Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Traballar a atención integral do neno e do adolescente con discapacidade física, psíquica e/ou sensorial desde unha perspectiva interdisciplinar. |
A3 A6
|
B4 B5 B6 B7 B11 B12 B17 B26 B29 B31 B36
|
C4
|
Sintetizar e aplicar o coñecemento relevante de Pediatría, Psiquiatría e Rehabilitación Infanto-Xuvenil no contexto da Terapia Ocupacional. |
A3 A6
|
|
C4
|
Mellorar as actitudes e habilidades do estudante de Terapia Ocupacional como acode e como profesional adquirindo as competencias xenéricas asignadas, desde o respecto dos Dereitos Humanos e o coidado da sustentabilidade medio-ambiental. |
|
B4 B5 B6 B7 B11 B12 B16 B17 B28 B29 B31 B36
|
C4
|
Adquirir os coñecementos básicos da profesión e da área de estudo da Pediatría, Psiquiatría e Rehabilitación Infanto-Xuvenil. |
A3 A6
|
B12
|
C4
|
Coñecer e aplicar o coñecemento relevante da Rehabilitación sensorial cunha perspectiva integral e interdisciplinar no neno e adolescente.
Coñecer e aplicar o coñecemento relevante da Atencion e Asistencia a Saude Mental dende unha perspectiva integral e interdisciplinar no neno e adolescente.
|
A3 A6
|
B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B16 B17 B28 B29 B31 B35 B36 B37
|
C4 C7
|
|
A3
|
|
|
|
A3 A6
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1.- PSICOPEDIATRÍA DE INTERESE OCUPACIONAL NA INFANCIA E ADOLESCENCIA.
Prof. Antonio Núñez Pérez. |
1.1.- Exploración psicopatolóxica básica en infancia e adolescencia. Diagnóstico e Clasificación dos trastornos psiquiátricos infanto-xuvenís. Sistemas de clasificación internacionais (CIE e DSM ). Casos prácticos
1.2.- Trastornos Xeneralizados do Desenvolvemento: Autismo, Síndrome de Asperger e outros Trastornos do espectro Autista. Casos prácticos.
1.3.- Trastorno por déficit de atención e hiperactividade. Síndromes desadaptativos sociais. Oposicionismo infantil. Casos prácticos.
1.4.- Trastornos da conduta Alimentaria: Anorexia e Bulimia nerviosa, Trastorno por atracón e outros trastornos alimentarios. Casos prácticos.
1.5.- Trastornos do estado de ánimo de inicio temperán. Depresión na infancia e adolescencia. Suicidio na adolescencia.. Casos prácticos.
1.6.- Esquizofrenia de inicio temperán e Psicose incipiente. Programas preventivos e de detección precoz. Casos prácticos
1.7.- Outros trastornos de interese infanto xuvenil, nocións xerais: Trastorno reactivo de vinculación. Ansiedade de separación. Trastorno Obsesivo Compulsivo en infacia e adolescencia. Casos prácticos. |
Tema 2.- PEDIATRÍA Y REHABILITACIÓN SENSORIAL INFANTO-JUVENIL
Prof. José Luis Rodríguez Villamil. |
2.1.- Patoloxía pediátrica: Esquema xeral.
2.2.- Prematuridad.
2.3.- Trastornos do sistema nervioso central:
- Parálise cerebral infantil,
- Traumatismo cranioencefálico,
2.4.- Lesións nerviosas periféricas. Parálise braquial obstétrica e outras patoloxías.
2.5.- Enfermidades neuromusculares: Distrofias musculares e outras.
1.6.- Alteracións cromosómicas: Trisomía (Síndrome de Down).
