Competencias do título |
Código
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Competencias / Resultados do título
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A67 |
CE3 - Adquirir conocimientos sobre la composición y organización de la materia de los seres vivos, biología celular y tisular, histología y genética |
A69 |
CE5 - Conocer los principios físicos aplicables a la marcha humana |
A72 |
CE8 - Conocer la patología celular, las alteraciones del crecimiento celular y reparación tisular, los principios de la anatomía patológica y la nomenclatura y clasificación de las neoplasias |
B23 |
CB1 - Que los estudiantes hayan demostrado poseer y comprender conocimientos en un área de estudio que parte de la base de la educación secundaria general, y se suele encontrar a un nivel que, si bien se apoya en libros de texto avanzados, incluye también algunos aspectos que implican conocimientos procedentes de la vanguardia de su campo de estudio |
B29 |
CG02 - Conocer la estructura y función del cuerpo humano en especial de la extremidad inferior, semiología, mecanismos, causas y manifestaciones generales de la enfermedad y métodos de diagnóstico de los procesos patológicos médicos y quirúrgicos, interrelacionando la patología general con la patología del pie. |
B35 |
CG08 - Adquirir habilidades de trabajo en los entornos educativo e investigador, asistencial-sanitario, así como en equipos uniprofesionales y multiprofesionales. Asesorar en la elaboración y ejecución de políticas de atención y educación sobre temas relacionados con la prevención y asistencia podológica |
B39 |
CG12 - Capacidad para la cooperación, el trabajo en equipo y el aprendizaje colaborativo en entornos interdisciplinares |
C9 |
CT01 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma |
C11 |
CT03 - Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer e comprender a composición e organización dos seres vivos.
Coñecer as principais características dos tecidos humanos e da súa bioloxía.
Coñecer as bases da herdanza xenética.
Coñecer o papel do ciclo celular, a diferenciación celular, a reparación dos tecidos e as alteracións no crecemento celular.
Identificar e nomear o tipo de neoplasia dependendo do tecido do que se orixina.
Coñecer os principios fisico-mecánicos aplicables á andaina humana.
Identificar e aplicar técnicas instrumentais para a análise de forzas. |
A67 A69 A72
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B23 B29 B35 B39
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C9 C11
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Contidos |
Temas |
Subtemas |
I. BIOLOXÍA DE CÉLULAS E TECIDOS |
Composición e organización dos seres vivos.
Bioloxía celular.
Principios de histoloxía humana e anatomía patolóxica.
Principios de xenética.
Patoloxía celular, alteracións do crecemento celular e reparación de tecidos. Nomenclatura e clasificación das neoplasias.
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II. BASES FÍSICAS DO MOVEMENTO HUMANO |
Principios físicos aplicables á marcha humana.
Cinemática.
Dinámica.
Traballo, enerxía e potencia mecánica.
Tecnoloxías de análises de movemento 3D, captura de movemento e medición de forzas. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas de laboratorio |
A69 A67 B23 B29 B35 B39 C11 C9 |
6.3 |
11.34 |
17.64 |
Solución de problemas |
A69 B23 B29 |
1.8 |
3.91 |
5.71 |
Traballos tutelados |
A67 A69 A72 B23 B29 B35 B39 C11 C9 |
3.4 |
17 |
20.4 |
Sesión maxistral |
A67 A69 A72 B23 B29 |
42.5 |
63.75 |
106.25 |
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Atención personalizada |
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0 |
0 |
0 |
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*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas de laboratorio |
Bases Biolóxicas: Observación de tecidos ó microscopio óptico.
Bases Físicas: Os alumnos asistirán a unha sesión de análise de marcha. Observarán en primeiro lugar como se colocan os marcadores reflectores e os eléctrodos de EMG sobre o corpo, como se sitúan as placas de forza, e como se realiza a captura. A continuación, observarán que resultados obtéñense e cal é a análise dos mesmos. Posteriormente, deberán realizar, por grupos, un informe no que expliquen o que é a análise de marcha, coas súas propias palabras, tomando recursos da internet, etc. |
Solución de problemas |
Resolución de problemas no encerado. Os alumnos toman apuntamentos. |
Traballos tutelados |
Bases Biolóxicas: Por grupos, os alumnos realizarán una presentación na clase sobre as bases celulares, histolóxicas e/ou xenéticas dunha patoloxía.
Bases Físicas: Os alumnos deberán realizar un traballo, por grupos, no que se mostre algunha aplicación da análise de marcha. Posteriormente, devandito traballo será presentado en clase durante unha das sesións prácticas.
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Sesión maxistral |
Clases no encerado, con axuda de material dixital. Os alumnos toman apuntamentos, e estudan a materia pola súa conta. Para valorar a asimilación dos conceptos por parte do alumnado, realizaranse tamén algunas actividades breves na aula. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
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Prácticas de laboratorio |
Traballos tutelados |
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Descrición |
Bases Biolóxicas: Nas prácticas de laboratorio de estudo de tecidos, o alumno/a contará coa axuda do profesor para manexar o microscopio e o resto de material utilizado, así como para identificar estructuras nas diversas mostras analizadas. Para dudas có trabajo tutelado (patoloxía) ou coa teoría das bases biológicas do movemento humano, os alunmos poderán acudir ás tutorías.
