Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A3 |
Coñecer os materiais, tecnoloxías, equipos, sistemas e procesos construtivos propios da edificación en xeral e en particular aqueles específicos de Galicia. |
A4 |
Coñecer as técnicas e procesos de restauración, rehabilitación, acondicionamento, patoloxía, mantemento e conservación dos edificios en xeral e en particular aqueles específicos do patrimonio cultural constituído pola arquitectura popular e histórica galega. |
A5 |
Coñecer a evolución histórica dos materiais, tecnoloxías, procedementos, métodos, sistemas e elementos construtivos. |
A16 |
Coñecer e aplicar as técnicas de avaliación e prevención de riscos, deseño de estudos e planes, así como dos procesos de coordinación da seguridade e saúde laboral na edificación. |
A23 |
Implementar os planes de seguridade e o seu control en obra. |
A25 |
Deseñar e redactar estudos e planes de evacuación e seguridade dos edificios. |
B2 |
Capacidade de organización e planificación. |
B6 |
Capacidade para a toma de decisións. |
B7 |
Capacidade de traballo en equipo. |
B13 |
Compromiso ético. |
B16 |
Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica. |
B22 |
Sensibilidade cara a temas de seguridade laboral, accesibilidade, sustentabilidade e medioambiente. |
B26 |
Capacidade de razoamento, discusión e exposición de ideas propias. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía respectuosa coa cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Adquirir habilidades para a vida e hábitos, rutinas e estilos de vida saudables. |
C7 |
Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os materiais, tecnoloxías, equipos, sistemas e procesos construtivos propios da edificación en xeral e en particular aqueles específicos de Galicia. |
A3 A4 A5
|
|
C4
|
Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica |
A3 A16
|
B2 B6 B7 B16 B26
|
C1 C4 C7
|
Sensibilidade cara a temas de seguridade laboral, accesibilidade, sustentabilidade e medioambiente |
A16 A23 A25
|
B22
|
|
Capacidade de organización e planificación |
|
B2 B6
|
C4 C6
|
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
|
B22
|
C5 C8
|
Capacidade para a resolución de problemas |
|
B2 B6 B13 B16
|
C3 C4 C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
BLOQUE 1. ANDAMIOS, APUNTALAMENTOS E DERRIBOS |
TEMA 1.1. ANDAMIOS
TEMA 1.2. APUNTALAMENTOS
TEMA 1.3. MAQUINARIA E MEDIOS AUXILIARES EN DERRIBO E DEMOLICIÓNS
TEMA 1.4. OCUPACIÓN DA VÍA PÚBLICA
TEMA 1.5. SEÑALIZACIÓN VIARIA
|
BLOQUE 2. ELEVACIÓN |
TEMA 2.1. PRINCIPIOS DE ELEVACIÓN. APARATOS.
TEMA 2.2. MAQUINARIA DE ELEVACIÓN
TEMA 2.3. GUINDASTRE TORRE
|
BLOQUE 3. MOVEMENTO DE TERRAS |
TEMA 3.1. O TRACTOR
TEMA 3.2. O BULLDOZER
TEMA 3.3. MOTOTRAILLA
TEMA 3.4. MOTONIVELADORA
TEMA 3.5. CARGADORAS
TEMA 3.6. EXCAVADORAS, RETROEXCAVADORAS
TEMA 3.7. PALA MIXTA
TEMA 3.8. EXCAVADORA DE MANDÍBULAS
TEMA 3.9. COMPACTACIÓN E CONSOLIDACIÓN
TEMA 3.10. RENDEMENTO DE MAQUINARIA DE MOVEMENTO DE TERRAS. O TERREO.
TEMA 3.11. POTENCIA NA MAQUINARIA DE MOVEMENTO DE TERRAS.
|
BLOQUE 4. INSTALACIÓNS XERAIS |
TEMA 4.1. INSTALACIÓNS XERAIS DE OBRA. IMPLANTACIÓN.
