Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
CE1 – Estar capacitado para investigar en temas de patrimonio cultural e bibliográfico documental |
A3 |
CE3 – Saber manexar e aplicar as novas tecnoloxías no eido do patrimonio cultural e bibliográfico documental |
A13 |
CE13 – Estar capacitado para deseñar novos recuros para museos, arquivos e bibliotecas no ámbito da Sociedade do Coñecemento |
A15 |
CE15 – Ter capacidade para catalogar e organizar coleccións patrimoniais |
B2 |
CB7 – Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos nunha base ou oportunidade de resolución de problemas en contornos novos ou poco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B5 |
CB10 – Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de se en gran medida autodirixido ou autónomo |
B8 |
CG3 – Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicación (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para o aprendizaxe ao longo da súa vida |
B9 |
CG5 – Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras |
B10 |
CG6 – Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información disponible para resolver os problemas cos que deben de enfrontarse |
B12 |
CG8 – Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
C3 |
CT3 – Habilidades para localizar e analizar información de fontes diversas |
C6 |
CT6 – Capacidade de organización e planificación |
C8 |
CT8 – Traballar de forma colaborativa |
C9 |
CT10 – Incorporas as TIC no proceso de investigación e a xestión da información, no análise de datos e a difusión e comunicación de resultados |
C10 |
CT11 – Ter capacidade para actualizar os coñecementos, metodoloxías e estratexias na práctica profesional |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Estar capacitado para investigar en temas de patrimonio cultural e bibliográfico documental
Saber manexar e aplicar as novas tecnoloxías no eido do patrimonio cultural e bibliográfico documental |
AP1 AP3
|
|
|
Estar capacitado para deseñar novos recuros para museos, arquivos e bibliotecas no ámbito da Sociedade do Coñecemento
Ter capacidade para catalogar e organizar coleccións patrimoniais |
AP13 AP15
|
|
|
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos nunha base ou oportunidade de resolución de problemas en contornos novos ou poco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
|
BP2 BP5 BP8 BP9 BP10
|
|
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras |
|
BP12
|
|
Habilidades para localizar e analizar información de fontes diversas
Ter capacidade para actualizar os coñecementos, metodoloxías e estratexias na práctica profesional |
|
|
CP3 CP6 CP8 CP9 CP10
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1: A documentación audiovisual e periodística como recurso cultural e como ben socioeconómico e patrimonial. |
1.1. Etapas da documentación audiovisual
1.2. Principios, características, funcións e valor partimonial da documentación audiovisual.
1.3 Receptores da información audiovisual xerada por diferentes entidades
|
Tema 2: A cadea documental aplicada aos documentos audiovisuais e a súa reversión na sostenibilidade do patrimonio cultural |
2.1.Fases da cadea documental.
2.2 Especificidade da análise dos documentos audiovisuais
|
Tema 3: Fontes para a producción audiovisual |
3.1 Grandes depósitos audiovisuais, hemerotecas, arquivos, bancos de imaxes
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Portafolios do alumno |
A1 A3 B5 B8 B9 C3 C8 C9 C10 |
7 |
22 |
29 |
Presentación oral |
B10 C8 |
3 |
0 |
3 |
Sesión maxistral |
A1 A13 A15 B9 B2 |
11 |
0 |
11 |
Proba obxectiva |
A1 B12 C3 C6 |
2 |
26 |
28 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Portafolios do alumno |
Carpeta que reúne virtualmente (a través da plataforma moodle) os traballos dos alumnos: resumos, recensións críticas, traballos nos que demostran a capacidade de aplicación dos coñecementos aquiridos nas sesións maxistrais, conclusións de procuras de información utilizando as TIC por parte do grupo, correccións, reseñas de visitas a centros que custodian documentación audioviuais... |
Presentación oral |
Ao longo das aulas procurarase a interación entre o alumnado e profesorado de xeito ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica. Os alumnos terán que falar de/expoñer os traballos que se incluirán no portafolios. |
Sesión maxistral |
Exposición oral dos contidos básicos da materia, elaborados e expostos pola docente, que pode apoiarse en medios audiovisuais. |
Proba obxectiva |
Método de avaliación escrita dos coñecementos e habilidades adquiridos polo alumnado, puidendo combinar distintos tipos de preguntas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Portafolios do alumno |
Proba obxectiva |
|
Descrición |
As titorías da materia permitirán ao alumnado resolver dúbidas sobre os contidos, a forma de preparar o exame e traballos do portafolios e calquera outra actividade orientada ao longo do curso.
