O obxectivo desta materia é explicar os conceptos fundamentais da planificación e desenvolvemento das coleccións nas unidades de información, así como das técnicas existentes para a preparación de plans de desenvolvemento e de adquisición dos recursos informativos físicos e electrónicos e a xestión dos mesmos.
Competencias do título
Código
Competencias / Resultados do título
Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe
Competencias / Resultados do título
Coñecer e comprender os conceptos da xestión de coleccións, e as súas implicacións sociais, éticas e tecnolóxicas
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A8
B3 B4 B5 B6 B7 B8
C3 C4 C5 C7 C16 C17 C18 C19
Adquirir habilidades para traballar en planificación, formación e avaliación de coleccións
A2 A3 A5 A8
B1 B2 B3 B5 B8
C3 C5 C7 C10 C11 C12 C13 C14 C15
Coñecer e saber valorar a implicación das tecnoloxías nas coleccións
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7
B2 B3 B6 B8
C4 C7 C13 C16 C18 C19
Coñecer e adquirir habilidades sobre a importancia dos provedores, dos profesionais das unidades de información, dos usuarios e dos cidadáns na xestión de coleccións e os seus procesos
A2 A4 A6 A7
B1 B2 B3
C3 C4 C5 C6
Contidos
Temas
Subtemas
Módulo 1. Xestión de coleccións: marcos conceptuais, sociais e tecnolóxicos
Tema 1. Xestión de coleccións: marcos conceptuais, sociais e tecnolóxicos
Módulo 2. Desenvolvemento das coleccións
Tema 2. Planificación e Programa
Tema 3. Selección, adquisición e xestión de provedores
Módulo 3. Mantemento das coleccións
Tema 4. A avaliación de coleccións
Tema 5. A dixitalización de coleccións: planificación, proxectos e propiedade intelectual
Tema 6. O expurgo
Módulo 4. Coleccións electrónicas
Tema 7. Xestión de e-libros e revistas electrónicas
Tema 8. Xestión de repositorios institucionais
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado
Metodoloxías
Metodoloxías
Descrición
Portafolios do alumno
Carpeta de traballo dos alumnos que deben entregar periódicamente e no prazo estipulado á profesora coas distintas actividades plantexadas: resumos e análises de lecturas, esquemas e contido teórico-práctico, exercicios prácticos, exposicións orais e probas escritas para o seguemento dos coñecementos adquiridos.
Traballos tutelados
Traballo en grupo de aprendizaxe independente dos alumnos orientado á aplicación dos conceptos e as técnicas da materia, contando sempre coa atención personalizada e o seguimento da profesora. Elaborarase seguindo as pautas formais e de contido indicadas.
Sesión maxistral
Exposición oral por parte da profesora, complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos alumnos, coa finalidade de transmitir os coñecementos fundamentais da materia e facilitar a aprendizaxe. Fundamentarase na exposición de contidos teóricos, a visualización de exemplos e a resolución de dúbidas por parte da profesora.
Proba mixta
Proba que pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación sobre os contidos teóricos e prácticos da materia para a avaliación dos coñecementos adquiridos.
Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Portafolios do alumno
Traballos tutelados
Descrición
Resolver dúbidas, ampliar formulacións, suxerir actividades e distintas formas de traballo que axuden aos alumnos na súa aprendizaxe. Motivar á participación. Seguimento personalizado e constante de cada unha das tarefas desenvolvidas polos alumnos.
Este tipo de atención terá especial peso no traballo tutelado, para o cal a profesora irá marcando as pautas a seguir en cada caso, podendo propor as variacións ou modificacións necesarias.
Na medida do posible, intentarase facilitar a atención personalizada a aqueles alumnos con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia.
Avaliación
Metodoloxías
Competencias / Resultados
Descrición
Cualificación
Proba mixta
A1 A2 A3 A6 B2 B3 B6 B7 C10 C15
Avaliaranse os contidos das respostas, a adecuación das mesmas ás preguntas realizadas, a capacidade de argumentación, o emprego da terminoloxía, a expresión escrita, a capacidade de razoamento (argumentar, relacionar, etc.), a creatividade e o espírito crítico.
Non se corrixirán aquelas respostas que conteñan faltas de ortografía ou non contesten ó tema exposto.
Valorarase a adecuación do portafolios presentado aos temas propostos para cada actividade, o contido, con especial interese nas achegas dos alumnos, a coherencia da súa estrutura, a redacción e a presentación. En cada unha das actividades valorarase, polo tanto, a capacidade de análise e resolución de problemas, as habilidades informativas e a expresión oral e escrita.