1.7.- Outras patoloxías causantes de disfunción ocupacional na infancia.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A3 B2 B3 B4 B6 B10 B12 B17 B26 B31 B36 B37 |
80 |
20 |
100 |
Actividades iniciais |
A6 B35 C4 C7 |
1 |
0 |
1 |
Proba mixta |
B8 B9 B13 B16 B29 |
2 |
0 |
2 |
Estudo de casos |
B5 B7 B11 B28 |
0.5 |
7 |
7.5 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
A clase maxistral é tamén coñecida como "conferencia", "método expositivo" ou "lección maxistral". Esta última modalidade adóitase reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
Relación coas competencias específicas 3 e 6.
|
Actividades iniciais |
Actividades que levan a cabo antes de iniciar calquera proceso de ensino-aprendizaxe a fin de coñecer as competencias, intereses e/ou motivacións que posúe o alumnado para o logro dos obxectivos que se queren alcanzar, vinculados a un programa formativo. Con ela preténdese obter información relevante que permita articular a docencia para favorecer aprendizaxes eficaces e significativas, que partan dos saberes previos do alumnado.
Permite adquirir as competencias xenéricas apuntadas nesta materia.
|
Proba mixta |
Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas.
En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Ademais, en canto preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. |
Estudo de casos |
Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo.
Para adquirir competencias xenéricas e específicas reseñadas nesta asignatura. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Estudo de casos |
|
Descrición |
A atención personalizada farase, globalmente, mediante tutorías personalizadas directas e virtuais, individuais e grupales nos traballos propostos por cada profesor.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A3 B2 B3 B4 B6 B10 B12 B17 B26 B31 B36 B37 |
Avaliación na modalidade de Proba mixta. |
5 |
Estudo de casos |
B5 B7 B11 B28 |
Estudo de casos ou fórmulas similares individuais ou grupales/profesor sobre 1 punto.
Total: 3 puntos.
|
30 |
Proba mixta |
B8 B9 B13 B16 B29 |
- Exame final:
A. O Prof. Antonio Núñez Pérez avaliará sobre 7 puntos no seu parte de exame.
B. O Prof. Sergio Santos del Riego avaliará sobre 3.5 puntos no seu parte de exame.
C. O Prof. José Luís Rodríguez Villamil avaliará sobre 3.5 puntos no seu parte de exame.
A nota final do exame será a media da con B+C, sobre 7 puntos, unha vez revisadas as respectivas cualificacións por cada profesor.
Necesitarase unha cualificación media igual ou maior a 3.5 puntos para sumar coas cualificacións da avaliación continua.
Se fose inferior a 3.5 puntos, a cualificación final da materia será de Suspenso/a. |
65 |
|
Observacións avaliación |
CUALIFICACIÓN DA MATERIA
AVALIACIÓN CONTINUA: 30%
- Sobre 1 punto, traballo de grupo fóra de clase de carácter preferentemente práctico (estudo de casos, entrevistas, simulacións, entre outros) ou outra fórmula, segundo metodoloxía específica organizada en "actividades iniciais" e avaliada ao final da materia nos termos que expoña.
- Sobre 1 punto, avaliación de casos clínicos ou outra fórmula, segundo metodoloxía específica que organizará e explicará o Prof. José Luís Rodríguez Villamil ao comezo das súas clases
- Sobre 1 punto, traballo de grupo ou outra fórmula, segundo metodoloxía específica que organizará e explicará o Prof. Antonio Núñez Pérez ao comezo das súas clases
2.- EXAME: 70%
A. O Prof. Antonio Núñez Pérez avaliará sobre 7 puntos no seu parte de exame
B. O Prof. José Luís Rodríguez Villamil avaliará sobre 7 puntos no seu parte de exame
A nota final do exame será a media da con A+B, unha vez revisadas as cualificacións por cada profesor. Necesitarase unha cualificación media igual ou maior a 3.5 puntos para sumar coas cualificacións da avaliación continua. Se fose inferior a 3.5 puntos, a cualificación final da materia será de Suspenso/a.
3.- INFORMACIÓN SOBRE A CUALIFICACIÓN FINAL
- En relación coa convocatoria/curso, realizarase só un exame final, co tres partes, na primeira oportunidade e outro na segunda oportunidade (Xullo) para preservar a equidade no trato cos estudantes
- Na primeira oportunidade, o exame realizarase en data próxima á finalización das clases da materia, caso de contar coa aprobación dos órganos colexiados universitarios pertinentes, a efectos de garantir que os estudantes adquiran as competencias desta materia con anterioridade á impartición completa das materias aplicadas do ciclo vital.
