Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Analizar o concepto de empresa, a súa finalidade, as súas tipoloxías, a súas áreas funcionais e a súa estructura organizativa. |
A1 A3 A6 A9 A11 A12 A13 A14 A15 A16 A17 A18 A19 A22 A23 A24
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1: INTRODUCCIÓN Á ECONOMÍA DA EMPRESA |
1.1 CONCEPTO DE EMPRESA
1.2 MACROECONOMÍA, MICROECONOMÍA E ECONOMÍA DA EMPRESA |
TEMA 2: TIPOS DE EMPRESAS |
2.1 SEGUNDO O SECTOR OU ACTIVIDADE
2.2 SEGUNDO O TAMAÑO
2.3 SEGUNDO A FORMA XURÍDICA |
TEMA 3: AS AREAS FUNCIONALES DA EMPRESA |
3.1 ADQUISICIÓNS E ABASTECEMENTO
3.2 PRODUCCIÓN
3.3 MARKETING
3.4 PERSOAL
3.5 FINANZAS |
TEMA 4: A ESTRUCTURA ORGANIZATIVA |
4.1 MECANISMOS DE COORDINACIÓN
4.2 PARTES DA ORGANIZACIÓN
4.3 PARÁMETROS DE DESEÑO
4.4 FACTORES DE CONTINXENCIA
4.5 TIPOS DE ESTRUCTURA |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A22 A19 A18 A17 A16 A15 A14 A13 A12 A11 A9 A6 A3 |
17 |
0 |
17 |
Estudo de casos |
A1 A17 A18 A23 A24 B14 B13 B12 B11 B10 B9 B8 B7 B6 B5 B4 B3 B2 B1 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
15 |
10 |
25 |
Traballos tutelados |
A1 A17 A18 A23 A24 B1 B2 B3 B4 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
6 |
36 |
42 |
Presentación oral |
A1 B1 B4 B5 |
1 |
5 |
6 |
Proba de resposta múltiple |
A3 A11 A12 A13 A14 A16 A17 A18 A23 |
1 |
55 |
56 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Corresponderase coas 17 horas de docencia expositiva que figuran no POD.
Nelas desenvolveranse os conceptos fundamentais da asignatura e se establecerá o marco teórico da mesma. |
Estudo de casos |
Corresponderase coas 25 horas de docencia interactiva que figuran no POD.
Nesta metodoloxia inclúense todo tipo de probas, exercicios, traballos grupais, casos,... que os profesores estimen necesarios para o desenrolo da docencia interactiva.
|
Traballos tutelados |
Traballos en grupo nos que se aplicarán os conceptos vistos nas sesións maxistrais. |
Presentación oral |
Correspóndese coa presentación oral dos traballos tutelados, que será obrigatoria. |
Proba de resposta múltiple |
Realizarase na convocatoria oficial da asignatura (nas dúas oportunidades de exame: Xaneiro e Xullo) |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Estudo de casos |
Presentación oral |
Proba de resposta múltiple |
|
Descrición |
Para a realización dos traballos tutelados grupais, é importante consultar cos profesores os avances que se van realizando, para que estes podan ofrecer, en cada caso, as orientacións necesarias que aseguren o aprendizaxe dos alumnos, así como a calidade do traballo dacordo cos criterios que se indicarán na clase e se colgarán na plataforma moodle.
O seguimento, dos traballos, farase grupo a grupo, ben no horario de titorías ou vía e-mail.
Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, acordarase ao inicio do curso un calendario específico de titorías compatible coa súa dedicación. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A1 A17 A18 A23 A24 B1 B2 B3 B4 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
A calificación é a obtida polos traballos tutelados realizados en grupo y será a mesma para tódolos integrantes do equipo. |
15 |
Estudo de casos |
A1 A17 A18 A23 A24 B14 B13 B12 B11 B10 B9 B8 B7 B6 B5 B4 B3 B2 B1 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Na cualificación inclúense: exercicios, estudo de casos e calquera outro tipo de probas que o profesor plantexe ó longo do período lectivo. |
10 |
Presentación oral |
A1 B1 B4 B5 |
Correspóndese coa calificación obtida a título individual na presentación oral dos traballos tutelados.