Entregarase cada actividade na data indicada pola profesora.
Non se avaliarán as actividades presentadas fóra de prazo, con faltas de ortografía ou aquelas que incumpran as indicacións prescritas para a súa elaboración.
Valorarase a adecuación do traballo presentado ao tema proposto, o contido, con especial interese nas achegas dos alumnos respecto ás fontes e á bibliografía utilizada, a coherencia da súa estrutura, a redacción e a presentación. Valoración, polo tanto, de contidos, achegas innovadoras, sentido crítico e argumentación.
Entregarase na data indicada pola profesora.
Non se avaliarán os traballos presentados fóra de prazo, con faltas de ortografía ou aqueles que incumpran as indicacións prescritas para a súa elaboración.
25
Observacións avaliación
<div>Requisitos imprescindibles:</div><div><br /></div><div>-Para superar a materia é necesario aprobar cada unha das partes que compoñen a metodoloxía de traballo da mesma, é dicir, se un alumno non supera o traballo tutelado non se lle avaliarán o resto de actividades e viceversa.</div><div><br /></div><div>-Para superar cada unha das partes que compoñen a metodoloxía de traballo é preciso realizar nos tempos indicados todas as actividades propostas. </div><div><br /></div><div>-Os alumnos que non entreguen ou non superen o traballo tutelado e o portafolios completo, e os alumnos con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia serán avaliados nos exames oficiais dos contidos teóricos e prácticos da materia (cualificación: 100%).</div>
Fontes de información
Bibliografía básica
Agee, Jim (2007). Acquisitions to global: an introduction to library collection management in the 21st Century. Oxford Alabaster, Carol (2002). Developing an outstanding Core Collection: a guide for libraries. Chicago Alonso Arévalo, J. (2013). Plataformas de préstamos de libros digitales en las bibliotecas públicas American Library Association. Collection development Committee (1979). Guidelines for Collection Development. Chicago Bluh, Pamela; Hepfer, Cindy (2006). Managing electronic resources: contemporary problems and emerging issues. Chicago Dahl, Mark; Banerjee, Kyle; Spalti, Michael (2006). Digital Libraries: integrating content and systems. Chicago Fuentes Romero, J. (2010). La colección de materiales en las bibliotecas. Madrid García Gómez, F.J. (2006). Desarrollo y gestión de la colección local en la biblioteca pública. Buenos Aires Gaudet, F.; Lieber, C. (2000). El expurgo en la biblioteca. Madrid Gregory, V. L. (2011). Collection development and management for 21st Century Library Collections. New York, etc. Grupo Selección cooperativa (s.a.). Pautas para establecer una política de colecciones en una biblioteca pública IFLA (2016). IFLA Principles for Library eLending. IFLA (2010). IFLA: Donaciones para las colecciones: directrices para las bibliotecas [en liña], 2010 IFLA (2014). Directrices para planificar la digitalización de colecciones de libros impresos antiguos y manuscritos IFLA (2012). Cuestiones clave para el desarrollo de colecciones con recursos electrónicos: una guía para bibliotecas Johnson, P. (2014). Fundamentals of collection development & management. Chicago: ALA Johnson, Peggy (2013). Developping and managing electronic collections: the essentials. Chicago: ALA Mouren, R., dir. (2007). Manuel du patrimoine en bibliothèque. Paris Kennedy, John (2006). Collection Management: a concise introduction. Wagga Wagga Sayão, Luis [et al.] (2009). Implantação e gestão de repositórios institucionais: políticas, memória, livre acesso e preservação. Bahía: EDUFBA Serrano Vicente, Rocío; Melero Melero, Remedios, Abadal, Ernest (2014). Indicadores para la evaluación de repositorios institucionales de acceso abierto. Murcia Universitat de Barcelona. Facultat de Biblioteconomia i Documentaciò (). PolDoc Hispanic Vicente García, Remedios de (2013). Los libros electrónicos en las colecciones de las bibliotecas públicas. Barcelona Alabaster, Carol (2002). Developing an outstanding Core Collection: a guide for libraries. Chicago Alonso Arévalo, J. (2013). Plataformas de préstamos de libros digitales en las bibliotecas públicas American Library Association. Collection development Committee (1979). Guidelines for Collection Development. Chicago Bluh, Pamela; Hepfer, Cindy (2006). Managing electronic resources: contemporary problems and emerging issues. Chicago Dahl, Mark; Banerjee, Kyle; Spalti, Michael (2006). Digital Libraries: integrating content and systems. Chicago Fuentes Romero, J. (2010). La colección de materiales