Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer e comprender a terminoloxía da materia.
|
A1
|
|
C1
|
Coñecer e identificar os factores de deterioro dos soportes documentais.
|
A1 A3
|
|
|
Determiñar o estado de conservación dos documentos.
|
A1 A3
|
B2
|
C9
|
Planificar as condicións que garanten a integridade dos documentos.
|
A3 A8
|
B2
|
C11 C12 C19
|
Coñecer e seleccionar os sistemas idóneos de instalación, almacenamento e reprodución documental.
|
A3 A5
|
B2 B5 B6 B7
|
C1 C5
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Introdución á prevención e conservación documental. |
1.1. Marcos conceptuais da prevención e conservación documental.
1.2. Factores de deterioración dos soportes documentais. |
Tema 2. Planificación da prevención e conservación de coleccións.
|
2.1. Análise e planificación estratéxica da prevención e conservación de coleccións.
2.2. Edificios: planificación para á prevención e conservación de coleccións.
|
Tema 3. Xestión da prevención e conservación documental. |
3.1. Técnicas de manipulación das coleccións: reprodución e exposicións.
3.2. A xestión de desastres.
|
Tema 4. Prevención e conservación de coleccións especiais. |
4.1. Coleccións patrimoniais.
4.2. Recursos dixitais.
4.3. Plans e programas de cooperación nacional e internacional.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Estudo de casos |
A1 A3 A8 B2 B6 B7 C9 C11 C12 C19 |
10 |
16 |
26 |
Lecturas |
A1 B5 B6 C5 |
2 |
12 |
14 |
Prácticas a través de TIC |
A3 A5 |
7 |
7 |
14 |
Sesión maxistral |
A1 A3 A8 C1 |
23 |
7 |
30 |
Traballos tutelados |
A1 A3 A8 B2 B6 B7 C5 C9 C11 C12 C19 |
2 |
62 |
64 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Estudo de casos |
Análise e resolución de situacións-problemas vinculados á prevención e conservación documental cos que o alumno se pode atopar no desenvolvemento da súa actividade profesional. |
Lecturas |
Inclúese baixo este epígrafe o resumo e comentario de lecturas, vídeos, conferencias, exposiciones, etc. Trátase de actividades que permiten profundar nos contidos traballados.
|
Prácticas a través de TIC |
Actividades de carácter práctico que permiten ao alumnado aprender de forma efectiva a teoría dun ámbito de coñecemento. Realizaranse procuras bibliográficas, procuras de información e consultas a diferentes recursos accesibles a través de Internet.
|
Sesión maxistral |
Desenvolvemento expositivo dos contidos esenciais correspondentes aos temas en que se divide o programa. Visualización de exemplos e modelos. Resposta a dúbidas e preguntas.
|
Traballos tutelados |
Estará orientado a aplicación dos conceptos e técnicas da materia de forma autónoma por parte do alumnado, contando sempre coa atención personalizada e seguimento da docente. O traballo será individual e se elaborará de acordo coas pautas formais e de contido proporcionadas pola profesora.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Este tipo de atención terá especial peso nos traballos tutelados, para os cales a docente irá marcando as pautas a seguir en cada caso, podendo propor as variacións ou modificacións necesarias.
Con carácter xeral, e en todas as metodoloxías aplicadas, utilizaranse as tutorías presenciais, o correo electrónico e a plataforma informática da UDC.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Estudo de casos |
A1 A3 A8 B2 B6 B7 C9 C11 C12 C19 |
Valoración da resolución, claridade expositiva e presentación dos casos.
|
20 |
Lecturas |
A1 B5 B6 C5 |
Avaliarase a entrega na data establecida, síntese e reflexión persoal do asunto tratado.
|
10 |
Prácticas a través de TIC |
A3 A5 |
Avaliaranse as prácticas de acordo coa asistencia e a execución das prácticas sinaladas.
|
10 |
Sesión maxistral |
A1 A3 A8 C1 |
Terase en conta a participación e as achegas de interese por parte dos estudantes.
|
10 |
Traballos tutelados |
A1 A3 A8 B2 B6 B7 C5 C9 C11 C12 C19 |
Computará a adecuación as pautas marcadas (contido e presentación), a aplicación dos coñecementos adquiridos, a coherencia entre a proposta e o seu desenrolo, as iniciativas, a resolución de problemas, fontes e bibliografía utilizada, entrega do traballo no prazo establecido. Tamén computará a presentación oral.
|
50 |
|
Observacións avaliación |
Precísase
entregar todos estudos de caso, glosario, lecturas, prácticas, traballo
tutelado, para a avaliación continua. Os estudantes que non realizaran todas
estas actividades realizarán un exame final de contidos teóricos e prácticos.
"Aqueles/as alumnos /as
que teñan algún tipo de excepcionalidade para vir a clase legalmente concedida,
que falen co/a pofesor/a á comezos de curso para establecer as titorías e os
sistemas de avaliación correspondentes."
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
(2013). BIBLIOTECAS y patrimonio: normas y recomendaciones sobre el acceso, tratamiento y uso de las colecciones de fondo histórico en bibliotecas españolas / compilación e índices Ramón Abad Hiraldo. Madrid: ANABAD
BELLO URGELLÈS, Carmen; BORRELL CREHUET, Àngels (2002). El patrimonio bibliográfico y documental: claves para su conservación preventiva. Gijón: Trea
TACÓN CLAVAÍN, Javier (2008). La conservación en archivos y bibliotecas: prevención y protección. Madrid: Ollero y Ramos
PRIETO GUTIÉRREZ, J. José (2013). Plan de seguridad en bibliotecas: la protección del patrimonio documental. Gijón: Trea |
|
Bibliografía complementaria
|
|
Proporcionarase
nas clases bibliografía específica para cada un dos temas. Revistas especializadas: Anales de Documentación. BiD. Boletín de la ANABAD. Pecia Complutense. El Profesional de la Información. Revista española de documentación científica. Revista general de
información y documentación. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Xestión de Empresas e Institucións Culturais/710G02008 | Planificación e Xestión de Unidades de Información/710G02021 | Xestión da Colección/710G02027 | Bibliotecas Dixitais/710G02036 |
|
|