Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
CE1 – Estar capacitado para investigar en temas de patrimonio cultural e bibliográfico documental |
A8 |
CE8 – Estar capacitado para a posta en valor e a difusión do patrimonio culturale bibliográfico documental |
A9 |
CE9 – Ter capacidade como xestor cultural e patrimonial |
A15 |
CE15 – Ter capacidade para catalogar e organizar coleccións patrimoniais |
B2 |
CB7 – Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos nunha base ou oportunidade de resolución de problemas en contornos novos ou poco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B5 |
CB10 – Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de se en gran medida autodirixido ou autónomo |
B7 |
CG2 – Dominar a expresión e a comprensión de xeito oral ou escrita dun idioma estranxeiro |
B10 |
CG6 – Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información disponible para resolver os problemas cos que deben de enfrontarse |
B11 |
CG7 – Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da súa vida |
C1 |
CT1 – Capacidade de análise e síntese |
C2 |
CT2 – Capacidade de resolución de problemas |
C3 |
CT3 – Habilidades para localizar e analizar información de fontes diversas |
C9 |
CT10 – Incorporas as TIC no proceso de investigación e a xestión da información, no análise de datos e a difusión e comunicación de resultados |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
|
AP1 AP8 AP9 AP15
|
BP2 BP5 BP7 BP10 BP11
|
CP1 CP2 CP3 CP9
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. La cultura clásica grecolatina |
|
2. La mentalidad medieval |
|
3. Renacimiento y Humanismo |
|
4. La cultura del Barroco |
|
5. La Europa de la Ilustración |
|
6. Cambios culturales en los siglos XIX y XX: secularización, nacionalismos y cultura de masas. |
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Discusión dirixida |
A1 A9 A15 B5 B7 B10 C2 |
5 |
0 |
5 |
Recensión bilbiográfica |
B10 C1 |
0 |
40 |
40 |
Sesión maxistral |
B11 C3 |
10 |
0 |
10 |
Análise de fontes documentais |
A8 B2 C1 C9 |
5 |
15 |
20 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
0 |
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Discusión dirixida |
Debate na aula moderado polo docente sobre cuestións relacionadas cos contidos da materia a partir de noticias de actualidade ou de diversas fontes de información |
Recensión bilbiográfica |
Análise e valoración do contido dunha monografía referida á temática da asignatura |
Sesión maxistral |
Explicación oral de contidos da materia e plantexamento de interrogantes ao alumno para incentivar a súa reflexión |
Análise de fontes documentais |
Comentario crítico de documentais ou películas que traten aspectos relativos ao temario da asignatura |
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Análise de fontes documentais |
A8 B2 C1 C9 |
Terase en conta o rigor na análise dende a óptica de historia cultural de películas ou documentais que traten contidos da asignatura |
40 |
Discusión dirixida |
A1 A9 A15 B5 B7 B10 C2 |
Valorase a participación do alumnado e a súa capacidade para opinar con fundamento |
10 |
Recensión bilbiográfica |
B10 C1 |
Terase en conta a capacidade de análise e de síntese do material obxecto de recensión, ademais da claridade expositiva e o nivel léxico-gramatical deste traballo escrito |
40 |
Sesión maxistral |
B11 C3 |
Valorarse a asistencia a clase |
10 |
|
Observacións avaliación |
Aqueles/as alumnos /as que teñan algún tipo de excepcionalidade para vir a clase legalmente concedida, que falen co/a pofesor/a á comezos de curso para establecer as titorías e os sistemas de avaliación correspondentes.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Coffin, Judith G, y Stacey, Robert. C. (2012). Breve historia de Occidente : [las civilizaciones y las culturas] . Barcelona: Planeta
Kraye, J. (1998). Introducción al Humanismo renacentista. Cambrigde: Cambridge University Press
Pérez Almoguera, Arturo (2010). La civilización griega : los orígenes de nuestra cultura . Madrid: Anaya
Grimal, Pierre (1999). La Civilización romana : vida, costumbres, leyes, artes. Barcelona: Paidós
Mosse, George L. (1997). La Cultura europea del siglo XIX. Barcelona: Ariel
Mosse, George L. (1997). La Cultura europea del siglo XX. Barcelona: Ariel
Sabaté, Flocel (2011). Vivir y sentir en la Edad Media. Madrid: Anaya |
|
Bibliografía complementaria
|
Anderson, Benedict R. O'G. (1993). Comunidades imaginadas : reflexiones sobre el origen y la difusión del nacionalismo. México: Fondo de Cultura Económica
Burke, Peter (2002). El Renacimiento europeo : centros y periferias. Barcelona: Crítica
Honour, Hugh (1994). El Romanticismo. Madrid. Alianza Editorial
Burrow, J.W. (John Wyon) (2001). La Crisis de la razón : el pensamiento europeo, 1848-1914 . Barcelona: Crítica
Israel, Jonathan I. (2012). La Ilustración radical : la filosofía y la construcción de la modernidad, 1650-1750 / Jonathan I. Israel . México: Fondo de Cultura Económica
Hall, Alfred Rupert (1985). La Revolución científica : 1500-1750. Barcelona: Crítica
Gubern, Román (1988). Mensajes icónicos en la cultura de masas. Barcelona: Lumen |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|