Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer, recoñecer e discriminar entre a variedade das alteracións |
A7
|
|
|
Coñecer os fundamentos do proceso de avaliación e diagnóstico en AT |
A8
|
|
|
Coñecer e aplicar os modelos de intervención en at |
A15
|
|
|
Coñecer as funcións da Intervención: prevención, educación, reeducación, rehabilitación e tratamento. |
A14
|
|
|
Coñecer e realizar a intervención logopédica en Atención Temperá |
A18
|
|
|
Adquirir a formación práctica para o traballo individual, grupal, cooperativo e de mediación como facilitador. |
A29
|
|
|
Adquirir ou desenvolver os recursos persoais para a intervención: habilidades sociais e comunicativas, habilidades profesionais, avaliación da propia actuación profesional, técnicas de observación, técnicas de dinamización ou toma de decisións. |
A31
|
|
|
Utilizar tecnoloxías da información e da comunicación |
A32
|
|
|
Acceso, selección e xestión das fontes de información relevantes para a práctica profesional. |
|
B1
|
|
Capacidade de observar e de escoitar de forma activa. |
|
B8
|
|
Destreza e empatía nas relacións interpersoais. |
|
B14
|
|
Traballar en equipo e, no seu caso, de forma interdisciplinar. |
|
B24
|
|
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
|
|
C3
|
Planificar estratexias de intervención logopédica en AT |
A27
|
|
|
seleccionar de forma autónoma os recursos máis relevantes en AT |
|
B5
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Introdución á Atención Temperá |
Conceptualización
Niveis de actuación
Marco legal.
Habilidades de comunicación básicas en Atención Temperá |
2. Procesos e instrumentos de avaliación aplicados á Atención Temperá |
O proceso de avaliación en AT
Principais probas de avaliación aplicadas á AT |
3. A Intervención Temperá en distintas áreas do desenvolvemento |
Intervención prenatal
Intervención sensoriomotora
Intervención sobre o desenvolvemento cognitivo e lingüístico
Intervención sobre o desenvolvemento socioafectivo |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
A7 |
2 |
0 |
2 |
Discusión dirixida |
A7 A8 A14 A15 A18 A32 B1 |
21 |
42 |
63 |
Portafolios do alumno |
A8 A14 A15 A27 A29 A31 B1 B5 B8 B14 B24 |
21 |
21 |
42 |
Recensión bilbiográfica |
A7 A8 A14 A18 A31 A32 B5 C3 |
1 |
15 |
16 |
Proba de resposta múltiple |
A7 A8 A14 A15 A18 A29 |
1 |
24 |
25 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Presentación xeral da materia: contidos, obxectivos e sistema de avaliación |
Discusión dirixida |
- Traballo en grupos pequenos sobre o material bibliográfico.
- Discusión no grupo-aula sobre os interrogantes expostos
- Elaboración de conclusións |
Portafolios do alumno |
Participación, Discusión e elaboración de conclusións sobre as sesións de Role Playing, instrumentos de avaliación en AT e demais actividades planificadas para as sesións interactivas |
Recensión bilbiográfica |
Lectura de un libro sobre Atención Temprana: análisis de su contido y valoración en relación a la literatura existente sobre el tema. Discusión en el grupo-clase |
Proba de resposta múltiple |
Realización de test con dúas alternativas de resposta |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Portafolios do alumno |
|
Descrición |
- orientación sobre os traballos incluídos no portafolio
- aclaracións sobre aspectos nos que o alumnado manifesta problemas de comprensión das temáticas |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Portafolios do alumno |
A8 A14 A15 A27 A29 A31 B1 B5 B8 B14 B24 |
Realización e entrega dos traballos realizados durante as sesións interactivas |
20 |
Proba de resposta múltiple |
A7 A8 A14 A15 A18 A29 |
Superación dun exame tipo test. É imprescindible superar o exame para aprobar a materia. |
75 |
Recensión bilbiográfica |
A7 A8 A14 A18 A31 A32 B5 C3 |
- Elaboración individual dun resumo sobre a lectura
- Debate no grupo-clase das ideas e controversias contidas na mesma |
5 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Vidal Lucena, M. Y Díaz Curiel, J. (1990). Atención Temprana. Guía práctica para la estimulación del niño de 0 a 3 años. . Madrid: CEPE
García-Sánchez, F.A., Castellanos, P. y Mendieta, P. (1998). Definición de Atención Temprana y de sus vertientes de intervención desde un Modelo Integral. Revista de Atención Temprana 1 (2), 57-62..
Alcantud Marín, F. (2003). Intervención psicoeducativa en niños con trastornos generalizados del desarrollo. Madrid: Pirámide
Gómez Artiga, A., Viguer Seguí, P., y Cantero López, Mª.J. (2003). Intervención temprana. Desarrollo óptimo de 0 a 6 años.. Madrid: Pirámide
AAVV (2003). Libro blanco de la atención temprana. Madrid: Real Patronato sobre Discapacidad
Pérez-López, J. y Brito de la Nuez, A. G. (2004). Manual de atención temprana. Madrid: Pirámide
Mendieta, P. Y García-Sánchez, F.A. (1998). Modelo Integral de Intervención en Atención Temprana: organización y coordinación de servicios”. Siglo Cero 29 (4), 11-22.
Candel, I (1993). Programa de Atención Temprana. Intervención en niños con Síndrome de Down y otros problemas de desarrollo.. Madrid: CEPE. |
|
Bibliografía complementaria
|
Kennethy T.S.,Cornwell J., Ridener Gottwald (1997). Contexts of Early Intervention.. Baltimore: Paul H. Brookes Publishing Co |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|