Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Introducir ao alumno no estudo do comportamento humano |
A80
|
|
|
Introducir ao alumno na valoración psicolóxica-social do paciente como elemento de exploración e tratamento |
A79
|
B24 B25 B26 B27 B36 B37
|
|
Coñecer os aspectos psicolóxicos da dor |
A79 A80
|
B38 B39
|
C15
|
Coñecer e identificar os aspectos psicolóxicos e sociais que interveñen na relación paciente-terapeuta |
A79 A80
|
B24 B25 B26 B35 B38 B39
|
C14
|
Comprender os aspectos fundamentais de saúde e enfermidade, os seus determinantes, así como os diferentes niveis de prevención |
A77
|
B24 B25 B26 B27 B34 B35
|
C14 C15 C16
|
Definir os conceptos básicos de saúde pública. O seu campo de actuación e as funcións que lle son propias |
A77
|
B24 B26 B27 B35
|
C11 C14 C15 C16
|
Identificar os principais problemas de saúde pública e os principais mecanismos de control que se empregan |
A77
|
B24 B26 B27 B34 B35 B36
|
C11 C14 C15 C16
|
Coñecer as actividades de protección de saúde, promoción da saúde e prevención da enfermidade |
A77
|
B24 B25 B26 B27 B34 B35 B36
|
C14 C15 C16
|
Coñecer a organización sanitaria en España e en Galicia. Coñecer o marco normativo fundamental de saúde pública no noso ámbito |
A77
|
B26 B34 B35 B37 B38 B39
|
C14 C15 C16
|
Coñecer os sistemas de información sanitaria máis relevantes para a sanidade pública |
A77
|
B24 B25 B27 B34 B35 B37 B38 B39
|
C11 C15 C16
|
Coñecer os conceptos xerais e aplicacións da demografía. Identificar as fontes de datos que posibilitan a elaboración de indicadores sanitarios |
A77
|
B24 B25 B26 B27 B35
|
C11 C16
|
Adquirir y aplicar los conocimientos teóricos y prácticos implicados en los aspectos psicológicos sociales intervinientes en la relación terapeuta-paciente y conocer los aspectos psicológicos del dolor |
A79
|
|
|
Colaborar con los profesionales sanitarios específicamente formados en la materia, en la adaptación y uso de prótesis y ayudas técnicas necesarias, según las condiciones físicas, psicológicas y sociales de los pacientes |
|
B32
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Concepto Psicoloxía. Procesos psicolóxicos básicos. Personalidade. |
A ciencia da Psicoloxía.
Sensación e percepción. Aprendizaxe. Memoria. Pensamento.
Motivación e emoción.
Personalidade e conducta saludable
|
Psicoloxía social |
Introducción
Definición de Psicoloxía Social.
Individuo y sociedad: Procesos de socialización
O pensamento social:A influencia social e as relacións sociais. |
Factores psicosociais da enfermidade humana |
O estrés e a sua influencia na saúde.
Estratexias de afrontamento.
O apoio social e a súa influencia na saúde.
|
Relación e comunicación persoal sanitario-paciente |
Estratexias de comunicación.
Estilos de comunicación interpersonal.
Comportamiento no verbal
A entrevista
|
Saúde e enfermidade |
Concepto de saúde e enfermidade.
A saúde e os seus determinantes
Principais problemas de Saúde Pública.
Funcións da Saúde Pública. |
Educación para a saúde |
Educación sanitaria.
Promoción da saúde. |
Organización sanitaria |
Servizos de Saúde Pública no Sistema Sanitario Español e Galego.
Marco Normativo |
Indicadores de Saúde |
Fontes de datos e sistemas de información.
Demografía sanitaria e Saúde Pública.
Demografía estática e dinámica.
Axuste de taxas.
