Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Materiais de construción II Código 632G02010
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Civil
Coordinación
Carro Lopez, Diego
Correo electrónico
diego.carro@udc.es
Profesorado
Carro Lopez, Diego
Eiras Lopez, Javier
Gonzalez Fonteboa, Belen
Correo electrónico
diego.carro@udc.es
javier.eiras@udc.es
belen.gonzalez.fonteboa@udc.es
Web
Descrición xeral Búscase que o estudante adquira o coñecemento teórico e práctico das propiedades químicas, físicas, mecánicas e tecnolóxicas dos materiais máis utilizados en construcción.

Competencias do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Conocimiento teórico y práctico de las propiedades químicas, físicas, mecánicas y tecnológicas de los materiales más utilizados en construcción. A5
A6
B1
B2
B3
B4
B8
B9
B10
B11
B13
B14
Capacidad para documentarse, obtener información y aplicar los conocimientos de materiales de construcción en sistemas estructurales. A6
B1
B4
B8
B9
B12
B13
B14
C3
C4
C5
C6
Conocimiento de la relación entre la estructura de los materiales y las propiedades mecánicas que de ella se derivan, incluyendo la caracterización microestructural. A5
A6
B1
B2
B3
Conocimiento, comprensión y capacidad para aplicar los métodos, procedimientos y equipos que permiten la caracterización mecánica de los materiales, tanto experimentales como analíticos. A5
A6
B1
B2
B3
B4
B8
B10
B11
B15
C8
Capacidad para desarrollar un trabajo en grupo. Desarrollo de la capacidad de investigación y de uso de los recursos bibliográficos de la universidad. B5
B6
B7
B15
C1
C2
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
1. FORMIGÓNS Xeneralidades. Áridos para formigóns e granulometrías. Auga para formigóns . Propiedades do formigón fresco. Dosificación de formigóns: Fuller, Bolomey, Faury, ACI, de la Peña, Torralles, Aiïtcin. Fabricación, transporte e posta en obra. Xuntas. Curado. Propiedades do formigóns endurecido. Retracción. Resistencia. Fatiga. Cansancio. Diagrama tensión-deformación. Módulos de deformación. Fluencia. Ensaios. Agresións ó formigóns.
Durabilidad. Corrosión de armaduras. Aditivos para hormigones
2. MATERIAIS METÁLICOS Propiedades xerais. Ensaios. Metalografía e estrutura. Sistemas de equilibrio, regla das fases. Oxidación e corrosión. Siderurxia. Prerreducidos e fundicións. O alto forno. Aceros. Afino da fundición. Convertidores e forno eléctrico. Produtos siderúrxicos. Tratamentos térmicos. Metales non férreos. O aluminio: obtención, propiedades e utilización. O traballo dos metais: forxa, laminación, trefilado, recubrimentos, moldeo, soldadura, mecanizado. Productos siderúrxicos na construcción: estruturas, carriles, armaduras activas e pasivas, tuberías.
3. MADEIRA E CORCHO Madeira: O sector. Estrutura. Tipos de madeiras. Propiedades. Defectos, patoloxía y protección da madera. Preparación e tratamentos. Aplicacións. Corcho: Natureza. Obtención. Propiedades. Utilización.
4. POLÍMEROS Y NOVOS MATERIAIS Natureza e tipoloxía. Obtención. Propiedades mecánicas, eléctricas, ópticas e térmicas. Resistencia química. Procedimientos de conformado. Espumas. Utilización na construcción. Fibras. Matrices. Materiais para núcleos. Elastómeros. Propiedades, comportamento e aplicacións.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A5 A6 B10 B12 B13 B14 B15 B1 B2 B3 B5 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 45 45 90
Solución de problemas A5 B11 B13 B14 B15 B4 B7 C3 C5 C6 C8 15 30 45
Prácticas de laboratorio B9 C1 C2 C4 C7 2 0 2
Proba obxectiva A5 A6 B8 B1 B2 B6 C1 4 0 4
 
Atención personalizada 9 0 9
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral El profesor expone, inicialmente, el tema tratar, se plantea un índice y se facilita al alumno la bibliografía básica de consulta.
Una vez se ha desarrollado el tema correspondiente, se realiza una breve recapitulación sobre lo expuesto. Tal recapitulación facilitará la sedimentación de las ideas y conceptos fundamentales enunciados.
El alumno asimila y toma apuntes, plantea dudas y cuestiones complementarias, estudia, utiliza textos y realiza búsquedas en la red.
Solución de problemas El profesor plantea una aproximación a la resolución de casos prácticos. El alumno resuelve problemas y toma decisiones haciendo uso de los conocimientos aprendidos en la teoría. No se adiestrará al alumno únicamente en la resolución de tipos muy específicos ya que uno de los objetivos de la resolución de problemas es que el estudiante piense y se exprese de un modo ordenado y lógico
Prácticas de laboratorio El desarrollo de las sesiones comenzará con una explicación introductiva del profesor. En cualquier caso el alumno dispondrá de unas instrucciones breves y claras, pero que obliguen a un cierto trabajo de reflexión, que puede ser estimulado con algunas preguntas. Todas las prácticas deben acabar con la redacción de un informe. Este informe, no debe ser excesivamente largo. Debe ser concreto, pero personal, huyendo del clásico relleno de formularios.
Proba obxectiva Examen de preguntas cortas sobre cuestiones fundamentales de teoría y práctica.

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas de laboratorio
Descrición
Durante o periodo de realización das prácticas os profesores estarán a disposición dos alumnos para a supervisión das tarefas.
Os profesores están a disposición dos alumnos para a resolución de todas as dudas que poidan ter no horario de tutorías e, previa cita, en horarios flexibles.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Proba obxectiva A5 A6 B8 B1 B2 B6 C1 Preguntas sobre os contidos da materia. Para aprobar o exame de cada bloque temático é necesario obter 5 puntos sobre 10. 100
 
Observacións avaliación

A materia divídese en dous bloques temáticos:

Bloque 1: Formigón.

Bloque 2: Materiais metálicos.

As condicións para aprobar a asignatura serán as seguintes:

1 Ter realizadas as prácticas de laboratorio

2 Ter aprobado cada un dos bloques temáticos de forma independiente.


Fontes de información
Bibliografía básica Rixom, M. R. (1984). Aditivos para hormigones. Editores Técnicos Asociados, Barcelona
Gani, M.S.J. (1997). Cement and concrete. London: Chapman & Hall
Comisión Permante del hormigón (2008). EHE . Ministerio de Fomento, Madrid
Smith, W. F (1998). Fundamentos de la ciencia e ingeniería de materiales. Mc Graw Hill, Madrid
Arredondo y Verdu, Francisco (1990). Generalidades sobre materiales de construcción. Serv. de Publicaciones R.O.P. E.T.S.I. Caminos, Madrid
Aïtcin, P. C.. (1984). High-Performance Concrete. E & FN Spon
Fernández Cánovas, M. (1991). Hormigón. Serv. de Publicaciones R.O.P. E.T.S.I. Caminos, Madrid
J. I. Vázquez Peña, Belén Glez. Fonteboa, J. A. Orejón Pajares, Diego Carro López, Javier Eiras (2009). Materiales de Construcción: Materiales Metá¡licos. Ed. Fundación Ingeniería Civil de Galicia
Alaman, A. (1990). Materiales Metálicos de Construcción. Serv. de Publicaciones R.O.P. E.T.S.I. Caminos,Madrid
Miravete, A. (1994). Nuevos Materiales en la Construcción. Zaragoza

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Materiais de construción I/632G02009

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Resistencia de materiais/632G02018

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías