Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A2 |
Coñecer e integrar os fundamentos psicolóxicos da Logopedia: o desenvolvemento da linguaxe, o desenvolvemento psicolóxico, a Neuropsicoloxía da linguaxe, os procesos básicos e a Psicolingüística. |
A3 |
Coñecer e integrar os fundamentos lingüísticos da Logopedia: Fonética e fonoloxía, morfosintaxe, semántica, pragmática, sociolingüística. |
A8 |
Coñecer os fundamentos do proceso de avaliación e diagnóstico. |
A26 |
Adquirir un coñecemento práctico para a avaliación logopédica. |
A28 |
Adquirir un coñecemento práctico en intervención logopédica (formación práctica en ámbitos escolares, clínico-sanitarios e asistenciais). |
A32 |
Utilizar tecnoloxías da información e da comunicación. |
B1 |
Acceso, selección e xestión das fontes de información relevantes para a práctica profesional. |
B5 |
Aprender autonomamente, e motivarse para facelo de forma continuada. |
B7 |
Capacidade de análise e síntese. |
B13 |
Coñecer e manexar as novas tecnoloxías da comunicación e da información. |
B17 |
Saber expresarse en público. |
B24 |
Traballar en equipo e, de ser o caso, de forma interdisciplinar. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Conocer e integrar los fundamentos psicológicos de la Logopedia: el desarrollo del lenguaje, el desarrollo psicológico, la Neuropsicología del lenguaje, los procesos básicos y la Psicolingüística |
A2 A8
|
|
|
Conocer e integrar los fundamentos lingüísticos de la Logopedia: Fonética y fonología, morfosintaxis, semántica, pragmática, sociolingüística. |
A3 A26
|
|
|
Aprender autónomamente, y motivarse para hacerlo de forma continuada |
A32
|
B5
|
C3
|
Trabajar en equipo y, en su caso, de forma interdisciplinar |
|
B1 B17 B24
|
|
Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas con los que deben enfrentarse |
A28
|
B13
|
C6
|
Conseguir que el alumno sepa leer, escribir y discutir un texto científico con rigurosidad |
|
B7
|
C1
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Parte 1: Cuestiones generales de Psicolingüística. |
Tema 1: Introducción: Aspectos de la psicolingüística.
Tema 2: Principios de psicolingüística.
Tema 3: Mecanismos psicológicos. |
Parte 2: Comprensión lingüística. |
Tema 4: La percepción del lenguaje.
Tema 5: El léxico interno.
Tema 6: Comprensión y memoria de oraciones.
Tema 7: Comprensión y memoria del discurso. |
Parte 3: Producción lingüística e interacción conversacional. |
Tema 8: Producción del habla y del lenguaje.
Tema 9: Interacción conversacional. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Obradoiro |
A8 A26 A28 B1 B24 C1 |
15 |
30 |
45 |
Presentación oral |
B17 C3 C6 |
22 |
55 |
77 |
Proba de resposta múltiple |
A2 A3 |
1 |
11 |
12 |
Análise de fontes documentais |
A32 B5 B7 B13 |
5 |
10 |
15 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Obradoiro |
Modalidad formativa orientada a la aplicación de aprendizajes en la que se pueden combinar diversas metodologías/pruebas (exposiciones, simulaciones, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc) a través de la que el alumnado desarrolla tareas eminentemente prácticas sobre un tema específico, con el apoyo y supervisión del profesorado. |
Presentación oral |
Exposición de los apartados del programa, fundamentalmente por parte de la profesora a modo de clase magistral. |
Proba de resposta múltiple |
Realización de una prueba objetiva "tipo test", con 30 preguntas, sobre los contenidos trabajados a lo largo del curso. Para cada pregunta se presentarán cuatro alternativas de respuesta, de las que sólo una será correcta. |
Análise de fontes documentais |
Utilización de películas relevantes para la temática de la materia, con actividades específicamente diseñadas para el análisis de las mismas (presentación, debate, dosier...) |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Análise de fontes documentais |
Obradoiro |
Presentación oral |
Proba de resposta múltiple |
|
Descrición |
Atención personalizada, orientando y supervisando el trabajo en estas actividades a lo largo del curso.
Atención en grupo para aclarar dudas en las clases presenciales, e individual en tutorías para aquéllos que expongan contenidos o quieran más información.
La orientación individualizada para la prueba objetiva, tanto al alumnado asistente a las clases presenciales como al que tenga "reconocimiento de dedicación a tiempo parcial y dispensa académica de exención de asistencia", se llevará a cabo a través de las tutorías.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Obradoiro |
A8 A26 A28 B1 B24 C1 |
Asistencia y participación en las actividades prácticas llevadas a cabo, y elaboración de una memoria sobre las mismas. |
10 |
Proba de resposta múltiple |
A2 A3 |
La puntuación obtenida en la prueba objetiva, de 30 preguntas tipo test, aportará hasta un 90% de la calificación en la asignatura. |
90 |
|
Observacións avaliación |
PARA OBTENER EL APROBADO EN LA ASIGNATURA SE REQUIERE SUPERAR EL EXAMEN Y OBTENER UN MINIMO DE 5 PUNTOS EN LA CALIFICACION FINAL. Alumnado con reconocimiento de dedicación a tiempo parcial y dispensa académica de exención de asistencia: Si no hay posibilidad de asistencia y participación en las clases interactivas, la calificación podrá derivarse exclusivamente de la puntuación obtenida en el examen (el 100%).
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
(). .
Carreiras, M. (1997). Descubriendo y procesando el lenguaje. Madrid: Trotta
Pinker, S. (2007). El mundo de las palabras. Una introducción a la naturaleza humana.. Barcelona: Paidós.
Garayzábal, E. y Codesido, A. I. (2015). Fundamentos de Psciolingüística. Madrid: Síntesis
Altmann, G. T. M. (2002). La ascensión de babel. Barcelona: Ariel
Campos, A. (1988). Manual de prácticas de psicología básica. Barcelona: Grupo Editor Universitario
Cuetos, F. (2012). Neurociencia del lenguaje. Bases neurológicas e implicaciones clínicas. Madrid: Editorial Médica Panamericana
Fernández-Rey, J., Fraga, I., Redondo, J. M. y Alcaraz, M. A. (2004). Procesos Psicológicos Básicos II. Manual de prácticas de memoria y lenguaje.. Madrid: Pirámide
Berko, J., y Bernstein, N. (1999). Psicolingüística. Madrid: McGraw-Hill
Garman, M. (1995). Psicolingüística. Madrid: Visor
De Vega, M., y Cuetos, F. (1999). Psicolingüística del español. Madrid; Trotta
Cuetos, F., González, J., y De Vega, M. (2015). Psicología del lenguaje. Madrid: Editorial Médica Panamericana
Carroll, D. W. (2006). Psicología del lenguaje. Madrid: Thomson Paraninfo
Harley, T. A. (2013). Psicología del lenguaje. De los datos a la teoría. Madrid: McGraw-Hill
Belinchon, M., Riviere, A., e Igoa, J. M. (2004). Psicología del lenguaje. Investigación y teoría. Madrid: Trotta |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|