Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Entender os conceptos básicos do espazo euclídeo IRn |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A8 A9 A11 A12 A21
|
|
C2
|
Identificar os conxuntos notábeis dun subconxunto de IRn |
A21
|
|
|
Determinar se un conxunto é aberto, pechado, acoutado, compacto |
A21
|
|
|
Entender o concepto de función de varias variábeis |
A1 A21
|
|
|
Representar gráficamente o mapa de curvas de nivel de funcións reais de dúas variábeis |
A21
|
|
|
Entender o concepto de función continua e saber determinar se unha función é ou non continua |
A1 A21
|
|
|
Identificar unha función linear |
A1 A21
|
|
|
Identificar unha forma cuadrática |
A1 A21
|
|
|
Clasificar unha forma cuadrática mediante o criterio dos menores principais |
A1 A21
|
|
|
Clasificar unha forma cuadrática restrinxida |
A1 A21
|
|
|
Calcular derivadas e elasticidades parciais e as interpretar |
A1 A21
|
B1 B2 B5 B7 B14
|
C1 C7
|
Obter as derivadas parciais dunha función composta |
A1 A21
|
|
|
Obter o polinomio de Taylor dunha función |
A21
|
|
|
Aplicar o teorema de existencia para estudar cando unha ecuación define de xeito implícito unha función real |
A1 A21
|
|
|
Obter as derivadas e elasticidades parciais da función implícita e as interpretar |
A1 A21
|
B5 B7
|
|
Coñecer o concepto de función homoxénea e saber determinar cando unha función é homoxénea |
A1 A21
|
|
|
Estudar a convexidade dun conxunto |
A1 A21
|
|
|
Estudar a concavidade/convexidade dunha función |
A1 A21
|
|
|
Formular problemas de programación matemática |
A1 A21
|
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B14
|
C1 C4 C5 C6 C7 C8
|
Distinguir entre óptimo local e global |
A1 A21
|
|
|
Estudar a existencia de extremos globais utilizando o teorema de Weierstrass |
A21
|
|
|
Resolver de xeito gráfico programas matemáticos con dúas variábeis |
A1 A21
|
|
|
Obter os puntos críticos de funcións de variábel vectorial e clasificar aplicando as condicións de segundo orde |
A1 A21
|
|
|
Determinar o carácter local ou global dos óptimos dun programa sen restricións |
A1 A21
|
|
|
Formular problemas económicos como programas con restricións de igualdade |
A21
|
B9 B12 B13
|
C6 C8
|
Calcular os puntos críticos dun programa con restricións de igualdade, clasificar e interpretar os multiplicadores de Lagrange |
A1 A21
|
|
|
Determinar o carácter local ou global dos óptimos dun programa con restricións de igualdade |
A1 A21
|
|
|
Coñecer a estrutura e características xerais dun programa linear |
A1
|
|
|
Saber formular problemas económicos sinxelos mediante programas lineares |
A21
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B11 B14
|
C1 C4 C6 C7 C8
|
Resolver programas lineares mediante o algoritmo do Símplex |
A21
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B10 B11 B14
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. O espazo euclídeo IRn |
O espazo vectorial IRn.
Produto escalar. Norma. Distancia.
Conxuntos notábeis.
Conxuntos abertos e pechados.
Conxuntos compactos. |
Tema 2. Funcións de varias variábeis |
Conceptos básicos.
Representación gráfica de funcións reais. Curvas de nivel.
Límite dunha función nun punto.
Continuidade.
Funcións lineares.
Formas cuadráticas. Clasificación.
Formas cuadráticas restrinxidas. |
Tema 3. Derivabilidade de funcións de varias variábeis |
Derivadas parciais.
Derivadas parciais de orde superior. Clase dunha función.
Regra da cadea.
Teorema de Taylor.
Teorema da función implícita.
Funcións homoxéneas. Teorema de Euler. |
Tema 4. Convexidade de conxuntos e funcións |
Conxuntos convexos. Propiedades.
Funcións convexas. Propiedades.
Caracterización das funcións convexas de clase dúas. |
Tema 5. Introdución á programación matemática |
Formulación dun programa matemático.
Óptimos locais e globales.
Resolución gráfica. |
Tema 6. Programación sen restricións |
Condicións precisas de primeiro orde.
Condicións de segundo orde.
O caso convexo.
Análise de sensibilidade. |
Tema 7. Programación con restricións de igualdade |
Planteamento.
Condicións precisas de primeiro orde: Teorema de Lagrange.
Condicións de segundo orde.
O caso convexo.
Interpretación dos multiplicadores. |
Tema 8. Programación linear |
Planteamento dos programas lineares.
Solucións básicas factíbeis.
Teoremas fundamentais.
O método do simplex.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
A1 B14 C4 C5 C7 C8 |
1 |
2 |
3 |
Proba obxectiva |
A21 B2 B5 B14 C1 |
3 |
4.5 |
7.5 |
Proba mixta |
A21 B2 B5 B14 C1 |
3 |
18 |
21 |
Seminario |
A21 A1 B14 C1 C2 C3 C6 |
4 |
4 |
8 |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A8 A9 A11 A12 B5 B9 B14 |
17 |
17 |
34 |
Solución de problemas |
A1 A21 B1 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B10 B11 B12 B13 B14 C6 |
25 |
50 |
75 |
|
Atención personalizada |
|
1.5 |
0 |
1.5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Durarán unha hora e será a presentación da materia |
Proba obxectiva |
Haberá varias probas obxectivas. Estas probas estarán constituídas por preguntas relativas a conceptos teóricos e prácticos aboradados nas clases de sesión maxistral, de solución de problemas e seminarios. |
Proba mixta |
Ao final do cuadrimestre haberá unha proba mixta (teórica e práctica). Esta proba será realizada na data oficial de avaliación que determine o centro para esta materia. |
Seminario |
Realizarase en grupos de 15 estudantes, polo que o grupo xeral será dividido en dous grupos. Realizaranse seminarios entre unha hora e hora e media de duración durante o curso. Serán sesións para a resolución de xeito coletivo das dúbidas ou dificultades que podan xurdir coa materia correspondente a cada unha das probas. |
Sesión maxistral |
Haberá un total de 17 horas de clase maxistral, que estará centrada na exposición dos contenidos de carácter mais teórico. |
Solución de problemas |
Haberá un total de 25 horas de clase de solución de problemas, que consistirá na exposición e realización dos contidos prácticos dos diferentes temas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba obxectiva |
Proba mixta |
Seminario |
|
Descrición |
Para a preparación das diferentes probas, o estudantado disporá dalgúns dos seguintes medios de comunicación co profesor:
- Correo electrónico do profesorado.
- Titorías persoais no despacho (no horario de titorías que estableza o profesor, a consultar na páxina web da UDC ou na páxina web da facultade).
-Seminarios en grupo pequeno (titorías de grupo).
Ademais, tamén será posíbel a realización de titorías en datas e horas diferentes ás establecidas, previa solicitude por parte do estudantado. Esta medida facilita a atención personalizada a estudiantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A21 B2 B5 B14 C1 |
Haberá varias probas presenciais obxectivas, a súa ponderación na avaliación final é do 30% (3 puntos). Computaranse unicamente se a asistencia a clase (maxistral, solución de problemas e seminarios) é polo menos 2/3 do total das horas. O alumno que alcanzase a asistencia nalgún curso anterior ao 2019-2020 poderá solicitar que se lle recoñeza para o curso actual.
|
30 |
Proba mixta |
A21 B2 B5 B14 C1 |
O exame final (presencial) suporá un 70% da cualificación final (7 puntos). Nesta proba valorarase: a comprensión e asimilación dos conceptos, a utilización de razonamentos axeitados, a boa utilización da linguaxe matemática e a destreza no planeamento e resolución dos problemas.
|
70 |
|
Observacións avaliación |
Cualificación de Non presentado: Outorgarase esta cualificación ao estudantado que só participe en actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% da cualificación final, con independencia da cualificación obtida. Condicións de realización dos exames: Durante a realización dos exames non se poderá ter acceso a ningún dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou o almacenaxe de información. Poderá ser denegada a entrada na aula do exame con este tipo de dispositivos. É posíbel que nalgúns exames, o alumnado poda utilizar unha calculadora científica non gráfica e non programábel. Convocatoria adiantada a decembro: Realizarase un exame que valerá dez puntos. A primeira e a segunda oportunidade avaliaranse de igual maneira. Tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: Os alumnos que teñan recoñecida a dedicación a tempo parcial, seguirán o mesmo sistema de avaliación que os que están a tempo completo. Se ademais solicitaron a dispensa académica de exención de asistencia, a cualificación obtida nas probas obxectivas computarase aínda que a asistencia non sexa, de a lo menos, os 2/3 do total das horas de clase. Plataforma virtual: A materia poderase seguir utilizando a plataforma virtual do Departamento (http://moebius.udc.es), para isto a cada estudiante seralle fornecido un nome de usuario e un contrasinal persoalizados. A información precisa para acceder á plataforma virtual Moebius atópase en http://moebius.udc.es. Na devandita plataforma virtual estarán dispoñíbeis os materiais da materia: resumos dos temas, diapositivas das presentacións, exercicios propostos e resoltos, as cualificacións das probas de avaliación, etc.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
(). .
F. J. Martínez Estudillo (2005). Introducción a las matemáticas para la economía. Desclée De Brouwer, Bilbao
K. Sydsæter, P. J. Hammond y A. Carvajal (2012). Matemáticas para el análisis económico . Pearson Educación, Madrid |
|
Bibliografía complementaria
|
S. Harris (2005). Linear programming graphic tutorial. http://www.msubillings.edu/BusinessFaculty/Harris/LP_Problem_intro.htm
R. Caballero, S. Calderón, T. P. Galache, A. C. González, Mª. L. Rey y F. Ruiz (2000). Matemáticas aplicadas a la economía y la empresa. 434 ejercicios resueltos y comentados . Pirámide, Madrid
E. Minguillón, I. Pérez Grasa y G. Jarne (2004). Matemáticas para la economía. Libro de ejercicios. Álgebra lineal y cálculo diferencial. McGraw-Hill, Madrid
I. Pérez Grasa, G. Jarne y E. Minguillón (1997). Matemáticas para la economía: álgebra lineal y cálculo diferencial . McGraw-Hill,Madrid
I. Pérez Grasa, G. Jarne y E. Minguillón (2001). Matemáticas para la economía: programación matemática y sistemas dinámicos . McGraw-Hill, Madrid
M. J. Osborne (1997-2003). Mathematical methods for economic theory: a tutorial . http://www.economics.utoronto.ca/osborne/MathTutorial/
A. C. Chiang y K. Wainwright (2006). Métodos fundamentales de economía matemática . McGraw-Hill, Madrid
R. M. Barbolla, E. Cerdá y P. Sanz (2001). Optimización. Cuestiones, ejercicios y aplicaciones a la economía . Prentice Hall, Madrid
P. Dawkins (2003-2009). Paul’s online math notes. http://tutorial.math.lamar.edu/ |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
É aconsellabel ter superada a materia de Matemáticas I. Hai que estar familiarizado cos conceptos e resultados fundamentais da álxebra linear (matrices, determinantes e sistemas de ecuacións lineares), e do cálculo diferencial dunha variábel (límite, continuidade, derivada, elasticidade, extremos, convexidade). |
|