| Competencias do título |
|
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
| A1 |
Recoñecer e respectar a diversidade humana e comprender que as explicacións psicolóxicas poden variar a través de poboacións e contextos. |
| A2 |
Saber identificar os factores persoais, psico-sociais e/ou educativos que poden pór en risco a saúde das persoas. |
| A3 |
Ser capaz de elaborar un informe científico que implique definir un problema de investigación, as hipóteses e variables asociadas, así como definir o deseño, a mostra e o seu modo de selección, as ferramentas de recollida de datos e a súa consecuente análise e discusión. |
| A4 |
Ser capaz de lograr un adecuado nivel de comprensión da demanda do destinatario en cada situación ou contexto de aplicación. |
| A5 |
Ser capaz de realizar unha avaliación psicolóxica no contexto dunha investigación científica. |
| A6 |
Saber como especificar a demanda e os obxectivos do caso, e en función deles, recoller a información. |
| A7 |
Saber realizar un seguimento sobre un caso elixindo obxectivos pertinentes e realistas. |
| A12 |
Adquirir un coñecemento teórico básico sobre o estado da arte nas diferentes áreas implicadas na psicoloxía aplicada. |
| A13 |
Coñecer e ser capaz de utilizar os diferentes modelos, teorías, métodos e técnicas de avaliación e intervención que son específicos dos distintos ámbitos da investigación en Psicoloxía Aplicada e desenvolver unha actitude crítica propia do espírito científico. |
| A19 |
Coñecer e axustarse ás obrigacións deontolóxicas da Psicoloxía Aplicada. |
| B1 |
Capacidade de análise e síntese. |
| B2 |
Capacidade de organización e planificación. |
| B3 |
Traballo en equipo. |
| B5 |
Habilidades nas relacións interpersoais. |
| B6 |
Razoamento crítico. |
| B7 |
Compromiso ético. |
| B8 |
Aprendizaxe autónoma. |
| B9 |
Iniciativa e espírito emprendedor. |
| B10 |
Motivación pola calidade. |
| B12 |
Toma de decisións. |
| C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
| C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
| C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
| C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
| C6 |
Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
| C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
| C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
| Resultados de aprendizaxe |
| Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
| Recoñecer e respectar a diversidade humana e comprender que as explicacións psicolóxicas poden variar a través de poboacións e contextos |
AI1
|
|
|
| Saber identificar os factores persoais, psico-sociais e/ou educativos que poden pór en risco a saúde das persoas |
AI2
|
|
|
| Ser capaz de elaborar un informe científico que implique definir un problema de investigación, as hipóteses e variables asociadas, así como definir o deseño, a mostra e o seu modo de selección, as ferramentas de recollida de datos e a súa consecuente análise e discusión. |
AI3
|
|
|
| Ser capaz de lograr un adecuado nivel de comprensión da demanda do destinatario en cada situación ou contexto de aplicación |
AI4
|
|
|
| Ser capaz de realizar unha avaliación psicolóxica no contexto dunha investigación científica. |
AI5
|
|
|
| Saber como especificar a demanda e os obxectivos do caso, e en función deles, recoller a información. |
AI6
|
|
|
| Saber realizar un seguimento sobre un caso elixindo obxectivos pertinentes e realistas. |
AI7
|
|
|
| Adquirir un coñecemento teórico básico sobre o estado da arte nas diferentes áreas implicadas na psicoloxía aplicada. |
AI12
|
|
|
| Coñecer e ser capaz de utilizar os diferentes modelos, teorías, métodos e técnicas de avaliación e intervención que son específicos dos distintos ámbitos da investigación en Psicoloxía Aplicada e desenvolver unha actitude crítica propia do espírito científico |
AI13
|
|
|
| Coñecer e axustarse ás obrigacións deontolóxicas da Psicoloxía Aplicada |
AI19
|
|
|
| Capacidade de análise e síntese. |
|
BI1
|
|
| Capacidade de organización e planificación. |
|
BI2
|
|
| Traballo en equipo. |
|
BI3
|
|
| Habilidades nas relacións interpersoais. |
|
BI5
|
|
| Razoamento crítico. |
|
BI6
|
|
| Compromiso ético. |
|
BI7
|
|
| Aprendizaxe autónoma. |
|
BI8
|
|
| Iniciativa e espírito emprendedor |
