Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Desenvolver as habilidades prácticas necesarias para poder desempeñar actividades profesionais como terapeuta ocupacional: segundo o estadio de aprendizaxe e acordo ás competencias seleccionadas. En definitiva ampliar os coñecementos e a capacidade para aplicar: a teoría e a práctica de Terapia Ocupacional, as ocupacións terapeuticamente e as Actividades da Vida Diaria terapeuticamente en todas as áreas de desempeño ocupacional |
A5 A9 A13 A15 A21 A22 A24
|
B6 B31 B37
|
C1 C4 C6
|
Observar, analizar e reflexionar sobre o centro de prácticas e as funcións do/a terapeuta ocupacional integrados/as no sistema sanitario, educativo, domiciliario, laboral e social de pertenza. Asemade el/la alumno/a debe desenvolver a capacidade para manter a dignidade, privacidade e confidencialidade da persoa. |
A23 A29
|
B6
|
C1 C4
|
Observar, analizar e reflexionar sobre a relación terapéutica en terapia ocupacional. E, á súa vez, desenvolver a capacidade para unha comunicación efectiva co usuario, familias, grupos sociais e outros profesionais; capacidade para establecer unha relación de empatía co usuario, familia, grupos sociais e outros profesionais; e desenvolver a capacidade para permitir que os pacientes e os seus coidadores expresen as súas preocupacións e intereses e que poidan responder adecuadamente. |
A17 A18
|
B5 B7
|
C1
|
Observar, identificar, analizar e reflexionar sobre o perfil do usuario dos servizos de terapia ocupacional. |
A6 A12 A13
|
B1
|
C1 C4
|
Observar, identificar, preparar, analizar e reflexionar sobre algunhas técnicas empregadas en terapia ocupacional |
A3 A9
|
B4 B5 B29
|
C6
|
Desenvolver razoamentos e habilidades de orde superior no xuízo profesional e na toma de decisións. De esta forma, el/la alumno/a amplia la capacidad para informar, registrar, documentar y si cabe, derivar, el proceso de intervención. |
A10 A14
|
B8
|
C4 C6
|
Desenvolver habilidades de exploración dos recursos de investigación en apoio á investigación e á practica baseada na evidencia. |
A13 A28
|
B22 B24
|
C1 C4
|
Dar o control ó estudante de ser un profesional autónomo que valora a súa contribución ó equipo e ó servizo. |
A16 A19 A31
|
B4
|
C1 C4 C7
|
Inculcar unhas habilidades para “a aprendizaxe ao longo da vida” e dun desenvolvemento profesional continuo; e un recoñecemento da importancia destes. |
A20
|
B6
|
C1 C4 C7
|
Desarrollar capacidad para: sintetizar un abanico de información que permita determinar si la persona es susceptible de recibir tratamiento de Terapia Ocupacional. Reconocer e interpretar signos de función-disfunción de la persona en valoración y diagnóstico ocupacional. Así mismo la capacidad para responder a las necesidades del paciente evaluando, planificando y desarrollando los programas individualizados más apropiados junto a la persona y su entorno, sus cuidadores y familias y otros profesionales. En definitiva, utilizar el razonamiento clínico revisando y reajustando el tratamiento.
|
A7 A8
|
B3
|
C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. O proceso de Terapia Ocupacional nos diferentes eidos de actuación.
Prácticas supervisadas, de larga duración.
