Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Adquirir coñecementos sobre magnitudes físicas, unidades e principios fundamentais da Física.
|
A2
|
B5
|
C4
|
Adquirir metodoloxías para a resolución de problemas. |
A1 A4 A5
|
B2 B4 B6
|
C6
|
Familiarizarse co manexo do instrumental de laboratorio. |
A8
|
B3
|
C1 C3
|
En xeral, adquirir coñecementos básicos de dinámica, estática, electromagnetismo e ondas, necesarios para o desenvolvemento posterior das materias dos cursos seguintes. |
A2
|
B1
|
C5 C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
BLOQUE 1: MECÁNICA DE FLUÍDOS |
1.1. ESTÁTICA DE FLUÍDOS: HIDROESTÁTICA
1.2. DINÁMICA DE FLUÍDOS: HIDRODINÁMICA
|
BLOQUE 2: CALOR E TERMODINÁMICA |
2.1. TEMPERATURA E GASES
2.2. PRIMEIRO PRINCIPIO DA TERMODINÁMICA
2.3. SEGUNDO PRINCIPIO DA TERMODINÁMICA
2.4. TRANSFERENCIA DE CALOR
|
BLOQUE 3: CIRCUÍTOS DE CORRENTE CONTINUA E CORRENTE ALTERNA |
3.1. CIRCUÍTOS DE CORRENTE CONTINUA
3.2. CIRCUÍTOS DE CORRENTE ALTERNA |
BLOQUE 4: MOVEMENTO ONDULATORIO. ACÚSTICA. ÓPTICA |
4.1. MOVEMENTO ONDULATORIO
4.2. ACÚSTICA
4.3. ÓPTICA
|
BLOQUE 5: INTRODUCCIÓN Á FÍSICA DOS POLÍMEROS |
5.1. INTRODUCCIÓN ÓS MATERIAIS POLIMÉRICOS
5.2. TERMOPLÁSTICOS
5.3. TERMOESTABLES
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas de laboratorio |
A1 A4 A5 B5 C1 C4 C5 C6 |
6 |
19 |
25 |
Proba obxectiva |
B6 C3 |
5 |
13 |
18 |
Sesión maxistral |
A2 A8 B2 B3 B4 C7 |
21 |
54 |
75 |
Solución de problemas |
A4 B1 B5 |
15 |
15 |
30 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas de laboratorio |
O alumno terá que aprender e desenvolver os experimentos no laboratorio relacionados cos diferentes bloques temáticos da asignatura. A duración de cada unha destas prácticas e de 1,5 h de clase. Os alumnos traballarán en grupos pequenos. Ó final de cada sesión cada equipo entregará unha memoria co resumo dos datos obtidos. Esta memoria e a que se utilizará para avaliar o traballo do alumno no laboratorio e formará parte da avaliación contínua do mesmo. |
Proba obxectiva |
Realizarase unha proba final onde se avaliarán os coñecementos adquiridos durante o curso. |
Sesión maxistral |
As sesións maxistrales realizarasen na aula, mediante clases na pizarra ou medios audiovisuais (presentación en power point, vídeos). A duración destas clases será de 2 h semanais e o grupo de alumnos será con todos os alumnos matriculados.
Os alumnos tomarán apuntes dos conceptos fundamentais explicados na aula para despois ampliar os conceptos consultando a bibliografia aconsellada.
|
Solución de problemas |
Despois de cada tema proporanse una colección de problemas tipo. As clases de solución de problemas serán de 1,5 horas semanales en grupos reducidos. Parte deses problemas resolvernase na pizarra (os problemas tipo) e outros deixaranse coma traballo individual. Como parte da avaliación continua plantexaranse aos alumnos durante o curso varios test relacionados con cada un dos bloques temáticos que serán avaliados polo profesor. O alumno terá que preparar tamén un traballo acerca dos contidos: Movemento Ondulatorio, Acústica e Óptica, para expoñer logo na clase. Estes traballos realizaránse en grupos reducidos e tamén computarán na evaluación final. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Solución de problemas |
|
Descrición |
Nas prácticas de laboratorio, o alumno consultará as dúbidas que se lle plantexen no laboratorio. O profesor ademais interrogará sobre cuestións basicas relacionadas con cada unha das prácticas relacionandoas cos conceptos previamente adquiridos nas sesións maxistrales.