|
BI9
|
|
| Motivación pola calidade. |
|
BI10
|
|
| Toma de decisións |
|
BI12
|
|
| Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
|
|
CM1
|
| Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
|
|
CM2
|
| Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
|
|
CM3
|
| Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
|
|
CM4
|
| Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse |
|
|
CM6
|
| Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
|
|
CM7
|
| Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
|
|
CM8
|
| Contidos |
| Temas |
Subtemas |
1. Promoción de la Salud en el contexto escolar
2. Tipología y prevalencia de los trastornos de la salud en la adolescencia
3. La adolescencia como población de riesgo
4. Contenidos de los programas preventivos |
1. Promoción de la Salud en el contexto escolar
2. Tipología y prevalencia de los trastornos de la salud en la adolescencia
3. La adolescencia como población de riesgo
4. Contenidos de los programas preventivos |
| Planificación |
| Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
| Proba obxectiva |
A2 A6 A7 A12 A13 A19 B1 B2 B6 B8 B10 C1 C2 |
2 |
13 |
15 |
| Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A12 A13 A19 |
10 |
0 |
10 |
| Discusión dirixida |
A1 A2 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B12 C1 |
4 |
14 |
18 |
| Portafolios do alumno |
A1 C3 C4 C6 C7 C8 |
4 |
4 |
8 |
| Traballos tutelados |
A1 A2 A3 A4 A13 B2 B3 B5 B12 |
4 |
20 |
24 |
| |
| Atención personalizada |
|
0 |
0 |
0 |
| |
| *Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
| Metodoloxías |
|
Metodoloxías |
Descrición |
| Proba obxectiva |
Evaluación teórica de la materia (material visto en clase). Realización de prueba objetiva con apuntes, con 15 preguntas tipo test, cinco a desarrollar y otras cinco sobre las actividades de autoconocimiento realizadas en clase. Hasta un total del 40% de la calificación de la asignatura. |
| Sesión maxistral |
Horas presenciales de clase relacionadas con el temario de la materia. |
| Discusión dirixida |
Planteamiento de una serie de cuestiones reales o de supuestos prácticos, su evaluación y mejora. |
| Portafolios do alumno |
Se farán actividades a longo do curso destinadas a autocoñecerse e poder identificar os factores positivos de un mesmo e aqueles que poden interferir negativamente no desempeño personal no traballo cos adolescentes. Persíguese unha toma de conciencia de quén somos, porqué e como iso que somos podería interferir na miña actividade profesional |
| Traballos tutelados |
Diseño de un programa destinado a promover la salud de los adolescentes en contextos socieducativos. Trabajo que alcanza hasta el 40% de la calificación de la materia. |
| Atención personalizada |
|
Metodoloxías
|
| Proba obxectiva |
| Traballos tutelados |
|
| Descrición |
| Los alumnos serán asesorados individualmente o en grupos reducidos sobre todos los trabajos realizados a lo largo del curso. |
|
| Avaliación |
|
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
| Proba obxectiva |
A2 A6 A7 A12 A13 A19 B1 B2 B6 B8 B10 C1 C2 |
Se evaluará la parte teórica de la materia a través de una prueba objetiva |
30 |
| Traballos tutelados |
A1 A2 A3 A4 A13 B2 B3 B5 B12 |
Los alumnos presentarán el diseño de un trabajo en el se tenga por objetivo promover la salud de los adolescentes en contextos socioeducativos |
50 |
| Portafolios do alumno |
A1 C3 C4 C6 C7 C8 |
Se deberá entregar un dossier con las actividades prácticas realizadas con respecto a la formación personal del profesional a lo largo del cuatrimestre. |
20 |
| |
|
Observacións avaliación |
|
|
| Fontes de información |
|
Bibliografía básica
|
Coleman, J. ; Hendry, L.B. (2008). Adolescencia y salud. Manual Moderno. México
Oliva, A. (2015). Desarrollo positivo adolescentes. Sintesis
Toro, J. (2010). El adolescente en su mundo. Riesgos, problemas y trastornos. Pirámide
Breinbauer, C. (2008). Jóvenes, opciones y cambios. Promoción de conductas saludables en adolescentes. OPS. Washintong |
|
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
| Recomendacións |
| Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
| Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
| Materias que continúan o temario |
|
|