Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecemento da Biblioteconomía no marco das Ciencias da Información e a súa relación con outras Ciencias Sociais |
A2 A5
|
|
|
Dominio do vocabulario e terminoloxía da materia |
A1
|
B4 B7
|
C5 C6 C8 C11 C12
|
Coñecemento do sistema galego e español de bibliotecas |
A2 A3 A6 A7
|
B4 B5 B6
|
C3 C5 C6 C7
|
Formación de profesionais que poden desenvolver as súas funcións en bibliotecas e noutras unidades de información |
A2 A4 A5 A6 A7
|
B1 B4 B5 B6
|
C3 C4 C5 C6 C13 C15 C16 C17
|
Desenvolvemento de habilidades informativas no uso dos recursos das bibliotecas e doutras unidades de información |
|
B2 B3
|
C2
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Módulo 1. Biblioteconomía e Ciencias da Información |
Tema 1. Concepto de Biblioteca. A Biblioteconomía e as súas relacións con outras disciplinas |
Módulo 2. Os procesos técnicos nas bibliotecas |
Tema 2. As coleccións: introducción á formación e organización
Tema 3. O catálogo |
Módulo 3. Servizos das bibliotecas |
Tema 4. Servizos de consulta e préstamo
Tema 5. Servizos de información e formación de usuarios. A alfabetización informacional
Tema 6. A web institucional e a creación de contidos. Contidos dixitais: modelos institucionais e participativos (crowdcontent) |
Módulo 4. Tipoloxía de bibliotecas |
Tema 7. Bibliotecas públicas e escolares
Tema 8. Bibliotecas universitarias e especializadas
Tema 9. Bibliotecas nacionais |
Módulo 5. Cooperación, sistemas e redes bibliotecarias |
Tema 10. Sistemas bibliotecarios. O sistema bibliotecario español e galego. Redes e consorcios de bibliotecas |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A5 A6 B6 C3 C5 |
21 |
15 |
36 |
Traballos tutelados |
A3 A6 B1 B5 B7 C4 C6 C8 C12 C13 C15 C16 C17 |
4 |
25 |
29 |
Portafolios do alumno |
A3 A7 B2 B3 B5 B7 C2 C7 C11 |
21 |
25 |
46 |
Proba mixta |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 B4 C5 |
4 |
30 |
34 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral por parte da profesora, complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos alumnos, coa finalidade de transmitir os coñecementos fundamentais da materia e facilitar a aprendizaxe. Fundamentarase na exposición de contidos teóricos, a visualización de exemplos e a resolución de dúbidas por parte da profesora. |
Traballos tutelados |
Traballo en grupo de aprendizaxe independente dos alumnos orientado á aplicación dos conceptos e as técnicas da materia, contando sempre coa atención personalizada e o seguimento da profesora. Elaborarase seguindo as pautas formais e de contido indicadas. |
Portafolios do alumno |
Carpeta de traballo dos alumnos que deben entregar periódicamente e no prazo estipulado á profesora coas distintas actividades plantexadas: resumos e análises de lecturas, esquemas e contido teórico-práctico, exercicios prácticos, exposicións orais e probas escritas para o seguemento dos coñecementos adquiridos. |
Proba mixta |
Proba que pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación sobre os contidos teóricos e prácticos da materia para a avaliación dos coñecementos adquiridos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Traballos tutelados |
Proba mixta |
Portafolios do alumno |
|
Descrición |
Resolver dúbidas, ampliar formulacións, suxerir actividades e distintas formas de traballo que axuden aos alumnos na súa aprendizaxe. Seguimento personalizado e constante de cada unha das tarefas desenvolvidas polos alumnos.
Este tipo de atención terá especial peso no traballo tutelado, para o cal a profesora irá marcando as pautas a seguir en cada caso, podendo propor as variacións ou modificacións necesarias.
Na medida do posible, intentarase facilitar a atención personalizada a aqueles alumnos con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A3 A6 B1 B5 B7 C4 C6 C8 C12 C13 C15 C16 C17 |
Valorarase a adecuación do traballo presentado ao tema proposto, o contido, con especial interese nas achegas dos alumnos respecto ás fontes e á bibliografía utilizada, a coherencia da súa estrutura, a redacción e a presentación. Valoración, polo tanto, de contidos, achegas innovadoras, sentido crítico e argumentación.
Entregarase na data indicada pola profesora.
Non se avaliarán os traballos presentados fóra de prazo, con faltas de ortografía ou aqueles que incumpran as indicacións prescritas para a súa elaboración. |
30 |
Proba mixta |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 B4 C5 |
Avaliaranse os contidos das respostas, a adecuación das mesmas ás preguntas realizadas, a capacidade de argumentación, o emprego da terminoloxía, a expresión escrita, a capacidade de razoamento (argumentar, relacionar, etc.), a creatividade e o espírito crítico.
Non se corrixirán aquelas respostas que conteñan faltas de ortografía ou non contesten ó tema exposto.
|
50 |
Portafolios do alumno |
A3 A7 B2 B3 B5 B7 C2 C7 C11 |
Valorarase a adecuación do portafolios presentado aos temas propostos para cada actividade, o contido, con especial interese nas achegas dos alumnos, a coherencia da súa estrutura, a redacción e a presentación. En cada unha das actividades valorarase, polo tanto, a capacidade de análise e resolución de problemas, as habilidades informativas e a expresión oral e escrita.
Entregarase cada actividade na data indicada pola profesora.