- A materia compórtase e avalía como un todo: só computará a cualificación media global do exame, non as cualificacións individuais de cada profesor.
- O profesor responsable da materia determina o prazo de entrega das cualificacións revisadas do resto de profesores da materia, elabora e expón publicamente a cualificación final nun prazo determinado para consideración polos estudantes e realiza as últimas matizacións de calidade, contexto e institucionais previamente á introdución das cualificacións finais de cada estudante na aplicación informática en prazo oficial.
- A non realización dalgunha metodoloxía de avaliación continua polo estudante cualificarase como non presentado/a (NP) e repercutirá na cualificación final como NP, de igual forma considerarase a non realización dalgunha das partes do exame.
- O estudante ten dereito a ter unha cualificación numérica na avaliación continua, en ambas as oportunidades, nas condicións específicas que cada profesor estime, moi especialmente na segunda oportunidade de Xullo.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
- Cruz M. Tratado de Pediatría (2 volúmenes). 8ª
Edición. Ediciones Ergon, S.A: Madrid; 2001.
- Nelson. Tratado de Pediatría (2 volúmenes). 16ª
Edición. McGraw-Hill-Interamericana de España, S.A.U: Madrid; 2000.
- Downwey JA. Enfermedades incapacitantes en el
niño. Salvat: Madrid; 1987.
- Forfar JO, Arneil JC. Textbook of Pediátricos. 4th Edition. Churchill
Livingstone: New York, 1992.
- Gomez Muñoz C. Intervención
desde Terapia Ocupacional en Salud Mental. Editorial Monsa Salud:
Barcelona; 2013.
- MacKinon R, Michels R. La entrevista psiquiátrica en la práctica clínica.
Editorial Ars Médica: Madrid; 2008.
- Vallejo Ruiloba J, Leal Cercos C.
Tratado de Psiquiatría. Editorial Ars Médica: Madrid; 2008.
- Moruno Miralles P, Talavera Valverde MA. Terapia Ocupacional en
Salud Mental. Elsevier-España:
Madrid; 2009.
- Beth Early, M. Mental Healt concepts and techniques for the
occupational therapy. Lippincott: Baltimore; 2007.
- Asociación Española de Psiquiatría del Niño y del
Adolescente (AEPNYA). Manual de Psiquiatría del Niño y del Adolescente.
Editorial Panamericana: Madrid; 2010.
- Wiener JM, Dulcan MK. Tratado de Psiquiatría del
Niño y del Adolescente. Masson: Barcelona;2006.
- Marcelli D, Braconnier A. Psicopatología del
Adolescente. Masson: Barcelona; 2005.
- Sadock BJ, Sadock VA. SinopsisdePsiquiatría.
Kaplan&Sadock. 10.a ed. Lippincott, Williams & Wilkins: Barcelona ;
2009. Talbot JA, Hales RE, Yudofsky SC. Tratado de
Psiquiatría. Barcelona: Ancora; 1989.Miranda Mayordomo JL. Rehabilitación Médica. Aula
Médica: Madrid; 2004
- Manual SERMEF de Rehabilitación y Medicina
Física, 2005.
- Espinosa, Arroyo, Martín, Ruíz, Moreno. Guía
esencial de Rehabilitación Infantil. Madrid: Panamericana; 2010.
- De Lisa J, Gans B, Currie D. Rehabilitation
Medicine. Principles and Practice. Lippincott:
Filadelfia, 1993.
|
Bibliografía complementaria
|
|
- Oski FA. Pediatrics. Principles
and practice. 3rd Edition. Lippincott Williams & Wilkins. New York, 1999.
- Hernández M. Pediatría. 2ª Edición. Ed. Díaz de Santos.
Madrid, 1994.
- Downwey JA. Enfermedades incapacitantes en el niño.
Madrid:Salvat; 1987.