Estadias Prácticas supervisadas, de larga duración. Dirixidas por terapeutas ocupacionales docentes e titores/as dos centros conveniados. Nivel competencial avanzado. |
Aplicación de teorías, fundamentos, metodoloxías, técnicas, avaliacións e valoracións de Terapia Ocupacional, traballando co equipo e desenvolvendo as funcións propias de este, co foco nas ocupacións situadas e significativas da/s persoa/s, gupo/s e poboacións. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Estudo de casos |
A3 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A12 A13 A14 A15 A19 A20 A21 A22 A23 A24 A28 A29 A31 B3 B4 B6 B7 B8 B22 B24 B31 C1 C4 C6 |
30 |
30 |
60 |
Portafolios do alumno |
A3 A5 A7 A8 A10 A13 A14 A20 A22 A24 A28 B1 B3 B8 B22 B24 C1 |
10 |
40 |
50 |
Recensión bilbiográfica |
A3 A5 A7 A13 A14 A22 A28 A29 B1 B3 B4 B8 B22 B24 C1 C6 |
1 |
10 |
11 |
Actividades iniciais |
B5 B6 B7 B8 B29 |
6 |
0 |
6 |
Prácticas clínicas |
A3 A6 A7 A8 A9 A10 A12 A13 A14 A15 A16 A17 A18 A19 A20 A21 A22 A23 A24 A28 A29 A31 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B22 B24 B29 B31 B37 C1 C4 C6 C7 |
420 |
0 |
420 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Estudo de casos |
Metodoloxía onde a persoa se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo, a través dun proceso de discusión. O alumnado sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo.
Permite adquirir as competencias específicas reverenciadas nesta materia.
|
Portafolios do alumno |
É un cartafol ou arquivador ordenado por seccións, debidamente identificadas ou etiquetadas, que contén os rexistros ou materiais produto das actividades de aprendizaxe realizadas polo alumnado nun período de tempo, cos comentarios e cualificacións asignadas polo/a profesor/a, o que lle permite visualizar o progreso do/a estudante. O portafolios ou cartafol inclúe todo o que fai o alumno ou alumna, como: apuntamentos ou notas de clases, traballos de investigación, guías de traballo e o seu desenvolvemento, comentarios de notas, resumes, probas escritas, autoavaliacións, tarefas desenvolvidas, comentarios de progreso do/a estudante realizado polo/a profesor/a, etc.
Permite adquirir as competencias xenéricas e específicas reverenciadas desta materia. |
Recensión bilbiográfica |
A recensión bibliográfica supón un proceso de lectura crítica dun libro, dun artigo, dunha tese ou dunha comunicación a un congreso. Como tal proceso comprende a lectura da obra, a análise do seu contido e unha crítica e valoración da mesma en relación á literatura existente sobre o tema. Unha recensión non supón un resumo da obra, nin unha mera análise do contido, pois o que lle outorga sentido e dimensión académica científica é a crítica que merece a xuízo do/a autor/a da recensión, en relación a outras obras coñecidas do mesmo ámbito ou en relación a súa propia experiencia.
Permite adquirir as competencias específicas reverenciadas nesta materia.
Permite adquirir las competencias genéricas y específicas asignadas a esta asignatura.
|
Actividades iniciais |
Actividades que se levan a cabo antes de iniciar calquera proceso de ensino-aprendizaxe a fin de coñecer as competencias, intereses e/ou motivacións que posúe o alumnado para o logro dos obxectivos que se queren alcanzar, vinculados a un programa formativo. Con ela preténdese obter información relevante que permita articular a docencia para favorecer aprendizaxes eficaces e significativos, que partan dos saberes previos do alumnado.
Información sobre os centros de prácticas, organización dos rotatorios, distribución do alumando en función do seu propio eido de prácticas de preferencia: infancia e adolescencia; adultos I (rehabilitación física e neurolóxica); adultos II (saúde mental); persoas maiores; comunidade. |
Prácticas clínicas |
O ensino clínico pode entenderse como un proceso instrucional que ten lugar nun ambiente natural relacionado co exercicio dunha profesión, no que os/as estudantes observan e participan en actividades clínicas deseñadas para proporcionarlles oportunidades que supoñen a aplicación de feitos, teorías e principios relacionados coa práctica da mesma.
As prácticas clínicas/comunitarias de longa duración (450 horas nun mesmo centro) serán realizadas en todos aqueles centros conveniados coa Facultade de Ciencias da Saúde que teñan relación con calquera dos eitdos de actuación da/o profesional de Terapia Ocupacional.
