Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecemento das producións culturais da Humanidade (Arte, Pensamento, Literatura e Institucións).
|
A1
|
|
|
Coñecemento do pasado desde un punto de vista diacrónico |
A2
|
|
|
Coñecemento sincrónico e diacrónico de diversas realidades culturais actuais |
A7
|
|
|
Coñecemento de linguas e culturas clásicas |
A9
|
|
|
Coñecemento de técnicas e métodos de traballo e análise das ciencias humanas e sociais |
A11
|
|
|
Uso correcto, oral e escrito, das linguas propias |
A12
|
|
|
Aprender a aprender |
|
B1
|
|
Aplicar un pensamento lóxico, crítico e creativo |
|
B3
|
|
Traballar de forma autónoma con iniciativa |
|
B4
|
|
Traballar de forma colaborativa |
|
B5
|
|
Comunicación oral e escrita nas linguas propias |
|
B8
|
|
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da Comunidade Autónoma |
|
|
C1
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Definición de mito e mitoloxía. |
1. O termo mýthos
2. Definición de mito.
3. Concepto de Mitoloxía. |
2. Características xerais dos mitos gregos. |
1. Os deuses
2. Preminencia dos mitos heroicos.
3. Escaseza de elementos fantásticos e simplicidade temática. |
3. Mito e relixión na Grecia antiga. |
1. Orixe e desenvolvemento da relixión grega.
2. Características da relixión grega cívica.
3. Relación entre mito, relixión e culto. |
4. Tradición e fontes dos mitos gregos. |
|
5. Historia da interpretación dos mitos |
1. A Antigüidade.
2. A Idade Media e o Renacemento.
3. A Ilustración.
4. O século XIX.
5. O século XX. |
6. A Teogonía de Hesíodo. |
1. A Teogonía: introdución xeral.
2. O mito hesiódico da creación.
3. Os protagonistas da cosmoloxía hesiódica e as fontes da Teogonía.
4. Interpretación da cosmogonía hesiódica.
5. O mito da sucesión divina.
6. Paralelos orientais do mito da sucesión.
7. Interpretacións do mito da sucesión.
8. Xigantomaquia e Tifonomaquia.
9. Os matrimonios de Zeus. |
7. O mito hesiódico das idades e das razas e a interpretación estruturalista. |
1. Versión hesiódica do mito.
2. Análise estruturalista de J.-P. Vernant.
3. Outras versións do mito. |
8. Versións e interpretacións do mito de Prometeo e Pandora. |
1. Fontes e versións.
2. Pandora.
3. Interpretacións. |
9. Versións e interpretacións do mito de Edipo (poderá substituírse por outro mito heroico) |
1. Fontes.
2. Os personaxes e os seus nomes.
3. Análise dos motivos e das versións.
4. Cronoloxía.
5. Interpretacións.
6. Tradición do mito de Edipo (arte, literatura, cinema). |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Aprendizaxe colaborativa |
A1 A2 A7 A9 A11 A12 B1 B3 B4 B5 B8 C1 |
24 |
48 |
72 |
Lecturas |
A1 A2 A7 A9 A11 B1 |
0 |
20 |
20 |
Proba mixta |
A1 A2 A7 A9 A11 A12 B8 C1 |
2 |
15 |
17 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A7 A9 A11 A12 B1 B3 B4 B8 C1 |
0 |
16 |
16 |
Sesión maxistral |
A1 A2 A7 A9 A11 |
24 |
0 |
24 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Aprendizaxe colaborativa |
Conxunto de procedementos de ensino-aprendizaxe guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da información e as comunicacións, que se basean na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar a súa propia aprendizaxe e a dos outros membros do grupo. |
Lecturas |
Textos que se comentarán nas sesións maxistrais e de aprendizaxe colaborativa e que inclúen tanto fontes antigas como estudos modernos. A respecto das primeiras, dúas obras fundamentais para este curso son a Teogonía de Hesíodo e Edipo rei de Sófocles. Nas aulas indicaranse outros textos recomendados, así como as traducións dos mesmos (no caso de obras grecolatinas). |
Proba mixta |
Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas sobre contidos do programa. |
Traballos tutelados |
Traballo individual sobre algún mito clásico. |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Os traballos tratarán sobre algún mito clásico ou sobre calquera outro aspecto relacionado co programa. Nel os alumnos deberán tratar os aspectos máis relevantes (fontes, interpretación, tradición, etc.) e terán que demostrar a asimilación de conceptos, manexo da bibliografía e unha correcta exposición e presentación. O profesor fará un seguimento destes traballos e atenderá dúbidas sobre os mesmos no horario de titorías ou a través do correo electrónico. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A1 A2 A7 A9 A11 |
Asistencias ás aulas. |
5 |
Aprendizaxe colaborativa |
A1 A2 A7 A9 A11 A12 B1 B3 B4 B5 B8 C1 |
Asistencia ás aulas, participación nas mesmas e realización das tarefas que se encomenden. |
15 |
Proba mixta |
A1 A2 A7 A9 A11 A12 B8 C1 |
Responder correctamente a cuestións sobre o programa da materia nun exame escrito que se realizará na data oficial aprobada pola Xunta de Facultade. |
50 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A7 A9 A11 A12 B1 B3 B4 B8 C1 |
Entrega dos traballos individuais e boa calidade dos mesmos. |
30 |
|
Observacións avaliación |
Establécense dúas modalidades de avaliación: 1) avaliación continua (50%) + avaliación final (50%), 2) avaliación final (100%). A
avaliación final consistirá nun exame escrito que se realizará nas
datas das convocatorias oficiais aprobadas na Xunta de Facultade. Na
modalidade 1) quedarán excluídos do exame final os temas sobre os cales
se realizasen actividades de avaliación continua. Na modalidade 2) os
alumnos e alumnas examinaranse da totalidade do programa. As
actividades de avaliación continua desenvolveranse nas clases
interactivas e consistirán en pequenos traballos sobre cuestións puntuais do programa. O
profesor indicará a
bibliografía necesaria para os alumnos desenvolveren a actividade. As
actividades serán individuais ou en grupo (segundo se indique) pero, en calquera caso, darán
lugar a un debate nas aulas. Xa que logo, non so se valorará a
elaboración dos traballos, senón a asistencia e a participación nas
aulas. Ademais, cada alumno/a deberá entregar un resumo do traballo que
fixo en cada actividade. Outra actividade de avaliación continua
será un traballo tutelado sobre unha cuestión monográfica relacionada cos mitos clásicos e coa súa recepción. Quedan excluídos como temas dos traballos aqueles que se estuden nas aulas. Tamén se terá en conta na avaliación continua a asistencia ás aulas (tanto interactivas como expositivas).
