Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
1. Detectar as necesidades de planificación técnica de infraestruturas e instalacións turísticas.
2. Identificar e xestionar espazos e destinos turísticos
3. Avaliar os potenciais turísticos e a análise prospectiva da súa explotación
4. Converter un problema empírico nun obxecto de investigación e elaborase conclusións.
5. Xestionar o territorio turístico de acordo cos principios de sostibilidade
6. Elaborar inventarios de recursos turísticos
7. Coñecer os diferentes modelos territoriais e relacionalos coa actividade turística
8. Identificar e manexar os diferentes factores de localización turística
|
A1 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A11 A14 A18 A19 A23 A24 A25 A26 A27 A28 A29 A30 A31 A32 A34 A35
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Identificación, clasificación e caracterización dos recursos turísticos |
O inventario de recursos turísticos: concepto, orixe e problemas técnicos.
Proposta metodolóxica para a elaboración dun inventario de recursos turísticos. |
2. Factores de localización turística |
O clima
A paisaxe
Valores histórico culturais
Outros |
3. Turismo en espacios litorais e insulares |
Evolución histórica: antecedentes e novas tendencias
Formulas de reestruturación, calidad ambiental e revitalización de áreas en declive.
Novas pautas de creación de oferta.
O turismo de cruceiros
O turismo lacustre
|
4. Turismo en espacios de montaña e naturais |
Evolución histórica e antecentes
Turismo no espacio rural
Ecoturismo
Turismo de neve
Turismo deportivoe de aventura
|
5. Turismo urbano e metropolitano |
Prácticas e motivacións do turista urbano
Produtos y atraccións de turismo urbano
Xestión do espazo urbano
Turismo ereestruturación urbana
Produtos e destinos. |
6. España como destino turístico |
Mercados emerxentes e mercados consolidados
Tipoloxía do turismo en España
Modelos |
7. España como destino turístico |
Análise de destinos
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Presentación oral |
A9 A23 A29 A32 A34 A35 B1 B2 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
2 |
20 |
22 |
Proba mixta |
A1 A3 A4 A5 A7 A8 A9 A14 A18 A19 A23 A25 A27 A28 B1 B2 B3 B4 B5 C1 |
2 |
20 |
22 |
Lecturas |
A4 A5 A7 A8 A9 A23 |
6 |
6 |
12 |
Seminario |
A1 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A11 A14 A18 A19 A23 A24 A25 A26 A27 A28 A30 A31 |
20 |
20 |
40 |
Sesión maxistral |
A1 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A11 A14 A18 A19 A23 A24 A25 A26 A27 A28 A30 A31 |
24 |
24 |
48 |
|
Atención personalizada |
|
6 |
0 |
6 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Presentación oral |
Intervención inherente a los procesos de enseñanza-aprendizaje baseada en la exposición verbal a través da que el alumnado y profesorado interactúan de un modo ordenado, proponiendo cuestiones, haciendo aclaraciones y exponiendo temas, trabajos, conceptos, hechos o principios de forma dinámica |
Proba mixta |
En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Ademais, en canto preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. |
Lecturas |
Son un conxunto de textos e documentación escrita que se recolleron e editaron como fonte de profundización nos contidos traballados. |
Seminario |
Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo intensivo dun tema. Caracterizase pola discusión, a participación, a elaboración de documentos e as conclusións ás que teñan que chegar todos os componentes do seminario. |
Sesión maxistral |
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Lecturas |
Presentación oral |
|
Descrición |
Para levar adiante calquera destas metodoloxías é necesario é importante consultar co profesor os avances que se vaian realizando progresivamente para ofrecer as orientacións necesarias en cada caso para asegurar a calidade dos traballos de acordo aos criterios que se indicarán. O seguimento farase preferentemente de forma individualizada.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Lecturas |
A4 A5 A7 A8 A9 A23 |
Son un conxunto de textos e documentación escrita que se recolleron e editaron como fonte de profundización nos contidos traballados |
10 |
Presentación oral |
A9 A23 A29 A32 A34 A35 B1 B2 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
O Alumno fará unha presentacion oral dun trabalo de elaboración propia que recolla as apartacions teórcas da materia:
A a partires dun territorio, ruta o intanxible
elaborará un inventario de recursos, analizará os factores de loscalización turística e fara un proposta de desenvolvemento. |
50 |
Proba mixta |
A1 A3 A4 A5 A7 A8 A9 A14 A18 A19 A23 A25 A27 A28 B1 B2 B3 B4 B5 C1 |
Se realizará unha proba teórica na que o alumno dara conta dos conceptos teóricos adquiridos durante o curso. A proba poderá constar de preguntas corta, pregunta tipo test , comentario de texto, pregunta longa e/ou comentario de diapositivas. |
40 |
|
Observacións avaliación |
As metodoloxías que dependan da colaboracion de instituciones o terceiros poderan sofrir cambios que serán avisados con tempo. A porcentaxe de avaliacion poderá ser acumulada polas outras metodoloxías. Para que as pocentaxes entren en funcionamento e neceario ter obtidocando menos un cinco (5) en cada unha das partes.