Non se avaliarán as actividades presentadas fóra de prazo, con faltas de ortografía ou aquelas que incumpran as indicacións prescritas para a súa elaboración. |
20 |
|
Observacións avaliación |
Requisitos imprescindibles: -Para superar a materia é necesario aprobar cada unha das partes que compoñen a metodoloxía de traballo da mesma, é dicir, se un alumno non supera o traballo tutelado non se lle avaliarán o resto de actividades e viceversa. -Para superar cada unha das partes que compoñen a metodoloxía de traballo é preciso realizar nos tempos indicados todas as actividades propostas. -Os alumnos que non entreguen ou non superen o traballo tutelado e o portafolios completo, e os alumnos con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia serán avaliados nos exames oficiais dos contidos teóricos e prácticos da materia (cualificación: 100%).
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
- Boletín de la Asociación
Andaluza de Bibliotecarios. Málaga: Asociación Andaluza
de Bibliotecarios, 1984-
- Boletín de ANABAD. Madrid: Asociación Nacional de Archiveros, Bibliotecarios, Museólogos
y Documentalistas, 1950-
- Carrión Gutiez, Manuel. Manual de bibliotecas. 2ª ed., 3ª reimp.
Salamanca: Fundación Germán Sánchez
Ruipérez, 2001
- Cuevas,
Aurora; Simeão, Elmira (coords.). Alfabetización
informacional e inclusión digital: hacia un modelo de infoinclusión social. Gijón: Trea, 2011
- Drake,
Miriam A., ed. Encyclopedia of library and information science. 2nd. ed. New York: Marcel Dekker,
[2003-2005]
- Fernández
y Fernández-Cuesta, Paz. Bibliotecas y personas: hacia un nuevo enfoque en
biblioteconomía. Gijón: Trea, 2005
- García
Martínez, Ana Teresa. Sistemas bibliotecarios: análisis conceptual y
estructural. Oviedo: Trea, D.L. 2006
- Gimeno
Perelló, Javier; López López, Pedro; Morillo Calero, Mª Jesús (coords.). De
volcanes llena: biblioteca y compromiso social. Gijón: Trea, D.L. 2007
- López
Gómez, Pedro; Santos Paz, José Carlos (eds.). Guía para bibliotecas escolares. A Coruña: Universidade da Coruña,
2009
- López
López, Pedro; Gimeno Perelló, Javier (coords.). Información, conocimiento y
bibliotecas en el marco de la globalización neoliberal. Gijón: Trea, D.L. 2005
- Lozano Díaz, Roser. La
biblioteca pública del siglo XXI: atendiendo clientes, movilizando personas. Gijón: Trea, D.L. 2006
- Magán Wals, José Antonio (coord.). Tratado básico de biblioteconomía. 4ª ed. rev. y act. Madrid:
Universidad Complutense, 2002
- Magán Wals, José Antonio (coord.). Temas de biblioteconomía universitaria y general. Madrid:
Editorial Complutense, [2002]
- Martínez de Sousa, José. Diccionario de bibliología y ciencias afines.
3ª ed. corr. y notablemente aum. Gijón (Asturias): Trea, [2004]
- Merlo Vega, José Antonio. (2012). Acción ante la recesión: el compromiso de las bibliotecas con los ciudadanos [En línea]. En: Boletín de la Asociación Andaluza de Bibliotecarios [En línea], n. 104, Julio-Diciembre, pp. 65-91.
- Mouren,
Rapjaële et Peignet , Dominique. Le Métier de bibliothécaire. 10è ed. [S.l.]:
Editions du Cercle de la Librairie, cop. 2003
- Orera
Orera, Luisa (ed.). Manual de Biblioteconomía. 3ª reimp. Madrid: Síntesis, 2002
- Orera
Orera, Luisa (ed.). La biblioteca universitaria análisis en su entorno híbrido. Madrid: Síntesis, [2005].
- Pérez Pulido, Margarita; Herrera Morillas, José Luis. Teoría y nuevos escenarios de la biblioteconomía. 2ª
ed. aum. Buenos Aires: Alfagrama, 2006
- Saorín Pérez, Tomás; Mª Verónica de Haro de San Mateo (coords.). Contenidos digitales locales:
modelos institucionales y participativos.
Madrid: Arco Libros, 2011
- Seminario Internacional La Biblioteca un agente social para el desarrollo de la lectura. Santiago (Chile). 2013: La Biblioteca un agente social para el desarrollo de la lectura. Santiago: Embajada de España, 2014. Dispoñible en: http://www.google.es/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0CCIQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.aecid.es%2FCentro-Documentacion%2FDocumentos%2FPublicaciones%2520coeditadas%2520por%2520AECID%2FLibro_Digital_Semin_Bibliotecologia%2520%252015%252004%25202014%2520reduc.pdf&ei=CSaNVcmuIIPWU4iXlBg&usg=AFQjCNFtwW5OT-Mzf05TnDXGKnlWubpldw&bvm=bv.96782255,d.d24
- Stueart, Robert D. International
librarianship: a basic guide to global knowledge Access. Lanham (Maryland):
Scarecrow, 2007
|
Bibliografía complementaria
|
|
A profesora proporcionará nas clases bibliografía específica para cada un dos temas e actividades a desenvolver, co fin de adecuar e actualizar de maneira continua os contidos da materia. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Planificación e Xestión de Unidades de Información/710G02021 | Xestión da Colección/710G02027 |
|
|