Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A35 |
CE35 Coñecer os tipos e a estrutura de documentos científicos, traballos académicos e teses doutorais, metodoloxías e técnicas de investigación e definición de proxectos I+D+i, así como ferramentas tecnolóxicas de xestión da información, para facilitar a elaboración de traballos académicos, traballos de Fin de Máster e a iniciación en tarefas de I+D+i. |
A36 |
CE36 Capacidade de elaboración e defensa pública dun Traballo de Fin de Máster no marco do Nivel 3 do Marco Español das Cualificaciones para a Educación Superior. |
B1 |
CB01 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación. |
B2 |
CB02 Saber aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B3 |
CB03 Ser capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B4 |
CB04 Saber comunicar conclusións ?e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan? a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades. |
B5 |
CB05 Posuír as habilidades de aprendizaxe que permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirigido ou autónomo. |
B6 |
CG01 Capacidade de análise e síntese. |
B7 |
CG02 Capacidade de organización e planificación. |
B8 |
CG03 Coñecementos informáticos relativos ao ámbito do programa formativo. |
B9 |
CG04 Capacidade de xestión da información. |
B11 |
CG06 Toma de decisións. |
B13 |
CG08 Habilidades nas relacións interpersoais. |
B14 |
CG09 Razoamento crítico. |
B15 |
CG10 Compromiso ético. |
B16 |
CG11 Aprendizaxe autónoma. |
B17 |
CG12 Adaptación a novas situacións. |
B18 |
CG13 Creatividade. |
B19 |
CG14 Iniciativa e espírito emprendedor. |
B20 |
GG15 Liderado. |
C1 |
CT01 Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
CT03 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
CT04 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
CT05 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
CT06 Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
CT07 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer e identificar a estrutura de documentos científicos e técnicos para realizar a súa formulación formal correctamente. |
AM35
|
BM4 BM5 BM7
|
|
Identificar e manexar bases de datos científicas e técnicas e ferramentas de xestión da información. |
AM35
|
BM1 BM5 BM8 BM9
|
CM3
|
Coñecer a estrutura dos Traballos de Fin de Máster para realizar a súa formulación formal correctamente. |
AM35 AM36
|
BM3 BM4 BM6 BM7 BM14 BM18
|
CM1
|
Coñecer metodoloxías e técnicas de planificación da investigación e de proxectos e ser capaces de aplicalas a traballos académicos e TFM. |
AM35
|
BM2 BM11 BM13 BM15 BM16 BM17 BM18 BM19 BM20
|
CM4 CM5 CM6 CM7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. MÉTODOS E TÉCNICAS DE INVESTIGACIÓN. |
0. Presentación materia e práctica de curso.
1. Introdución á investigación. Conceptos.
2. Tipos de investigación.
3. Metodoloxía.
4. Proceso.
5. Estudo de casos.
|
2. SISTEMAS DE PROCURA E XESTIÓN DA INFORMACIÓN.
|
1. Información Científica: atopar, avaliar e utilizar a información.
2. A Web como fonte de información científica: criterios de selección e avaliación da información.
3. Ferramentas tecnolóxicas para a procura de información científica.
4. Tarefas e Técnicas para a xestión eficaz da información científica.
|
3. O DOCUMENTO CIENTÍFICO: TIPOLOXÍA, ESTRUTURA, ELABORACIÓN, PRESENTACIÓN, PROCURA, TRANSFERENCIA.
|
1. Descrición de diferentes tipos de documentos científicos:
Manuais, tratados, obras de consulta.
Monografías especializadas.
Obras colectivas, compilacións.
Publicacións de congresos e reunións.
Artigos de revista.
Tese e traballos académicos.
Normas técnicas.
