Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecemento das fontes de información máis relevantes en cada un dos grandes ámbitos de coñecemento.
|
A1 A4
|
B3
|
C2 C4 C5 C6 C7
|
Coñecemento das metodoloxías de análise e avaliación das fontes de información segundo ámbitos de coñecemento.
|
A3 A5 A7
|
B2 B3
|
C2 C4 C5 C6
|
Coñecemento da realidade nacional e internacional no relativo a produtores e servizos de información.
|
A1 A6
|
B3
|
C3
|
Utilización axeitada das diferentes ferramentas de procura da información.
|
A5
|
B2 B3 B4
|
C2 C5
|
Deseño e elaboración de recursos de información.
|
A3 A7 A8
|
B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9
|
C1 C2 C3 C4 C5 C7 C8 C9 C10 C11 C12 C13 C14 C15 C18
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Unidade I. Fundamentos e principios
|
1.1 Documento, información e coñecemento.
1.2. Fontes de información: concepto, tipoloxía e avaliación.
1.3. Comportamento informacional e necesidades de información.
1.4. O traballo de referencia: concepto, evolución e método de traballo. |
Unidade II. Fontes de información en Artes e Humanidades e Ciencias Sociais
|
2.1. Humanidades e Ciencias Sociais: disciplinas e necesidades de información
2.2. Fontes de información multidisciplinar de carácter socio-humanístico
2.3. Fontes de información en Artes e Humanidades
2.4. Fontes de información en Ciencias Sociais e Xurídicas |
Unidade III. Fontes de información en Ciencias da Saúde e Ciencia e Tecnoloxía
|
3.1. Necesidades e usos xerais de información
3.2. Fontes de información en Ciencias da Saúde
3.3. Fontes de información en Ciencia e Tecnoloxía
3.4. Fontes de información especializadas por áreas temáticas |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A3 A4 A6 B3 C2 C3 C5 C6 C7 C8 |
21 |
0 |
21 |
Portafolios do alumno |
A1 A3 A4 A5 A6 A7 A8 B2 B3 B6 B7 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 C12 |
12 |
33 |
45 |
Traballos tutelados |
A3 A4 A5 A7 A8 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C8 C9 C10 C11 C12 C13 C14 C15 C18 |
3 |
30 |
33 |
Presentación oral |
B3 B6 B7 B8 C1 C3 C10 C14 |
6 |
0 |
6 |
Proba obxectiva |
A1 A3 A4 A6 B3 C2 C3 C5 C6 C7 C8 |
2 |
40 |
42 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral dos contidos básicos da materia, elaborados e expostos pola docente, que pode apoiarse en medios audiovisuais. |
Portafolios do alumno |
Carpeta que reúne virtualmente (a través da plataforma moodle) os traballos dos alumnos: resumos, recensións críticas, traballos nos que demostran a capacidade de aplicación dos coñecementos aquiridos nas sesións maxistrais, conclusións de procuras de información utilizando as TIC por parte do grupo, correccións...
|
Traballos tutelados |
Realización por parte do alumnado, de traballos autónomos, relacionados coa materia, baixo a vixilancia e seguimento da profesora. |
Presentación oral |
O longo das aulas procurarase a interación entre o alumnado e profesorado de xeito ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica. Os alumnos terán que falar de/expoñer os traballos que se incluirán no portafolios. |
Proba obxectiva |
Método de avaliación escrita dos coñecementos e habilidades adquiridos polo alumnado, puidendo combinar distintos tipos de preguntas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba obxectiva |
Traballos tutelados |
Portafolios do alumno |
|
Descrición |
As titorías da materia permitirán ao alumnado resolver dúbidas sobre os contidos, a forma de preparar o exame, traballos tutelados, traballos do portafolios e calquera outra actividade orientada ao longo do curso.
Con carácter xeral, e en todas as metodoloxías aplicadas, se empregarán as titorías presenciais, o correo electrónico e a plataforma Moodle da UDC.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A1 A3 A4 A6 B3 C2 C3 C5 C6 C7 C8 |
Realizarase un exame final teórico-práctico sobre os contidos vistos nas sesións maxistrais e nas interactivas. Esta proba poderá combinar preguntas de resposta libre breves, preguntas tipo test, identificación e xustificación de afirmacións verdadeiras ou falsas, completar coas palabras axeitadas os espazos en branco dun texto ou oración...
