Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
O alumno saberá identificar os diversos fenómenos (reactiva, desequilibrios, harmónicos), que se poden atopar nunha instalación eléctrica, que diminúen a súa eficiencia. |
AP1
|
BM3 BM11 BM15
|
|
O alumno saberá cuantificar a importancia das ineficiencias do sistema e proceder a expor a mellor solución para os mesmos, de maneira que o sistema sexa desde o punto de vista eléctrico máis eficiente, todo iso atendendo ás normas e regulamentación vixente. |
AP1
|
BM6 BM7
|
CM3
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Introdución ás ineficiencias nos sistemas eléctricos. |
Introdución.
Teoria Unificadora da Potencia Eléctrica. |
Compensación da potencia reactiva. |
Introdución.
Caracterización e medida da enerxía reactiva.
Equipos de compensación do cos fi. |
Equilibrado dos sistemas eléctricos a tres e catro fíos. |
Introdución. Teorema de Stokvis-Fortescue.
Caracterización e medida da energia de desequilibrio.
Circuítos equivalentes de receptores e instalacións.
Eliminación de desquilibrios. Filtros de secuencia. |
Cargas Distorsionantes.
|
Introdución.
Orixe dos sinais periódicos non senoidales.
Factores dos sinais periódicos.
Limites sobre armonicos.
Potencia de distorsión. |
Corrección de perturbacións. |
Introdución.
Norma UNE-EN-61642. Filtros de harmónicos.
Filtros de rexeitamento.
Filtros de Absorción. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Proba obxectiva |
A1 |
3 |
7.65 |
10.65 |
Prácticas de laboratorio |
B6 B15 |
14 |
7 |
21 |
Traballos tutelados |
B3 C3 |
4 |
8 |
12 |
Sesión maxistral |
B7 B11 |
10 |
20 |
30 |
|
Atención personalizada |
|
1.25 |
0 |
1.25 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba obxectiva |
Proba de avaliación onde o alumno deberá demostrar o seu grado de aprendizaxe dun xeito obxetivo. |
Prácticas de laboratorio |
As practicas de laboratorio son una actividade fundamental para a aprendizaxe desta materia. Consisten en supostos prácticos onde o alumno deberá demostrar os coñecementos teóricos adquiridos. |
Traballos tutelados |
Desenvolmemento de tarefas, que permiten asentar os coñecementos teóricos e prácticos, que poden ir dende formular problemas e traballos breves o sinxelos ata outros con certa complexidade. |
Sesión maxistral |
Actividade presencial na aula, onde se establecerán os conceptos fundamentais da materia. Realizarase mediante unha exposición oral, complementada con medios audiovisuais e multimedia, é cuxo fin transmitir os coñecementos e facilitar a aprendizaxe. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Sesión maxistral |
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
Realízanse nas correspondentes tutorías, onde a iniciativa do alumno resólvense, ou aclaran as posibles dúbidas. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
B3 C3 |
Poderanse realizar a cabo varios traballos tutelados ao longo do curso, sendo a súa entrega obrigatoria e que tratasen sobre problemas ou supostos prácticos relacionados coa materia.
Os traballos tutelados, son o 30% da nota final da materia, que será sumada á nota obtida na proba obxectiva, sempre que esta sexa cualificada con polo menos 3.0 puntos sobre 10.0 puntos. |
30 |
Proba obxectiva |
A1 |
Nas datas fixadas oficialmente polo centro, realizásese esta proba final.
A proba pode alternar preguntas tipo problema ou cuestións teóricas, e representa o 40% da nota final da materia. |
40 |
Prácticas de laboratorio |
B6 B15 |
As prácticas son obrigatorias, e é necesario realizalas para poder superar a materia.
As prácticas representan un 30% da nota final da materia, e sumásese á nota obtida na proba teórica sempre que esta sexa superior a 3.0 puntos sobre 10.0 puntos. |
30 |
|
Observacións avaliación |
Todas as actividades que contribúen á nota final do alumno, serán cualificados sobre 10.0 puntos.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
(). .
León Martínez, V; Montañana Romeu, J. (2017). Circuitos Conductivos Lineales. Universidad Politénica de Valencia
Bacells, Josep y otros (2011). Eficiencia en el uso de la Energía Eléctrica. Marcombo
León Martínez, Vicente; Montañana Romeu, Joaquín (2001). Ineficiencias de los Sistemas Eléctricos. Universidad Politécnica de Valencia |
|
Bibliografía complementaria
|
Félice, E. (2001). Perturbaciones Armónicas. Paraninfo Thomson
Singh, Bhim; Chandra Ambrish (2015). Power Quality. Problems and Mitigation Techniques. Wiley&Sons
Sastry Vadam, R; Sarma, Mulukutla (2009). Power Quality. VAR Compensation in Power Systems. CRC Press
Hofman, Wolfgang; Schlabbach, J. (2012). Reactive Power Compensation. Wiley&Sons |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Propulsión Eléctrica/770523011 | Sistemas Renovables/770523005 | Sistemas Eólicos/770523009 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Calidade do Servizo Eléctrico/770523014 |
|
|