Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer e identificar as causas biomecánicas dos procesos patolóxicos morfolóxicos e funcionais do pé. |
A19 A20
|
B1 B3 B9 B11 B18
|
C1 C3 C7
|
Coñecer, utilizar racionalmente e interpretar as probas complementarias necesarias para o diagnóstico dos procesos patolóxicos morfolóxicos e funcionais do pé. |
A19 A20
|
B1 B3 B7 B11
|
C1 C3 C7
|
O alumno/a coñece e desenvolve as técnicas de exploración, para emitir un diagnóstico e prognóstico. |
A19 A20
|
B1 B3 B7 B9 B11 B12 B18 B19
|
C1 C3 C4 C7
|
Coñece e deseña o plan de tratamento ortopodolóxico da patoloxía da extremidade inferior. Coñece a patoloxía do antepié e do retropié. Deformidades conxénitas. Lesións neurolóxicas. Amputacións. Asimetrías. |
A19 A20
|
B1 B3 B7 B9 B11 B12 B18 B19
|
C1 C3 C7
|
O alumno/a coñece e identifica os procesos patolóxicos do pé e sistémicos con repercusión podológica, pé de risco e os parámetros clínicos patolóxicos das afeccións estruturais e funcionais do aparello locomotor en decúbito, bipedestación estática e dinámica. |
A19 A20
|
B1 B3 B7 B9 B11 B12 B18 B19
|
C1 C3 C4 C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Técnicas de exploración, para emitir un diagnóstico e prognóstico |
Tema 1: Conceptos teóricos do diagnóstico en Podoloxía
Tema 2: Modelos teóricos sobre a función/ disfunción do pé
|
Parámetros clínicos patolóxicos das afeccións estruturais e funcionais do aparato locomotor en decúbito, bipedestación estática e dinámica |
Tema 3: Alteracións da columna vertebral
Tema 4: Alteracións da articualción coxofemoral e o xeonllo e o morna
Tema 5: Alteracións lonxitudinais do membro inferior
|
Patoloxía do retropié |
Tema 6: Alteracións morfolóxicas e funcionais da articulación tibioperonea astragalina
Tema 7: Alteracións morfolóxicas e funcionais da articulación subastragalina
TEMA 8: Sindromes dolorosos: Talaxias
|
Patoloxía do antepie |
Tema 9: Alteracións morfolóxicas e funcionais do antepiei
Tema 10: Síndromes dolorosas: Metatarsalgias
Tema 11: Alteracións morfolóxicas e Funcionais do primeiro raio
Tema 12: Alteracións dos sesamoideos
Tema 13: Alteracións morfolóxicas e Funcionais dos dedos
Tema 14: Alteracións morfolóxicas e Funcionais do quinto raio |
Amputacións. Pé de risco. Lesións neurolóxicas. Traumatismos óseos e músculo ligamentosos. Deformidades conxénitas |
Tema 15: Introdución ao pé de risco: definición e fisiopatoloxía.
Tema 16: Introdución ás amputacións: Definición, epidemioloxía e custo social.
Tema 17: Lesións neurolóxicas. . Traumatismos óseos e músculo ligamentosos. Deformidades conxénitas |
UNIDADE TEÓRICO PRÁCTICA
Técnicas de exploración, para emitir un diagnóstico e prognóstico, e deseñar o plan de tratamento integral da patoloxía da extremidade inferior |
Tema 18: Semioloxía da exploración física
Tema 19: Parámetros clínicos anormais da exploración en descarga.
Tema 20: Parámetros clínicos anormais da exploración en bipedestación e dinámica
Tema 21: análise da pegada plantar e a marcha en situacións patolóxicas
Tema 22: Solicitude e interpretación de probas complementarias |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A19 A20 B9 B12 C1 C7 |
21 |
31.5 |
52.5 |
Seminario |
A19 A20 B1 B11 C3 |
4 |
6 |
10 |
Prácticas de laboratorio |
A19 A20 B7 B18 C4 |
9 |
9 |
18 |
Estudo de casos |
A19 A20 B3 B12 C7 |
10 |
30 |
40 |
Proba práctica |
A20 B7 |
1 |
4 |
5 |
Proba mixta |
A19 A20 B19 B3 |
2 |
24 |
26 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
As sesións maxistrais desenvolveranse como clases expositivas-participativas durante as cales se exporán os contidos básicos da materia, con apoio de imaxes, vídeo, etc. As sesións maxistrais centraranse nos contidos principais do temario.