Os aspectos formais (corrección lingüística,
claridade na exposición, bibliografía correctamente citada, etc.)
teranse en conta na avaliación dos traballos.
En
caso de non superarse a materia en xaneiro, as cualificacións das
actividades de avaliación continua manteranse na convocatoria de xullo. A
data de entrega dos traballos indicarase nas aulas. En
calquera caso, deberá ser unha data que permita cumprir os prazos de
avaliación previstos na normativa de avaliación, revisión e reclamación
das cualificacións dos estudos de grao e mestrado universitario.
"Aqueles/as alumnos /as
que teñan algún tipo de excepcionalidade para vir a clase legalmente concedida,
que falen co/a pofesor/ a á comezos de curso para establecer as titorías e os
sistemas de avaliación correspondentes."
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Cooke, J. (2003). "Oedipus the Pharmakos and the psychoanalitics plague", Legacies of Plague in Literature, Theory and Film. Londres:Palgrave Macmillan
Norford, M. P. O.-Lenardon, R. J. (2003 (7ª ed.)). Classical Mythology. Oxford
Grimal, P. (2008 (reimpr.)). Diccionario de mitología griega y romana. Barcelona
Ruipérez, M. S. (2006). El mito de Edipo. Lingüística, psicoanálisis y folclore. Madrid
Kirk, G. S. (1990). El mito: su significado y función en las culturas antiguas. Barcelona
Bowlby, R. (2007). Freudian Mythologies. Greek Tragedy and Modern Identities. Oxford U. P.
Strauss Clay, J. (2003). Hesiod's Cosmos. Cambridge
Brisson, L. (2004). How Philosophers Saved Myths. Allegorical Interpretation and Classical Mythology. Chicago U. P.
Bremmer, J. (1990). Interpretations of Greek Mythology. London:Routledge
García Gual, C. (1992). Introducción a la mitología griega. Madrid
Panofsky, D.-Panofsky, E. (1975). La caja de Pandora: aspectos cambiantes de un símbolo mítico. Barcelona
Purificación Nieto, J. (1998). La mitología griega: introducción, Estudios Clásicos 114, 7-39.
Panofsky, E.-Saxl, F. (1990). La Mythologie classique dans l’art médiéval. Brionne
Kirk, G. S. (1974). La naturaleza de los mitos griegos. Barcelona
Seznec, J. (1983). Los dioses de la Antigüedad en la Edad Media y el Renacimiento. Madrid
Dumèzil, G. (1970). Los dioses de los indoeuropeos. Barcelona
Vernant, J.-P. (1985 (2ª ed.)). Mito y pensamiento en la Grecia antigua. Madrid
Eliade, M. (1968). Mito y realidad. Madrid
Vernant, J.-P. (1982). Mito y sociedad en la Grecia antigua. Madrid
Ruiz de Elvira, A. (1982). Mitología clásica. Madrid
Rose, H. J. (1973 (2ª ed.)). Mitología griega. Barcelona
Edmunds, L. (2006). Oedipus (Gods and Heroes of the Ancient World). London:Routledge
Kenaan, V. L. (2008). Pandora's Senses. The Feminine Character of the Ancient Text. Wisconsin
Luri Medrano, G. (2001). Prometeos: biografías de un mito. Madrid
Hawes, G. (2014). Rationalizing Myth in Antiquity. Oxford
Caldwell, R. S. (1993). The Origin of the Gods A Psychoanalytic Study of Greek Theogonic Myth. Oxford
Eliade, M. (1974). Tratado de historia de las religiones. Madrid |
Outras referencias bibliográficas e recursos útiles para o desenvolvemento da asignatura serán indicados ao longo do curso. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|