Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer as metodoloxías e ferramentas adecuadas para a elaboración de traballos. |
A11 A20 A23 A24
|
B1 B2 B3 B4 B5
|
|
Coñecer as fontes de información utilizadas na Historia de España Contemporánea. |
A4
|
B1 B2 B3
|
|
Aprender a expor oralmente e por escrito. |
|
B3
|
C1 C9
|
Promover a través do coñecemento un mellor exercicio da cidadanía. |
|
|
C4 C6 C7
|
Tomar consciencia da necesidade de unha aprendizaxe continua. |
|
|
C7 C8 C9
|
Coñecer os acontecimentos e procesos mais relevantes na Historia Contemporánea de España. |
A1 A2 A3
|
|
|
Coñecer as continuidades e mudanzas na Historiade España Contemporánea . |
A6 A7 A8
|
|
|
|
A6 A7 A8
|
|
|
|
A4 A20 A23 A24
|
B1 B2 B3
|
|
|
A1 A2 A3
|
|
|
|
A11 A20 A23 A24
|
B1 B2 B3 B4 B5
|
|
|
|
B3
|
C1 C9
|
|
|
|
C4 C6 C7
|
|
|
|
C7 C8 C9
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
I. Crise do Antigo Rexime, construción do Estado Liberal e Revolución Burguesa (1808-1874). |
I.1. Guerra e revolución (1808-1814): reformismo e revolución política.
I.2. A crise definitiva do Antigo Regime e a quebra da monarquía absoluta (1814-1833).
I.3. O período isabelino: Rexencias e construción do Estado liberal (1833-1868).
I.4. A Revolución Burguesa en España. Do estancamiento económico á expansión capitalista.
I.5. O sexenio democrático(1868-1874). A I República.
|
II. A I Restauración(1874-1923). |
II.1. A I Restauración monárquica: configuración do rexime e bloco oligárquico de poder (1874-1923). A crise do parlamentarismo(desde 1914).
II.2. As realidades socio-económicas da Restauración(1874-1923). Movemento obreiro e cuestión social. |
III. Ditadura, República e Guerra Civil (1923-1939). |
III.1. A Ditadura de Primo de Rivera e a "dictablanda" (1923-1931).
III.2. A II República (1931-1936). Democracia, reformismo e ascenso do bloco social subalterno.
III.3. O golpe de estado reacionario e a Guerra Civil (1936-1939). |
IV. Franquismo, Transición Democrática e II Restauración (1936-2000) |
IV.1. A ditadura franquista(1939-1975).
IV.2. A Transición Democrática (1976-1981).
IV.3 O rexime monárquico-parlamentar da II Restauración. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Lecturas |
A1 A2 A3 A6 A7 A8 B1 B3 B4 B10 B11 C4 C6 C7 |
0 |
40 |
40 |
Sesión maxistral |
A2 A6 A7 A8 B3 B7 B11 B16 B21 C1 C4 C6 C7 |
21 |
0 |
21 |
Discusión dirixida |
A2 A3 A6 A7 A8 B1 B3 B5 B8 B10 B22 C1 |
11 |
8 |
19 |
Traballos tutelados |
A2 A6 A7 A8 A11 B1 B2 B3 B4 C1 C6 C8 C9 |
6 |
50 |
56 |
Proba obxectiva |
A2 A6 A7 A8 B10 B11 C1 |
2 |
0 |
2 |
Análise de fontes documentais |
A1 A2 A4 A6 A7 A11 A20 A23 A24 B1 B3 B4 B5 C6 |
0 |
10 |
10 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Lecturas |
Lectura por conta do aluno de monografías ou outro material bibliográfico selecionado e recomendado polo profesor. Estas lecturas estarán relacionadas preferentemente coas propostas do temario de "Historia de España Contemporánea". |
Sesión maxistral |
Exposicións explicativas realizadas polo profesor sobre cuestións fulcrais relacionadas co temario de "Historia de España Contemporánea". |
Discusión dirixida |
Debate na aula com base nos contidos de materiais previamente selecionados e distribuídos polo profesor e preparados polos alumnos em horas non presenciais; ou bien sobre as exposiciós orais de carácter monográfico e individualizado que realizarem os alunos na aula. O profesor orientará a discusión en que deberán participar todos os alunos sen excepción, o que implica a asistencia obrigatoria ás aulas interactivas.