A través da plataforma MOODLE(https://campusvirtual.udc.é/moodle/)ofreceranse textos escritos que posúen os contidos BASICOS do temario.
|
Seminario |
Mediante o desenvolvemento de diferentes actividades en grupo desenvolveranse e profundarase en diferentes contidos da materia. O traballo realizado en cada un ou dos seminarios reflectirase na entrega dunha actividade en grupo que se presentará no formato e data concertada na plataforma virtual. |
Prácticas de laboratorio |
Os obxectivos das prácticas de laboratorio serán: 1. Recoñecer os signos e síntomas propios da patoloxía do pé.
2. Realizar as técnicas exploratorias en descarga para identificar e recoñecer os parámetros clínicos anormais.
3. Realizar as técnicas exploratorias en carga para identificar e recoñecer os parámetros clínicos anormais.
4. Realizar unha análise da pegada plantar e a marcha humana para identificar as situacións anormais e patolóxicas.
5. Solicitar e interpretar probas complementarias
6. Deseñar un plan integral de atención *podológica en base aos achados clínicos.
|
Estudo de casos |
Describiranse diferentes situacións clínicas, facilitandolle aos alumnos datos da anamnesis, motivos de consulta, datos da exploración física *imaxes e probas complementarias. Ante estes datos cada grupo de alumnos debe realizar un diagnóstico xustificado e razoado da patoloxía do paciente e propor un plan integral de tratamento |
Proba práctica |
O finalizar as practicas o alumno realizará unha proba na que demostrará a sua destreza e coñecemento das técnicas realizadas durante as prácticas de laboratorio |
Proba mixta |
Exame con 30 preguntas de proba obxectiva e 3 preguntas de proba de desenvolvemento. No exame incluirá preguntas relacionadas cos contidos desenvolvidos tanto nas sesións maxistrais, como nos seminarios, o estudo de casos e as prácticas de laboratorio |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Estudo de casos |
|
Descrición |
A atención personalizada desenvolverase de forma programada nos horarios do profesor de atención ao alumno esta atención poderá desenvolverse de forma virtual ou presencial.
O alumno deberá realizar unha entrega dos traballos indicados en ambas as metodoloxías e o profesor poderá realizar cuestións sobre os mesmos durante a atención personalizada. Establecerase ao longo do curso o momento obrigatorio de asistencia a esta atención.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba práctica |
A20 B7 |
O finalizar as prácticas o alumnado debe realizar unha proba práctica na que por sorteo realizará 2 probas exploratorias das aprendidas durante as prácticas. |
5 |
Seminario |
A19 A20 B1 B11 C3 |
As actividades relacionadas cos seminarios son obrigatorias e non se poden recuperar ou substituír por outras actividades da materia, coa excepcion do alumnado de matricula parcial que deberan realizar as actividades que se indiquen e entregalas no momento indicado, esta programación realizarase cando se presente o caso.
Realizaranse 2 actividades (en grupo ou individuais)con calificacions de 3 puntos cada unha, o alcance da puntuación pode estar supeditado arealización de probas específicas cando finaliza o seminario.
É necesario alcanzar a metade da puntuación para superar a materia.
En caso de non alcanzar a metade da puntuación, na convocatoria de xullo o alumnado debrá responder 2 preguntas (que terán un valor de 4 puntos) sobre as temáticas dos seminarios e alcanzar polo menos un 80% da puntuación das mesmas.
|
6 |
Prácticas de laboratorio |
A19 A20 B7 B18 C4 |
É obrigatoria a asistencia á totalidade das prácticas de laboratorio para superar a materia.
