Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer as medidas descriptivas e representacións gráfias de datos máis usuais. |
A1
|
|
|
Habilidade en sintetizar e analizar descriptivamente e gráficamente un conxunto de datos. |
A2
|
|
|
Coñecemento do concepto de probabilidade, regras de cálculo probabilístico e modelos probabilísticos máis usuais. |
A4
|
|
|
Coñecemento das técnicas de inferencia básicas e habilidade no cáculo e interpretación de intervalos de confianza e contraste de hipótesis nunha e dúas poboacións. |
A8
|
|
|
Capacidade de aplicar ferramentas informáticas para o desenvolvemento e a explotación de sistemas de información. |
A5
|
|
C2
|
Integrar os coñecementos teóricos e prácticos como vía para o desenvolvemento dun coñecemento e pensamento reflexivo e totalizador respecto á estatística. |
A2
|
B6
|
C2
|
Capacidade de análise e de síntese aplicada á xestión e organización da información |
|
B6
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Estadística descriptiva dunha variable unidimensional. |
Objeto de la Estadística. Conceptos generales. Tabulación y representación gráfica de datos. Medidas descriptivas de los datos. Concepto de proporción y números índices. Obxecto da estatística. Conceptos xerais. Tabulación e representación gráfica de datos. Medidas descriptivas de datos. Concepto de proporción e números índice. |
Tema 2. Estatística descriptiva dunha variable bidimensional. |
Estatística descriptiva de dúas variables conxuntas. Relación de dependencia entre variables cualitativas. RElación de dependencia entre variables cuantitativas: regresión lineal simple. |
Tema 3. Números índices e series cronolóxicas en documentación. |
Numeros índice. Índices simples e compostos. Indicadores en bibliotecas e documentación. Índices empregados nas bases de datos do ISI (journal citation report). Novas alternativas: ínidice H. Introducción á análisis descriptiva de series cronolóxicas. Series de crecemento acelerado e outros procedementos bibliométricos: lei da ventaxa acumulada de Price. |
Tema 4. Conceptos de investigación de base estatística de especial interese nas ciencias da información e documentación. |
Modelos estatísticos empregados en Documentación. A distribución das palabras nos textos: ley de Zipf. Modelización do proceso. Refinamento do modelo. Ecuación de Both.Federowicz, ecuación de Brookes, ecuación xeralizada de Mandelbrot. |
Tema 5. Nocións elementais de probabilidades. |
Conceptos básicos. Operacións con sucesos. Regra de Laplace. Propiedades da probabilidade. Probabilidade condicionada. Regra do produto, regra das probabilidades totais, regra de Bayes. Aplicacións a problemas de documentación. |
Tema 6. Variables aleatorias discretas y continuas. |
Definición variable aleatoria. Variables aleatorias discretas. Distribución Binomial e distribución de Poisson. Variables aleatorias discretas. Distribución normal. |
Tema 7. Introducción á Inferencia Estadística. |
Introducción. Intervalos de Confianza. Contrastes de Hipótesis. |
Tema 8. Fontes de información estatística. |
Organización da estatística oficial no ámbito nacional e internacional (axencias da ONU, Euroestat, INE, IGE, etc.). Principais estatísticas no ámbito socioeconómico (estatísticas demográficas, sociais, de emprego, económicas...). |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas a través de TIC |
A2 A4 A5 A8 B6 C2 |
5 |
2 |
7 |
Proba de resposta múltiple |
A1 |
2 |
10 |
12 |
Seminario |
A2 A4 |
10 |
20 |
30 |
Sesión maxistral |
A1 A2 A4 A5 A8 B6 |
22 |
66 |
88 |
Proba obxectiva |
A2 A4 A5 A8 B6 |
2 |
10 |
12 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas a través de TIC |
Realizaranse supostos prácticos, con datos reais, que serán analizados, en ordenador, por medio dun paquete estadístico. Grazas a esta metoloxía o estudante aplicará e pondrá en práctica os coñecimentos adquiridos, facilitando a aprendizaxe y o desenvolvement de habilidades por parte del alumnado.
|
Proba de resposta múltiple |
Esta proba permitirá avaliar o grao de adquisición de coñecementos do alumno a mediados do cuatrimestre. Serve como orientación no proceso de aprendizaxe. |
Seminario |
Traballarase en grupos sesións de problemas que permitirán poñer en práctica os coñecementos teóricos adquiridos. |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas ós estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Exporanse os principais conceptos estatísticos, facilitando a documentación adicional e indicando as fontes bibliográficas onde o estudante poderá completar a adquisición dos mencionados coñecementos.
