Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecemento, comprensión, aplicación e valoración dos principios teóricos e metodolóxicos, e das técnicas para a planificación, organización e avaliación de sistemas, unidades e servizos de información. |
A1
|
B1 B3 B4 B5
|
C3 C4 C5 C6 C8
|
Habilidades para analizar o medio e traballar coa comunidade, así como habilidades para a negociación e comunicación. |
A7
|
B5 B7
|
C4 C7 C10 C11 C12 C14 C15 C16 C17 C18
|
Habilidades na obtención e interpretación de datos sobre unidades e servizos de información, e dos procesos de produción e mellora de unidades de información. |
A8
|
|
C3 C6 C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Marco conceptual |
1.1. Xestión, tipos de xestores e competencias nas unidades de información |
2. A planificación |
2.1. Planificación estratéxica nas unidades de información
2.2. Planificación operativa nas unidades de información: a xestión de proxectos |
3. A xestión de recursos organizacionais |
3.1. Tipos de estructuras organizacionais nas unidades de información. Os equipos
3.2. A dirección: innovación, liderazgo, motivación e comunicación |
4. A xestión de recursos humanos nas unidades de información |
4.1. Planificación de recursos humanos. A xestión por competencias
4.2. Desenvolvemento do persoal. Xestión por obxectivos. Avaliación do persoal |
5. A xestión de recursos económicos nas unidades de información |
5.1. Técnicas orzamentarias e contabilidade de costos nas unidades de información |
6. A xestión de infraestructuras nas unidades de información |
6.1. Xestión de edificios e equipamentos de unidades de información. A xestión de emerxencias |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Portafolios do alumno |
A7 A8 B1 B3 B4 B5 B7 C3 C4 C5 C8 C10 C11 C12 C14 C15 C16 C17 C18 |
15 |
25 |
40 |
Proba mixta |
A1 B1 B5 B7 C3 C4 C10 |
5 |
10 |
15 |
Traballos tutelados |
A7 A8 B3 B4 B5 C3 C4 C5 C6 C8 C12 C14 C17 C18 |
5 |
40 |
45 |
Sesión maxistral |
A1 A7 A8 B1 B3 C3 C4 C5 C7 C18 |
21 |
25 |
46 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Portafolios do alumno |
Carpeta de traballo dos alumnos que deben entregar periódicamente e no prazo estipulado á profesora coas distintas actividades plantexadas: resumos e análises de lecturas, esquemas e contido teórico-práctico, exercicios prácticos, exposicións orais e probas escritas para o seguemento dos coñecementos adquiridos. |
Proba mixta |
Proba que pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación sobre os contidos teóricos e prácticos da materia para a avaliación dos coñecementos adquiridos. |
Traballos tutelados |
Traballo en grupo de aprendizaxe independente dos alumnos orientado á aplicación dos conceptos e as técnicas da materia, contando sempre coa atención personalizada e o seguimento da profesora. Elaborarase seguindo as pautas formais e de contido indicadas. |
Sesión maxistral |
Exposición oral por parte da profesora, complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos alumnos, coa finalidade de transmitir os coñecementos fundamentais da materia e facilitar a aprendizaxe. Fundamentarase na exposición de contidos teóricos, a visualización de exemplos e a resolución de dúbidas por parte da profesora. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Portafolios do alumno |
Sesión maxistral |
|
Descrición |
Resolver dúbidas, ampliar formulacións, suxerir actividades e distintas formas de traballo que axuden aos alumnos na súa aprendizaxe. Motivación á participación. Seguimento personalizado e constante de cada unha das tarefas desenvolvidas polos alumnos.
Este tipo de atención terá especial peso nos traballos tutelados, para os cales a profesora irá marcando as pautas a seguir en cada caso, podendo propor as variacións ou modificacións necesarias.
Na medida do posible, intentarase facilitar a atención personalizada a aqueles alumnos con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A7 A8 B3 B4 B5 C3 C4 C5 C6 C8 C12 C14 C17 C18 |
Valorarase a adecuación do traballo presentado ao tema proposto, o contido, con especial interese nas achegas dos alumnos respecto ás fontes e á bibliografía utilizada, a coherencia da súa estrutura, a redacción e a presentación. Valoración, polo tanto, de contidos, achegas innovadoras, sentido crítico e argumentación.
Entregarase na data indicada pola profesora.
Non se avaliarán os traballos presentados fóra de prazo, con faltas de ortografía ou aqueles que incumpran as indicacións prescritas para a súa elaboración. |
25 |
Portafolios do alumno |
A7 A8 B1 B3 B4 B5 B7 C3 C4 C5 C8 C10 C11 C12 C14 C15 C16 C17 C18 |
Valorarase a adecuación do portafolios presentado aos temas propostos para cada actividade, o contido, con especial interese nas achegas dos alumnos, a coherencia da súa estrutura, a redacción e a presentación. En cada unha das actividades valorarase, polo tanto, a capacidade de análise e resolución de problemas, as habilidades informativas e a expresión oral e escrita.
Entregarase cada actividade na data indicada pola profesora.
Non se avaliarán as actividades presentadas fóra de prazo, con faltas de ortografía ou aquelas que incumpran as indicacións prescritas para a súa elaboración.
|
25 |
Proba mixta |
A1 B1 B5 B7 C3 C4 C10 |
Avaliaranse os contidos das respostas, a adecuación das mesmas ás preguntas realizadas, a capacidade de argumentación, o emprego da terminoloxía, a expresión escrita, a capacidade de razoamento (argumentar, relacionar, etc.), a creatividade e o espírito crítico.
Non se corrixirán aquelas respostas que conteñan faltas de ortografía ou non contesten ó tema exposto.
|
50 |
|
Observacións avaliación |
Requisitos imprescindibles: -Para superar a materia é necesario aprobar cada unha das partes
que compoñen a metodoloxía de traballo da mesma, é dicir, se un alumno non
supera o traballo tutelado non se lle avaliarán o resto de actividades e
viceversa. -Para superar cada unha das partes que compoñen a metodoloxía de
traballo é preciso realizar nos tempos indicados todas as actividades
propostas.
-Os alumnos que non entreguen ou non superen o
traballo tutelado e o portafolios completo, e os alumnos con recoñecemento de
dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia serán
avaliados nos exames oficiais dos contidos teóricos e prácticos da materia
(cualificación: 100%).
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
- Abad García, Mª Francisca. Evaluación de la calidad de los sistemas de información. Madrid: Síntesis, 2005
- Abadal Falgueras, Ernest. Gestión de proyectos de información y documentación. Gijón: Trea, 2004
- Brophy, Peter. Measuring Library performance: principles and techniques. Reimp. London: Facet, 2008
- Corral, Sheila. Strategic
Management of Information Services: a planning handbook. London: Aslib, 2000
- Costa Cabanillas, Ángel; López Méndez,
Ernesto. Los Secretos de la dirección: manual práctico para dirigir
organizaciones y equipos. Reimp. Madrid: Pirámide, 2002
- Evans, Edwards G.; Ward,
Patricia L.; Rugaas, Bendik. Management Basics for Information Professionals.
2nd. ed. New York: Neal-Schuman, 2007
- Gibson, James L., [et
al.]. Organizaciones: comportamiento, estructura, procesos. 12ª ed. México,
etc.: McGraw Hill, 2006
- Gimeno Perelló, Javier. Evaluación de la calidad en bibliotecas: compromiso con lo público. Buenos Aires: Alfagrama, 2008
- Mayyhews, Joseph R.. Adding value to libraries, Archives and Museums: harnessing the force that drives your organization's future. Santa Barbara: Libraries Unlimited, 2016
- Paños Álvarez, Antonio,
coord.; Carrasco Fernández, A. José. Administración de recursos en unidades
informativas. Murcia, DM, 2004
- Ridge, Mia, ed. Crowdsourcing
our cultural heritage. London, etc.: Routledge, 2014
- Stueart, Robert D.; Moran, B. Gestión
de bibliotecas y centros de información. Barcelona: Pagés, 1998
- Johnson, Peggy. Fundamentals of Collection
Development & management. Chicago: American Library Association, 2004
- Puchol, Luis, [et al.]. El libro de las habilidades
directivas. 3ª ed. Madrid: Diaz de
Santos, 2010
- Pymm,
Bob; Hickey, Damon. Learn Library Management. 2nd. Friendswood: Total Recall,
2007
- Solimine, Giovanni; Di Domenico, Giovanni; Pérez Pulido, Margarita. Gestión y planificación en bibliotecas. Buenos Aires: Alfagrama, 2010
- Vernon Vieira, David. O Crowdfunding em bibliotecas: tornando as bibliotecas públicas sustentáveis com a ajuda da comunidade online. Revista Brasileira de Biblioteconomia e Documentação (2015), Vol. 11, nº especial, pp. 81-98
|
Bibliografía complementaria
|
|
A profesora proporcionará nas clases bibliografía específica para cada un dos temas e actividades a desenvolver, co fin de adecuar e actualizar de maneira continua os contidos da materia. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Xestión de Empresas e Institucións Culturais/710G02008 | Biblioteconomía/710G02012 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Xestión da Colección/710G02027 | Xestión da Calidade nas Organizacións Documentais/710G02029 | Estudos de Usuarios/710G02030 |
|
|