Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Fisíca II Código 770G02007
Titulación
Grao en Enxeñaría Eléctrica
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Primeiro Formación básica 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Física e Ciencias da Terra
Coordinación
Diez Redondo, Francisco Javier
Correo electrónico
javier.diez@udc.es
Profesorado
Barral Losada, Luis Fernando
Diez Redondo, Francisco Javier
Rico Varela, Maite
Correo electrónico
luis.barral@udc.es
javier.diez@udc.es
maite.rico@udc.es
Web
Descrición xeral Na asignatura estudiaranse os conceptos básicos sobre as leis xerais da termodinámica e electromagnetismo e a súa aplicación para resolver problemas.

Competencias do título
Código Competencias / Resultados do título
A7 Comprender e dominar os conceptos básicos sobre as leis xerais da mecánica, termodinámica, campos e ondas e electromagnetismo e a súa aplicación para resolver problemas propios da enxeñaría.
B1 Capacidade de resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade e razoamento crítico.
B2 Capacidade de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas no campo da enxeñaría industrial.
B4 Capacidade de traballar e aprender de forma autónoma e con iniciativa.
B6 Capacidade de usar adecuadamente os recursos de información e aplicar as tecnoloxías da información e as comunicacións na enxeñaría.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Coñece os conceptos e leis fundamentais da termodinámica e electromagnetismo e a súa aplicación a problemas básicos en enxeñaría. A7
B1
B4
C1
C6
C8
• Coñece e utiliza os conceptos relacionados coa capacidade, a corrente eléctrica e a autoinducción e indución mutua, así como as propiedades eléctricas e magnéticas básicas dos materiais A7
B1
B4
B6
C3
C4
Coñece as unidades, ordes de magnitude das magnitudes físicas definidas e resolve problemas básicos de enxeñaría, expresando o resultado numérico nas unidades físicas adecuadas. A7
B1
B2
B4
C1
C6
Analiza problemas que integran distintos aspectos da física, recoñecendo os variados fundamentos físicos que subxacen nunha aplicación técnica, dispositivo ou sistema real. A7
B1
B4
B6
C4
C8
Aplica correctamente as ecuacións fundamentais da mecánica a diversos campos da física e da enxeñaría: Termodinámica e electromagnetismo. A7
B1
B4
B6
C1
C6
Aplica o primeiro e segundo principio de termodinámica a procesos, ciclos básicos e máquinas térmicas A7
B1
B2
C1
C6
C8
Utiliza correctamente os conceptos de temperatura e calor. Aplícaos a problemas calorimétricos, de dilatación e de transmisión de calor. A7
B1
B4
C1
C4
C6
Utiliza correctamente métodos básicos de medida experimental ou simulación e trata, presenta e interpreta os datos obtidos, relacionándoos coas magnitudes e leis físicas adecuadas. A7
B1
B4
C1
C6
C8
Coñece as propiedades principais dos campos eléctrico e magnético, as leis clásicas do electromagnetismo que os describen e relacionan, o significado das mesmas e a súa base experimental. A7
B1
B4
C1
C3

Contidos
Temas Subtemas
Principios de la Termodinámica 1.1. Equilibrio térmico e temperatura . Escalas termométricas. Ley cero da termodinámica
1.2. Dilatación térmica
1.3. Gases ideas. Ecuación de estado
1.4. Gases reais. Cambios de estado.
Fundamentos de procesos y máquinas térmicas 2.1. Calor e traballo nos procesos termodinámicos.
2.2. Enerxía interna. Primeiro principio da termodinámica
2.3. Enerxía interna dun gas ideal.
2.4. Transformacions isotérmicas e adiabáticas dun gas ideal
3.1. Reversibilidad dos procesos termodinámicos.
3.2. Máquinas térmicas e frigoríficas. Segundo principio da termodinámica
3.3. Ciclo de Carnot.
3.4. Entropía. Principio de aumento de entropía.
Campos eléctrico y magnético 4.0. Carga eléctrica. Principio de conservación.
4.1. Lei de Coulomb
4.2. Campo eléctrico. Lei de Gauss
4.3. Potencial eléctrico e deferencia de potencial.
5.1. Materiais dieléctricos. Polarización
5.2. Capacidade e asociacions dun condensador.
5.3. Enerxía dun condensador cargado
6.1. Intensidade eléctrica e densidade de corrente. Lei de Ohm
6.2. Resistencia, potencia eléctrica e lei de joule
6.3. Forza electromotriz. Lei de Ohm xeneralizada
6.4. Análises de circiutos de corrente continua. Régulas de Kirchhoff.
7.1. Forzas magnéticas
7.2. Fontes do campo magnético.
7.3. Fluxo magnético e teorema de Gauss
7.4. Lei de Biot e Savart. Lei de Ampère
7.5. Magnetismo na materia
Electromagnetismo 8.1. Fenómenos de indución. Lei de indución de Faraday-Henry.
8.2. Lei de Lenz. Forza electromotriz de movemento
8.3. Campos eléctricos inducidos
8.4. Correntes parásitas. Indución mutua e autoinducción.
Ecuaciones de Maxwell 9.1. Ecuacions de Maxwell
9.2. O espectro electromagnético