Na súa corrección valoraranse tanto a capacidade do alumnado para sintetizar, desenvolver, comparar ou relacionar de forma autónoma o contido teórico-práctico da materia, como a expresión, corrección ortográfica e presentación. |
40 |
Traballos tutelados |
A3 A4 A5 A7 A8 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C8 C9 C10 C11 C12 C13 C14 C15 C18 |
As instruccións precisas serán proporcionadas pola docente ao comezo do curso. Con caracter xeral, valorarase a adecuación do traballo presentado ao tema propuesto, o contido, a coherencia da súa estructura, a redacción e a presentación entre outros criterios que poderán engadirse no momento de presentar a actividade aos alumnos. Poderá solicitarse a súa exposición na aula. Non serán avaliados os traballos presentados fóra de prazo. |
30 |
Presentación oral |
B3 B6 B7 B8 C1 C3 C10 C14 |
Terase en conta a participación nas aulas expoñendo o traballo propio e outras achegas de interese por parte dos estudantes reflexionando sobre os temas propostos pola profesora ou plantexando dúbidas de forma constructiva. |
10 |
Portafolios do alumno |
A1 A3 A4 A5 A6 A7 A8 B2 B3 B6 B7 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 C12 |
Valorarase adecuación do portafolios presentado aos temas propostos para cada actividade, o contido, as achegas por pare dos alumnos, a coherencia da súa estructura, a redacción e presentación. Poderán especificarse outros criterios de avaliación particulares no momento da presentación das actividades aos alumnos. Non se avaliarán actividades presentadas fora de prazo, con faltas de ortografía ou que incumpran as indicacións prescritas para a súa elaboración. |
20 |
|
Observacións avaliación |
PRIMEIRA OPORTUNIDADE
Para aprobar a materia é preciso obter unha nota media de 5 sobre
10 que se calculará atendendo ás porcentaxes sinaladas para cada metodoloxía no
apartado de avaliación. Será imprescindible obter un mínimo de 5 sobre 10 na
proba obxectiva, de non ser así a nota global da materia non será superior a
un 4,9. Cada un dos traballos do portafolios cualificaranse cunha nota sobre 10
e farán media aritmética entre elas. De ser entregados fora de prazo ou
copiados os traballos serán considerados como non presentados e serán
cualificados cun 0. Este será tamén o caso dos traballos tutelados non
consensuados coa profesora no prazo que se establezca.
SEGUNDA OPORTUNIDADE:
Poderán presentarse á segunda oportunidade unicamente os
estudantes que non superen a materia na primeira oportunidade. Respectaranse as
mesmas condicións e porcentaxes da primeira oportunidade. Gardaranse as notas relacionadas
coas diferentes metodoloxías mencionadas no apartado de avaliación que
resultasen aprobadas, polo que os alumnos poderán recuperarán só a parte/partes
que teñan suspensas. Será obrigatorio comunicar á profesora cómo se abordará á
avaliación nesta segunda oportunidade. Será obrigatorio presentar o traballo
tutelado e portafolios como mínimo 15 días antes da data fixada para a proba
obxectiva. Para presentarse ao exame é requisito imprescindible ter presentado previamente o traballo tutelado e portafolios.
ALUMNOS CON ADICACIÓN A TEMPO PARCIAL OU DISPENSA ACADÉMICA
DE ASISTENCIAS ÁS AULAS LEGALMENTE RECOÑECIDA:
Terán que acordar unha titoría nas dúas primeiras semanas de clase
co fin de establecer un plan de traballo axeitado. Terán que decidir se se
acollen aos prazos de presentación de traballos que
serán comunicados ao longo do curso a través de plataforma Moodle ou se
realizan unha entrega final de todos os traballos conxuntamente como mínimo 15
días antes da proba obxectiva á que desexan presentarse. Poderán ser
dispensados da participación nas aulas (o 10% de "presentación oral"),
tendo neste caso a proba obxectiva o valor do 50%.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
KATZ, William (1997). Introduction to reference work(7th ed.) . New York : McGraw-Hill
CODINA BONILLA, Lluís (). Análisis y métodos en Ciencias de la Información. http://www.lluiscodina.com/
ABADAL FALGUERAS, Ernest; CODINA BONILLA, Lluís (2005). Bases de datos documentales: características, funciones y métodos. Madrid: Síntesis
MONFASANI, E. (2013). Bibliotecarios, usuarios y gestión del conocimiento. Buenos Aires: Alfagrama
FERRAN FERRER, Núria; PÉREZ-MONTORO, Mario (2009). Búsqueda y recuperación de la información. Barcelona: UOC
MERLO VEGA, José Antonio (2009). cInformación y referencia en entornos digitales: desarrollo de los servicios bibliotecarios de consulta. Murcia: Universidad de Murcia
CID LEAL, Pilar; PERPINYÂ MORERA, Remei (2013). Cómo y donde buscar fuentes de información . Bellaterra, Cerdanyola del Vallès : Universitat Autònoma de Barcelona, Servei de Publicacions
MOREIRO GONZÁLEZ, José Antonio (2005). Conceptos introductorios al estudio de la información documental. Salvador (Bahia) : EDUFBA ; Lima : Pontificia Universidad Católica del Perú
RODRÍGUEZ BRAVO, Blanca (2002). El documento: entre la tradición y la renovación. Gijón: TREA
OTLET, Paul (2007). El tratado de documentación : el libro sobre el libro : teoría y práctica(trad. María Dolores Ayuso García) ( 2ª ed),. Murcia : Universidad de Murcia, Servicio de Publicaciones
GALLEGO LORENZO, Josefa; JUNCÀ CAMPDEPARDÓS, Manuela (2009). Fuentes de información. http://ocw.uoc.edu/informacio-i-comunicacio/fonts-dinformacio-i/Course_listing
ALIA MIRANDA, Francisco (1998). Fuentes de información para historiadores. Gijón: Trea
GÓMEZ DÍAZ, R., GARCÍA RODRÍGUEZ, A., CORDÓN GARCÍA, J. A. (2017). Fuentes especializadas en Ciencias Sociales y Humanidades. Madrid: Pirámide
CHAÍN NAVARRO, Celia (1995). Introducción a la gestión y recursos de información en ciencia y tecnología. Murcia: Universidad
MALDONADO, Ángeles; RODRÍGUEZ YUNTA, Luís (coord.) (2006). La información especializada en Internet. Madrid: Consejo Superior de Investigaciones Científicas
TORRES. Isabel de (coord) (2000). Las fuentes de información: ejercicios teórico práctico. Madrid: Síntesis
CORDÓN GARCÍA, José Antonio et al. (2016). Las nuevas fuentes de información. La búsqueda informativa, documental y de investigación en el ámbito digital. Madrid: Pirámide
ARRIZO, Gloria; IRURETA-GOYENA, Pilar; LOPEZ DE QUINTANA, Eugenio (2000). Manual de fuentes de información, 2ª ed. Madrid: CEGAL
CORDÓN GARCÍA, José Antonio; LÓPEZ LUCAS, Jesús; VAQUERO PULIDO, José Raúl (2001). Manual de investigación bibliográfica y documental: teoría y práctica. Madrid: Pirámide
MELNIK, D. (2006). Principios de referencia: fuentes y servicios de consulta. Buenos Aires: Alfagrama
CAPURRO, R. ; HJORLAND, B (2001). The Concept of Information. Annual Review of Information Science & Technology, 37, 343-411
BUCKLAND, M. D (1997). What is a ‘ Document`?. Journal of the American Society for Information Science, 48(9): 804-809 |
|
Bibliografía complementaria
|
|
Incluye documentos para las diversas áreas de conocimiento y bibliografías específicas, entre otros se consultarán: ASIMOV, Isaac(1986):
Introducción a la ciencia (traducción, Jorge de Orus y Manuel
Vázquez), Barcelona : Orbis CAMPÀS MONTANER, Joan; Teresa MUÑOZ LLORET y Jaume BUSQUETS
FÀBREGAS (2002): Introducción a las
humanidades, Barcelona : Planeta UOC CARRIZO SAINERO, Gloria(2000): La información en ciencias sociales,
Gijón : Trea CORDERO HUERTAS, Gabriel (2004): Qué es la ciencia social : breve
introducción a problemas metodológicos e interpretativos , Huelva : Ybri FORD, Simon(ed.)
(2001): Information sources in art, art history and design, München : Saur, 2001. GARRIGÓS
Oltra et al (1996): Introducción
a la historia de la ciencia y la técnica , Valencia : Universidad
Politécnica de Valencia, Servicio de Publicaciones GRIBBIN, John (2000): Introducción a la ciencia:
una guía para todos (o casi) (con la
colaboración de Mary Gribbin ;
traducción castellana de Mercedes García Garmilla), Barcelona : Crítica HALL, Linda D.
(2006): Encyclopedia of business
information sources, Detroit : Thomson Gale LÓPEZ PIÑERO, José María y María Luz TERRADA FERRANDIS (2000): Introducción a la medicina, Barcelona : Crítica PALOMARES PERRAULT, Rocío y Carmen GÓMEZ
CAMARERO(2002): Fuentes de
información de publicidad y comunicación audiovisual, Málaga: Universidad
de Málaga, Servicio de Publicaciones PÉREZ PINO, Armando et.al. (1989): Introducción
general a las humanidades: historia, filosofía, literatura, arte, música,
Madrid : Playor |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Xestión da Información Fundamentos e Teoría/710G02073 | Bibliografía e Fontes de Información/710G02014 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Documentación en Medios de Comunicación/710G02043 | Bibliotecas Dixitais/710G02036 | Fontes de Información en Ciencia e Tecnoloxía/710G02037 | Deseño de Recursos Informativos en Web/710G02039 | Recuperación e Avaliación de Información Electrónica/710G02040 |
|
Observacións |
Recoméndase tamén aos alumnos que non poidan asistir á aulas regularmente que non conten cun recoñecemento legal da súa situación que acorden unha titoría nas dúas primeiras semanas de clase co fin de establecer un plan de traballo axeitado. |
|