Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os conceptos de empresa e empresario turísticos, cos seus elementos e funcións, os seus distintos tipos e particularidades. |
A2
|
B1 B4 B7
|
C2
|
Saber desenvolver unha idea de negocio Turístico, analizar a súa viabilidade, elaboración do plan de negocio, forma xurídica e trámites. |
A2 A5 A12 A13
|
B1 B2 B3 B4 B5
|
C1 C4 C5 C7
|
Saber xestionar un negocio turístico. Coñecer e aplicar conceptos e ferramentas de xestión en empresas e actividades do sector turístico. |
A2 A6 A11 A13
|
B3 B4 B5 B6 B7
|
C3 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA I. EMPRESA E SECTOR TURÍSTICO |
1. Concepto de empresa. Elementos e Funcións.
2. Concepto de empresario.
3. Os obxectivos da empresa.
4. Tipos de empresas.
5. As empresas do sector turístico.
6. Particularidades das empresas turísticas.
7. O servizo turístico.
8. A empresa turística como sistema.
9. Os subsistemas da empresa turística.
10. A responsabilidade e ética na empresa turística. |
TEMA II. O ÁMBITO DA EMPRESA TURÍSTICA |
1. O concepto de ámbito e tipos de ámbito.
2. O ámbito xeral da empresa turística.
3. O ámbito específico da empresa turística.
4. O Turismo e o Turista.
5. A estrutura do mercado turístico.
6. Tendencias actuais no sector turístico. |
TEMA III. SUBSISTEMA PRODUCIÓN |
1. Xestión de produción e de operacións.
2. Produtividade na prestación de servizos turísticos.
3. Planificación das operacións en turismo. |
TEMA IV. SUBSISTEMA COMERCIAL |
1. Investigación e segmentación do mercado turístico.
2. Política comercial da empresa turística.
3. Claves da política comercial na empresa turística. |
TEMA V. SUBSISTEMA FINANCIAMENTO |
1. A función financeira na empresa turística.
2. Os custos na empresa turística.
3. Fontes de financiamento na empresa turística. |
TEMA VI. PLANIFICACIÓN E CONTROL |
1. Planificación e control na empresa turística.
2. Tipos de plans na empresa turística.
3. Os obxectivos da empresa turística.
4. A dirección por obxectivos (dpo).
5. Concepto e proceso de control.
6. Tipos de control na empresa turística. |
TEMA VII. XESTIÓN ESTRATÉXICA |
1. O concepto de estratexia na empresa turística.
1.1.- O punto de vista da estratexia.
1.2.- Os elementos da estratexia.
1.3.- Estratexia e competitividade.
2. Planificación estratexia e niveis da estratexia.
2.1.- Os niveis de estratexia.
2.2.- O proceso de planificación estratéxica.
3. Decisións estratéxicas a nivel corporativo.
3.1.- Estratexias segundo o ciclo de vida da empresa Turística.
3.2.- A matriz BCG ou Matriz de Crecemento-Cota de mercado.
4. Decisións estratéxicas a nivel de negocio.
4.1.- Estratexias Competitivas Xenéricas de Porter.
4.2.- Estratexias de Crecemento na Empresa Turística.
5. Competencias e habilidades na empresa turística. |
TEMA VIII. XESTIÓN DAS PEMES TURÍSTICAS |
1. Particularidades da peme turística.
2. A cooperación na peme turística.
3. Procesos de subcontratación (outsourcing).
4. A franquía no sector turístico.
5. A empresa turística familiar. problemas. |
TEMA IX. CREACIÓN DE EMPRESAS TURÍSTICAS |
1. Causas do fracaso das novas empresas turísticas.
2. Pasos para crear unha empresa turística.
3. Plan de empresa ou de negocio.
4. Trámites para a creación de empresas turísticas. |
TEMA X. PARTICULARIDADES DO NEGOCIO TURÍSTICO |
1. O negocio hoteleiro.
2. O negocio da restauración.
3. As Axencias de Viaxes.
4. As Empresas de Transporte.
5. Empresas de ocio. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A2 A6 A11 A12 B5 C5 C7 C8 |
31 |
43 |
74 |
Estudo de casos |
A5 B1 B3 B4 C4 C6 |
12 |
12 |
24 |
Traballos tutelados |
A11 A13 B4 B6 B7 C1 C2 C3 |
2 |
24 |
26 |
Proba obxectiva |
A12 B1 B2 B3 |
2 |
20 |
22 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral por parte do profesor dos aspectos fundamentais da materia. As exposicións complementaranse co uso de medios audiovisuais e a introdución de preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos, facilitar a aprendizaxe e favorecer a interacción entre o profesor e os estudantes. |
Estudo de casos |
Realizaranse estudos de casos coa finalidade de ir preparando a avaliación dos coñecementos que teñen os alumnos da materia, ao longo do curso. Realizaranse, a ser posible, en grupos de non máis de cinco alumnos. |
Traballos tutelados |
Os alumnos deberán desenvolver o seu propio proxecto empresarial aplicando os coñecementos aprendidos nas clases teóricas. Así, deberán buscar a través de distintas fontes (escritas ou informatizadas) aquela información que lles permita analizar a viabilidade e desenvolver o proxecto. O devandito proxecto deberá ser entregado e exposto en clase nas últimas sesións lectivas. |
Proba obxectiva |
Ao final do cuadrimestre celebrarase unha proba escrita de contido teórico-práctico, para valorar a correcta comprensión e aplicación dos contidos da materia por parte do alumno. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Concíbense como horas de traballo presencial co profesor por parte do alumno, para o seguimento e orientación deste. Implican participación obrigatoria para o alumno.