Indicadores de saúde. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas a través de TIC |
B25 B26 B27 C11 C15 |
5 |
5 |
10 |
Solución de problemas |
B25 B26 B27 B36 C11 |
0 |
2 |
2 |
Proba mixta |
A77 B24 B25 B26 B27 B34 B35 B36 B37 B38 B39 C11 C14 C15 C16 |
0 |
6 |
6 |
Aprendizaxe colaborativa |
A9 A64 A80 B1 B2 B5 B6 B7 B10 B18 B21 B24 B25 B26 B27 B32 B39 C14 C15 C16 |
10 |
10 |
20 |
Análise de fontes documentais |
A63 B4 B22 B24 B25 B26 C4 C14 C15 C16 |
3 |
3 |
6 |
Lecturas |
B3 B36 B37 B38 C14 C16 |
6 |
3 |
9 |
Sesión maxistral |
A77 A79 B24 B25 B27 B34 B35 B36 B37 B38 B39 C14 C15 C16 |
40 |
55 |
95 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas a través de TIC |
Realizaranse supostos prácticos con datos que serán analizados en computador por medio de software bioestatístico. Grazas a esta metodoloxía o estudante aplicará e poñerán en práctica os coñecementos adquiridos, facilitando a aprendizaxe e o desenvolvemento de habilidades por parte do alumnado. |
Solución de problemas |
Con axuda de software o estudante realizará supostos propostos polo profesor e resolverá problemas concretos a partir dos coñecementos adquiridos nas sesións maxistrais. Trátase dunha metodoloxía que permite avaliar as competencias do estudante á hora de aplicar e poñer en práctica os coñecementos adquiridos. |
Proba mixta |
Esta proba permitirá avaliar o grao de coñecemento. Na parte correspondente aos contidos de Saúde Pública realizarase unha proba escrita que combinará preguntas de resposta múltiple, resposta breve e solución de exercicios e interpretación de resultados sobre os contidos desenvoltos na materia. |
Aprendizaxe colaborativa |
Conxunto de procedementos de ensino-aprendizaxe guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da información e as comunicacións, que se basean na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar a súa propia aprendizaxe e a dos outros membros do grupo |
Análise de fontes documentais |
Técnica metodolóxica que supón a utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos (fragmentos de reportaxes documentais ou películas, noticias de actualidade, paneis gráficos, fotografías, biografías, artigos, textos lexislativos, etc.) relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise dos mesmos. Pódese empregar como introdución xeral a un tema, como instrumento de aplicación do estudo de casos, para a explicación de procesos que non se poden observar directamente, para a presentación de situacións complexas ou como síntese de contidos de carácter teórico ou práctico. |
Lecturas |
Son un conxunto de textos e documentación escrita que se recolleron e editaron como fonte de profundización nos contidos traballados. |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. Expoñeranse os principais conceptos de Saúde Pública facilitando a documentación adicional e indicando a fontes bibliográficas onde o estudante poderá completar a adquisición dos devanditos coñecementos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas a través de TIC |
Aprendizaxe colaborativa |
Análise de fontes documentais |
|
Descrición |
Conxunto de procedementos de ensino-aprendizaxe guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da información e as comunicacións, que se basean na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar a súa propia aprendizaxe e a dos outros membros do grupo.
Técnica metodolóxica que supón a utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos (fragmentos de reportaxes documentais ou películas, noticias de actualidade, paneis gráficos, fotografías, biografías, artigos, textos lexislativos, etc.) relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise dos mesmos. Pódese empregar como introdución xeral a un tema, como instrumento de aplicación do estudo de casos, para a explicación de procesos que non se poden observar directamente, para a presentación de situacións complexas ou como síntese de contidos de carácter teórico ou práctico.
O profesor prestará una atención personalizada para resolver as dúbidas que lle xurdan ao alumno nas horas de tutoría establecidas. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A77 A79 B24 B25 B27 B34 B35 B36 B37 B38 B39 C14 C15 C16 |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. Expoñeranse os principais conceptos de Saúde Pública facilitando a documentación adicional e indicando a fontes bibliográficas onde o estudante poderá completar a adquisición dos devanditos coñecementos. |
7 |
Proba mixta |
A77 B24 B25 B26 B27 B34 B35 B36 B37 B38 B39 C11 C14 C15 C16 |
Na parte de Saúde Pública --> Proba na que se avaliará o dominio dos conceptos básicos.
Na parte de Psicoloxía: A proba consistirá nun test de 30 preguntas, con 4 alternativas de resposta das que so unha é correcta.
O tempo máximo para a realización da proba será de 45 minutos.