|
Proba obxectiva |
Exame final dos contenidos teóricos e prácticos do bloque consistente en preguntas curtas e/ou resolución de problemas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Seminario |
Proba obxectiva |
Prácticas a través de TIC |
Proba de resposta múltiple |
|
Descrición |
A atención personalizada farase, globalmente, mediante tutorías personalizadas directas e virtuais, individuais e grupais. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Seminario |
A2 A4 |
Resolución de problemas propostos polo profesor por grupos de alumnos. |
10 |
Proba obxectiva |
A2 A4 A5 A8 B6 |
Consistirá nun exame de preguntas a desenvolver así como preguntas con respostas múltiples de 2 horas de duración. |
70 |
Prácticas a través de TIC |
A2 A4 A5 A8 B6 C2 |
Traballo en grupos nos que se desenvolverán supostos prácticos mediante o uso dun paquete estatístico. |
10 |
Proba de resposta múltiple |
A1 |
Proba curta ó longo do cuatrimestre nas que se avaliará a progresión do alumno. |
10 |
|
Observacións avaliación |
Primeira oportunidade: O exame final da materia incluirá preguntas teóricas e prácticas de opción múltiple, aínda que tamén poderá darse a posibilidade da inclusión de preguntas de resposta desenvolvida e problemas (70%). Os aspectos e criterios que se terán en consideración a avaliar actividades das Prácticas a través da TIC e seminarios son a asistencia, participación e compromiso individual e grupal, coherencia dos contidos abordados, coñecementos demostrados e competencias referidaspara esta materia. O sistema de calificacións expresarase mediante calificaciónnumérica dacordo co establecido no art. 5 do Real Decreto 1125/2003do 5 de septembro (BOE 18 de septembro), polo que se establece o sistemaeuropeo de créditos e o sistema de calificacións nas titulaciónsuniversitarias de carácter oficial e validez en todo o territorio nacional.Sistema de calificacións: 0-4.9=Suspenso 5-6.9=Aprobado 7-8.9=Notable9-10=Sobresaliente 9-10 Matrícula de Honra (Graciable). Segunda oportunidade: A avaliación farase seguindo o mesmo procedemento que na primeira oportunidade. Aqueles estudantes que teñan algún tipo de excepcionalidade para asistir a clase legalmente outorgada deben falar co profesor ao comezo do curso para establecer as correspondentes titorías e sistemas de avaliación.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Marín, J. (1999). Estadística Aplicada a las Ciencias de la Documentación. Murcia: Diego Marín Editor
Peña, D. (2001). Fundamentos de estadística. Madrid: Alianza
Cao, R., Francisco, M., Naya, S., Presedo, M.A., Vázquez, M., Vilar, J.A. y Vilar, J.M. (2001). Introducción a la Estadística y sus aplicaciones. Madrid: Ediciones Pirámide
Egghe, L. y Rousseau, R. (1990). Introduction to Infometrics. Quantitative Methods in Library, Documentation and Information Science. Amsterdam: Elsevier
Cao, R., Labora, A., Naya, S. e Ríos, M. (2001). Métodos estatísticos e numéricos. A Coruña: Baía Edicións
Stephen, P. and Hornby, S. (1997). Simple statistics for library and information professionals. London: Library Association Publishing
Moya, F., López, J. y García C. (1996). Técnicas Cuantitativas Aplicadas a la Biblioteconomía y Documentación. Madrid: Síntesis |
|
Bibliografía complementaria
|
Gonick, L. e Smith, W. (2001). A estatística ¡en caricaturas!. Lugo: SGAPEIO
S. Alonso, F.J. Cabrerizo, E. Herrera-Viedma ,F.Herrera (2009). h-Index: A review focused in its variants, computation and standardization for different scientific fields. Journal of Informetrics: ELSEVIER
Judit Bar-Ilan (2008). Informetrics at the beginning of the 21st century—A review. Journal of Informetrics: ELSEVIER |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Para
axudar a conseguir unha contorna inmediata sostida e cumprir co obxectivo da
acción número 5: “Docencia e investigación saudable e sustentable
ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol:
A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta
materia:
• Solicitaranse en formato virtual e/ou soporte
informático.
• Realizarase a través de
Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos.
• En caso de ser necesario
realizalos en papel:
- Non se empregarán
plásticos.
- Realizaranse impresións a
dobre cara.
- Empregarase papel
reciclado.
- Evitarase a impresión de
borradores.
• Débese de facer un uso
sustentable dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o
medio natural.
• Traballarase para identificar e modificar prexuízos e
actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar
valores de respecto e igualdade.
• Deberanse detectar situacións
de discriminación e propoñeranse accións e medidas para corrixilas. |
|