Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer as diferentes dimensións do turismo e as súas interrelacións
|
A1 A2 A3 A4 A7 A8 A23 A27
|
B1 B2 B4 B7
|
|
Coñecer os conceptos básicos do turismo |
A1 A2 A3 A4 A7 A23 A27
|
B1 B2 B4 B6
|
|
Estudiar as tendencias turísticas e os factores de inestabilidade no turismo |
A1 A2 A3 A4 A7
|
B1 B4 B5 B6
|
|
Comprender que todos os aspectos e cualidades inciden directa ou indirectamente na calidade do turismo |
A1 A3 A5 A8
|
B1 B4 B5 B6
|
C4
|
Manexar fontes de información relacionadas co turismo |
A1 A5
|
B1 B2 B3 B4 B6
|
C1 C2 C3 C4 C7
|
Propoñer criterios de turismo sostible |
A1 A3 A5 A19 A23
|
B1 B3 B4 B5
|
C4
|
Saber abordar o turismo dende unha perspectiva histórica ate o momento actual |
A1 A3 A23 A27
|
B1 B4
|
|
Saber entender o turismo como motor de desenvolvemento das sociedades humanas |
A3
|
|
|
Coñecer os cambios que se experimentan nos procesos de desenvolvemento turístico |
A1 A3
|
B1 B4
|
|
Coñecer o papel do lecer na sociedade actual e as tendencias de futuro |
A1 A3
|
|
|
Empregar as fontes sociais e históricas para extraer e interpretar información sobre o desenvolvemento do turismo |
A1 A3 A14
|
B1 B3 B4 B6
|
C1 C4 C6
|
Extrapolar experiencias e tomar decisións a partir da análise das características de diversos modelos turísticos, a súa potencialidade e evolución |
A3
|
B1 B4 B6
|
|
Coñecer a importancia da investigación en turisno |
A5
|
B1 B2 B3 B4 B6
|
C4 C6 C8
|
Identificar situacións e realidades nas que se atopa inmerso o sector |
A1 A3 A5 A19 A27
|
B1 B3 B4
|
C2 C4 C5 C6
|
Analizar, interpretar e inferir datos e resultados para a aplicación da investigación aos fines propostos |
A1 A3 A5 A19
|
B1 B3 B4 B6 B7
|
C1 C4 C5 C7 C8
|
Coñecer e recoñecer os principais axentes que actúan no mercado turístico nacional e internacional |
A1 A3 A7
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Introducción ao turismo |
1.1. Concepto e definicións. Formas de turismo.
1.2. Correntes e núcleos turísticos.
1.3. O sistema turístico. Relación con outras áreas
|
2. Historia do turismo |
2.1. Dende as orixes ata o século XXI.
2.4. Evolución histórica do turismo en España.
|
3. Os axentes turísticos |
3.1. Grupo empresarial: proveedores finais, distribuidores, organizadores-mediadores.
3.2. Grupo institucional.
|
4. O turismo mundial |
4.1. Organizacións, institucións e asociacións turísticas mundiais.
4.2. A medición e control do turismo mundial.
4.3. A estructura do turismo mundial.
4.4. Previsións futuras do turismo mundial.
|
5. Turismo e territorio |
5.1. Os recursos turísticos.
5.2. Ordenación do territorio. As infraestructuras do transporte.
5.3. Planificación do espacio turístico
5.4. Turismo e medio ambiente
|
6. Turismo e socioloxía |
6.1. Motivacións turísticas.
6.2. O impacto sociocultural do turismo.
|
7. Turismo e economía |
7.1. A producción e o consumo turísticos.
7.2. Oferta, demanda e política de prezos.
7.3. Efectos económicos do turismo.
|
8. Turismo e transporte |
8.1. Transporte aéreo
8.2. Transporte ferroviario
8.3. Transporte por carretera
8.4. Transporte náutico |
9. Política turística |
9.1. A Administración Pública turística.
9.2. A política turística en España.
|
10. A demanda e a oferta turística |
10.1. Análise da demanda turística
10.2. Análise da oferta turística
|
11. As TICs e o Turismo |
11.1. Presenza e evolución das TICs no ámbito turístico |
12. Turismo Accesible |
12.1 Nocións básicas da relación Turismo e accesibilidade
12.2 Casos prácticos |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Traballos tutelados |
A1 A2 A3 A4 A5 A7 A14 A27 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C3 C4 C6 C7 C8 |
20 |
54 |
74 |
Saídas de campo |
A5 A8 A19 A23 A27 B1 B2 B3 B4 B6 C1 C4 C6 C8 |
6 |
6 |
12 |
Proba mixta |
A1 A2 A3 A4 A5 A7 A27 B1 B2 B4 C1 C4 C6 C8 |
2 |
8 |
10 |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A4 A7 A23 A27 B4 B5 C2 C4 C5 C6 C8 |
25 |
25 |
50 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Traballos tutelados |
Neste curso será un traballo persoal do alumno/a no que, a partir dun caso elexido entre varios propostos pola profesora, se tratarán todos os temas aprendidos ao longo da materia (daranse as pautas necesarias para realizalo ao inicio das clases). |
Saídas de campo |
Actividades desenvolvidas nun contexto externo ao contorno académico universitario (empresas, institucións, organismos, monumentos, etc.) relacionadas co ámbito de estudo da materia. Estas actividades céntranse no desenvolvemento de capacidades relacionadas coa observación directa e sistemática, a recollida de información, o desenvolvemento de produtos (bosquexos, deseños, etc.), etc. |
Proba mixta |
Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas.
En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Ademais, en canto preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Saídas de campo |
|
Descrición |
A súa preparación poderá requerir a presenza do alumno para resolver algunha dúbida ou aclarar algún aspecto de forma e contido co profesor.
O xeito e o momento nos que se realizará será especificado ao longo do desenvolvemento da materia |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A1 A2 A3 A4 A5 A7 A14 A27 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C3 C4 C6 C7 C8 |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor. Poderá ter unha parte escrita e outra oral, segundo as indicacións da profesora. |
40 |
Proba mixta |
A1 A2 A3 A4 A5 A7 A27 B1 B2 B4 C1 C4 C6 C8 |
Proba que integra proba de ensaio e preguntas obxectivas.
En canto a proba de ensaio, recolle a análise dun texto relacionado co traballado durante a materia . En canto ás preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación |
60 |
|
Observacións avaliación |
A asistencia a clase é unha obriga. Só se permite faltar, como máximo, o 25% das horas de clase. Aqueles alumnos que falten máis dese 25%, sempre por causa ustificada aceptada polas normas do centro, poderán sumarse á avaliación arriba citada, acordando coa profesora as datas de exposición que lles convengan e buscando alternativas ao traballo en grupo se esas causas xustificadas impídenlle realizalo. Aquelas persoas que superen ese 25% de faltas e non podan xustificalo, deberán entregar os traballos igualmente e aprobalos, pero non computarán na nota final. A calificación obterase a través dunha proba escrita na que se avaliará o 100% da materia. Todas as probas teñen que superar o 50% da nota, para poder facer o cómputo final
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
FERNÁNDEZ FUSTER, L (1991). Geografía general del turismo de masas. MadridAlianza Universidad
BAYÓN MARINÉ, F., MARCOS VALDUEZA, H., VOGELER RUÍZ, C. e GONZÁLEZ DE SOUZA, M.A. (coord.) (2000). 50 años del turismo español. Madrid, Centro de Estudios Ramón Areces S.A
URIEL, E. y HERNÁNDEZ, R. (coord.) (2004). Análisis y tendencias del turismo. Madrid, Pirámide
ESTEVE, R. E FUENTES, R ( 2000). Economía, historia e instituciones del turismo en España. Madrid, Pirámide
VOGELER RUIZ, C. e HERNÁNDEZ ARMAND, E. (2000). El mercado turístico. Madrid, Ed. Centro de Estudios Ramón Areces S.A.
MONTANER MONTEJANO, J. (2008). Estructura del mercado turístico. Madrid, Síntesis
RIVAS GARCÍA, JESÚS (2008). Estructura y economía del mercado turístico. Oviedo, Septem Edics
FERNÁNDEZ FUSTER, L. (1991). Historia general del turismo de masas. Madrid, Alianza Universidad
SÁEZ, A. (coord.) (2014). Introducción a la estructura del mercado turístico. Madrid, Síntesis
OMT (1998). Introducción al turismo. Madrid, OMT
IRANZO, JUAN E. et al. (2003). La estructura económica de los mercados turísticos. Madrid, Instituto de Estudios Económicos |
Trátase dunha bibliografía xeral, posto que en cada tema, e ao longo do curso, a profesora proporá novas referencias máis específicas. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
A asistencia ás aulas é unha obriga |
|