Bases Físicas: Na práctica de laboratorio, o alumno/a contará coa dispoñibilidade do profesor para aclararlle cantas dúbidas xúrdanlle, xa sexa durante a sesión de análise de marcha, ou posteriormente, para a realización do informe. Da mesma forma, contará coa dispoñibilidade do profesor para resolver as súas dúbidas durante a preparación do traballo tutelado. En ambos os casos poderá acudir ás titorías. Ademais, nesas titorías, o alumno poderá expor tamén as dúbidas que lle xurdiran durante o estudo da teoría e a preparación dos problemas.
No caso de estudantes con dispensa académica, proporcionarase ao estudante o material preciso para estudar a materia, e o profesor atenderá ao estudante durante as titorías sempre que este solicíteo, ou noutro horario se non puidese acudir no horario de titorías. |
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Avaliación |
Metodoloxías
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Competencias / Resultados |
Descrición
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Cualificación
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Prácticas de laboratorio |
A69 A67 B23 B29 B35 B39 C11 C9 |
Avaliarase o informe que han de entregar os alumnos ao profesor. |
10 |
Traballos tutelados |
A67 A69 A72 B23 B29 B35 B39 C11 C9 |
Avaliarase a súa presentación en clase. |
10 |
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Observacións avaliación |
O sistema de avaliación será o mesmo na primeira e na segunda oportunidade. No caso de estudantes con dispensa académica, o sistema de avaliación será o mesmo. Isto é válido tanto para a primeira como para a segunda oportunidade. Para aprobar o exame, os alumnos deberán superar tanto a parte de bioloxía como a de física.
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Fontes de información |
Bibliografía básica
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- Biología Celular: - Curtis,
H; Barnes, NS; Schnek, A; Massarini, A. (2008). Biología. Ed. Médica
Panamericana. 7ª Edición. - Freeman,
S. (2010). Fundamentos de Biología. Ed. Pearson Internacional. - Biología Celular e Histología: - Paniagua,
R; Nistal, M; Sesma, P; Álvarez-Uria, M; Anadón, R; Fraile, B; Sáez, FJ.
Citología e Histología Vegetal y Animal. Ed. Interamericana
McGraw-Hill.- cualquier edición - Histología: - Geneser,
F. Histología . Ed. Médica Panamericana.- cualquier edición. - Junqueira,
LC; Carneiro, J. Histología Básica. Texto y atlas. Ed. Elsevier.- cualquier edición. - Ross, MH;
Pawlina W. Histología. Texto y Atlas Color con Biología Celular y
Molecular. Ed. Médica Panamericana.- cualquier edición. - Welsch, U Histología. Ed. Médica Panamericana. 3ª edición.- cualquier edición. - Young, B;
Heath, JW. Wheater´s Histología Funcional. Texto y Atlas en color. Ed.
Elsevier. 4ª Edición - cualquier edición. - Mecánica: - Beer, FP; Johnston, ER; Clausen, WE. Mecánica Vectorial para Ingenieros. Ed. McGraw-Hill. 7ª edición. - Meriam, JL; Kraige, LG. Mecánica para Ingenieros. Ed. Reverté. 3ª edición. - Análise de Marcha: - Whittle, MW. Gait Analysis, An Introduction. Ed. Elsevier. 4ª edición. |
Bibliografía complementaria
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- Biología General y Celular: -
Campbell, NA; Reece, JB; Taylor, MR; Simor, EJ; Dickey
JL. (2009). Biology. Concepts and connections. Ed. Pearson. 6ª Edición. - Mader, SS.
(2007). “Essentials of Biology”. Editorial McGraw Hill International.Welsch, U.
(2008). Histologia. Ed. Médica Panamericana. - Histología: - Cui, D
(2012). Histología con correlaciones funcionales y clínicas. Ed. Wolters
Kluver. - Kierszenbaum,
A (2008). Histología y Biología Celular. Introducción a la anatomía patológica.
Ed. Elsevier Mosby. 2ª Edición - Sepúlveda
Saavedra, J (2012). Texto Atlas de Histología, Biología Celular y Tisular. Ed.
McGraw-Hill. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
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Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
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Materias que continúan o temario |
Biomecánica do membro inferior/750G02013 | Fisioloxía Humana/750G02101 | Microbioloxía e parasitoloxía /750G02107 |
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Observacións |
Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sostida e cumprir co obxectivo da acción número 5: "Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social" do "Plan de Acción Green Campus Ferrol": A entrega de traballos que se realicen nesta materia: - Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático. - Realizarase a través da web da materia, en formato dixital, sen necesidade de imprimilos. - En caso de ser necesario realizalos en papel: non se empregarán plásticos; realizaranse impresións a dobre cara; empregarase papel reciclado; evitarase a impresión de borradores. Débese facer un uso sustentable dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural. |
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