O alumnado debe entregar un dossier cos datos das exploracións realizadas durante as prácticas o día no que finalicen as mesmas e realizar unha proba práctica
|
5 |
Estudo de casos |
A19 A20 B3 B12 C7 |
Cada grupo debe entregar un dossier sobre os casos traballados, a argumentación do diagnóstico e o plan de tratamento. Establecerase durante a planificación do curso a data de entrega dos devanditos dossieres.(valor 12). É necesario alcanzar a metade da puntuación para superar a materia.
A asistencia ás sesións de estudos de casos é obrigatoria, queda excluído desta obrigatoriedade o alumnado de matricula parcial que entregase as actividades que se lles programen cando se presente a situación.
Na data do exame final da materia cada alumno/a debe resolver de forma individual un caso e entregar de forma escrita o razoamento do mesmo.(valor 12). É necesario alcanzar a metade da puntuación para superar a materia.
En caso de non alcanzar a metade da puntuación do dossier , na convocatoria de xullo o/a alumno/a deberá alcanzar o 100% da puntuación do caso individual.
|
24 |
Proba mixta |
A19 A20 B19 B3 |
Realizarase un exame con 20 preguntas de proba obxectiva e 3 preguntas de proba ensaio. Os contidos que se avaliarán neste exame serán os desenvolvidos durante as sesións maxistrais, as prácticas de laboratorio e os seminarios.
A avaliación da proba mixta distribuirase con 30 puntos para a proba obxectiva e 30 puntos para as preguntas ensaio, para poder superar a proba mixta o alumno/a debe alcanzar polo menos 15 puntos en cada unha das partes.
|
60 |
|
Observacións avaliación |
Para superar a materia o alumnado debe alcanzar a metade da puntuación en cada unha das metodoloxías propostas avaliables obrigatorias; é dicir: Seminario:3 puntos Prácticas de laboratorio e na proba práctica: 5 puntos; Estudio de casos: 6 puntos do dosier do grupo e 6 puntos da resolución individual. Proba mixta: 15 puntos a proba obxectiva e 15 puntos a proba ensaio. Os alumnos de matrícula parcial que obtiveran a dispensa académica, estarán exentos da asistencia os seminarios e estudos de casos, deberán de entregar en tempo e forma as actividades propostas polo profesorado para sustituir as citadas actividades presenciais. Convocatorias extraordinarias e/ou de segunda e posteriores matrículas: Para aqueles alumnos/ás que cursasen polo menos unha vez as prácticas, poden acollerse á opción de presentarse só ao exame teórico, tendo en conta que a cualificación do exame teórico fará media coas cualificacións das prácticas de laboratorio, actividades de seminario e estudo de casos do curso académico no que cursase as prácticas de laboratorio. No caso de non alcanzar a nota mínima dos seminarios e estudos de casos durante o curso o/a alumno/a terá que presentar na convocatoria de xullo todos os traballos realizados durante o desenvolvemento do curso académico para lograr como máximo a puntuación mínima destes, ademáis na proba teórica haberá polo menos unha pregunta ensaio sobre os contidos traballados nos seminarios que deberá ser superada con polo menos o 75% da puntuación que corresponda á devandita pregunta A cualificación de Matrícula de honra será otorgada automáticamente a aqueles alumnos que alcancen a cualificación de 10. No caso de que exista maior número de alumnos que matriculas de honra asignadas á materia, ou existan alumnos con cualificación de 9 ou mais, logo de solicitude por escrito dos alumnos interesados;se programará, en data e hora acordada cos interesados, a realización dun exame tipo proba obxectiva para asignar as mellores cualificacións do mismo;la matrícula de honra. Oportunidade adiantada: Será condición necesaria para superar a materia superar unha proba practica na cal se examinase a adquisición de competencias pertencentes ao módulo práctico, posuirá unha cualificación do 10%. A cualificación dos seminarios e casos clínicos será substituída por un único traballo que posuirá unha cualificación do 10%. O exame posuirá un valor do 80% e incluirá ademais das preguntas de proba obxectiva e preguntas curtas, 1 caso clínico que o alumno