Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A3 |
Ser capaz de elaborar un informe científico que implique definir un problema de investigación, as hipóteses e variables asociadas, así como definir o deseño, a mostra e o seu modo de selección, as ferramentas de recollida de datos e a súa consecuente análise e discusión. |
A12 |
Adquirir un coñecemento teórico básico sobre o estado da arte nas diferentes áreas implicadas na psicoloxía aplicada. |
A13 |
Coñecer e ser capaz de utilizar os diferentes modelos, teorías, métodos e técnicas de avaliación e intervención que son específicos dos distintos ámbitos da investigación en Psicoloxía Aplicada e desenvolver unha actitude crítica propia do espírito científico. |
A14 |
Ser capaz de analizar a documentación bibliográfica necesaria para un traballo de investigación. |
A15 |
Ser capaz de analizar críticamente as publicacións científicas. |
A16 |
Adquirir os coñecementos e destrezas necesarias para a exposición e defensa dun traballo de investigación. |
A17 |
Ser capaz de comunicar os resultados dunha investigación. |
B1 |
Capacidade de análise e síntese. |
B2 |
Capacidade de organización e planificación. |
B3 |
Traballo en equipo. |
B6 |
Razoamento crítico. |
B8 |
Aprendizaxe autónoma. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C6 |
Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Describir e avaliar as variables motivacionais e emocionais que inciden na aprendizaxe |
AI12 AI13
|
BI1
|
CM1
|
Valorar críticamente as aportacións dos principais modelos teóricos no campo da motivación e a emoción |
AI12 AI13 AI15
|
BI1 BI3 BI6 BI8
|
CM6
|
Analizar a investigación motivacional e emocional en contextos educativos |
|
BI1 BI2 BI3 BI6 BI8
|
CM1 CM6 CM8
|
Adquirir os coñecementos e destrezas necesarias para definir problemas, deseñar investigacións, analizar os datos e redactar informes científicos no campo da motivación e as emocións en contextos educativos |
AI3 AI14 AI15 AI16 AI17
|
BI1 BI2 BI6
|
CM1 CM6 CM7 CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
O cognitivo e o afectivo no proceso de aprendizaxe |
A dimensión cognitiva da aprendizaxe
A dimensión afectiva da aprendizaxe |
O compoñente motivacional de expectativa |
O autoconcepto
A autoeficacia |
O compoñente motivacional de valor |
O valor das tarefas
As metas académicas |
O compoñente afectivo da motivación |
Atribucións causais
Reaccións emocionais |
A investigación motivacional e emocional |
Principais liñas de investigación
Análise e valoración de investigacións
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Presentación oral |
A12 A13 A14 A15 B6 B8 C1 |
6 |
6 |
12 |
Análise de fontes documentais |
A17 B1 B2 B3 B6 B8 C8 |
8 |
5 |
13 |
Proba mixta |
A12 A13 B1 B2 B8 |
2 |
20 |
22 |
Traballos tutelados |
A3 A16 B3 B6 B8 C6 C7 |
10 |
10 |
20 |
|
Atención personalizada |
|
8 |
0 |
8 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Presentación oral |
Análise e comprensión dos principais tópicos da investigación motivacional e emocional en contextos educativos |
Análise de fontes documentais |
Análise de documentos bibliográficos |
Proba mixta |
Preguntas de resposta curta e tipo test |
Traballos tutelados |
Desenvolvemento de traballos relacionados coa temática da asignatura |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba mixta |
Traballos tutelados |
Análise de fontes documentais |
|
Descrición |
Haberá unha titorización personalizada fora do horario de clase que poderá facerse de modo presencial ou mediante correo electrónico e que terá como finalidade resolver calqueira dúbida sobre a asignatura. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A12 A13 B1 B2 B8 |
Preguntas de resposta curta e tipo test |
40 |
Traballos tutelados |
A3 A16 B3 B6 B8 C6 C7 |
Exposición e presentación dos traballos |
30 |
Presentación oral |
A12 A13 A14 A15 B6 B8 C1 |
Asistencia e participación nas sesións desenvolvidas ao longo do curso |
10 |
Análise de fontes documentais |
A17 B1 B2 B3 B6 B8 C8 |
Resumo dos documentos bibliográficos traballados nas diferentes sesións |
20 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
González, M.C. e Tourón, J. (1992). Autoconcepto y rendimiento académico. Sus implicaciones en la motivación y en la autorregulación del aprendizaje. Pamplona: EUNSA
Valle, A., Rodríguez, S., Cabanach, R.G., Núñez, J.C., Piñeiro, I., Rosário, P. et al. (2010). Guía de estrategias instruccionales para mejorar la motivación de los estudiantes. Almería: Education & Psychology I+D+i
Valle, A., Núñez, J.C., Rodríguez, S. e González-Pumariega, S. (2002). La motivación académica. En J.A. González-Pienda, R.G. Cabanach, J.C. Núñez e A. Valle (Coords.), Manual de Psicología de la Educación (pp. 117-144). Madrid: Pirámide
González, M.C. (1997). La motivación académica. Sus determinantes y pautas de intervención. Pamplona: EUNSA
Cabanach, R.G., Valle, A., Rodríguez, S., Piñeiro, I. e García, M. (2007). Los recursos motivacionales. Programa para mejorar su gestión. Madrid: CEPE
González, A. (2005). Motivación académica. Madrid: Pirámide
Pintrich, P.R. e Schunk, D.H. (2006). Motivación en contextos educativos. Teoría, investigaciones y aplicaciones. Madrid: Pearson-Prentice Hall
Valle, A., Rodríguez, S. e Regueiro, B. (2015). Motivación y aprendizaje escolar. Aprendiendo a gestionar la motivación y las emociones. Madrid: CCS
Alonso-Tapia, J. (2005). Motivar en la escuela, motivar en la familia. Madrid: Morata.. Madrid: Morata
Rodríguez, S., Valle, A., Cabanach, R.G. e Núñez, J.C. (2010). Motivar enseñando. La integración de estrategias motivadoras en el curriculo escolar. Madrid: CCS |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|