control electrohidráulico e electroneumático |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A2 A4 A7 A8 A63 A64 A69 A71 B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 C2 C3 C4 C5 C6 |
40 |
40 |
80 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A3 A4 A7 A8 B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 C2 C3 C4 C5 C6 |
4 |
34 |
38 |
Obradoiro |
A1 A2 A3 A4 A7 A8 B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 C2 C3 C4 C5 C6 |
14 |
0 |
14 |
Proba obxectiva |
A1 A2 A3 A4 A7 A8 B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 C2 C3 C4 C5 C6 |
3 |
15 |
18 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
0 |
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Comunicación utilizada para presentar de xeito sintético, secuencial, motivador e preciso os aspectos claves dos contidos fundamentais dun curso mediante a exposición oral, con ou sen apoio audiovisual |
Traballos tutelados |
Este traballo supoñerá a reflexión do estudante sobre aspectos introdutorios nas sesións maxistrais |
Obradoiro |
Cos medios dispoñibles en talleres realízanse prácticas do contido da materia. |
Proba obxectiva |
Avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes de forma escrita. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Os alumnos deberán presentarse no despacho do profesor, co fin de concretar os aspectos esenciais das materias para axudar ao seu estudo nas datas que se indiquen.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A1 A2 A3 A4 A7 A8 B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 C2 C3 C4 C5 C6 |
Proba escrita recollerá os contidos da materia e aprendizaxe. Esta proba está orientada a avaliar tanto a comprensión dos conceptos teóricos fundamentais, coma a súa aplicación á práctica.
Valorarase o desenvolvemento e claridade na explicación e aplicación dos conceptos teóricos e a formulación |
100 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
“Bombas. Teoría, diseño y aplicaciones”. Manuel Viejo
Zubicaray. Editorial Limusa. Méjico.1975. “Bombas y ventiladores”. ASINEL. 1985. Medios audiovisuales con representación de sistemas reales. “Principios de Máquinas Marinas para la propulsión de
buques”. Enrique Cánovas Rivas.TÓRCULO Artes Gráficas, S.A.L. Santiago de
Compostela. 1999. “Fundamentos y técnicas de la lubricación”. Aniceto Valverde
Martínez. Editorial Alción.1985. “Lubricantes y engrases”. ASINEL. 1985. “La lubricación y los aceites para motores de combustión interna”.
Damián A. Torres Domínguez. Universidad Politécnica de Madrid. Escuela
Técnica Superior de Ingenieros Agrónomos. 1978. “Heat
Exchanger Desing”. Arthur P. Fraas. A Wiley-Interscience Publication.
1989. “Compresores volumétricos”. Tomás S. Lencero. UPM. ETSII.
Sección de publicaciones. Madrid. 1990. “Aire comprimido. Teoría y cálculo de las instalaciones”.
Enrique Carnicer. Paraninfo. Madrid. 1991. “Aire comprimido. Compresores”. ASINEL. 1985. “Regulación del circuito de condensado y agua de alimentación”.
ASINEL. 1985. “Regulación y control”. Creus. “Sistemas de regulación”.
ASINEL. 1985. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|