TEMA 4.2. SEGURIDADE NAS MÁQUINAS E MANTEMENTO
TEMA 4.3. O MODELO BIM. PLANIFICACIÓN E DESENVOLVEMENTO DE MONTAXE DE EQUIPOS. |
BLOQUE 5. MAQUINARIA E MEDIOS AUXILIAIS PARA ESTRUCTURAS DE FORMIGÓN |
TEMA 5.1. MAQUINARIA E MEDIOS AUXILIAIS EN CIMENTACIÓNS ESPECIAIS
TEMA 5.2. MAQUINARIA E MEDIOS AUXILIAIS PARA CIMENTACIÓNS E ESTRUCTURAS DE FORMIGÓN
TEMA 5.3. PEQUENA MAQUINARIA E AUXILIAIS
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A3 A4 A5 A16 B13 B22 C4 C5 C6 |
23 |
46 |
69 |
Proba obxectiva |
A3 A4 A5 A16 A23 |
5 |
20 |
25 |
Traballos tutelados |
A4 A16 A23 A25 B2 B6 B7 B13 B16 B22 B26 C1 C3 C6 C7 C8 |
23 |
23 |
46 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
A3 |
2 |
6 |
8 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral e gráfica en pizarra e soporte de medios audiovisuais con inserción específica de invitación aos alumnos para comentarios e debates para apreciar os puntos de vista e facilitar a aprendizaxe. |
Proba obxectiva |
Proba escrita individual que integra preguntas abertas tanto de teoría como de resolución de problemas. Ademais, en canto a preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de elección múltiple, ordenación, resposta curta, discriminación, conclusión e / ou asociación. Tamén se pode propoñer a resolución de exercicios prácticos. |
Traballos tutelados |
As prácticas levaranse a cabo durante as sesións interactivas, complementadas co uso de recursos informáticos para que o alumno poida resolver persoalmente os problemas propostos polo profesor.
Haberá 4 tipos de proxectos: proxecto de andamiaje (plan), proxecto de demolición (aplicación + tradicional), proxecto de apuntamento e execución do guindastre, como equipo, que comezará nas clases interactivas e completarase en casa. tamén como equipo.
Os proxectos propostos polo profesor serán presentados públicamente nas sesións interactivas.
|
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Haberá unha ou varias saídas ó campo ou haberá asistencia a unha conferencia que se cualificará segundo a asistencia, a participación activa do alumno ou a presentación dun traballo relacionado. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Proba obxectiva |
Sesión maxistral |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Titorías internas durante o período académico do curso, a petición do alumno ou profesor.
A atención personalizada non substituirá en ningún caso ás sesións expositivas ou ás sesións interactivas expostas durante o curso, senón que servirá de complemento e apoio ao estudante nas materias nas que, malia facer intentos razoables de resolvelo, non chega. asimilar o concepto.
O alumno deberá solicitar cita previa para as titorías por correo. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Eventos científicos e/ou divulgativos |
A3 |
A asistencia será esencial, valorarase a participación activa do alumno na actividade e, no seu caso, o profesor poderá solicitar un traballo sobre o tema para a súa cualificación. |
1 |
Proba obxectiva |
A3 A4 A5 A16 A23 |
Proba escrita individual que integra preguntas abertas tanto de teoría como de resolución de problemas. Ademais, en canto a preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de elección múltiple, ordenación, resposta curta, discriminación, conclusión e / ou asociación. Tamén se pode propoñer a resolución de exercicios prácticos. |
70 |
Sesión maxistral |
A3 A4 A5 A16 B13 B22 C4 C5 C6 |
Exposición oral e gráfica en pizarra e soporte de medios audiovisuais con inserción específica de invitación aos alumnos para comentarios e debates para apreciar os puntos de vista e facilitar a aprendizaxe.
A asistencia mínima obrigatoria será do 80% das clases expositivas para ter dereito a cualificación.
|
2 |
Traballos tutelados |
A4 A16 A23 A25 B2 B6 B7 B13 B16 B22 B26 C1 C3 C6 C7 C8 |
Os 4 proxectos presentados serán avaliados, tanto na súa parte de desenvolvemento coma na presentación oral das mesmas nas sesións interactivas.
|
27 |
|
Observacións avaliación |
Para superar a materia é obrigatorio obter unha nota de 5 sobre 10 na proba obxectiva, que calculará o 70% da nota final.
A cualificación obtida na resolución dos proxectos propostos, entregada e defendida na presentación oral durante as clases interactivas constituirá o 27% da nota final.
A participación activa nas clases calculará o 2% da nota final e a asistencia á conferencia (ou saída de campo) calculará o 1% segundo o seu uso.
