| Competencias do título |
|
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
| A3 |
Ser capaz de elaborar un informe científico que implique definir un problema de investigación, as hipóteses e variables asociadas, así como definir o deseño, a mostra e o seu modo de selección, as ferramentas de recollida de datos e a súa consecuente análise e discusión. |
| A5 |
Ser capaz de realizar unha avaliación psicolóxica no contexto dunha investigación científica. |
| A8 |
Coñecer as bases para establecer hipóteses respecto dun caso concreto e, a partir das mesmas, saber deducir enunciados contrastables. |
| A13 |
Coñecer e ser capaz de utilizar os diferentes modelos, teorías, métodos e técnicas de avaliación e intervención que son específicos dos distintos ámbitos da investigación en Psicoloxía Aplicada e desenvolver unha actitude crítica propia do espírito científico. |
| B1 |
Capacidade de análise e síntese. |
| B2 |
Capacidade de organización e planificación. |
| B3 |
Traballo en equipo. |
| B6 |
Razoamento crítico. |
| B7 |
Compromiso ético. |
| B12 |
Toma de decisións. |
| C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
| C6 |
Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
| C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
| C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
| Resultados de aprendizaxe |
| Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
| Conocer las variables psicológicas implicadas en la prevención, tratamiento y rehabilitación de problemas de salud física |
AI5 AI8 AI13
|
BI1 BI2 BI3 BI6 BI7 BI12
|
CM4 CM6 CM7 CM8
|
| Conocer las posibilidades y la eficacia de la evaluación y el tratamiento psicológico en problemas de salud física |
AI5 AI8 AI13
|
BI1 BI2 BI3 BI6 BI7 BI12
|
CM4 CM6 CM7 CM8
|
| Conocer el estado actual de la investigación en el ámbito de la intervención psicológica en Psicología Clínica de la Salud |
AI8 AI13
|
BI1 BI2 BI3 BI6 BI7 BI12
|
CM4 CM6 CM7 CM8
|
| Ser capaz de evaluar las necesidades y definir los objetivos de la intervención psicológica en problemas de salud física |
AI5 AI8 AI13
|
BI1 BI2 BI3 BI6 BI7 BI12
|
CM4 CM6 CM7 CM8
|
| Ser capaz de diseñar programas de intervención psicológica para la prevención, tratamiento y/o rehabilitación de problemas de salud física |
AI3 AI8 AI13
|
BI1 BI2 BI3 BI6 BI7 BI12
|
CM4 CM6 CM7 CM8
|
| Ser capaz de diseñar una investigación científica en el ámbito de la intervención psicológica para la prevención, tratamiento y/o rehabilitación de problemas de salud física |
AI3 AI8 AI13
|
BI1 BI2 BI3 BI6 BI7 BI12
|
CM4 CM6 CM7 CM8
|
| Contidos |
| Temas |
Subtemas |
| Trastornos cardiovasculares |
Áreas de aplicación da intervención psicolóxica no ámbito dos trastornos cardiovasculares Eficacia de programas de intervención psicolóxica aplicada a trastornos cardiovasculares Perspectivas de investigación futura |
| Cancro |
Obxectivos da avaliación e o tratamento psicolóxico en oncoloxía. Eficacia de programas de intervención psicolóxica en cancro. Perspectivas de investigación futura |
| Dor crónica |
A intervención psicolóxica para o manexo da dor. Programas de intervención psicolóxica para o control da dor aplicados a distintos trastornos de saúde Perspectivas de investigación futura |
| Trastornos dermatolóxicos |
Posibilidades da intervención psicolóxica en problemas dermatolóxicos. Eficacia da intervención psicolóxica aplicada a problemas dermatolóxicos Perspectivas de investigación futura |
| Planificación |
| Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
| Sesión maxistral |
A5 A13 B1 B6 B7 B12 C4 C6 C7 C8 |
14 |
21 |
35 |
| Seminario |
A3 A8 B1 B2 B3 B6 B7 B12 C4 C6 C7 C8 |
7 |
7 |
14 |
| Traballos tutelados |
A3 A8 B1 B2 B6 B7 B12 C4 C6 C7 C8 |
0 |
18 |
18 |
| Proba obxectiva |
B1 B12 |
1 |
0 |
1 |
| |
| Atención personalizada |
|
7 |
0 |
7 |
| |
| *Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
| Metodoloxías |
|
Metodoloxías |
Descrición |
| Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de preguntas dirixidas aos estudantes. Ao longo destas sesións proporcionarase unha panorámica xeral da interrvención psicolóxica nos trastornos da saúde abordados nos temas de programa. |
| Seminario |
Seminario práctico sobre "Recursos online en Formacion e Intervencvión en Psicoloxía da saúde " |
| Traballos tutelados |
Cada alumno/a deberá presentar un traballo de análise dun artigo de revisión bibliográfica seleccionado polo profesor/a. |
| Proba obxectiva |
Ao finalizar o curso realizarase unha proba obxectiva para avaliar os coñecementos sobre os contidos do programa. |
| Atención personalizada |
|
Metodoloxías
|
| Traballos tutelados |
|
| Descrición |
O traballo de análise do artigo de revisión bibliográfica que o alumno/a debe levar a cabo require, para a súa adecuada realización, da atención personalizada. Para dar resposta a esta necesidade, o profesor/a da materia guiará ao alumno/a en todas e cada unha das fases de realización do traballo tutelado.