- Finnie NR. Atención en el hogar del niño con Paralisis
Cerebral Infantil. México:La
Prensa Médica Mexicana; 1976.
- Le Metayer M. Reeducación cerebromotriz del niño
pequeño. Educación Terapeutica. M. Barcelona: Masson; 2000.
- Gassier J. Manual del desarrollo psicomotor del niño.
Barcelona: Masson; 1990.
- Hellbrugge T. Diagnóstico funcional del desarrollo
durante el primer año de vida. Madrid:Marfil; 1980..
- Illingworth RS. Desarrollo del niño. Londres:Churchill
Livingstone; 1987.
- Bobath K. Base neurofisiológica para el tratamento de la
Paralisis Cerebral. Panamericana; 1.982.
- Vojta V. Alteraciones motoras cerebrales infantiles. A
Coruña:Atam-Paideia; 1991.
- Bobath B. Desarrollo motor en distintos tipos de
Parálise Cerebral. Panamericana; 1.976.
- Ruiz Estremera. Prevención, atención y seguimiento de
niños de riesgo o con lesiones establecidas. Comares; 1997.
- Pueschel SM. Síndrome de Down. Problemática biomédica.
Barcelona: Masson-Salvat; 1993.
- Cunningham C. El Síndrome de
Down. Una introducción para padres.
Paidos, 1999.
- Kumin L. ¿Cómo favorecer las habilidades comunicativas
de los niños con Síndrome Down?. Paidós; 1997.
- Springer Sp. Cerebro izquierdo Cerebro derecho. Gedisa;
1.994.
- Cobos Álvarez. El desarrollo psicomotor y sus
alteraciones. Pirámide, 1995.
- Hernández FJ. Torpeza motriz. EUB; 1995.
- Barkley RA. Niños hiperactivos. ¿Cómo comprender y
atender sus necesidades especiales?. Paidós; 1999.
- Moreno García I. Hiperactividad. Pirámide; 1998.
- Arnaiz Sánchez P. Evolución y contexto de la práctica
psicomotriz. Amarúa ediciones; 1991..
- Domingo Calco Q. Psicomotricidad. Una propuesta de
actividades lúdicas para el desarrollo. Seco Olea; 1990.
- Taylor EA. El Niño Hiperactivo. Martinez Roca; 1990.
- Sinason V. Comprendiendo a tu hijo discapacitado.
Paidós; 1994.
- Trombly C. Terapia Ocupacional para enfermos
incapacitados físicamente. México: Prensa Médica Mexicana; 2001.
- Ruiz Estremera. Niños de riesgo. Programas de Atención
Temprana. Norma Capitel; 2004.
- Porres E. Tocame mamá. Edad; 2000.
- Breinholst W. ¡Hola, aquí estoy!. Elfos; 1985.
- Dolto F. Las etapas de la infancia. Paidós; 2000.
- Cairo Antelo FJ. Avances en la atención al niño con
discapacidad. A Coruña: Unidad de Rehabilitación Infantil y Atención
Temprana; 1999.
- Rochet Morata PH. El mundo del bebé. Serie Bruner;
2.004.
- Toledo González M. La escuela ordinaria ante el niño
con necesidades especiales. Santillana; 1999.
- Gallardo Jáuregui MV. Discapacidad motórica. Aspectos
psicoevolutivos y educativos. Aljibe; 1994.
- Ruiz Pérez LM. Desarrollo Motor y Actividades Físicas.
Gymnos Editorial; 1987.
- Turner A, Foster M, Johnson S E. Terapia Ocupacional y
Disfunción Física: Principios, Técnicas y Práctica. Madrid: Elsevier
España; 2003.
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir o objectivo estratéxico 9 do I Plan de Sustentabilidade Medio-ambiental Green Campus FCS, todos os traballos documentais que se realicen nesta materia serán entregados a través de Moodle, en formato dixital, sen necesidade de imprimilos. De realizarse en papel: - Non se empregarán plásticos. - Realizarase impresións a dobre cara. - Se emplegara papel reciclado. - Evitásese imprimir borradores. |
|