Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Marco normativo regulador das relacións laborais. |
A4 |
Dirección e xestión de recursos humanos. |
A10 |
Organización e dirección de empresas. |
A14 |
Seleccionar e xestionar información e documentación laboral. |
A16 |
Asesorar e/ou xestionar en materia de emprego e contratación laboral. |
A18 |
Interpretar datos e indicadores socioeconómicos. |
A19 |
Identificar as fontes de información económica e o seu contido. |
A20 |
Realizar funcións de representación e negociación en diferentes ámbitos das relacións laborais. |
A23 |
Participar na elaboración e deseño de estratexias organizativas, desenvolvendo a estratexia de recursos humanos da organización. |
A24 |
Aplicar técnicas e tomar decisións en materia de xestión de recursos humanos (política retributiva, de selección...). |
A27 |
Asesoramento a organizacións sindicais e empresariais, e aos seus afiliados. |
A30 |
Representación técnica no ámbito administrativo e procesual e defensa ante os tribunais. |
A31 |
Aplicar os coñecementos á práctica. |
A34 |
Interrelacionar as distintas disciplinas que configuran as relacións laborais. |
A35 |
Análise crítico das decisións emanadas dos axentes que participan nas relacións laborais. |
B1 |
Resolución de problemas. |
B2 |
Capacidade de análise e síntese. |
B3 |
Capacidade de organización e planificación. |
B4 |
Capacidade de xestión da información. |
B5 |
Toma de decisións. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B7 |
Habilidades nas relacións interpersoais. |
B8 |
Razoamento crítico. |
B9 |
Traballo en equipos. |
B13 |
Adaptación a novas situacións. |
B14 |
Aprendizaxe autónomo. |
B16 |
Liderado. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Dirección e xestión de persoas. Capacidade para a dirección e a xestión de departamentos laborais de organizacións. |
A4 A14 A16 A18 A19 A24 A27 A31 A34 A35
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B14 B16
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7
|
Capacidade de representación técnica eámbito administrativo y procesal e defensa ante os tribunais en materia economica administrativa. Toma de decisións. Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
A1 A4 A10 A14 A16 A18 A19 A20 A23 A24 A27 A30 A31 A34 A35
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B14
|
C1 C3 C4 C5 C6
|
Traballo en equipos de caracter multidisciplinar; capacidade para colaborar desde o departamento laboral da organización co departamento económico-financiero-tributario para o deseño de estratexias a varios prazos. |
A1 A4 A10 A14 A16 A24 A27 A30 A31 A34 A35
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B9 B13 B16
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7
|
Selecionar y xestionar información e documentación laboral. Asesoramento a organizacións sindicais, empresariais e do cuarto sector, así como a afiliados/membros. Aplicar os coñecementos á práctica e á realización dunha análise crítica de situacións y decisións a tomar polos diferentes axentes económicos no marco das RRLL. Capacidade de análise e síntese. |
A1 A4 A10 A14 A27 A31 A34 A35
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6
|
C3 C4 C5 C6 C7
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
TEMA 1. LEI XERAL TRIBUTARIA (LXT) I. |
1.1. Concepto e clases de ingresos públicos.
1.2. Imposto: concepto, elementos e clasificación.
|
TEMA 2. LEI XERAL TRIBUTARIA (LXT) II. |
2.1. Introducción ao sistema tributario español.
2.2. Tributos Estatais, Autonómicos e Locais.
|
TEMA 3. IMPOSTO SOBRE A RENDA DAS PERSOAS FISICAS (IRPF) I.
|
3.1. Aspectos xerais do imposto.
3.2. Definición, valoración e tributación dos diferentes tipos de renda.
3.3. Os réximes de determinación do rendemento neto.
3.4. Aspectos persoais do IRPF.
|
TEMA 4. IMPOSTO SOBRE A RENDA DAS PERSOAS FISICAS (IRPF) II |
4.1. Cálculo, liquidación e presentación. |
TEMA 5. IMPOSTO SOBRE O VALOR ENGADIDO (IVE).
|
5.1. Concepto e ámbito de aplicación.
5.2. Feito impoñible: entrega de bens e prestación de servizos.
5.3. Operacions non suxeitas e exentas.
5.4. Determinación da base impoñible: IVE soportado e IVE repercutido.
5.5. Tipos impositivos.
5.6. Adquisicións intracomunitarias.
5.7. A cuota., deduccións e devolucións.
|
TEMA 6. IMPOSTO SOBRE SOCIEDADES. |
6.1. Xustificación e estrutura.
6.2. A actividade económica, a contabilidade financeira e a relación co Imposto de Sociedades.
6.3. Determinación da Base Impoñible.
6.4. Exencións, bonificacións, tipos....
6.5. Cálculo, liquidación e presentación.
|
ANEXO. Fiscalidade, Empresa e Departamentos de RRHH e RRLL. |
A. Elementos e procesos de planificación fiscal.
B. Os plans de retribución flexible. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Short answer questions |
A4 A30 B9 |
5 |
15 |
20 |
Guest lecture / keynote speech |
A4 A1 A10 A14 A16 A18 A19 A20 A23 A24 A27 A30 A31 A34 A35 B7 B8 B9 C3 C5 C6 |
21 |
24 |
45 |
Directed discussion |
A4 A30 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B9 B13 B16 C1 C2 C4 C7 |
5 |
2 |
7 |
Objective test |
A4 A30 B14 |
2 |
15 |
17 |
Problem solving |
A4 A30 B9 |
20 |
30 |
50 |
|
Personalized attention |
|
11 |
0 |
11 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Short answer questions |
Para detectar o grado de comprensión das cuestións desenvolvidas no proceso de aprendizaxe. |
Guest lecture / keynote speech |
Desenvolvemento dos contidos por parte do profesor, con intervencións dos alumnos. |
Directed discussion |
Modalidade formativa orientada á aplicación dos aprendizaxes, combinando diferentes metodoloxías: exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc. |
Objective test |
Proba de coñecemento e aplicación con preguntas de diferentes deseños: desenvolvemento dun tema, resposta múltiple, ordenación, resposta breve, caso práctico, etc. |
Problem solving |
Resolución de cuestións prácticas en aplicación dos cooñecementos teóricos desenvolvidos. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Guest lecture / keynote speech |
Short answer questions |
Objective test |
Problem solving |
|
Description |
Accións orientadas cara a resolución e aclaración das dúbidas, cuestión e prantexamentos do alumnado, en relación coa materia.
As adaptacións curriculares para estudiantes con discapacidade ou con necesidades educativas específicas serán pautadas poa Comisión de Docencia do centro, previo informe do PAT. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Short answer questions |
A4 A30 B9 |
Asistencia y participación en clases presenciales. |
10 |
Objective test |
A4 A30 B14 |
Proba obxectiva teórico-práctica con preguntas tipo test e de resposta breve. |
50 |
Problem solving |
A4 A30 B9 |
Prácticas entregables semanalmente relacionadas coa exposición teórico-práctica do docente. |
40 |
|
Assessment comments |
Para superar a asignatura é necesario acadar un mínimo de 50 puntos.
Como alternativa, aquel alumnado que non poida facer un normal seguemento da asignatura, por ter recoñecida a Dispensa de Docencia, poderá optar por examinarse nunha proba obxectiva durante os periodos de avaliación oficialmente establecidos; o valor de dita proba supón o 100% da calificación. De non acadar o 50% do total da calificación en dita proba, a materia constará como suspensa na convocatoria ordinaria e o alumnado poderá voltar a examinarse na segunda oportunidade (normalmente Xullo), donde a metodoloxía de evaliación será unha proba obxectiva por valor do 100% da calificación, versando sobre os contidos tanto teóricos como prácticos do programa da materia.
Todo o alumnado deberá explicitar ao profesor mediante mail, ou a través das fichas de estudiante (en caso de que se requiran) se teñen solicitado a dispensa e se esta se lles foi concedida, debendo consignar se a súa avaliación é continua ou mediante proba obxectiva final (DISPENSA).
O ALUMNADO NON PODE SER AVALIADO POR AVALIACIÓN CONTINUA E SIMULTÁNEAMENTE POR PROBA OBXECTIVA FINAL (DISPENSA)
|
Sources of information |
Basic
|
(). . |
* Gabinete juridico CEF (2018). Fiscalidad de las personas jurídicas. CEF * Albi Ibáñez, E (2010). Sistema Fiscal Español, Tomos I y II . Ariel * Varios (2019). Todo Sociedades. CISS * Martinez Lopez, Rodado Ruiz, Delgado Rodriguez (2018). Introducción a la fiscalidad de la empresa. Ed. Universitaria R. Areces * AGENCIA TRIBUTARIA ESPAÑOLA. www.agenciatributaria.es - Manuales prácticos de IRPF, IS e IVA - Ley General Tributaria.
A bibliografía anterior, así como outra complementaria, atópase dispoñible na BIBLIOTECA VIRTUAL DO CENTRO á cal se pode acceder coas claves propias no link: http://www.erlac.es/es/estudiantes-acceso/ ou ben é de libre disposición, sobre todo na web da Axencia Tributaria Española |
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Business and Economics/660G01007 | Accounting /660G01026 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
Accounting /660G01026 | Administrative Law /660G01028 |
|
Subjects that continue the syllabus |
Introduction to Law/660G01001 |
|
Other comments |
Es importante la asistencia a clase dado el proceso continuo de evaluación. Por otro lado, la asistencia, la participación y la aportación serán evaluadas. |
|