Os alunos en situación de dispensa académica realizarán esta actividade no gabinete do profesor, debatendo e dialogando con ele conforme un cronograma previamente combinado. |
Traballos tutelados |
Consisten en traballos individuais feitos polos alunos sobre temas do programa de "Historia de España Contemporánea" ou otros temas por eles escollidos. Para a súa realización cada aluno deberá consultar bibliografía especializada e/ou fontes documentais e seguir as pautas dadas polo profesor. O alumno deberá ir presentando periódicamente ao profesor, mediante cronograma previamente establecido, os avances realizados na confección do traballo, a fin de que o dito profesor faga o seguimento do mesmo. |
Proba obxectiva |
Consiste nun exame escrito acerca dos contidos de "Historia de España Contemporáea", estudados durante o curso. |
Análise de fontes documentais |
Consulta, por parte do aluno, de fontes históricas documentais proprias de "Historia de España Contemporánea", para se iniciar no seu coñecemento e na metodoloxía aplicada a elas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Proba obxectiva |
|
Descrición |
Na realización dos "traballos tutelados" dentro da materia "Historia de España Contemporánea", o profesor instruirá o aluno nas metodoloxías aplicábeis, proporcionará referencias bibliográficas de carácter xeral, e fará un acompañamento periódico do traballo. Ao aluno corresponderá completar a relación bibliográfica nunha primeira fase de prospectiva e achegamento á información, ben como elaborar ol traballo consoante un esquema que haberá de ser presentado previamente ao profesor.
A respeito da "proba obxectiva" o profesor deberá informar sobre a modalidade de exame a realizar na materia de "Historia de España Contemporánea" e sobre os criterios de valoración. Tamén corresponderá ao profesor esclarecer calquera dúbida sobre a formulación das preguntas, os temas e, en xeral, a materia obxecto de exame.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Discusión dirixida |
A2 A3 A6 A7 A8 B1 B3 B5 B8 B10 B22 C1 |
A avaliación desta actividade será feita exclusivamente sobre a base das intervenciós dos alunos no debate.
Valorizarase a capacidade do aluno para argumentar de maneira organizada e fundamentada, e para contrastar a opinión propria coa dos compañeiros/as. |
20 |
Traballos tutelados |
A2 A6 A7 A8 A11 B1 B2 B3 B4 C1 C6 C8 C9 |
Será obxeto de estimación a abordaxe e estruturación do tema, a organización da información e mais a bibliografía consultada. |
40 |
Proba obxectiva |
A2 A6 A7 A8 B10 B11 C1 |
Valorizaranse de xeito preferente as respostas dos alunos, a articulación da exposición e mais a adecuación ás cuestións formuladas. |
40 |
|
Observacións avaliación |
1. Serán requisitos imprescindíbeis para aprobar a materia superar a "proba obxetiva" e ter entregado en tempo e forma as actividades encargadas durante o curso. Caso da suma das cualificacións ultrapasar os cinco pontos sem se terem alcanzado un mínimo do dous na proba obxetiva, farase constar como cualificación final 4,9 implicando a reprobación da materia.
2.Serán avaliados os alunos/as que asistiren á proba objetiva e entregaren o traballo tutelado. Onde non, serán considerados como non presentados.
3.As faltas de ortografía (grallas), cando graves e reiteradas, pueden ser motivo de reprobación automática. En calquera caso suporán unha diminución da cualificación final.
4.Os alunos/as en situación de matrícula a tempo parcial ou dispensa académica deberán realizar os mesmos traballos e probas que os estudantes suxeitos á matrícula ordinaria, conforme as variantes para eles estabelecidas no apartado das metodoloxías.
5. Na "segunda oportunidade" de xullo, e sucessivas, serán avaliadas unicamente aquelas metodoloxías que nom tiverem sido superadas na primeira oportunidade, conservándose para as restantes metodoloxías as cualificacións obtidas en xuño.
6.Na "segunda oportunidade" de xullo, e sucessivas,a avaliación da actividade "Discusión dirixida" será realizada sobre a base da presentación, por parte do aluno/a, de resumos ou comentarios dos materiais objeto de debate na dita actividade ao longo do curso.
7. Todos os alunos/as matriculados na materia (incluídos os que a tiveren pendente de cursos anteriorers) deberán entregar unha ficha con foto actualizada a fin de facilitar o seguimento e consigna das súas actividades por parte do profesor.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Bahamonde, A y Martínez, J.A. ( 1998). Historia de España siglo XIX.. Madrid, Cátedra
Avilés Farré, J (et ali). ( 2002). Historia política 1875-1939.. Madrid, Ediciones Istmo.
Carreras, A. (1990). Industrialización española. Estudios de historia cuantitativa.. Madrid
Solé Tura, J. y Aja, E. (2009). Constituciones y períodos constituyentes en España (1808-1936). Madrid, Siglo XXI
Jover Zamora, J. M ª (2001). España: Sociedad, Política y Civilización, (Siglos XIX-XX). Barcelona, Areté
Comín Comín, F. (1988). Hacienda y economía en la España contemporánea (1800-1936).. Madrid.
Casanova, J. (2009). Historia de España en el siglo XX. Barcelona, Ariel
Martínez, J.A. (1999). Historia de España. Siglo XX (1939-1996). . Madrid, Cátedra
Paredes, J. (Coord.). (2004). Historia de España. Siglo XX.. Barcelona, Ariel.
Martínez Cuadrado, M. (1991). La burguesía conservadora (1874-1931).. Madrid, Alianza.
Artola, M. (1973). La burguesía revolucionaria(1808-1869).. Madrid, Alianza.
Fontana, J. (2009). La época del liberalismo.. Madrid, Marcial Pons-Crítica.
Juliá, S., García Delgado, J.L., Jiménez, J.C., Fusi, J.P. (2007). La España del siglo XX.. Madrid, Marcial Pons
Esdail, Ch. (2001). La quiebra del liberalismo(1808-1936).. Barcelona, Crítica. |
|
Bibliografía complementaria
|
(). .
Saz, Ismael y Pérez Ledesma, Manuel ( 2015). Del franquismo a la democracia.. Madrid, Marcial Pons.
Casanova, Julián (2014). Historia de España Vol. 8: República y Guerra Civil. . Madrid,Marcial Pons.
Orduña Rebollo, Enrique. (2015). Historia del Estado español.. Madrid,Marcial Pons.
Forcadell Álvarez, Carlos y Suárez Cortina, Manuel (2015). La Restauración y la República 1874-1936.. Madrid,Marcial Pons.
Lida, C. (1995). Antecedentes y desarrollo del movimiento obrero español (1835-1888). . Madrid.
Navarro, V. (2002). Bienestar insuficiente, democracia incompleta. Sobre lo que no se habla en nuestro país.. Barcelona, Anagrama
Cañellas Mas, A (ed.). (2013). Conservadores y tradicionalistas en la España del s. XX..
Bardavio, J. (2009). Crónica de la Transición, 1973-1978.. Ediciones B.
Gallego, F. (2008). El mito de la Transición. La crisis del franquismo y los orígenes de la democracia (1973-1977). Barcelona, Crítica
Bernal García, F. (2010). El sindicalismo vertical. Burocracia, control laboral y representación de intereses en la España franquista (1936-1951). .
Capel, R. M. (1986). El trabajo y la educación de la mujer en España.. Madrid, MTSS.
Winston, C. m. (1989). La clase trabajadora y la derecha en España. . Madrid, Cátedra.
Riquer, Borja de. (2009). La dictadura de Franco.. Madrid, Marcial Pons-Crítica.
Moradiellos, E. (2000). La España de Franco(1939-1975). Política y sociedad.. Madrid, Síntesis.
Castells, L.(Ed.). (1995). La historia de la vida cotidiana. Ayer, n º 19. Madrid.
Cacho Viu, V. (1962). La Institución Libre de Enseñanza. Orígenes y etapa universitaria (1860-1881).. Madrid
Gil Novales, A. (Ed.). (2001). La revolución liberal.. Madrid, edicione del Orto.
Luengo, F, Aizpuru, M. (2013). La segunda república y la guerra civil. .
Tuñón de Lara, M. (1976). La Segunda República. 2 vol.. Madrid, Siglo XXI.
Tussell, J. (2007). La transición a la democracia (España 1975-1982).. Espasa.
Álvarez Junco, J. (2001). Mater Dolorosa. La idea de España en el siglo XIX.. Madrid, Taurus.
Puelles Benitez, M. de. (2008). Modernidad, republicanismo y democracia: una historia de la educación en España..
Menendez Alzamora, M., Robles Egea, A., (ed.). (2013). Pensamiento político en la España contemporánea..
Malefakis, E. (1971). Reforma agraria y revolución campesina en la España del siglo XX.. Barcelona, Ariel.
Casanova, J. (2009). República y guerra civil.. Madrid, Marcial Pons-Crítica |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Introdución á Historia/710G01002 | Literatura Española/710G01010 | Historia Antiga/710G01091 | Historia Medieval/710G01016 | Historia de América e da Expansión Europea/710G01021 | Historia Moderna/710G01024 | Antropoloxía Social e Problemas Actuais/710G01025 | Historia Contemporánea/710G01026 | Arte Contemporánea/710G01028 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Historia de Galicia/710G01041 |
|
Materias que continúan o temario |
|
|