Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Comprender o funcionamento real da economía na sociedade contemporánea e mais as interrelacións dos ámbitos empresarial, laboral, financeiro, social e político para acadar unha percepción xeral dos problemas microeconómicos e macroeconómicos en entornos internacionais e globalizados. |
|
B1 B2 B3 B4 B5
|
|
Capacidade de síntese e de aplicación práctica dos conceptos teóricos para o tratamento e resolución de problemas económicos en xeral (e da industria da moda, en particular) de forma reflexiva, crítica e autónoma. Capacidade de expresión oral e escrita. Capacidade de traballo en equipo. |
|
B6 B7 B8 B9
|
C2
|
Sensibilización na obriga de todo cidadán de contribuír cos seus coñecementos a tratar de resolver as necesidades humanas individuais e colectivas cunha mellor comprensión da natureza e problemática destas últimas. Desenvolvemento do alumnado na toma de decisións económicas ao longo da súa vida tendo presente o enfoque da economía sostible (vínculos económico-social-ambiental) como fonte de xeración de benestar a longo prazo |
A2 A7
|
|
C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
MODULO I. INTRODUCCIÓN |
Tema 1. Principios económicos básicos
Tema 2. Modelos económicos |
MÓDULO II. MICROECONOMÍA, MERCADOS E COMPETENCIA |
Tema 3. Oferta e demanda
Tema 4. As elasticidades
Tema 5. A curva de oferta
Tema 6. A competencia perfecta
Tema 7. Monopolio, oligopolio e competencia monopolística |
MÓDULO III. MACROECONOMÍA E FINANZAS |
Tema 8. Macroeconomía: unha visión global
Tema 9. Medición da macroeconomía
Tema 10. O diñeiro, a banca e os bancos centrais
Tema 11. O comercio internacional |
MÓDULO IV. A INDUSTRIA DA MODA |
Bloque A) Definición da moda, o luxo e mais os sistemas competitivos complexos e a lóxica empresarial
Bloque B) Modelos de negocio da industria da moda
Bloque C) Identidade de estilo e o proceso de desenvolvemento do produto
Bloque D) Identidade de imaxe e o proceso de comunicación
Bloque E) Venda ao por menor (retail) e estratexias de distribución |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
B1 B2 B3 B4 B5 C2 |
60 |
0 |
60 |
Traballos tutelados |
B4 B5 B8 B9 |
0 |
30 |
30 |
Aprendizaxe colaborativa |
A2 A7 B5 B6 B7 C7 C8 |
4 |
18 |
22 |
Aprendizaxe servizo |
A2 A7 B2 B4 |
3 |
15 |
18 |
Proba mixta |
B1 B2 B3 B4 B5 |
2 |
0 |
2 |
|
Atención personalizada |
|
18 |
0 |
18 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
A profesora explicará cada un dos temas do programa, insistindo nos conceptos fundamentais e as súas interrelacións.
A asistencia a clase ten a consideración de obrigatoria, aínda que non se pasará lista. |
Traballos tutelados |
Os alumnos resolverán cuestións e problemas relacionados con cada un dos capítulos do temario.
O profesor explicará previamente a metodoloxía que debe seguirse e a orientación bibliográfica. |
Aprendizaxe colaborativa |
Conxunto de procedementos de ensino-aprendizaxe guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da información e as comunicacións, que se basean na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas por la profesora para optimizar a propia aprendizaxe e a dos outros membros do grupo. |
Aprendizaxe servizo |
Metodoloxía que combina o servizo á comunidade coa aprendizaxe nun só proxecto, no que o alumnnado se forma traballando en necesidades reais do seu entorno coa fin de melloralo. O proxecto desta materia leva por título "Economía con ciencia e conciencia: fomentando o desenvolvemento sostible" destinado a colectivos en risco de exclusión social. |
Proba mixta |
O exame final da materia é de carácter escrito. Optarase preferiblemente por probas tipo test de resposta múltiple aínda que poderá constar tamén de preguntas breves e/ou preguntas de ensaio. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Aprendizaxe colaborativa |
|
Descrición |
A profesora estará dispoñible para a atención personalizada ao alumnado cando o requiran presencialmente ou por correo electrónico, para aqueles temas que estimen oportunos en relación co temario da asignatura e, particularmente, para resolver as dúbidas do proceso de elaboración do traballo tutelado e/ou do proxecto aprendizaxe-servizo. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Aprendizaxe colaborativa |
A2 A7 B5 B6 B7 C7 C8 |
Valoraranse os coñecementos e competencias mostradas polo alumnado no desenvolvemento das actividades colaborativas, consideradas actividades de avaliación continua. Estas actividades poderán consistir nun traballo tutelado ou ben no desenvolvemento do proxecto de aprendizaxe-servizo. |
30 |
Proba mixta |
B1 B2 B3 B4 B5 |
Valoraranse os coñecementos e competencias mostradas polo alumnado no exame final proposto polo equipo docente, debendo obter un mínimo de 3,5 puntos sobre 7. |
70 |
|
Observacións avaliación |
Criterios de avaliación (outros comentarios): A nota mínima esixida para aprobar esta materia será 5 puntos. Os alumnos que liberen unha parte da materia mediante algunha das actividades de "aprendizaxe colaborativa" ou, en caso de existir, algunha proba mixta (parcial), só terá validez para o curso actual. Se un alumno que ten liberada unha parte non consegue aprobar a materia no seu conxunto nas oportunidades de xuño ou de xullo, a súa calificación final será suspenso, e terá que repetir toda a materia nos seguintes cursos académicos. Está prohibido acceder á aula na que se desenvolvan as distintas probas de avaliación con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou almacenamento de información. Alumnado non presentado: O alumnado será calificado con "Non Presentado" no caso de que unicamente se presentase a actividades que en conxunto supoñan menos do 20% da nota final. Alumnado suspenso O alumnado que suspenda a proba mixta (exame final) figurará en actas coa calificación obtida na mesma. Alumnado con dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: O alumnado con algunha destas condicións será avaliado baixo os criterios anteriores. Criterios da segunda oportunidade (convocatoria xullo): Os devanditos criterios de avaliación aplicarán tanto á primeira como á segunda oportunidade. Criterios da convocatoria adiantada: O alumnado que queira presentarse á convocatoria adiantada de decembro, para superar esta materia aplicaránselle os mesmos criterios que na segunda oportunidade. Neste caso, un 70% o exame final (proba mixta) e un 30% a avaliación continua (aprendizaxe colaborativa).
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Krugman, P.,
Wells, R. & Graddy K. (2014). Essentials of economics. 3rd Edition. Reverté
Krugman, P., Wells, R. & Graddy, K. (2014).
Fundamentos de economía. 3rd Edition.Reverté Dillon, S. (2012). Principios de gestión en empresas de moda. Barcelona. Editorial Gustavo Gili. Martin, M.S. (2009). El todo en uno del diseñador de moda. Barcelona: Promopress. |
Bibliografía complementaria
|
|
Pindyck R. S. and
Rubinfeld, D. L. (2013). Microeconomics. Pearson
Frank, R.H.
(2010). Microeconomics and Behavior. McGraw-Hill
Blanchard, O.
(2017). Macroeconomics. 7th Edition. Pearson
Pindyck, R.S.
& Rubinfeld, D.L. (2012). Introducción a la Economía:
Microeconomía. Pearson.
Prentice Hall
Mochón Morcillo,
F. (2009). Introducción a la Macroeconomía. Madrid. Mcgraw-Hill |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
1. A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: a. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático b. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos
2. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores de sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais
3. Traballaráse para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade
4. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razóns físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria |
|