Con carácter xeral, e en todas as metodoloxías aplicadas, se empregarán as titorías presenciais, o correo electrónico e a plataforma Moodle da UDC.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Portafolios do alumno |
A1 A3 B5 B8 B9 C3 C8 C9 C10 |
Valorarase adecuación do portafolios presentado aos temas propostos para cada actividade, o contido, as achegas por pare dos alumnos, a coherencia da súa estructura, a redacción e presentación. Poderán especificarse outros criterios de avaliación particulares no momento da presentación das actividades aos alumnos. Non se avaliarán actividades presentadas fora de prazo, con faltas de ortografía ou que incumpran as indicacións prescritas para a súa elaboración. |
40 |
Presentación oral |
B10 C8 |
Terase en conta a participación nas aulas expoñendo o traballo propio e outras achegas de interese por parte dos estudantes reflexionando sobre os temas propostos pola profesora ou plantexando dúbidas de forma constructiva |
10 |
Proba obxectiva |
A1 B12 C3 C6 |
Realizarase un exame final teórico-práctico sobre os contidos vistos nas sesións maxistrais e nas interactivas. Esta proba consistirá na identificación de afirmacións verdadeiras ou falsas que deberán ser axeitadamente xustificadas en base á teoría exposta nas aulas.
Na súa corrección valoraranse tanto a capacidade do alumnado para sintetizar, desenvolver, comparar ou relacionar de forma autónoma o contido teórico-práctico da materia, como a expresión, corrección ortográfica e presentación. |
50 |
|
Observacións avaliación |
PRIMEIRA OPORTUNIDADE: Para aprobar a materia é preciso obter unha nota media de 5 sobre 10 que se calculará atendendo ás porcentaxes sinaladas para cada metodoloxía no apartado de avaliación. Será imprescindible obter un mínimo de 5 sobre 10 na proba obxectiva, de non ser así a nota global da materia non será superior aun 4,9. Cada un dos traballos do portafolios cualificaranse cunha nota sobre 10 e farán media aritmética entre elas. De ser entregados fóra de prazo ou copiados os traballos serán considerados coma non presentados e serán cualificados cun 0. SEGUNDA OPORTUNIDADE: Poderán presentarse á segunda oportunidade unicamente os estudantes que non superen a materia na primeira oportunidade. Respectaranse as mesmas condicións e porcentaxes da primeira oportunidade. Gardaranse as notas relacionadas coas diferentes metodoloxías mencionadas no apartado de avaliación que resultasen aprobadas, polo que os alumnos poderán recuperarán só a parte/partes que teñan suspensas. Será obrigatorio comunicar á profesora cómo se abordará a avaliación nesta segunda oportunidade. Será obrigatorio presentar os traballos do portafolios como mínimo 15 días antes da data fixada para a proba obxectiva pola facultade. Para presentarse ao exame é requisito imprescindible ter presentado previamente o portafolios. ALUMNOS CON ADICACIÓN A TEMPO PARCIAL OU DISPENSA ACADÉMICA DE ASISTENCIAS ÁS AULAS LEGALMENTE RECOÑECIDA:
Terán que acordar unha titoría nos primeiros días de clase co fin de establecer un plan de traballo axeitado. Terán que decidir se se acollen aos prazos de presentación de traballos que serán comunicados ao longo do curso a través de plataforma Moodle ou se realizan unha entrega final de todos os traballos conxuntamente como mínimo 15 días antes da proba obxectiva á que desexan presentarse. Poderán ser dispensados da participación nas aulas (o 10% de "presentación oral"), tendo neste caso o portafolios o valor do 50%.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
(). Centro de Conservación y Restauración de Filmoteca Española. <http://www.culturaydeporte.gob.es/cultura/areas/cine/mc/fe/ccr/inicio.html> [Consulta 24/06/2019].
CARIDAD, Mercedes, Tony Hernández, David Rodríguez y Belén Pérez (2011). Documentación Audiovisual. Madrid: Síntesis
CALDERA-SERRANO, Jorge y Pilar Arranz-Escacha (2012). Documentación audiovisual en Televisión. Barcelona: UOC.
(). FIAF Cataloguing Rules <https://www.fiafnet.org/images/tinyUpload/E-Resources/Commission-And-PIP-Resources/CDC-resources/FIAF_Cat_Rules.pdf> [Consulta 24/06/2019].
(). Filmoteca Española. <http://www.culturaydeporte.gob.es/cultura/areas/cine/mc/fe/portada.html> [Consulta 24/06/2019.
(1998). Los materiales especiales en las Bibliotecas. Coordinado y dirigido por Carmen Díez Carrera. . Gijón: Trea.
(). Reglas de Catalogación del Ministerio de Educación y Cultura (1995). <http://www.bne.es/media/Perfiles/Bibliotecarios/reglas-catalogacion.pdf> [Consulta 20/06/2019]. |
CARIDAD, Mercedes, Tony Hernández, David Rodríguez y Belén Pérez (2011). Documentación Audiovisual. Madrid: Síntesis. Los materiales especiales en las Bibliotecas (1998). Coordinado y dirigido por Carmen Díez Carrera. Gijón: Trea. Filmoteca Española. <http://www.culturaydeporte.gob.es/cultura/areas/cine/mc/fe/portada.html> [Consulta 20/06/2019] Centro de Conservación y Restauración de Filmoteca Española. <http://www.culturaydeporte.gob.es/cultura/areas/cine/mc/fe/ccr/inicio.html> [Consulta 20/06/2019] FIAF Cataloguing Rules. <https://www.fiafnet.org/images/tinyUpload/E-Resources/Commission-And-PIP-Resources/CDC-resources/FIAF_Cat_Rules.pdf> [Consulta 20/06/2019] Reglas de Catalogación del Ministerio de Educación y Cultura (1995). <http://www.bne.es/media/Perfiles/Bibliotecarios/reglas-catalogacion.pdf> [Consulta 20/06/2019] |
Bibliografía complementaria
|
|
ALBORNOZ, L., “Las
industrias culturales como concepto”. Observatorio, ano 2, nº 2. Buenos
Aires: OIC de Buenos Aires, 2000 BORDIEU, P., El amor al
arte. Barcelona: Paidós, 2003 BUSTAMANTE, E. (coord),
Hacia un nuevo sistema mundial de comunicación. Industrias culturales en la
era digital, Gedisa: Barcelona, 2003 BUSTAMANTE, E., Alternativas
en los medios de comunicación digitales, Barcelona: Gedisa, 2008 CUADRADO, M. (coord), Mercados
culturales. Doce estudios de marketing, Barcelona: Universitat Ouberta de
Catalunya, 2010 Dachary, Alfredo: De la
sociedad del espectáculo a la globalización. México: Universidad de
Guadalajara-México, 2006 Ewen, Stuart: Todas las
imágenes del consumismo. La política del estilo en la cultura contemporánea. México:
Grijalbo. 1998, EUROSTAT: Cultural
statistics, 2007 edition. Bruxelas: European Comission, 2007. Mattelart, A.: Diversidad,
cultura, mundialización. Barcelona: Paidós, 2006 Mattelart, A.: La
invención de la comunicación. Barcelona: Boch, 1995 Warnier,J.P.: La
mundialización de la cultura. Barcelona: Gedisa, 2005 Yúdice, George: “Las
industrias culturales: más allá de la lógica puramente económica, el aporte
social”. Madrid: Pensar Iberoamérica. 2004. Zallo, Ramón: Economía de
la cultura y la comunicación. Madrid: Akal. 1988.VV.AA.: Economía y
Cultura. La tercera cara de la moneda. Bogotá: Convenio Andrés Bello. 2002. Linares, Juan, Codina, Lluis, Abadal, Ernest e Guallar, Javier.
"Periodismo en bases de datos y buscabilidad de la información"- Revista
Hipertest.net. Anuario académico sobre Documentación digital y
comunicación interactiva, nº 14, 2016, pp.1-61 |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|