Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Capacidade para elixir e aplicar as metodoloxías de investigación mais adecuadas á investigación proposta. |
A2 |
Capacidade para o deseño experimental e o completo desenvolvemento de proxectos de investigación no ámbito sanitario, desde a formulación da hipótese de investigación ata a comunicación dos resultados. |
A3 |
Adquirir un sentido ético da investigación sanitaria. |
A4 |
Obter un substrato teórico suficiente para comprender o entorno clínico de aplicación das técnicas de investigación. |
B1 |
Capacidade para aplicar o método científico na planificación e o desenvolvemento da investigación sanitaria. |
B2 |
Fluidez e propiedade na comunicación científica oral e escrita. |
B3 |
Compromiso pola calidade do desenvolvemento da actividade investigadora. |
B4 |
Capacidade de análise e de síntese. |
B5 |
Habilidade para manexar distintas fontes de información. |
B6 |
Capacidade para traballar de forma colaborativa en equipos multi e interdisciplinar. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Analizar datos mediante técnicas descritivas e realizar inferencia sobre as características das poboacións a partir de información parcial obtida por mostraxe aleatoria |
AI1 AI2 AI3 AI4
|
BM1 BM2 BM3 BM4 BM5 BM6
|
CM1 CM2 CM3 CM5 CM6 CM7 CM8
|
Utilizar ferramentas informáticas auxiliares á Estatística e interpretar os resultados obtidos
|
AI1 AI2 AI3 AI4
|
BM1 BM2 BM3 BM4 BM5 BM6
|
CM1 CM2 CM3 CM5 CM6 CM7 CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Contrastes de normalidade |
1. Métodos gráficos
2. Métodos analíticos
|
Tema 2. Inferencia para duas mostras |
1. Inferencia para duas mostras relacionadas.
2. Inferencia para duas mostras independentes
|
Tema 3. Introdución ao Análise da Varianza |
1. Modelos ANOVA
2. Alternativas non paramétricas
|
Tema 4. Tamaño muestral |
1. Cálculo do tamaño da mostra para estimación de parámetros.
2. Cálculo do tamaño da mostra para contrastes de hipótese.
3. Cálculo do tamaño da mostra para estudos de casos e controis.
4. Cálculo do tamaño da mostra para estudos de seguimento.
5. Cálculo do tamaño da mostra para estimación do coeficiente de correlación.
|
Tema 5. Estudos de validación de probas diagnósticas. |
1. Validez e seguridade dunha proba diagnóstica: sensibilidade, especificidade, valores predictivos, cocientes de probabilidade
2. Aplicación clínica do Teorema de Bayes
3. Curvas ROC e área baixo a curva
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Análise de fontes documentais |
A1 A2 A3 A4 B1 B4 B5 C2 C5 C6 C7 C8 |
20 |
50 |
70 |
Foro virtual |
A1 A2 A4 B1 B6 C1 C3 C6 |
10 |
24 |
34 |
Seminario |
A1 A2 A3 A4 B1 B2 B3 C1 C5 C6 C7 C8 |
4 |
10 |
14 |
Estudo de casos |
A1 A2 B1 B2 B4 B5 B6 C1 C3 C6 |
4 |
12 |
16 |
Proba obxectiva |
A1 A2 B1 B2 B4 C1 C2 C3 C6 C7 |
2 |
6 |
8 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A3 A4 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C1 C3 C6 C8 |
2 |
4 |
6 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Análise de fontes documentais |
Estudo dirixido a través de material multimedia (clases gravadas, vídeos, presentacións, documentación complementaria en pdf) |
Foro virtual |
Ferramentas on-line de seguimento e titorización (foros, debates) |
Seminario |
Seminarios (Técnica de traballo en grupo que se caracteriza pola participación dos compoñentes do seminario a través da elaboración de documentos, a discusión e o alcance de conclusións) |
Estudo de casos |
Avaliación continua (controis escritos; exercicios entregados, participación na aula virtual) |
Proba obxectiva |
Avaliación final (exame escrito e presencial) |
Traballos tutelados |
Avaliación continua (traballo final onde se reflicte o dominio teórico-metodolóxico da materia e/ou exame final) |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Foro virtual |
Seminario |
Estudo de casos |
Traballos tutelados |
Proba obxectiva |
|
Descrición |
As metodoloxías empregadas no desenvolvemento da materia incluen pola sua modalidade online atención personalizada |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Estudo de casos |
A1 A2 B1 B2 B4 B5 B6 C1 C3 C6 |
Controis escritos, exercicios entregados, participación na aula virtual |
30 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A3 A4 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C1 C3 C6 C8 |
Traballo final onde se reflicte o dominio teórico-metodolóxico da materia e/ou exame final |
30 |
Proba obxectiva |
A1 A2 B1 B2 B4 C1 C2 C3 C6 C7 |
Exame escrito e presencial |
40 |
|
Observacións avaliación |
O
sistema de avaliación do Bloque I (tres primeiros temas da materia) en calquera
das dúas oportunidades constará de dúas partes: - Unha parte de avaliación continua, cun peso do 60%, que será repartido do seguinte modo: o 50% desta cualificación obterase dunha serie de cuestionarios e/ou exercicios entregados, e o 50% restante dun traballo consistente na resolución dun caso práctico. O devandito traballo pode ser realizado de forma individual ou en grupos de dous ou tres membros.
