Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
1) Conocer y comprender los elementos esenciales del método clínico, de manera que el alumno sea capaz de reconocer, enfocar y valorar un problema de salud, de acuerdo a los principios y métodos científicos aceptados |
A1
|
B1 B2 B3 B4 B5
|
C1 C3 C9
|
2) Adquirir las habilidades intelectuales e profesionales que permitan la correcta valoración de un problema clínico, partiendo de sus síntomas y signos principales, integrando el conocimiento de los síndromes clínicos esenciales con una correcta aplicación de los principios éticos y profesionales propios de las profesiones sanitarias |
A4
|
|
C1 C3 C8
|
3) Valorar el estado funcional del paciente, en general y en cuanto a la repercusión de los problemas concretos de salud que pueda presentar, considerando los aspectos físicos, psicológicos y sociales |
A1 A2 A3 A4 A5 A12 A17
|
|
C1 C3
|
4) Interpretar correctamente los signos y síntomas que expresan las disfunciones de los distintos órganos y sistemas, aplicando los conocimientos científicos disponibles a las situaciones clínicas prácticas. |
|
|
C1 C3
|
5) Saber definir un problema clínico en términos científicos correctos, así como establecer las bases para un análisis inicial del problema, en base a los principios genelaes del método clínico |
A1 A2 A3 A4 A5 A12 A17
|
|
C1 C3
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Principios de Semiología Xeneral |
- Fundamentos da práctica clínica
- Sistemática e toma de decisions na detección da enfermidade
- O método clínico
- A observación xeneral
- Identificación do problema principal
- Anamnese
- Exploración física
- Interpretación da analítica rutinaria
- Interpretación básica dunha radiografía de tórax e abdomen
- Outras probas diagnósticas complementarias
- Remisión do paciente
|
Tema 2. Manifestacions cardinais de enfermidade |
- Significado dos síntomas xenerais
- Dor
- Febre
- O síndrome xeneral
- Manifestacións cardinais de enfermidades básicas
- Diabetes
- Hipertensión arterial
- Insuficiencia cardíaca
- Demencia |
Tema 3. Semioloxía Cardiocirculatoria |
- Semioloxía básica
- Anamnese
- Exploración física
- Métodos complementarios
- Disnea
- Dor torácica
- Síncope
- Edemas
- Palpitacións
- Claudicación
- Ulceras y dilatacións venosas
- Clasificación xeneral das enfermidades cardiocirculatorias |
Tema 4. Semioloxía do Aparello Respiratorio |
- Semioloxía básica
- Anamnese
- Exploración física
- Métodos complementarios
- Disnea
- Tos
- Hemoptise
- Cianosis
- Outras manifestacións de enfermidade respiratoria
- Clasificación xeneral das enfermidades respiratorias |
Tema 5. Semioloxía do Aparello Locomotor. Semioloxía articular |
- Dor articular
- Tumefacción
- Derrame articular
- Rubor ou eritema articular
- Aumento de calor local
- Edema periarticular
- Deformidade articular
- Alteracións da movilidad
- Ruidos intra e extraarticulares |
Tema 6. Semioloxía do Aparello Locomotor. Semioloxía ósea |
- Dor ósea
- Fracturas
- Deformidades |
Tema 7. Semioloxía do Aparello Locomotor. Semioloxía tendinosa e de bolsas óseas |
- Semioloxía dos tendóns e das vainas tendinosas
- Semioloxia das bolsas serosas, membro superior e inferior |
Tema 8. Semioloxía do Aparello Locomotor. Semioloxía muscular |
- Debilidade
- Fatigabilidade ou intolerancia ao exercicio
- Dor muscular
- Calambres
- Contracturas
- Alteracións da marcha |
Tema 9. Semioloxía do Sistema Nervioso |
- Bases xenerais da exploración neurolóxica
- Métodos complementarios en Neuroloxía
- Mareo e vértigo
- Trastornos da marcha e o equilibrio
- Temblor e movementos involuntarios
- Convulsións
- Debilidade e parálise
- Déficits e alteracións sensoriais
- Alteracións da consciencia. Delirio
- Perda de memoria
- Deterioro cognitivo
- Trastornos do sono
- Trastornos da linguaxe
- Cefalea y dor neuróxena
- Manifestacións cardinais dos trastornos do Sistema Nervioso Autónomo
- Manifestacións cardinais das enfermidades psiquiátricas
- Clasificación xeneral das enfermidades do Sistema Nervioso |
Tema 10. Semioloxía das enfermidades do Aparello Dixestivo |
- Semioloxía básica das enfermidades dixestivas
- Anamnese e exploración física
- Probas de laboratorio