Celebrarase o día sinalado pola Xunta da Facultade. |
73 |
Solución de problemas |
B25 B26 B27 B36 C11 |
Propoñeranse casos e exercicios que serán desenvoltos polos estudantes. |
5 |
Aprendizaxe colaborativa |
A9 A64 A80 B1 B2 B5 B6 B7 B10 B18 B21 B24 B25 B26 B27 B32 B39 C14 C15 C16 |
Conxunto de procedementos de ensino-aprendizaxe guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da información e as comunicacións, que se basean na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar a súa propia aprendizaxe e a dos outros membros do grupo |
15 |
|
Observacións avaliación |
As dúas partes da materia serán cualificadas
de forma independente, obtendo en cada unha delas unha puntuación entre 0 e 10
puntos. Para superar a materia é necesario superar
cada unha das partes individualmente, de acordo cos criterios establecidos polo
profesor correspondente. No caso de que non se supere unha das dúas
partes na 1ª oportunidade, a nota que figurará será de 4, e para a 2ª
oportunidade manterase aprobada a parte que se teña superada na 1ª oportunidade
dentro da mesma convocatoria. A cualificación final calcularase tendo
presente o número de créditos de cada unha das partes da materia. Por tanto, a
nota final será a media ponderada calculada coa fórmula:
Nota final = 0,75 * Nota Psicoloxía + 0,25 * Nota Saude Pública Por limitacións da plataforma, o contido
deste apartado é orientativo. Nos primeiros días de clase cada profesor
comentará como se realizará a avaliación do seu parte. MATRÍCULA DE HONRA
A
cualificación de matrícula de honra concederase automaticamente ao alumnado que
obteña un 10 na cualificación media da materia. De darse o caso de que haxa
máis alumnos/ as con esa cualificación que matrículas se poidan outorgar pola
cota oficial establecida, convocarase aos/ as alumnos/ as con cualificación de 10
para a realización dunha proba específica. En caso de non existir ningún
alumno/a con cualificación de 10, o alumnado que obteña unha cualificación
final igual ou superior a 9.0, poderá optar a matrícula de honra despois de
solicitalo ao profesor e mediante a superación da proba específica. No caso de
que non existan solicitudes expresas de opción a matrícula, o profesor se
reserva a potestade de outorgalas naqueles casos que, cumprindo o requisito de
ter unha cualificación igual ou superior a 9.0, puidesen ser merecedores de
matrícula pola aptitude e a actitude mostradas durante o desenvolvemento da
materia.
NON PRESENTADO
A cualificación de Non Presentado
corresponderá ao alumno/a que non se presente ás probas de avaliación esixidas
nalgunha das dúas partes das que consta a materia.
CRITERIOS DE AVALIACIÓN PARA As UNIDADES
DIDÁCTICAS DE SAÚDE PÚBLICA ( PROFESORES: Javier Muñiz, Teresa Seoane y Sonia
Pértega)
Proba mixta: Realizarase unha proba escrita na data oficial do exame
da materia. A proba constará de preguntas de resposta breve ou tipo test e/ou
exercicios de cálculos relacionados cos contidos teóricos, as lecturas propostas
e os problemas expostos no desenvolvemento da materia. Puntuará sobre un mínimo
de 0 e un máximo de 10. O resultado desta proba representará o 80% da
cualificación global desta parte da materia.
Solución de problemas: formulación aos alumnos de casos prácticos que deben
resolver facendo uso dos coñecementos teóricos que se traballan na materia, e
cuxa entrega será puntuable nos casos nos que así se indique. Todos os
traballos puntuaranse sobre un mínimo de 0 e un máximo de 10. A cualificación media
destes traballos representará o 20% da cualificación global desta parte da
materia.
A cualificación final desta parte da materia
calcularase de acordo coas porcentaxes anteriores. A puntuación mínima para
superar esta parte da materia será de 5 puntos.
A metodoloxía de avaliación descrita é
obrigatoria para os/ as alumnos/ as de matrícula ordinaria en primeira e
segunda oportunidade.
En segunda e sucesivas matrículas no
computarán as calcificacións dos cursos anteriores
Os/
as alumnos/ as de matrícula parcial e dispensa académica de exención de asistencia, deberán poñerse en contacto
cos profesores desta parte da materia ao comezo do curso. Deberán entregar os
boletins de exercicios no tempo e forma que se lles solicite para ser
avaliados/as.
