Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Adquirir unha visión de conxunto do desenvolvemento da dirección de institucións educativas desde a diversidade de perspectivas que a configuran, tanto en ámbitos estatais como internacionais. |
AP14
|
BM12 BM13 BM14 BM16
|
CM5 CM6
|
Concebir a dirección de centros educativos como un proceso continuado de negociación e construcción de significados, orientacións, decisións, estratexias e accións determiñadas. |
AP1
|
BM13 BM14 BM15 BM16
|
CM4 CM5 CM7 CM8
|
Interpretar a función directiva, o liderazgo e a organización de institucións educativas desde perspectivas epistemolóxicas, reglamentarias, profesionais e axiolóxicas. |
AP1 AP2 AP7 AP11
|
BM12 BM13 BM14 BM16
|
CM4 CM5 CM6 CM7 CM8
|
Desenvolver unha disposición reflexiva, negociadora, colaboradora, investigadora, igualitaria ey pro-activa en relación ao complexo papel e cometido do liderazgo e da dirección de institucións educativas. |
|
BM8 BM9 BM11 BM12 BM13 BM14 BM15 BM16
|
CM4 CM5 CM6 CM7 CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Conceptualización do liderazgo na dirección de organizacións educativas |
Significado
Características
Perspectivas |
Estilos de liderazgo e cultura da organización |
Liderazgo colexiado e cultura da confianza
Liderazgo sostible e cultura do cambio
Liderazgo comprometido e xustiza social
Liderazgo participativo e comunidades de aprendizaxe |
O papel da dirección na organización e planificación colaborativa das organizacións educativas |
Funcións, dimensións e órganos
Procesos de coordinación, comunicación, colaboración, convivencia e participación democrática
Procesos de seguimento, avaliación, asesoramento, dinamización, innovación e mellora.
Ética e igualdade de xénero |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Análise de fontes documentais |
A1 A7 A14 B9 B12 B14 B16 C4 C5 C6 C8 |
11.5 |
10.5 |
22 |
Aprendizaxe colaborativa |
A2 A11 B8 B13 |
0 |
23 |
23 |
Estudo de casos |
B11 B15 |
0 |
20 |
20 |
Traballos tutelados |
C7 |
20 |
25.5 |
45.5 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Análise de fontes documentais |
Presentación dos documentos por parte da profesora e lectura e análisis do seu contido por parte do/a estudante. |
Aprendizaxe colaborativa |
Traballo en pequeno grupo para contrastar puntos de vista sobre a información extraída dos documentos e realización do resume analítico. |
Estudo de casos |
Análise de casos presentados en clase pola profesora ou profesionais da educación. |
Traballos tutelados |
Traballo en grupo que implica a realización de traballo de campo en escenarios educativos (estudo de caso), ou a análise do discurso, ou a análise de documentos mais unha argumentación que relacione as evidencias descubertas con fundamentos teóricos para xustificar o estilo de liderazgo posto de manifesto. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Sesións de seguimento durante as clases e de titorías ao longo do traballo tutelado que consite nun traballo en grupo que implica a realización de traballo de campo en escenarios educativos (estudo de caso), ou a análise do discurso, ou a análise de documentos mais unha rgumentación que relacione as evidencias descubertas cos fundamentos teóricos para xustificar o estilo de liderazgo posto de manifesto. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
C7 |
Os critérios/requisitos mínimos a partir dos cales se avaliarán os traballos tutelados serán:
-O grao de profundidade coa que se traballe o contido.
-A utilización dunha linguaxe propia do contexto disciplinar.
-A utilización de fontes documentais complementarias e actuais.
-A presentación e a claridade da exposición. |
100 |
|
Observacións avaliación |
Realización do traballo tutelado: Poden realizarse variacións na
composición e número dos membros dos grupos durante a realización do traballo tutelado sempre negociada coa profesora. Excepcionalmente pode decidirse a realización individual do traballo. Non se admitirán propostas para o traballo unha
vez finalizado o prazo de admisión fixado na documentación complementaria
que se entregará na clase. A asistencia ás sesións de seguimiento volcarase dentro do traballo tutelado. As citas e referencias a calquera tipo de texto deben declararse, o uso de textos ou ideas sen declarar a fonte supón una grave infracción. O traballo se realizará seguindo as pautas que se darán na clase.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
(). .
Anderson, Gary L. (2009). Advocacy Leadership. Toward a post-reform agenda in educativon. London: Routledge
Hargreaves, Andy y Fullan, Michael (2014). Capital profesional. Madrid: Morata
Woods, Peter (2005). Democratic Leadership in educativon. Londen: Sage
Anderson, Gary L. (2014). Educational Leadership, Politics, and Advocacy, M.A.. http://steinhardt.nyu.edu/alt/edleadership/politics/
Bolívar, Antonio (2010). El liderazgo educativo y su papel en la mejora: una revisión actual de sus posibilidades y limitaciones. Psicoperspectivas. Individuo y Sociedad, 9 (2), págs. 9-33
Hargreaves, Andy y Fink, Dean (2008). El liderazgo sostenible. Madrid: Morata
Vázquez Recio, Rosa (2013). La dirección de centros: gestión, política, ética y política. Madrid: Morata
Ball, St. J. (1989). La micropolítica de la escuela: hacia una teoría de la organización. Barcelona: Paidós/Mec
Cantó, Natàlia; Castiñeira, Ángel y Font, Anna (2009). Las fuentes del liderazgo social. Barcelona: Editorial Mediterráneo S. L.
VV. AA. (2010). Monográfico Liderazgo educativo. Organización y gestión educativa
Bolívar, Antonio (2012). Políticas actuales de mejora y liderazgo educativo. Málaga: Aljibe
Hargreaves, Andy (1996). Profesorado, cultura y postmodernidad. Madrid: Morata
Alcande, Ana Isabel et al. (2006). Transformando la escuela: comunidades de aprendizaje. Barcelona: Graó
O’connell, Brian F. Hesselbein i M. Goldsmith (eds.), El líder del futuro/2. (2007). “Características distintivas de los líderes exitosos de organizaciones de voluntariado. Pasado, presente y futuro”,. Barcelona: Ed. Deusto. |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|