- Endoscopia dixestiva e outras exploracións complementarias
- Intolerancia dixestiva. Náuseas e vómitos
- Disfaxia
- Dor abdominal
- Hemorraxia dixestiva
- Malabsorción
- Estreñimento
- Diarrea
- Incontinencia fecal
- Interpretación das alteracións hepáticas de laboratorio
- Ictericia
- Ascite
- Cólico biliar e colecistitis
- Semioloxía dos trastornos pancreáticos. Pancreatite |
Tema 11. Semioloxía das enfermidades renais |
- Semioloxía básica das enfermidades renais
- Anamnese e exploración física
- Probas de laboratorio. Estimación do filtrado glomerular
- Probas complementarias
- Significado da proteinuria
- Significado das alteracións no sedimento urinario
- Semioloxía do fracaso renal agudo
- Semioloxía da insuficiencia renal crónica |
Tema 12. Semioloxía do Aparello Urinario |
- Semioloxía básica
- Anamnese e exploración física
- Exploracións complementarias
- Hematuria
- Interpretación do urocultivo. Infección urinaria
- Bacteriuria asintomática
- Cólico nefrítico
- Semioloxía dos trastornos prostáticos
- Retención de ouriños
- Incontinencia urinaria
- Disfunción eréctil |
Tema 13. Semioloxía das enfermidades sanguíneas |
- Semioloxía básica
- Anamnese e exploración física
- Estudos de laboratorio
- Exploracións complementarias
- Anemia
- Leucocitosis e leucopenia
- Diátese hemorráxica
- Adenopatías |
Tema 14. Outras manifestacions de enfermidade |
- Clasificación dos trastornos endocrino-metabólicos
- Manifestacións de disfunción de hipófise
- Manifestacións de disfunción do tiroides
- Significado dos trastornos cutáneos |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A4 A5 A17 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C3 C8 C9 |
30 |
30 |
60 |
Estudo de casos |
A1 A4 A12 C1 C3 C6 |
10 |
20 |
30 |
Traballos tutelados |
A1 A17 C1 C3 C6 |
3 |
11 |
14 |
Prácticas de laboratorio |
A1 A2 A3 A4 C1 C6 C7 |
14 |
26 |
40 |
Proba práctica |
A1 A17 C1 C6 C7 C8 |
1 |
0 |
1 |
Proba obxectiva |
A1 A17 C1 C6 C7 |
2 |
0 |
2 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral por parte do profesor de aqueles temas da materia que se consideren fundamentalis para a mellor formación dos alumnos na descripción e coñecemento dos síntomas y signos mais frecuentemente relacionados coas afeccións dos distintos órganos e sistemas. |
Estudo de casos |
Estudo por parte do alumno de aqueles temas que, previamente seleccionados polo profesor e debidamente tutorizados por este, expondrá o alumno ao resto dos seus compañeiros, donde demostrará a súa capacidade de comprensión, síntese e capacidade expositiva. |
Traballos tutelados |
Consistirán no estudo e profundización de aspectos específicos de temas contidos no programa, relacionados coa formación dun alumno de Fisioterapia |
Prácticas de laboratorio |
Sesións prácticas donde se discutirán por grupos diferentes situacións clínicas para a súa avaliación polos alumnos. Presentación práctica de procedementos e técnicas de interese para a formación do alumnado en relación á interpretación das manifestacións de enfermidade. |
Proba práctica |
Discusión por parte do alumno dun suposto clínico, en relación a definición do problema, exposición ordenada do método clínico, hipótesis diagnósticas, plan diagnóstico e avaliación da conveniencia e urxencia da remisión do paciente. |
Proba obxectiva |
Consistirá na avaliación do coñecemento adquirido polo alumno, da parte teórica explicada en forma de lección maxistral ao longo do curso. Según especificacións que figuran no apartado correspondente. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Estudo de casos |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Actividade que o profesor de forma individual ou en pequeno grupo, desenrolará para atender as necesidades e consultas do alumno no estudo de casos, durante a realización dos Seminarios e a hora de elaborar os Traballos Tutelados, en grupo ou individual.
O obxectivo primordial será a orientación, apoio e motivación para facilitar o proceso de aprendizaxe.
Farase de forma presencial (directamente na aula e nos momentos que o profesor ten asignados a tutorías de despacho) ou de xeito non presencial (a través de correo electrónico ou do campus virtual).