Haberá clases adicadas a resolución de problemas, nelas o profesor potenciará a participación do alumnado e solventará as dúbidas que se presenten. Ademáis plantexaranse certos problemas tipo para que o alumno desenvolva nun periodo de tempo prefixado. Tamén se expoñeran os traballos feitos polos alumnos en grupos reducidos. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
A1 A4 A5 B5 C1 C4 C5 C6 |
Avaliarase a asistencia as sesións de laboratorio, o interese e o traballo desenvolvido no laboratorio e a memoria entregada despois de cada sesión.
Ademais a asistencia as practicas e obligatoria e condición necesaria para aprobala asignatura. |
10 |
Proba obxectiva |
B6 C3 |
Tratarase dun exame no que o alumno tera que resolver 4 ou 5 exercicios relacionados coa materia a avaliar.
A proba puntuará un máximo de 6 puntos, necesitase acadar un mínimo de puntuación dun 4 (sobre 10) nesta proba para poder sumar o resto das notas de evaluación continua (problemas e prácticas). |
60 |
Solución de problemas |
A4 B1 B5 |
Avaliaranse os test plantexados para que os alumnos resolvan de forma autónoma.
Tamén poderanse propoñer actividades en grupo para realizar na aula, para a resolución de problemas ou a preparación de traballos.
|
30 |
|
Observacións avaliación |
- Os alumnos repetidores que realizasen as prácticas de laboratorio no curso anterior, poderán optar en realizalas novamente ou non. No caso de optar por non realizalas, debe solicitalo, e conservaría a puntuación do curso anterior.
- A asistencia ás clases de docencia interactiva son obrigatorias. Os alumnos que acumulen máis do 20% de faltas a clase sen xustificar, serán inmediatamente excluidos do procedemento de evaluación continua e a súa nota final dependerá única e exclusivamente da nota da proba obxetiva, é dicir a proba será puntuada sobre 90, sendo o 10% restante o correspondente ás prácticas de laboratorio.
- Na segunda oportunidade de avaliación seguirase a mesma norma que para a primeira oportunidade.
- Os alumnos con calificación de "non presentado" son aqueles que non se presentaron á proba obxectiva.
- Para o alumnado con recoñecemento de dedicacion a tempo parcial e
despensa academica de exencion de asistencia a avaliacion consistira en
realizacion de unha proba escrita con cualificacion de 50 mais
valoracion dos traballos propostos con cualificacion de 50. A segunda
oportunidade para estes alumnos rexerase polas mesmas cualificacions.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
FISICA GENERAL
- M. Alonso y E.J. Finn "Física" Ed. Addison - Wesley Iberoamericano - W. Bauer y G. Westfall "Física para ingeniería y ciencias" Ed. Mc Graw-Hill -F.W. Sears, M.W. Zemansky, H.D. Young y R.A. Freeman “Física Universitaria” (2 Vol.) Ed. Addison-Wesley Iberoamericana -P.A. Tippler y G. Mosca "Física para la ciencia y la ingeniería" Ed. Reverté PROBLEMAS - L. Abad, L.Mª Iglesias "Problemas Resueltos de Física General" Ed. Técnicas y Científicas Bellisco - F. Belmar, F. Cervera, H. Estellés "Problemas de Física (Electromagnetismo, Ondas)" Ed. Tebar Flores - Burbano de Ercilla, Burbano García, G. Muñóz "Problemas de Física" Ed. Tebar - J.L. Torrent Franz "272 Exámenes de Física" Ed. Tebar Flores - Varios Autores de ULPGC "Problemas de Física" Ed. Univ. de Las Palmas |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Fundamentos de Física/771G01001 | Fundamentos de Materiais para á Enxeñería/771G01003 | Matemáticas I/771G01005 | Matemáticas II/771G01006 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Deseño e Procesado con Polímeros/771G01011 |
|
Observacións |
Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sostida e cumprir co obxectivo da acción número 5: "Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social" do "Plan de Acción Green Campus Ferrol": A entrega dos traballos documentales que se realicen nesta materia: - Solicitaranse en formato virtual e/ou soporte informático - Realizarase a través de Moodle, en formato digital sen necesidade de imprimilos - En caso de ser necesario realizalos en papel: - Non se empregarán plásticos - Realizaranse impresións a dobre cara. - Empregarase papel reciclado. - Evitarase a impresión de borradores. A entrega dos traballos documentales que se realicen nesta materia solicitaranse en formato virtual e/ou soporte informático. |
|