2. Citar e Referenciar.
|
4. DIFUSIÓN DOS RESULTADOS. TÉCNICAS DE PRESENTACIÓN. |
1. Estrutura de Artigos, Comunicacións e Teses Doutorais.
2. Comunicacións e Presentacións públicas. |
5. TRABALLOS DE FIN DE MÁSTER. |
1. Obxectivos.
2. Tipoloxía.
3. Estrutura.
4. Ferramentas de apoio.
5. Estudo de casos. |
6. MARCO CONCEPTUAL DA I+D+I. INTRODUCIÓN Á XESTIÓN DE PROXECTOS DE I+D+I. |
1. Marco conceptual da I+D+I.
2. Introdución á xestión de proxectos de I+D+I.
3. Proxectos I+D+I: estudo de casos. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A35 B1 B3 B4 B5 B8 B9 B11 C3 C4 C5 C6 C7 |
9 |
15 |
24 |
Aprendizaxe colaborativa |
A35 A36 B1 B2 B3 B6 B7 B13 B14 B15 B16 B17 B19 C3 |
9 |
9 |
18 |
Traballos tutelados |
A36 B2 B3 B4 B6 B7 B9 B11 B13 B14 B17 B18 B19 B20 C1 C3 |
0 |
30 |
30 |
Debate virtual |
A35 A36 B2 B4 B13 |
0 |
0 |
0 |
Lecturas |
A35 B1 B4 B6 B9 |
0 |
0 |
0 |
Prácticas a través de TIC |
A35 A36 B1 B2 B3 B5 B7 B8 B11 C3 |
0 |
0 |
0 |
Presentación oral |
A36 B6 B7 B14 C1 |
2 |
0 |
2 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes. Esta exposición farase de modo esquemático abarcando os temas teóricos principais con obxecto de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. |
Aprendizaxe colaborativa |
Realizaranse sesións prácticas relacionadas con algún dos apartados dos temas do programa. Completaranse as sesións teóricas coa realización de exercicios prácticos que permitan obter novos coñecementos e manexo de ferramentas orientadas á procura de información, publicación científica, realización de TFM e proxectos de investigación. |
Traballos tutelados |
Os alumnos poderán incorporar o seu traballo de materia ao desenvolvemento xeral do seu traballo fin de máster contando para iso coa tutela semanal do profesor. Fomentarase o ou debate en torno ao desenvolvemento dos traballos, servindo de referencia os exemplos formulados na clase maxistral.
|
Debate virtual |
Disporase dun foro debate para a realización de exercicios prácticos que permitan obter novos coñecementos e manexo de ferramentas orientadas á procura de información, publicación científica, realización de TFM e proxectos de investigación. |
Lecturas |
Apoio de contidos teóricos e bibliografía achegada polo profesor. Estudo dirixido por videoconferencias, vídeos, PowerPoint, seguindo os contidos do curso. |
Prácticas a través de TIC |
Aprendizaxe por realización de exercicios prácticos mediante TIC ou técnicas experimentais.
|
Presentación oral |
Ao final do curso realizarase unha exposición oral dos traballos desenvolvidos durante o curso, fomentando novamente o debate co obxecto de descubrir posibles liñas de investigación que levar a cabo. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Todas estas metodoloxías potencian o traballo autónomo do alumno aínda que será necesario supervisalo e/ou resolver dúbidas. A atención personalizada desenvolverase durante as clases interactivas programadas e no horario de tutorías.
O traballo da materia poderá exporse como traballo único e independente ou, preferiblemente, poderá formar parte do Traballo Fin de Máster do alumno.
Na versión non presencial realizaranse consultas e tutorías en liña segundo instrucións facilitadas polo profesor e mediante o uso dos medios en liña dispoñibles. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Presentación oral |
A36 B6 B7 B14 C1 |
Valorarase a participación activa con aproveitamento no traballo tutelado e presentación oral. |
10 |
Aprendizaxe colaborativa |
A35 A36 B1 B2 B3 B6 B7 B13 B14 B15 B16 B17 B19 C3 |
Valorarase a participación activa nas sesións prácticas con aproveitamento no traballo tutelado e presentación oral. |
10 |
Traballos tutelados |
A36 B2 B3 B4 B6 B7 B9 B11 B13 B14 B17 B18 B19 B20 C1 C3 |
Valorarase a aplicación de técnicas e coñecementos expostos durante o curso no desenvolvemento do traballo. A selección das fontes de información. A concreción e síntese. A profundidade técnica e coherencia alcanzadas. A orixinalidade e innovación. A presentación e explicación. |
75 |
Sesión maxistral |
A35 B1 B3 B4 B5 B8 B9 B11 C3 C4 C5 C6 C7 |
Valorarase a participación activa nos debates xerados na clase e no desenvolvemento final do traballo exposto na presentación oral. |
5 |
|
Observacións avaliación |
Modalidade non presencial:
-Avaliación de traballos ou proxectos: 10
(Valorarase a aplicación de técnicas e coñecementos expostos durante o curso no desenvolvemento do traballo.)
-Traballo final onde se reflicta o dominio teóricometodológico da materia e/ou exame final: 80
(Valorarase a aplicación de técnicas e coñecementos expostos durante o curso no desenvolvemento do traballo. A selección das fontes de información. A concreción e síntese. A profundidade técnica e coherencia alcanzadas. A orixinalidade e innovación. A presentación e explicación.)
-Asistencia e participación en actividades: 10
(Valorarase a participación activa nas sesións prácticas con aproveitamento no traballo tutelado e presentación oral.)
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Couto Corrêa, Fabiano (2016). Gestión de datos de investigación. Barcelona : Editorial UOC
José A. Cordón García (2016). Las nuevas fuentes de información : la búsqueda informativa, documental y de investigación en el ámbito digital. Madrid : Pirámide
Olavo Escorcia Oyola (2009). Manual para la Investigación. Guía para la formulación, desarrollo y divulgación de proyectos. Editorial: Universidad Nacional de Colombia
Roberto Hernández Sampieri, Carlos Fernández Collado, María del Pilar Baptista Lucio (2010). Metodología de la investigación. McGraw-Hill/Interamericana
Duarte, Nancy (2016). Presentaciones persuasivas. Barcelona : Reverté
Ana R. Pacios Lozano (2013). Técnicas de búsqueda y uso de la información. Madrid : Editorial Universitaria Ramón Areces |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|