En todos os exames farase unha proba de mapas. Un fallo na dita proba supón a pérdida de un punto no global do examen.
O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, solicitada ofialmente á EUT-CENP poderá facer os traballos obrigatorios non presenciais, e facerlos chegar ao profesor para a súa avaliación, estes alumnos terán que facer o examen dun 80% sempre que chegen a un mínimo dun 4 na parte práctica. No caso de non aprobar os traballos, o exame será sobre a cualificación dun 100%.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Leno Cerro (1989 ). La evaluación de los recursos turísticos. El caso del Canal de Castilla. Tesis doctoral. 2 Vols. Madrid.Universidad Complutense de
ALONSO FERNÁNDEZ, J (2008). Geografía de los recursos y Actividades Turísticas. Madrid, Centro de Estudios Ramón Areces
CALABUIG J - MINISTRAL, Marta (2009). Manual de Geografía Turística de España. Madrid, Editorial Síntesis
Antón Clavé, Salvador y otros (2005). Planificación territorial del turismo. Barcelona, UOC
Pardo Abad; Carlos J. (2013). Territorio y Recursos Turísticos, (Análisis geográfico del turismo en España). Madrdi; Editorial Universitaria Ramón Areces |
WEBS :
www.unwto.org,
http://epp.eurostat.ec.europa.eu/statistics_explained/index.php/Tourism_trends/es
http://http://www.worldtravelguide.net/ |
Bibliografía complementaria
|
Bayón Mariné, Fernando et al (2005). 50 Años del Turismo Español. Madrid, Centro de Estudios Ramón Areces.
VERA REBOLLO, J. F.; LÓPEZ PALOMEQUE, F.; MARCHENA, M. y ANTÓN, S. (1997). Análisis territorial del turismo. Barcelona - Ariel Geografía
Vera Rebollo, José Fernando ( 2013). Análisis territorial del turismo y planificación de destinos turísticos . Tirant Humanidades
Callizo Soneiro, Javier (1991). Aproximación a la Geografía del Turismo. Madrid - Editorial Síntesis
Lozato - Giotart, Jean Pierre (1990). Geografía del Turismo. Barcelona, Masson
Mespelier Alain, Bloc - Duraffour Pierre (2000). Geografía del Turismo en el Mundo. Barcelona - Editorial Síntesis
Barrado, D.A. y Calabuig J. (2001). Geografia Mundial del Turismo. Barcelona - Editorial Síntesis
Varios (2004). Manual de gestión local del turismo. Sevilla - Diputación de Sevilla
Bouazza Ariño, Omar (2006). Ordenación del territorio y turismo. Barcelona - Atelier |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Xeografía do Turismo/662G01004 | Introdución ao Turismo/662G01009 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Xestión Turística do Patrimonio/662G01025 | Xestión Pública do Turismo/662G01032 |
|
|