Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os principais métodos para medida de magnitudes físicas. |
A26
|
B1 B2 B4 B5 B7 B9
|
C1 C4 C5
|
Ser capaz de realizar medidas de magnitudes físicas e expresalas na forma adecuada. |
A26
|
B1 B2 B4 B5 B7 B9
|
C1 C4 C5
|
Ser capaces de avaliar a calidade dun proceso produtivo e determinar as accións necesarias para a súa mellora.
|
A26
|
B1 B2 B4 B5 B7 B9
|
C1 C4 C5
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Unidades e patróns de medida
|
|
Incerteza na medida
|
|
Metroloxía dimensional
|
|
Aplicacións industriais da metroloxía
|
|
A calidade na fabricación |
|
Ferramentas e técnicas para o control da calidade |
|
Control estatístico de procesos |
|
Introdución á metroloxía |
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A26 B1 B5 B7 B9 C1 C4 C5 |
30 |
34.47 |
64.47 |
Solución de problemas |
A26 B1 B2 B4 B5 B7 B9 C1 C4 C5 |
17 |
17 |
34 |
Proba mixta |
A26 B1 B2 B4 B5 B7 B9 C1 C4 |
2 |
2 |
4 |
Prácticas a través de TIC |
A26 B1 B2 B4 B5 B7 B9 C1 C4 C5 |
11 |
11 |
22 |
Traballos tutelados |
A26 B1 B2 B4 B5 B7 B9 C1 C4 C5 |
4 |
21.52 |
25.52 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
0 |
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Clases expositivas nas que se desenvolverán os contidos da materia.
|
Solución de problemas |
Clases interactivas nas que se resolverán exercicios representativos dos contidos de esta materia.
|
Proba mixta |
Ademais das distintas actividades programadas, realizarase un exame final sobre os contidos da materia que constará de cuestións curtas teórico-prácticas, ademais de dous ou tres problemas de aplicación, cunha duración total aproximada de dúas horas e media.
|
Prácticas a través de TIC |
Metodoloxía que permite ao alumnado aprender a través de actividades de carácter práctico
(demostracións, simulacións, etc.) a teoría dun ámbito de coñecemento, mediante a utilización das tecnoloxías da información e as comunicacións. |
Traballos tutelados |
O alumnado deberá desenvolver e entregar unha serie de exercicios e actividades propostas durante o curso, sobre aplicacións concretas dalgúns aspectos da materia.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas a través de TIC |
Sesión maxistral |
Solución de problemas |
Proba mixta |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Para consultar calquera aspecto relacionado co desenvolvemento da materia, hai 6 horas semanais de titorías. Os horarios publícanse na web da EPS. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A26 B1 B2 B4 B5 B7 B9 C1 C4 |
Ademais das distintas actividades programadas, o alumnado deberá realizar un exame final sobre os contidos da materia que constará dunha serie de cuestións curtas teórico-prácticas, ademais de dous ou tres problemas de aplicación, cunha duración total aproximada de dúas horas.
|
40 |
Traballos tutelados |
A26 B1 B2 B4 B5 B7 B9 C1 C4 C5 |
O alumnado deberá desenvolver e entregar unha serie de exercicios e actividades propostas durante o curso, sobre aplicacións concretas dalgúns aspectos da materia. |
60 |
|
Observacións avaliación |
As persoas matriculadas a tempo parcial deberán poñerse en contacto, a principio de curso, coa cordinadora da materia para programar as actividades que deberán desenvolver para superala. O alumnado con dispensa académica poderá solicitar a realización das
titorías para desenvolver os traballos tutelados nun horario diferente ao publicado na web da UDC.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
CEM (). Evaluación de datos de medición. Guía para la Expresión de la Incertidumbre de Medida. Edición digital..
Sánchez Pérez, Angel M. (1999). Fundamentos de Metrología. Universidad Politécnica de Madrid
Moro Piñeiro, María. (2017). Fundamentos de metrología dimensional. Marcombo
Montgomery, Douglas C. (2009). Introduction to Statistical Quality Control. John Wiley and Sons, Inc.
CEM (). LA METROLOGÍA ABREVIADA" traducción al español de edición 3ª. Edición digital. NIPO: 706-09-003-1.
Prat, Albert; Tort-Martorell, Xavier; Grima, Pere; Pozueta, Lourdes (1997). Métodos estadísticos: control y mejora de la calidad. Edicions UPC
Sevilla Hurtado, Lorenzo; Martín Sánchez, María Jesúsnzo Sevilla y María José Martín (2008). Metrología dimensional. Universidad de Málaga
CEM (). Recomendaciones sobre unidades de medida.
Thomson, James R. ; Joronacki, Jacec (2002). Statistical Process Control. Chapman & Hall / CRC
Levinson, William A. (2011). Statistical Process Control for Real World Aplications. CRC Press
CEM (2012). Vocabulario Internacional de Metrología VIM, 3ª edición 2012. |
|
Bibliografía complementaria
|
Dotson, Connie L. (2016). Fundamentals of dimensional metrology. Boston: Cengage Learning
Jay Bucher, editor (2012). The metrology handbook . American Society for Quality
Schilling, Edward G.; Neubauer, Dean V. (2009). Acceptance Sampling in Quality Control. CRC Press
Kirkup, Les (2006). An Introduction to uncertainty in measurement. Cambridge : Cambridge University Press
AENOR (2001). Metrología Dimensional. AENOR
Centro Español de Metrología (1998). Metrología disposiciones legales. Madrid : Ministerio de Fomento, Centro Español de Metrología
Bewoor, Annand K.; Kulkarni, Vinay A. (2009). Metrology & Measurement/. McGraw-Hill Education |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
FÍSICA I/730G03003 | ESTATÍSTICA/730G03008 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
TECNOLOXÍAS DA FABRICACIÓN/730G03022 |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
En esta materia non se solicita a entrega de materiais, agás as probas mixtas dos parciais. Polo tanto non se requerirá ningunha entrega en papel; estando así en consonancia coas recomendacións do GREEN CAMPUS.
Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria tratarase de incorporar a perspectiva de xénero nesta materia; asimesmo, traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.
Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria. |
|