|
|
| Avaliación |
|
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
| Sesión maxistral |
A5 A13 B1 B6 B7 B12 C4 C6 C7 C8 |
Valorarase a asistencia ás sesións maxistrais |
5 |
| Seminario |
A3 A8 B1 B2 B3 B6 B7 B12 C4 C6 C7 C8 |
Valorarase a participación e o cumprimento de tarefas encargadas durante o desenvolvemento do Seminario. |
5 |
| Proba obxectiva |
B1 B12 |
Ao termo do curso levará a cabo un exame final no que, mediante unha proba obxectiva, avaliaranse os coñecementos sobre os contidos do programa desenvolvidos nas sesións maxistrais |
40 |
| Traballos tutelados |
A3 A8 B1 B2 B6 B7 B12 C4 C6 C7 C8 |
Avaliación do traballo de análise do artigo de revisión presentado polo alumno/a. |
50 |
| |
|
Observacións avaliación |
Para aprobar la materia, xa sexa en primeira ou en segunda oportunidade, deberán cumplirse dous requisitos imprescindibles:
1. Obter, como mínimo, unha cualificación de 5 puntos (nunha escala 0- 10) en el examen final de la asignatura.
2. Haber entregado, no prazo que se estableza a tal efecto, o traballo de análise do artigo de revisión.
|
| Fontes de información |
|
Bibliografía básica
|
Boyer, B.A. y Paharia, M.I. (eds.) ((2008)). Comprehensive handbook of Clinical Health Psychology. Hoboken, NJ: Wiley
Gatchel, R.J. y Oordt, M.S. ((2003)). Clinical Health Psychology and primary care. Washington, DC: American Psychological Association
Remor, E., Arranz, P., Ulla, S. (Eds) ((2003)). El Psicólogo en el ámbito hospitalario. BIlbao: Descleé de Brouwer
Pérez, M., Fernández, J.R., Fernández, C. y Amigo, I. (eds.) ((2003)). Guía de tratamientos psicológicos eficaces II: Psicología de la Salud. Madrid: Pirámide
Bennett, S, Perry, N.W. y Rozensky, R.H. (eds.) ((2002)). handbook of Clinical Health Psychology (vol I): Medical disorders and behavioral applications.. Washington: American Psychological Association
Kaptein, A. y Weinman, J. (eds.) ((2004)). Health Psychology. Oxford: Blackwell
Sanderson, C.A. ((2004)). Health Psychology. Hoboken, NJ:Wiley
Hunter, C.L., Goodie, J.L., Oordt, M.S. y Dobmeyer, A.C. ((2009)). Integrated behavioral health in primary care. Washington, DC: American Psychological Association
Buceta, J.M., Bueno, A.M. y Mas, B. (eds.) ((2000)). Intervención psicológica en trastornos de la salud. Madrid: Dykinson
Buceta, J.M., Bueno, A.M. y Mas, B. (eds.) ((2001)). Intervención psicológica y salud: control del estrés y conductas de riesgo. Madrid: Dykinson
Simón, M.A. (ed.) ((1999)). Manual de Psicología de la Salud: fundamentos, metodología y aplicaciones. Madrid: Biblioteca Nueva
Morrison, V. y Bennett, P. ((2008)). Psicología de la Salud. Madrid: Pearson Educación
Simón, M.A. (ed.) ((1993)). Psicología de la Salud: aplicaciones clínicas y estrategias de intervención. Madrid: Pirámide
Gil, J. (ed.) ((2004)). Psicología de la Salud: aproximación histórica, conceptual y aplicaciones. Madrid: Pirámide |
|
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
| Recomendacións |
| Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
| Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
| Materias que continúan o temario |
|
|