A presentación oral é obrigatoria para obter, tanto esta calificación, como a do traballo tutelado. |
15 |
Proba de resposta múltiple |
A3 A11 A12 A13 A14 A16 A17 A18 A23 |
Realizarase na data oficial fixada pola FEE (nas dúas oportunidades de exame: Xaneiro e Xullo)
Esixirase unha calificación mínima de 4/10 na proba de resposta múltiple para facer media sumándolle a nota correspondente ó resto de apartados.
No caso de non alcanzar ó menos 4/10 nesta proba, a nota da materia será a obtida nela ponderada polo 60%. |
60 |
|
Observacións avaliación |
A avaliación consta de dúas partes: 1. Avaliación continua (estudo de casos, traballos tutelados e presentación oral): supón un 40$ da cualificación. 2. Exame final (proba de resposta múltiple): supón un 60% da cualificación. As actividades de avaliación continua realizaránse ao largo do curso e non é posible a súa realización fora do período lectivo. Gardarase a nota da avaliación continua para a segunda oportunidade, pero en ningún caso para cursos posteriores. Para sumar a nota da avaliación continua á do exame, haberá que alcanzar como mínimo un 4 sobre 10 no exame (proba de resposta múltiple). Para superar a materia, a nota media ponderada final deberá ser igual ou superior a 5 puntos sobre 10. En caso de non alcanzar un 4 sobre 10 no exame (proba de resposta múltiple), a nota da materia será a obtida no exame ponderada polo 60%. É de aplicación a normativa de evaluación, revisión e reclamación das calificacions dos estudos de grado e mestrado universitario, de la UDC (29/06/17).
- Os alumnos coñecerán as calificacións dos traballos antes da realización do exame de Xaneiro.
- Os criterios de avaliación e calificación son exactamente iguais en tódalas oportunidades de avaliación (Adiantada, Primeira e Segunda).
- O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa
académica de exención de asistencia, deberá comunicar esta circunstancia ó profesor ó comezo do curso. Aplicaráselles o mesmo sistema de avaliación (coa particulariedade de que o traballo tutelado poderano facer a título individual). No caso deste alumnado, agás
para as datas aprobadas na Xunta de Facultade no que compete á proba
obxectiva, para as restantes probas acordarase ao inicio do curso un
calendario específico de datas compatible coa súa dedicación. - As guías para a realización dos traballos tutelados ou de calquer outra práctica ou exercicio proposto polo profesor estarán colgadas na plataforma Moodle.
- Calquer información, aviso os alumnos,… colgarase nesta plataforma. Enviarase un e-mail notificandoo.
- É altamente recomendable a asistencia a clase e o seguimento de todas as actividades programadas na materia.
- Na defensa oral do traballo tutelado, participarán obligatoriamente tódolos compoñentes do grupo responsable da súa elaboración.
- Acordo da FEE: a calificación de "Non presentado" esixe que o alumno non teña participado en actividades que superen o 20% da calificación.
- Así mesmo, recórdase que calquera alumno sorprendido realizando traballos ou exame mediante calquera procedemento fraudulento se lle asignará unha nota de cero na convocatoria.
É responsabilidade do alumno consultar a dirección de e-mail ca UDC lle asigne.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
O material básico, para o seguimento da asignatura, colgarase na plataforma dixital Moodle. O alumno poderá completar este material, coa bibliografía complementaria. |
Bibliografía complementaria
|
|
BIBLIOGRAFÍA COMPLEMENTARIA
Cuervo, A. (2008): Introducción a la Administración de Empresas. Ed.Cívitas, Madrid.
Mintzberg, H. (2012). La estructuración de las organizaciones. Ed.Ariel Economía.
Guerras y Navas, J. E. (2007): Dirección estratégica de la empresa. Teoría y aplicaciones. Ed. Civitas. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Organización de Empresas/650G01016 |
|
Observacións |
Recomendacións: 1.- A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: 1.1. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático 1.2. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos 1.3. De se realizar en papel: - Non se empregarán plásticos. - Realizaranse impresións a dobre cara. - Empregarase papel reciclado. - Evitarase a impresión de borradores. 2.- Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural 3.- Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais 4.- Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...) 5.- Traballaráse para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade 6. Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas 7. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria |
|