- Unha proba obxectiva, realizada de forma presencial na data que oficialmente estableza a ccordinación do mestrado, que constará de preguntas de resposta breve ou tipo test sobre os contidos teóricos e de interpretación de resultados procedentes do software empregado ao longo do curso.
A puntuación máxima total deste primeiro bloque será de 5 puntos. O
sistema de avaliación do Bloque II (dous últimos temas da materia), en calquera
das dúas oportunidades, constará de dúas partes: - Unha parte de avaliación continua, cun peso do 60%, que se obterá da cualificación de unha serie de exercicios prácticos propostos, relacionados cos contidos deste bloque, que deberán ser realizados de forma individual e entregados a través da plataforma Moodle.
- Unha proba obxectiva, cun peso do 40%, realizada de forma presencial na data que oficialmente
estableza a coordinación do mestrado, que constará de preguntas de
resposta breve ou tipo test e/ou exercicios prácticos sobre os contidos explicados ao longo do curso.
A puntuación máxima total deste segundo bloque será de 5 puntos.
A superación da asignatura requerirá aprobar, de xeito independiente, cada un dos Bloques dos que consta a materia. Para obter a calificación de NP (Non Presentado), o/a alumno/a non
poderá ter participado en ninguna das actividades/metodoloxías
propostas. Para axudar a conseguir un entorno inmediato sostible e cumprir o obxectivo estratéxico 9 do "I Plan de Sostenibilidad Medio-Ambiental Green Campus FCS", os traballos documentais que se realicen nesta materia maioritariamente solicitaranse en formato virtual e soporte informático. De realizarse en papel: a.- Non se empregarán plásticos. b.- Realizaranse impresións a dobre cara. c.- Empregarase papel reciclado. d.- Evitarase a impresión de borradores, moi especialmente en cor.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Referencias básicas: - Material elaborado polo profesorado do máster e posto a disposición de todo o alumnado a través da plataforma virtual
Referencias complementarias: - Bioestadística:
métodos y aplicaciones. Francisca Ríus Díaz, Francisco Javier Barón
Lopez, Elisa Sánchez Font y Luis Parras Guijosa. Universidad de Málaga. http://www.bioestadistica.uma.es/libro/
|
Bibliografía complementaria
|
|
Referencias complementarias: - Bioestadística:
métodos y aplicaciones. Francisca Ríus Díaz, Francisco Javier Barón
Lopez, Elisa Sánchez Font y Luis Parras Guijosa. Universidad de Málaga. http://www.bioestadistica.uma.es/libro/
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Programa
Green Campus FCS Para axudar a conseguir
un entorno inmediato sustentable e cumprir cos obxectivos estratéxicos 1 e 2 do
"III Plan de Acción do Programa Green Campus FCS (2018-2020)", os
traballos documentais que se realicen nesta materia: a. Solicitaranse
maioritariamente en formato virtual e soporte informático. b.
De realizarse en papel: -
Non se empregarán plásticos. -
Realizaranse impresións a dobre cara. -
Empregarase papel reciclado. -
Evitarase a realización de borradores. PLAxio A
detección de fraude, copia ou plaxio na redacción do traballo da materia
implicará un suspenso na oportunidade de avaliación afectada (0,0) e a remisión
directa á oportunidade seguinte. Dita circunstancia
comunicarase á Comisión Académica e ao resto de profesores do título. En caso
de que se reitere a irregularidade nunha 2ª avaliación, a Comisión poderá
solicitar ao Reitor a expulsión temporal ou definitiva do/a estudante do título
cursado. |
|