en las bibliotecas. Madrid García Gómez, F.J. (2006). Desarrollo y gestión de la colección local en la biblioteca pública. Buenos Aires Gaudet, F.; Lieber, C. (2000). El expurgo en la biblioteca. Madrid Gregory, V. L. (2011). Collection development and management for 21st Century Library Collections. New York, etc. Grupo Selección cooperativa (s.a.). Pautas para establecer una política de colecciones en una biblioteca pública IFLA (2016). IFLA Principles for Library eLending. IFLA (2010). IFLA: Donaciones para las colecciones: directrices para las bibliotecas [en liña], 2010 IFLA (2014). Directrices para planificar la digitalización de colecciones de libros impresos antiguos y manuscritos IFLA (2012). Cuestiones clave para el desarrollo de colecciones con recursos electrónicos: una guía para bibliotecas Johnson, P. (2014). Fundamentals of collection development & management. Chicago: ALA Johnson, Peggy (2013). Developping and managing electronic collections: the essentials. Chicago: ALA Mouren, R., dir. (2007). Manuel du patrimoine en bibliothèque. Paris Kennedy, John (2006). Collection Management: a concise introduction. Wagga Wagga Sayão, Luis [et al.] (2009). Implantação e gestão de repositórios institucionais: políticas, memória, livre acesso e preservação. Bahía: EDUFBA Serrano Vicente, Rocío; Melero Melero, Remedios, Abadal, Ernest (2014). Indicadores para la evaluación de repositorios institucionales de acceso abierto. Murcia Universitat de Barcelona. Facultat de Biblioteconomia i Documentaciò (). PolDoc Hispanic Vicente García, Remedios de (2013). Los libros electrónicos en las colecciones de las bibliotecas públicas. Barcelona Alabaster, Carol (2002). Developing an outstanding Core Collection: a guide for libraries. Chicago Alonso Arévalo, J. (2013). Plataformas de préstamos de libros digitales en las bibliotecas públicas American Library Association. Collection development Committee (1979). Guidelines for Collection Development. Chicago Bluh, Pamela; Hepfer, Cindy (2006). Managing electronic resources: contemporary problems and emerging issues. Chicago Dahl, Mark; Banerjee, Kyle; Spalti, Michael (2006). Digital Libraries: integrating content and systems. Chicago Fuentes Romero, J. (2010). La colección de materiales en las bibliotecas. Madrid García Gómez, F.J. (2006). Desarrollo y gestión de la colección local en la biblioteca pública. Buenos Aires Gaudet, F.; Lieber, C. (2000). El expurgo en la biblioteca. Madrid Gregory, V. L. (2011). Collection development and management for 21st Century Library Collections. New York, etc. Grupo Selección cooperativa (s.a.). Pautas para establecer una política de colecciones en una biblioteca pública IFLA (2016). IFLA Principles for Library eLending. IFLA (2010). IFLA: Donaciones para las colecciones: directrices para las bibliotecas [en liña], 2010 IFLA (2014). Directrices para planificar la digitalización de colecciones de libros impresos antiguos y manuscritos IFLA (2012). Cuestiones clave para el desarrollo de colecciones con recursos electrónicos: una guía para bibliotecas Johnson, P. (2014). Fundamentals of collection development & management. Chicago: ALA Johnson, Peggy (2013). Developping and managing electronic collections: the essentials. Chicago: ALA Mouren, R., dir. (2007). Manuel du patrimoine en bibliothèque. Paris Kennedy, John (2006). Collection Management: a concise introduction. Wagga Wagga Sayão, Luis [et al.] (2009). Implantação e gestão de repositórios institucionais: políticas, memória, livre acesso e preservação. Bahía: EDUFBA Serrano Vicente, Rocío; Melero Melero, Remedios, Abadal, Ernest (2014). Indicadores para la evaluación de repositorios institucionales de acceso abierto. Murcia Universitat de Barcelona. Facultat de Biblioteconomia i Documentaciò (). PolDoc Hispanic Vicente García, Remedios de (2013). Los libros electrónicos en las colecciones de las bibliotecas públicas. Barcelona
Bibliografía complementaria
A profesora proporcionará nas clases bibliografía específica para cada un dos temas e actividades a desenvolver, co fin de adecuar e actualizar de maneira continua os contidos da materia.
Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Biblioteconomía/710G02012
Planificación e Xestión de Unidades de Información/710G02021
Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Materias que continúan o temario
Observacións
(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica
da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do
órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías