Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os principais bens turísticos da comunidade galega |
A8 A18 A27
|
B1 B6
|
C1 C6 C7
|
Recoñecer os principais estilos e tipoloxías artísticos e os exemplos máis singulares presentes no territorio de estudo |
A8 A18 A23 A33
|
B1 B4
|
C1 C2 C3 C6 C7 C8
|
Analizar as debilidades e potencialidades de Galicia como destino turístico |
A8 A18 A23 A25 A27 A28 A33
|
B1 B2 B3 B4 B6 B7
|
C1 C4 C7 C8
|
Estudar, a través dun contacto directo, a historia, xeografía e os principais xeodestinos turísticos da comunidade Galega |
A8 A13 A18 A23 A25 A27
|
B1 B4 B6 B7
|
C1 C2 C6 C7 C8
|
Ser quen de explicar a unha audiencia os principáis recursos turísticos de Galicia |
A8 A13 A18
|
B1 B2 B3 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5
|
Saber deseñar un itinerario por Galicia que comprenda un número importante dos recursos estudados |
A8 A18 A23 A27 A33
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Introducción á materia.
|
1.1 Características xerais e breve historia de Galicia.
1.2 Características xeográficas de Galicia: situación, principais trazos físicos. Galicia na Península Ibérica. |
2. Historia de Galicia |
2.1. Principais feitos históricos |
3. Principais recursos do patrimonio arquitectónico galego. |
3.1. Percorrido polos diferentes estilos artísticos.
3.2. Principais tipoloxías: Mosteiros, catedráis, igrexas, castelos, pazos e outros edificios civís relevantes. |
4. A gastronomía. |
4.1 Os viños.
4.2 Principais aspectos da cociña e da viticultura de Galicia.
4.3 Festas gastronómicas. |
5. Principais recursos do patrimonio inmaterial galego. |
5.1 A lingua.
5.2. O Folclore.
5.3. Festas, lendas, crenzas.
5.4. Outro patrimonio etnográfico. Artesanía e oficios populares |
6. O Camiño de Santiago. |
6.1 O Camiño francés.
6.2 Outros tramos galegos dos Camiños de Santiago. |
7. Elementos principais dos Museos e Centros de Interpretación de Galicia. |
7.1. Principais museos e tipoloxías.
7.2. Centros de IP.
7.3. Outros equipamentos |
8. O Camiño de Santiago. |
8.1. O Camiño Francés.
8.2. Outros tramos do Camiño en Galicia. |
9.a Paisaxe e áreas naturais no litoral.
9.b Paisaxe e áreas naturais de interior.
|
9.a.1 Rías, illas e praias, zonas húmidas e areais, acantilados.
9 b.1. As montañas, os vales fluviais, os bosques e as lagoas (Serras setentrionais, Dorsal galega, Penechaira galega, Depresión de Ourense, A Limia. Val de Monterrei. Val de Arnoia. Terras do Carballiño. Val do Ribeiro. Valdeorras. O chanzo de Santiago. Fosa Padrón-Tui. As bacías do Tambre e o Ulla. Serras meridionais).
|
10. As cidades galegas como focos de atención turística. |
10.1. A Coruña
10.2. Lugo.
10.3. Ourense.
10.4. Pontevedra.
10.5. Vigo.
10.6. Santiago.
10.8. Ferrol.
10.9. Outras localidades: Muros, Noia, Monforte, Ribadavia, Sanxenxo, Allariz, Viveiro, Carballo, ... |
11.O "Top Ten" galego. Produtos. Xeodestinos. |
11.1. Descrición e análise. |
12. Rutas senlleiras. |
12.1. Ruta da camelia.
12.2. Outros camiños.
12.3. Rede de rutas. |
13. Espazos naturais. |
13.1. Os espacios protexidos de Galicia.
13.2. A Rede Natura. |
14. A Administración turística. |
14.1. Competencias da administración do Estado e da Xunta en materia turística.
14.2. A Administración turística en Galicia. Órganos e funcións. |
15. Estratexias de promoción e comercialización de Galicia como destino turístico. |
15.1. Principais canais de promoción.
15.2. Principais canais de comercialización. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Saídas de campo |
A8 A18 A23 A25 A27 A28 B5 B7 |
16 |
32 |
48 |
Estudo de casos |
A13 A18 A23 A25 A27 B1 B4 B6 C1 C3 |
15 |
15 |
30 |
Presentación oral |
A13 A18 A33 B1 B2 B4 B6 B7 C1 C2 C7 C8 |
2 |
10 |
12 |
Proba mixta |
A18 A23 B1 B2 B3 B4 C1 C2 C4 |
2 |
2 |
4 |
Sesión maxistral |
A18 A23 A25 A27 A28 C4 C5 C6 |
18 |
36 |
54 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Saídas de campo |
Actividades desenvolvidas nun contexto externo ao contorno académico universitario (empresas, institucións, organismos, monumentos, etc.) relacionadas co ámbito de estudo da materia. Estas actividades céntranse no desenvolvemento de capacidades relacionadas coa observación directa e sistemática, a recollida de información, o desenvolvemento de produtos (bosquexos, deseños, etc.), etc. |
Estudo de casos |
Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo. |
Presentación oral |
Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica. |
Proba mixta |
Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas.
En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Ademais, en canto preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Presentación oral |
|
Descrición |
O alumnado poderá precisar atención personalizada na preparación das súas presentacións oráis. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Saídas de campo |
A8 A18 A23 A25 A27 A28 B5 B7 |
As saídas de campo son de carácter obrigatorio e, en ocasións, requerirán preparación por parte do alumnado, segundo as indicacións dos profesores |
10 |
Presentación oral |
A13 A18 A33 B1 B2 B4 B6 B7 C1 C2 C7 C8 |
As presentacións centraranse en temas propostos polos profesores a partir dos contidos da da materia. Poden facerse no aula ou in situ, durante as saídas de campo |
30 |
Proba mixta |
A18 A23 B1 B2 B3 B4 C1 C2 C4 |
Trátase dunha proba que pode combinar as preguntas discriminatorias, coas de desenvolvemento de temas. |
60 |
|
Observacións avaliación |
É unha obriga do alumnado asistir, como mínimo, ao 75% das clases. Aquelas persoas que non podan xustificar as faltas segundo o criterio do centro, terán que presentar o traballo oral igualmente e aprobalo pero non entrará no cómputo final. A materia, nestes casos, avaliarase a través dun examen de todos os contidos que computa o 100% da nota. Ás persoas que, por unha causa xustificada, non podan asistir o día indicado para a súa presentación oral terán que acordar coa profesora outra data. De non asistir as saídas de campo, tamén por causas xustificadas, haberá que presentar un traballo escrito indicado pola profesora.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
VILLARES, R. (2004). Historia de Galicia. Ed Galaxia, Vigo
GIL, F.J. (2002). 50 rutas para conocer Galicia. Nigra Trea, Vigo
LOIS, R.C. e PINO, D. (Coords.) (2015). A Galicia urbana. Eds. Xerais, Vigo
MARIÑO FERRO, X.R. (2000). Antropoloxía de Galicia. Ediciós Xeráis, Vigo
BAS, B. (1983). As construccións populares: Un tema de etnografía en Galicia. Cadernos do Seminario de Sargadelos. Edicións do Castro, Sada (A Coruña)
CRIADO BOADO, F. (ed.) (2016). Atlas de Arqueología de Galicia. Eds. Xerais, Vigo
PRECEDO LEDO et al. (2002). Atlas de Galicia. Hércules de Ediciones, A Coruña
PRECEDO LEDO et al. (2001). Atlas de Galicia. Xunta de Galicia. Sociedade para o desenvolvemento Comarcal de Galicia, Santiago
LÓPEZ BERNÁRDEZ, C (2005). Breve historia da arte galega. Ed. Nigratrea, Vigo
LOIS GONZÁLEZ, R e FORMIGO COUCEIRO, J. (2003). Galicia. Ed Everest, León
SORALUCE BLOND, J.R. (1999). Guía da arquitectura galega. Ed. Galaxia, Vigo
CEGARRA, B. (1992). Guía da arte de Galicia. Ed. Galaxia, Vigo (agora publicado por provincias)
VV. AA. (2002). Guía de espacios naturales. Galicia.. Ed El País-Aguilar, Madrid
OTERO PEDRAYO, R. (1980). Guía de Galicia. Ed. Galaxia
CEGARRA, B. (1992). Guía e rutas da arte. Épocas e estilos. Ed. Galaxia, Vigo
LÓPEZ CARREIRA; A. (2013). Historia de Galicia. Eds. Xerais, Vigo
CALO LOURIDO et al (2005). Historia Xeral de Galicia. A Nosa Terra, Vigo,
PEMÓN, B. e DORNELO, X. (2000). Mitos, ritos y leyendas de Galicia. Martínez Roca, Barcelona
HERNÁNDEZ BORGE, J., DÍAZ FERNÁNDEZ, J.A (2000). O turismo en Galicia Potencialidades endóxenas e desenvolvemento urbano e economico. Servicio de publiaciones Dip. de Ponteved |
Iranse engandido referencias bibliográficas máis concretas ao longo da materia |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
A asistencia a clase é imprescindible. |
|