A asistencia ás prácticas clínicas/comunitarias é obrigatoria. No caso de que o/a alumno/a non poida acudir puntualmente algún día, segundo o calendario de prácticas establecido, deberá comunicalo tanto ó centro conveniado como a persoa responsable da materia.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Estudo de casos |
Portafolios do alumno |
Recensión bilbiográfica |
Prácticas clínicas |
|
Descrición |
La atención personalizada se hará, globalmente, mediante tutorías personalizadas directas y virtuales, individuales y grupales.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Estudo de casos |
A3 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A12 A13 A14 A15 A19 A20 A21 A22 A23 A24 A28 A29 A31 B3 B4 B6 B7 B8 B22 B24 B31 C1 C4 C6 |
Valorarase, ademais dos coñecementos adquiridos, a capacidade de expresión escrita do alumnado (avaliando de forma negativa os erros gramaticais e ortográficos), a integración de conceptos e a capacidade de resolución de problemas.
|
20 |
Portafolios do alumno |
A3 A5 A7 A8 A10 A13 A14 A20 A22 A24 A28 B1 B3 B8 B22 B24 C1 |
Valorarase, ademais dos coñecementos adquiridos, a capacidade de expresión escrita do/a alumno/a (avaliando de forma negativa os erros gramaticais e ortográficos), a integración de conceptos, o razonamento ocupacional e a capacidade crítica e reflexiva.
|
15 |
Recensión bilbiográfica |
A3 A5 A7 A13 A14 A22 A28 A29 B1 B3 B4 B8 B22 B24 C1 C6 |
Valorarase: a puntualidade, a asistencia, a responsabilidade, a iniciativa, o interese, a actitude ante as normas, a relación co/a usuario/a, a relación co equipo de profesionais, a integración e a aplicación de conceptos teóricos-prácticos adquiridos previamente, as destrezas e os coñecementos adquiridos. |
5 |
Prácticas clínicas |
A3 A6 A7 A8 A9 A10 A12 A13 A14 A15 A16 A17 A18 A19 A20 A21 A22 A23 A24 A28 A29 A31 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B22 B24 B29 B31 B37 C1 C4 C6 C7 |
Prácticas clínicas e comunitarias
Valorarase: a puntualidade, a asistencia, a responsabilidade, a iniciativa, o interese, a actitude ante as normas, a relación cos/coas usuarios/as, a relación co equipo de profesionais, a integración e a aplicación de conceptos teóricos-prácticos adquiridos previamente, as destrezas e os coñececementos adquiridos.
As ausencias xustificadas ás prácticas clínicas/comunitarias deberán ser comunicadas previamente ó centro conveniado, así como á coordinadora da materia e á coordinadora do título mediante email. |
60 |
|
Observacións avaliación |
O sistema de cualificacións expresarase mediante cualificación numérica acordo co establecido no art. 5 del Real Decreto 1125/2003 de 5 de setembro (BOE 18 de setembro), polo que se establece o sistema europeo de créditos e o sistema de cualificacións nas titulacións universitarias de carácter oficial e validez en todo o territorio nacional Sistema de cualificacións: 0-4.9=Suspenso 5-6.9=Aprobado 7-8.9=Notable 9-10=Sobresaliente 9-10 Matrícula de Honra (Graciable). Para aprobar a materia, o/a alumno/a debe participar activamente nas metodoloxías propostas, entregar todos os traballos e acadar unha nota global mínima de 5 e ter superadas ó menos a metodoloxía de Prácticas Clínicas e Estudio de Casos. Para iso, será necesario ter unha cualificación mínima de 3,5 (sobre 5) puntos na metodoloxía prácticas clínica/comunitaria e unha cualificación mínima de 1 (sobre 2) sobre a metodoloxía estudo de casos, e só se terán en conta para a cualificación final as notas das outras metodoloxías, se o/a alumna/a acada dita puntuación na mencionada metodoloxía. En caso contrario, a nota da convocatoria corresponderá á nota obtida nas Prácticas clínicas. No caso de non superación da materia na primeira convocatoria, o/a estudante, deberá repetir a entrega de traballos e participar de novo nas metodoloxías propostas durante a segunda oportunidade (xullo). Segundo a norma que regula o réxime de dedicación ao estudo dos/as estudantes