debe de resolver. Matrícula parcial: o alumno/a acollido a esta modalidade de matrícula debe de comunicalo á profesora a primeira semana do cuadrimestre no que se cursa a materia. As metodoloxías de estudo de casos e seminarios serán non presenciais para esta modalidade de matrícula, tendo que realizar traballos similares aos realizados na modalidade presencial, traballos que estarán dispoñibles a través da plataforma Moodle. O alumnado que non se presente ao exame final ou non realice as prácticas de laboratorio recibirá unha cualificación de Non presentado. Os traballos deberán recoller redaccións orixinais realizadas polo alumnado, as situacions de Plaxio levarán o suspenso da materia.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
MICHAUD, T.C. Foot Orthoses and Other Forms of Conservative Foot Care. Baltimore: Williams Wilkins, 1993. MICHAUD, T.CHuman Locomotion. The conservative Management of Gait_related disorders.Massachusetts. Newton Biomechanics.2011 VALMASSY, RL. Clinical Biomechanics of the lower extremities. St. Louis: Mosby, 1996 TACHDJIAN, M.O. Ortopedia Clínica Pediátrica. Diagnóstico y tratamiento. Buenos Aires: Médica Panamericana, 1999 M. O. SEIBEL, Función del pie: texto programado, Madrid, Ortocen, 1994 ROOT M, Normal and abnormal function of the foot, Vol. 2, Clinical Biomechanics Corporation, 1997 Root. M. Función Normal y Anormal del pie. Ed. Base. Barcelona. 2012 ROOT M. Exploración biomecánica del pie, Vol 1. Madrid: Ortocen Editores, 1991 MUNUERA P. El primer radio: Biomecánica y ortopodología. Santander :EXA Editores, 2008 MCRAE R. Exploración clínica ortopédica. Madrid: Ed Harcourt Brace, 1998 |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Anatomía específica do membro inferior/750G02002 | Sistemas de Información e Comunicación en Ciencias da Saude/750G02010 | Podología xeral/750G02012 | Biomecánica do membro inferior/750G02013 | Ortopodoloxía 1/750G02017 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Farmacoloxía/750G02009 | Radiodiagnóstico e Radioprotección/750G02014 | Ortopodoloxía 2/750G02018 |
|
Materias que continúan o temario |
Ortopodoloxía 3/750G02019 | Patoloxía Podolóxica 2/750G02022 | Podoloxía Física/750G02023 | Podoloxía Deportiva/750G02025 | Pe de risco/750G02031 | Prácticum 1/750G02033 | Prácticum 2/750G02034 | Prácticum 3/750G02035 |
|
Observacións |
IMPORTANTE PRÁCTICAS DE LABORATORIO Para as prácticas de laboratorio é un requisito imprescindible acudir a estas co seguinte material individual por alumno/a: - Lapis dermográfico ou rotulador cirúrxico - Fita métrica flexible (non metálica) - Goniometro e pantalón curto. AVISO Na primeira clase do curso, estableceranse os grupos de prácticas, grupos de traballo de seminarios e casos clínicos para configurar o cronograma, polo que é básico asistir a esa primeira clase da materia, aqueles alumnos que non asistan a esa primeira sesión serán incluídos nos grupos de forma arbitraría para conseguir o equilibrio numérico entre estes. Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir co obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol": - A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia realizarase entregaranse en formato dixital e en papel sen empregar plásticos, con impresións a dobre cara, empregando papel reciclado e evitando a impresión de borradores.
- Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural tendo en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais
- Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria
- Traballaráse para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade, no caso de detectar situacións de discriminación por razón de xénero tomaranse medidas para corrixilas.
Na realización dos traballos da materia, o plaxio e a utilización de material non orixinal, incluído aquel obtido a través da internet, sen indicación expresa da súa procedencia e, se é o caso, o permiso do seu autor/a, será cualificado con suspenso (0,0) na actividade. Todo iso sen prexuízo das responsabilidades disciplinarias ás que puidese haber lugar tras o correspondente procedemento. |
|