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
A1 A2 A3 A4 C1 C6 C7 |
Evaluación continuada. O valor de este apartado computará conxuntamente có estudo de casos, trasladándose a un total de 1 punto (máximo) na calificación final. |
5 |
Proba obxectiva |
A1 A17 C1 C6 C7 |
Exame principal, de tipo test multirresposta, que constará dun mínimo de 45 preguntas. Cada pregunta presentará cinco respostas posibles, das que sólo unha será correcta. A porcentaxe mínima requerida para aprobar o test será do 60%. As respostas incorrectas non computarán en negativo. O valor de esta nota trasladarase a un máximo de 7 puntos (sobre 10) para a calificación final |
70 |
Sesión maxistral |
A1 A4 A5 A17 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C3 C8 C9 |
Exposición oral por parte do profesor de aqueles temas da materia que se consideren fundamentalis para a mellor formación dos alumnos na descripción e coñecemento dos síntomas y signos mais frecuentemente relacionados coas afeccións dos distintos órganos e sistemas. |
1 |
Estudo de casos |
A1 A4 A12 C1 C3 C6 |
Evaluación continuada. O valor de este apartado computará conxuntamente coas prácticas clínicas , trasladándose a un total de 1 punto (máximo) na calificación final |
4 |
Traballos tutelados |
A1 A17 C1 C3 C6 |
Evaluación continuada mediante traballo(s) tutelado(s) (mínimo 1, máximo 2). O valor de este apartado trasladaráse a un máximo de 1 punto (sobre 10) na calificación final. |
10 |
Proba práctica |
A1 A17 C1 C6 C7 C8 |
Discusión de un suposto clínico durante a proba final. Valor máximo de 1 punto na calificación final. |
10 |
|
Observacións avaliación |
CRITERIOS DE CALIFICACION
GLOBAL: - Para obter o aprobado na asignatura é necesario cumprir as dúas
seguintes condicións: 1) Aprobar a proba obxectiva (exame tipo test)(mínimo de
60% de respostas correctas). 2) Obter un mínimo de 5 puntos na suma de todolos
apartados de calificación. - As porcentaxes asignadas a cada proba poden sufrir
pequeñas modificacións dun curso a outro, en función das necesidades da
materia; no entanto o valor do exame (proba obxectiva e proba práctica) nunca
será inferior ao 70% da nota final, e o valor da avaliación continuada
(traballos tutelados e lecturas) nunca será superior ao 30%.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
(). . |
Fauci A (2009). Medicina
Interna. mcGraw Hill, Madrid
Siegenthaler W (2007). Diagnóstido Diferencial en Medicina Interna. Manual
Moderno, México
Garcia Conde J (2010). Patologia General. Semioogia Clínica y Fisiopatoogía.
McGraw Hill, Madrid
Laso Guzman FJ (2010). Introducción a la Medicina Clínica. Fisiopatologia y
Semiologia. Elsevier, Barcelona
Surós Batlló J (2001). Semiología Médica y técnica Exploratoria. Masson
Barcelona
Argente HA (2005). Semiologia Médica. Fisiopatología, Semiotecnia y
Propedéutica. Panamericana, Madrid
Swartz MH (2010). Tratado de Semiología. Anamnesis y Exploración. Elsevier,
Barcelona
Duró Pujol JC (2010). Tratado de Semiología. Anamanesis y Exploración.
Elsevier, Barcelona
Goic A (2010). Semiología Médica. Mediterráneo, Santiago de Chile
Montero Homs J (2005). Esquemas en dolor neuropático. Ars Médica, Barcelona
Porter RS (2010). Manual de signos y síntomas del paciente. Diagnóstico y
tratamiento. Panamericana, México
Buckup K (2014). Pruebas clínicas para patología ósea, articular y muscular.
Elsevier, Barcelona
Fernandez Rosa L (2016). Patología Médico-Quirúrgica para fisioterapeutas. Elsevier, Barcelona |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
PATOLOXÍA MÉDICO-CIRÚRXICA I/651G01011 | PATOLOXÍA MÉDICO-CIRÚRXICA II/651G01018 |
|
Observacións |
A asignatura poderase impartir
e avaliar indistintamente en galego ou en castelán. Para axudar a conseguir
unha contorna inmediata sustentable e cumprir o obxectivo estratéxico 9 do Plan
Green Campus FCS, os traballos documentais que se realicen nesta materia: a.-
Poderanse solicitar tanto en formato papel como virtual ou soporte informático.
b.- De realizarse en papel, seguiranse as seguintes recomendacións xerais: -
Non se utilizarán plásticos. - Realizaranse impresións a dobre cara. -
Empregarase papel reciclado. - Evitarase a realización de borradores |
|