de grao na Universidade da Coruña (aprobada no Consello de Goberno do 22/05/2012), cando un estudante teña recoñecida a súa condición de matrícula a tempo parcial, ten dereito a gozar dun réxime de asistencia a clase de carácter flexible e a solicitar a dispensa académica especial establecida no artigo 4 (apartado 5) de dita norma, en tanto non afecte negativamente ao proceso de avaliación do/a estudante. A ese efecto, as Comisións Académicas dos diferentes centros da UDC concretan o alcance da citada dispensa. Por tanto, a concesión á solicitude de dita flexibilidade quedará á expensas da valoración e decisión da comisión académica do grao de Terapia Ocupacional, tendo en conta as metodoloxías e criterios de avaliación das materias.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Cada profesor/a orientará sobre a bibliografía específica dese eido de prácticas. No entanto, suxírense as seguintes referencias: Álvarez, E., Gómez, S., Muñoz, I.,Navarrete, E., Riveros, M. E., Rueda, L., … Valdebenito, A. (2007). Definicióny desarrollo del concepto de Ocupación: ensayo sobre la experiencia deconstrucción teórica desde una identidad local. Revista Chilena de TerapiaOcupacional , (7), 1-9. http://doi.org/10.5354/0717-5346.2007.81 Clark,F., & Lawlor, M. (2007). The making and mattering of occupational science.En E. B. Crepeau, E. S. Cohn, & B. A. Boyt Schell, Willard andSpackman’s Occupational Therapy (11ª ed., pp. 2-14).Philadelphia: Lippincott Williams&Wilki.Duncan,E. A. S. (Ed.). (2012). Foundations for practice in occupational therapy (5ª ed.). Edinburgh: Elsevier. Fisher,A. G. (2013). Occupation-centred, occupation-based, occupation-focused: same,same or different? Scandinavian Journal of Occupational Therapy , 20 (3),162-173. http://doi.org/10.3109/11038128.2012.754492 Hocking,C., Jones, M., & Reed, K. (2015). Occupational Science InformingOccupational Therapy Interventions. En I. Söderback (Ed.), InternationalHandbook of Occupational Therapy Interventions (pp. 127-134). SpringerInternational Publishing. Recuperado a partir dehttp://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-08141-0_9 Iwama,M. K., & Algado, S. S. (2008). El modelo Kawa (Rio). Revista electrónicade terapia ocupacional Galicia, TOG , (8), 7-. Kielhofner,G. (2006). Fundamentos conceptuales de la terapia ocupacional . Ed.Médica Panamericana. Kielhofner,G. (2008). Model of Human Occupation: Theory and Application . LippincottWilliams & Wilkins. Kiepek,N., Phelan, S. K., & Magalhães, L. (2013). Introducing a Critical Analysisof the Figured World of Occupation. Journal of Occupational Science ,1-15. http://doi.org/10.1080/14427591.2013.816998 Kronenberg, F., & Pollard, N. (2007). Superar elapartheid ocupacional: exploración preliminar de la naturalezapolítica de laterapia ocupacional. En F. Kronenberg, S. Simó Algado, & N. Pollard (Eds.), Terapia ocupacional sin fronteras: aprendiendo del espíritu desupervivientes (pp. 58-84). Madrid: Editorial Médica Panamericana. Kronenberg, F., Simó Algado, S., & Pollard, N.(2006). Terapia ocupacional sin fronteras: aprendiendo del espíritu desupervivientes . Madrid: Editorial Médica Panamericana. Larson, E., Wood, W., & Clark, F. (2005). CienciaOcupacional:desarrollo de la ciencia y la práctica de la ocupación a través deuna disciplina académica [Occupational Science: science and professionaldevelopment through an academic discipline]. En Willard & Spackman,terapia ocupacional (10ª ed, pp. 15-26). Buenos Aires?; Madrid:Médica Panamericana. Morrison,R., Olivares, D., & Vidal, D. (2011). La filosofía de la OcupaciónHumana y el paradigma social de la Ocupación. Algunas reflexiones y propuestassobre epistemologías actuales en Terapia Ocupacional y Ciencias de laOcupación. Revista Chilena de Terapia Ocupacional , 11 (2),102-119. http://doi.org/10.5354/0717-6767.2011.17785 Paganizzi, L. (2014). Terapia ocupacionalpsicosocial - escenarios clinicos y comunitarios (Edición: Primera).Madrid: Docta Ediciones. Pollard,N., Fransen, H., Kantartzis, S., & Viana-Moldes, I. (2015). Participatorycitizenship: critical perspectives on client-centred occupational therapy. ScandinavianJournal of Occupational Therapy , ? Rodger,S. (Ed.). (2010). Occupation-centred practice with children: a practicalguide for occupational therapists . Oxford: Wiley-Blackwell. Romero Ayuso, D. M., & Moruno Miralles, P. (2003). Terapia ocupacional: teoría y técnicas . Barcelona: Masson. Simó-Algado, S. (2006). El modelo canadiense deldesempeño ocupacional I. Revista electrónica de terapia ocupacional Galicia,TOG , (3), 5-. Simó-Algado,S., & Urbanowski, R. (2006). El modelo canadiense del proceso deldesempeño ocupacional. Revista electrónica de terapia ocupacional Galicia,TOG , (3), 12-27. Townsend, E., & Wilcock, A. A. (2004).Occupational justice and client-centred practice: a dialogue in progress. CanadianJournal of Occupational Therapy. Revue Canadienne D’ergothérapie , 71 (2),75-87. Viana Moldes, I., García Pinto, M. del C., & ÁvilaÁlvarez, A. (2005). Ocupación alienante versus ocupación significativa.Recuperado a partir dehttp://www.terapia-ocupacional.com/articulos/Ocup_Alienan_vs_ocup_signi.shtml Whiteford, G. E., & Hocking, C. (2012). Occupational Science: Society,Inclusion, Participation . Wiley-Blackwell. Wilcock,A. A. (2006). Occupational Perspective of Health . Thorofare (NewJersey): Slack, Inc. Wilcock,A. A. (2007). Occupation and Health: Are They One and the Same? Journal ofOccupational Science , 14 (1), 3-8.http://doi.org/10.1080/14427591.2007.9686577 Wilcock,A. A., & Hocking, C. (2015). An Occupational Perspective of Health (Third Edition edition). Thorofare, NJ: Slack Incorporated. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
1.-
Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sostible e cumprir cos obxectivos
estratéxicos 1 y 2 do "III Plan de Acción do Programa Green Campus FCS
(2018-2020)" os traballos documentais que se realicen nesta materia: a.- Na súa maioría se solicitarán
en formato virtual e soporte informático. b.- De realizarse en papel: - Non se empregarán
plásticos. - Realizaranse impresións a
dobre cara. - Empregarase papel
reciclado. - Evitarase a impresión de
borradores. 2.- A docente responsable
resérvase a posibilidade de realizar algún cambio na avaliación ou outros
aspectos que serán notificados aos estudantes coa suficiente antelación. 3.- A docente responsable da
materia aplicará a correspondente normativa da UDC ante a detección de calquera
tentativa de plaxio motivada por un/unha estudante da materia no
desenvolvemento dos seus traballos. 4.- Como en todas as
edicións anteriores, para a correcta planificación das Estadias Prácticas VII,
realizaranse, de forma previa ó comezo da materia (segundo o calendario
oficial), varias reunións de coordinación académica: - Actividades
iniciais: Establecemento de grupos de prácticas e elaboración de
rotatorios: Reunión da coordinadora da materia cos/as alumnos/as
matriculados/as para a presentación dos recursos de prácticas e organización
dos grupos de estudantes. (Celebrada
o 17 de xuño de 2019, ás 11.30 horas. Data e hora acordados por consenso entre
a docente e o estudantado). - Coordinación da docencia: Encontro entre a coordinadora da
materia e os/as profesores/as e titores/as terapeutas ocupacionais dos recursos
de prácticas, previo ó inicio e despois da finalización das mesmas (Celebrada o
11 de xullo de 2019). - Reunión de coordinación académica e administrativa coa Coordinadora da Titulación e secretaria do decanato (29 de xullo de 2019). 5.- Normas mínimas:Os/as alumnos/as deberán cumprir unhas normas xerais básicas de
uniformidade, identificación persoal, puntualidade e respecto ós/ás
usuarios/as, profesionais e instalacións do recurso de prácticas. Ademais, deberanse respectar as pautas mínimas específicas que cada
centro estableza para o correcto desenvolvemento das estadías prácticas.
|
|