En canto aos estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, a atención personalizada poderase levar a cabo, segundo os casos e de acordo co profesor, a través de correo electrónico, do campus virtual ou medios similares. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Estudo de casos |
A5 B1 B3 B4 C4 C6 |
Análise, desenvolvemento e discusión de distintos casos prácticos, ao longo de todo o cuadrimestre.
|
45 |
Traballos tutelados |
A11 A13 B4 B6 B7 C1 C2 C3 |
Desenvolvemento dun traballo que se realizará ao longo de todo o cuadrimestre con exposición final. Terase en conta na súa valoración: a exposición, a capacidade de recompilación, a capacidade de síntese, a achega persoal, o rigor e a actualización das fontes utilizadas. Tratarase de fomentar o traballo en equipo, polo que o traballo de curso se realizará en grupos de non máis de cinco alumnos, a ser posible. O prazo e o modo de entrega serán de obrigado cumprimento. |
45 |
Proba obxectiva |
A12 B1 B2 B3 |
A proba escrita de contido teórico-práctico consistirá na resolución de exercicios breves e/ou resposta a cuestións curtas e/ou de resposta múltiple e/ou preguntas de desenvolvemento. |
10 |
|
Observacións avaliación |
Segundo a participación do alumnado na materia, a avaliación considera dúas opcións:
Opción A (Primeira Oportunidade 1ª Convocatoria).- Para o alumnado que asiste/participa nas actividades de clase (alumnos que acrediten a súa asistencia a, polo menos, o 85% das clases) e para os alumnos con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia (segundo a normativa aplicable)
1) Estudo de casos 45%
2) Traballos tutelados 45%
3) Proba obxectiva 10%.
A devandita proba obxectiva única, abranguerá toda a materia e consistirá na resolución de exercicios breves, resposta a cuestións curtas e/ou de resposta múltiple e/ou preguntas de desenvolvemento.
A planificación exposta nesta guía docente supón a aplicación dun sistema de avaliación continua, polo que a cualificación final se obterá da avaliación da proba obxectiva e dos traballos tutelados.
No conxunto das tres partes (45%, 45% e 10%), o alumno deberá obter unha puntuación mínima de 5 puntos sobre 10.
Non obstante, non se considerará superada a materia, se no Estudo de casos non se obtén un mínimo de puntuación de 2 puntos sobre 4,5 puntos totais, en Traballos tutelados un mínimo de 1,5 puntos sobre 4,5 puntos totais, e na proba obxectiva un mínimo de 0,5 puntos sobre 1 punto total.
Opción B (Primeira Oportunidade 1ª Convocatoria).- Para o alumnado que non asiste/participa nas actividades de clase (alumnos que non acrediten a súa asistencia a, polo menos, o 85% das clases)
1) Proba obxectiva 100%
A devandita proba obxectiva única, abranguerá toda a materia e consistirá na resolución de exercicios breves, resposta a cuestións curtas e/ou de resposta múltiple e/ou preguntas de desenvolvemento.
Esta proba representará o 100% da nota final. O alumno deberá obter unha puntuación mínima de 5 puntos sobre 10.
Na segunda oportunidade da Primeira Convocatoria, e nas oportunidades de ulteriores convocatorias, aplicarase o sistema de avaliación por proba obxectiva única.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Veneciana, J.M. (2005). Creación de empresas. Un enfoque gerencial. Barcelona: Colección Estudios Económicos, nº 33, La Caixa, Servicios de Estudios
Martín Rojo, I. (2014). Dirección y Gestión de Empresas del Sector Turístico. Madrid: Ediciones Pirámide
Casillas, T. y Martí, J.M. (2010). Guía para la creación de empresas. Madrid: Fundación EOI
Casanueva Rocha, C. (2000). Organización y gestión de empresas turísticas. Madrid: Piramide |
|
Bibliografía complementaria
|
González, L. y Talón, P. (2002). Dirección hotelera. Operaciones y procesos. Madrid: Síntesis
Albert Piñole, I. (1999). Gestión, Productos y Servicios de las Agencias de Viajes. Madrid: Centro de Estudios Ramón Areces
Blasco Peris, A. (2002). La Empresa y el Producto Turístico. Madrid: Editorial Civitas
Mestres Soler, J. (2003). Técnicas de Gestión y Dirección Hotelera. Barcelona: Gestión 2000 |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Introdución ao Turismo/662G01009 | Economía da Empresa/662G01010 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|