Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Estudio a nivel xeral dos principios básicos da Física. |
|
B3 B5
|
C1 C4
|
Comprensión e dominio dos conceptos básicos sobre as leis xerais da termodinámica e electromagnetismo, así como da súa aplicación para resolver problemas propios da enxeñaría |
A2
|
|
|
Valorar a importancia da investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
|
B1 B2 B6
|
C6
|
Aplicar os fundamentos científico-técnicos das tecnoloxías industriais. Analizar os problemas racionalizando e estructurando para chegar a resolver problemas de forma efectiva. |
A2
|
|
C4
|
Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores con autonomía. |
A2
|
|
C2 C5 C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
BLOQUE 1:Termodinámica |
1. Calor e Temperatura. Propiedades térmicas da materia
2. Primer Principio da Termodinámica
3. Segundo principio da Termodinámica
|
BLOQUE 2: Interaccions Electromagnéticas |
4. Campo e potencial electrostático
5. Dieléctricos e polarización da materia
6. Circuitos de corriente continua
7. Campo magnético
8. Inducción electromagnética
9. Circuitos de corriente alterna |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas de laboratorio |
B3 C6 |
30 |
20 |
50 |
Sesión maxistral |
A2 A2 B1 B2 B6 |
30 |
10 |
40 |
Solución de problemas |
B3 B5 C1 C2 |
30 |
25 |
55 |
Proba mixta |
B3 B5 C4 C4 C5 |
3 |
0 |
3 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas de laboratorio |
Metodología que permite que os estudiantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacions. |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introducción de algunhas preguntas dirixidas ós estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar o aprendizaxe.
|
Solución de problemas |
Técnica mediante a que ha de resolverse unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron, que pode ter mais dunha posible solución. Despois de cada tema proporase unha colección de problemas tipo. Parte de esos problemas resolveranse na pizarra (os problemas tipo) e outros deixaranse como traballo individual. |
Proba mixta |
Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxetivas.
En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Ademais, en canto preguntas obxetivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Solución de problemas |
|
Descrición |
As prácticas de laboratorio son obligatorias para superar a materia. Os/as alumnos/as por grupos farán as prácticas propostas, sendo todos/as os/as responsables dos resultados obtidos. En todo instante terán o seguimento do profesor/a.
Durante as clases de problemas resolveranse na aula algunos problemas tipo, seleccionados entre os recollidos nos boletines previamente entregados. Outros exercicios deixaranse como traballo individual do alumno/a, tanto dentro como fora da aula, sendo supervisados polo profesor/a.
Para os alumnos/as con dedicación a tiempo parcial e dispensa académica de asistencia teranse en conta as metodoloxías mais adecuadas ás necesidades específicas que requira cada alumno. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
B3 B5 C4 C4 C5 |
Proba utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas.
|
75 |
Prácticas de laboratorio |
B3 C6 |
Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións.
As practicas son obligatorias para aprobala asignatura. |
10 |
Solución de problemas |
B3 B5 C1 C2 |
Despois de cada tema proporase una colección de problemas tipo. Parte deses problemas resolvernanse na pizarra (os problemas tipo) e outros deixaranse como traballo individual. Como parte da evaluación continua plantearanse ós alumnos durante o curso varios test/ probas relacionados con cada un dos bloques temáticos que serán evaluados polo profesor. |
15 |
|
Observacións avaliación |
- Os alumnos repetidores que realizasen as prácticas de laboratorio
no curso anterior, poderán optar en realizalas novamente ou non
realizalas , solicitalo, e conservar a puntuación do curso anterior . - A asistencia ás clases de docencia expositiva e
interactiva son obrigatorias. Os alumnos que acumulen máis do 20% de faltas a
clase sen xustificar, serán inmediatamente excluidos do procedemento de
evaluación continua e a súa nota final dependerá única e
exclusivamente da nota da proba obxetiva, é dicir a proba será
puntuada sobre 90, sendo o 10% restante o correspondente ás prácticas de
laboratorio. - Na oportunidade de xullo seguirase a mesma norma que para a
oportunidade de xaneiro. - Os alumnos con calificación de "non presentado" son
aqueles que non se presentaron á proba obxectiva. - Para o alumnado con recoñecemento de dedicacion a
tempo parcial e despensa academica de exención de asistencia a avaliacion
consistira en realizacion de unha proba escrita con cualificacion de 50 mais
valoracion dos traballos propostos con cualificacion de 50. A segunda
oportunidade para estes alumnos rexerase polas mesmas cualificacions.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Alonso M., Finn, E (1986-95). Física. Addison-Wesley
Serway,Raymon A. (1992-). Física. McGraw-Hill
Burbano de Ercilla, Enrique Burbano Garcia, Carlos Gracia Muñoz. (2006). Física General. Tebar
Gettys-Keller-Skove (2005). Física para ciencias e ingeniería. McGraw-Hill
Tipler-Mosca (2005). Física para la ciencia y la tecnología. Reverte
Sears, Zemansky, Young (1986-1998). Física Universitaria. Addison-Wesley |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sostida e cumprir co obxectivo da acción número 5: "Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social" do "Plan de Acción Green Campus Ferrol": A entrega dos traballos documentales que se realicen nesta materia: - Solicitaranse en formato virtual e/ou soporte informático - Realizarase a través de Moodle, en formato digital sen necesidade de imprimilos - En caso de ser necesario realizalos en papel: - Non se empregarán plásticos - Realizaranse impresións a dobre cara. - Empregarase papel reciclado. - Evitarase a impresión de borradores.
A entrega dos traballos documentales que se realicen nesta materia solicitaranse en formato virtual e/ou soporte informático. |
|