CRITERIOS DE AVALIACIÓN PARA As UNIDADES
DIDÁCTICAS DE PSICOLOXÍA ( PROFESORES: José Mª Rolón Varela, Adela Reig
Botella)
Prueba mixta=70%
Aprendizaje
colaborativo = 20%
Sesión magistral =
10%
Será necesario obtener una nota mínima de 3.5
sobre 7 en la prueba de respuesta múltiple (p.r.m.) para poder superar la
materia. A partir de ese aprobado se le sumará las actividades realizadas en la
parte interactiva.
Todos los estudiantes tienen que tener
entregadas todas las actividades, antes del examen, para así poder ser
evaluados.
Las notas de las metodologías distintas a la
p.r.m. se guardarán para la convocatoria de Julio.
En segunda y sucesivas matrículas no
computarán las calificaciones de los cursos anteriores.
Para el alumnado con reconocimiento de
dedicación a tiempo parcial y dispensa académica de exención de asistencia, el
criterio único de evaluación (100% de la calificación) será la prueba de
respuesta múltiple.
Para axudar a conseguir unha contorna
inmediata sustentable e cumprir o obxectivo estratéxico 9 do "I Plan de
Sustentabilidade Medio-Ambiental Green Campus FCS", os traballos que se
realicen nesta materia maioritariamente solicitaranse en formato virtual e
soporte informático. De realizarse en papel:
a.- Non se empregarán plásticos.
b.- Realizaranse impresións a dobre cara.
c.- Empregarase papel reciclado.
d.- Evitarase a impresión de borradores, moi
especialmente en cor.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
http://www.fisterra.com/formacion/metodologia-investigacion/ (). .
López Pérez, R. (2016). Comportamiento no verbal. Madrid: Pirámide
Cuesta, U. (2012). Comunicación y salud. Madrid: Fragua
Delgado Losada, M.L. (2015). Fundamentos de Psicología para Ciencias Sociales y de la Salud . Madrid: Panamericana
Merayo, A.,Bravo, E., Gordón, F. (2014). La comunicación con el paciente.Habilidades emocionales para los profesionales de la salud. Barcelona: Elsevier
Ildefonso Hernández-Aguado y Blanca Lumbreras Lacarra (2018). Manual de Epidemiología y Salud Pública para Grados en Ciencias de la Salud. Ed Panamericana
Amigo Vázquez, I. (2017). Manual de Psicología de la Salud. Madrid: Pirámide
Piedrola Gil (2015). Medicina preventiva y salud pública 12ª edición. Elsevier-Masson
Argimón Pallás JM, Jiménez Villa J (1999). Métodos de investigación clínica y epidemiológica 2ª ed. HARCOURT
Sanjuan, P. y Rueda, B (2014). Promoción y prevención de la salud desde la psicología.. Madrid: Síntesis
Rodríguez Marín, J. (2014). Psicología Social de la Salud. Madrid: Síntesis
León Rubio, J. M. (2013). Psicología Social de la Salud: Fundamentos teóricos y metodológicos.. Madrid: comunicación social ediciones y publicaciones
Martínez Navarro F et al (1997). Salud Pública. MacGraw-Hill-Interamericana |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
RECOMENDACIÓNS POR PARTE DEL PROFESORADO DE PSICOLOXÍA: Se recomienda que los alumnos lleven la asignatura al día, tanto en lo que se refiere a las clases expositivas como a las interactivas (prácticas). Convén a asistencia ás aulas, a realización de todas as actividades que se planifiquen nestas e a participación nos actos tanto académicos como non académicos, organizados polo docentes que imparten a materia como pola propia Facultade de Enfermería e Podoloxía, sen prexuízo da asistencia a actos organizados por outras institucións. En aras a contribuír cun medio ambiente responsable, desde esta materia pretendese contribuír, non utilizando máis que o papel imprescindible, no caso de los exámenes e algúns traballos de importancia, todo o demais realizarase por medios telemáticos. Los alumnos adquirirán habilidades para la vida y hábitos, rutinas y estilos de vida saludables. A materia impartirase baixo un ángulo de xénero, para que o alumno estea sensibilizado coa igualdade. |
|
|