Todos os estudantes poden asistir á proba obxectiva (tanto nas primeiras como na segunda), pero só o 30% obtido durante o curso manterase para os estudantes que pasaron polo menos o 80% dos problemas propostos nas clases interactivas cunha puntuación media superior a 5. Se a proba obxectiva non foi aprobada, a nota final da materia será a obtida no mesmo cálculo ao 100%.
Non se corrixirá ningunha evidencia obxectiva que non estea asinada ou se cubran todos os datos persoais.
O alumno que non asiste ás clases prácticas ou non realiza a proba obxectiva será cualificado con "Non presentado".
É a autoridade do profesor a realizar probas parciais de substitución da proba obxectiva, nas condicións que estableza.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Eduardo Lagarde Abrisqueta (1988). EQUIPOS DE OBRAS Y MEDIOS
AUXILIARES. Getafe (Madrid). Fundación Escuela de la Edificación
Manuel Díaz del Río y Jáudenes (2007). MANUAL DE MAQUINARIA DE
CONSTRUCCIÓN. Madrid. McGraw Hill
Frank Harris (1992). MAQUINARIA Y MÉTODOS MODERNOS DE CONSTRUCCIÓN.
Madrid. Bellisco e Hijos
F. Ballester y J. Capote (1992). MÁQUINAS DE MOVIMIENTO DE
TIERRAS. Madrid. PEDECA
Andrés Abasolo (2005). CONSTRUCCIÓN Y MÁQUINAS EN EDIFICACIÓN.
Madrid. Munilla-Leira, S.L.
Félix Hernández Castellá y Luis Fernández Montes (1986).
INTRODUCCIÓN A LA COMPACTACIÓN VIBRATORIA. Zaragoza. LEBRERO
(varias firmas comerciales) (2004). OPERADOR DE GRÚA TORRE.
Segovia. ATRIUM
Luis Jiménez López (2002). OPERADOR DE GRÚAS TORRE. Barcelona.
Grupo CEAC
Miguel Ángel Menéndez González (2004). MANUAL PARA LA FORMACIÓN
DE OPERADOR DE GRÚA TORRE. Valladolid. Fundación Laboral de la Construcción
del Principado de Asturias y Lex Nova, S.A.
SOCIEDAD FRANCO-ESPAÑOLA DE ALAMBRES, CABLES Y TRANSPORTES
AÉREOS, S.A. (1965). CATÁLOGO DE LA SOCIEDAD FRANCO-ESPAÑOLA DE ALAMBRES,
CABLES Y TRANSPORTES AÉREOS, S.A.. Bilbao
E. Carnicer Royo (1981). EQUIPOS Y HERRAMIENTAS NEUMÁTICAS.
Barcelona. Gustavo Gili
Pierre Cormon (1979). FABRICACIÓN DEL HORMIGÓN. Barcelona.
E.T.A.
Juan Tiktin (1995). MOVIMIENTO DE TIERRAS. Madrid. Colegio de
Ingenieros de Caminos, Canales y Puertos
Campo Yagüe, José María del (2017). BULLDOZER: MAQUINARIA DE
CONSTRUCCIÓN. Madrid: Ibergarceta
Campo Yagüe, José María del (2017). CARGADORAS: MAQUINARIA DE
CONSTRUCCIÓN. Madrid: garceta
Campo Yagüe, José María del (2017). MAQUINARIA DE CONSTRUCCIÓN:
MOTONIVELADORAS. Madrid: Garceta
|
|
Bibliografía complementaria
|
|
(revista
especializada) ((edición mensual)). POTENCIA. (revista
especializada) ((edición mensual)). CONSTRUCTION & EQUIPMENT. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Matemáticas I/670G01001 | Fisica Aplicada I/670G01002 | Materiais I/670G01003 | Matemáticas II/670G01006 | Fisica Aplicada II/670G01007 | Construción I/670G01009 | Construción II/670G01011 | Materiais II/670G01012 | Instalacións I/670G01014 | Construción III/670G01017 | Xeometría da Representación/670G01018 | Estructuras I/670G01019 | Topografía/670G01020 | Instalacións II/670G01024 | Estruturas II/670G01025 | Estruturas III/670G01034 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Organización. programación e control/670G01021 | Construción IV/670G01022 | Materiais III/670G01016 | Direción. Xefatura e Xestión de Obras/670G01028 | Estruturas III/670G01034 | Instalacións III/670G01035 |
|
Materias que continúan o temario |
|
|