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A7 B2 B6 C1 C3 C4 C8 21 0 21
Solución de problemas A7 B1 B2 B4 C6 21 26 47
Prácticas de laboratorio A7 B1 B4 B6 C3 C4 C8 9 15 24
Portafolios do alumno B2 B4 B6 C1 0 7 7
Proba obxectiva A7 B1 B2 C1 3 0 3
Lecturas B2 B6 C3 C4 C6 0 39 39
Análise de fontes documentais B4 B6 C3 C4 C6 C8 0 7 7
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Consulta de bibliografía básica o complementaria y documentos relacionados con la materia obtenidos con las TICs.
Solución de problemas Lectura de enunciados propostos. Interpretación, formulación e solución de devanditos enunciados.
Ferramentas matemaáticas dispoñibles
Prácticas de laboratorio Realización de ensayos no laboratorio.
Portafolios do alumno Cuaderno de traballo do alumno
Proba obxectiva Prueba obxetiva escrita sobre os contidos da asignatura. Se realizará al finalizar o semestre.
Lecturas Traballo personal ol alumno sobre os distintos contidos da asignatura.
Análise de fontes documentais Consulta da bibliografía básica o complementaria e documentos relacionados coa materia obtidos cas TICs.

Atención personalizada
Metodoloxías
Solución de problemas
Sesión maxistral
Prácticas de laboratorio
Descrición
Exposición dos contidos da asignatura onde se podan resolver dúbidas por parte do estudante.

Para a resolución de problemas elixirán libremente resolvelos sólos ou en grupo. A corrección sera individualizada.

Os alumnos desenvolverán as practícas propostas, sendo responsables dos resultados obtidos.En todo instante terán o siguimiento do profesor.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Proba obxectiva A7 B1 B2 C1 Al finalizar o catrimestre realizarase una proba obxetiva escrita sobre os contidos da asignatura. 70
Solución de problemas A7 B1 B2 B4 C6 Os alumnos desenvolverán os problemas propostos. Valorarase a comprensión que o alumno adquire da materia nas clases e tutorías.Realizaranse duas probas de resposta múltiple sobre os contidos vistos hasta o momento da realización da proba. 20
Prácticas de laboratorio A7 B1 B4 B6 C3 C4 C8 Valorase a comprensión do traballo de laboratorio. 10
 
Observacións avaliación
La evaluación del alumno y de las competencias adquiridas individualmente o en grupo se llevará a cabo ponderando adecuadamente las siguientes actividades: Prueba objetiva escrita 70%. Prácticas de laboratorio 10%. Seguimiento del alumno en las clases y tutorías 20%. En este apartado se incluye la evaluación de las soluciones de problemas y las pruebas de respuesta múltiple pues se considera que se deben complementar y calificar conjuntamente.
La realización de las prácticas es obligatoria, no obstante, los alumnos repetidores que hayan superado las prácticas en el curso 2018-19 podrán optar entre realizar nuevamente las prácticas de laboratorio y ser evaluadas, o no realizarlas y conservar la puntuación del laboratorio del curso anterior.

Fontes de información
Bibliografía básica

F.W. Sears, M.W. Zemansky, H.D. Young y R.A. Freeman “Física Universitaria”. Ed. Addison-Wesley Iberoamericana

M. Alonso y E.J. Finn “Física”. Ed. Addison - Wesley Iberoamericano

Bibliografía complementaria

M. Alonso y E.J. Finn "Física" (3 Volúmenes). Ed. Addison - Wesley Iberoamericano

F.J. Blatt "Fundamento de Física". Ed. Prentice Hall. Hispanoamericana S.A.

R.M. Eisberg y L.S. Lerner "Física: Fundamentos y Aplicaciones".Ed. Mc. Graw - Hill

W.E. Gettys, F.J. Keller y M.K. Skove "Física Clásica y Moderna". Ed. Mc. Graw - Hill

R.A. Serway "Física". Ed. Mc. Graw - Hill

P.A. Tippler "Física". Ed. Reverté

S.M. Lea y J.R. Burke. “Física”. Ed. Paraninfo.

PROBLEMAS

-S.Burbano, E. Burbano y C. Gracia. “Problemas de Física”. Ed. Tebar

J. García Roger "Problemas de Física". Ed. Universitaria de Barcelona

- F. Belmar, F. Cervera, H. Estellés "Problemas de Física (Mecánica, Electromagnetismo, Ondas)". Ed. Tebar Flores.

- F.A. González "La Física en Problemas". Ed. Tebar Flores

- J.L. Torrent Franz "272 Exámenes de Física" Ed. Tebar Flores

- Varios Autores de ULPGC "Problemas de Física". Ed. Univ. de Las Palmas

- F.J. Gálvez, R. López, A. Llopis y C. Rubio "Física. Curso Teórico-Práctico de Fundamentos de Física de la Ingeniería". Ed. Tebar Flores


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Cálculo/770G01001
Física I/770G01003

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Alxebra/770G01006

Materias que continúan o temario
Termodinámica/770G01012
Fundamentos de Electricidade/770G01013
Polímeros en Electrónica/770G01033

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías