Laboratorio integrado para a resolución de problemas fisicoquímicos.
Esta asignatura céntrase na adquisición e dominio dos principais métodos fisicoquímicos experimentais avanzados, destacando o aspecto riguroso, cuantitativo e interpretativo da Química Física.
Preténdese que o alumno poida establecer claramente conexións entre as diferentes partes da Química Física e ao mesmo tempo poñer de manifesto a estreita relación entre a Química Física e outras ciencias, e a súa potencialidade para abordar problemas científicos, tecnolóxicos e medioambientais no seu sentido máis amplo
Contingency plan
1. Modificacións nos contidos
2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
*Metodoloxías docentes que se modifican
3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
4. Modificacións na avaliación
*Observacións de avaliación:
5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Study programme competencies
Code
Study programme competences / results
A1
Utilizar a terminoloxía química, nomenclatura, convenios e unidades.
A2
Deducir a variación das propiedades dos elementos químicos segundo a Táboa Periódica.
A3
Coñecer as características dos diferentes estados da materia e as teorías empregadas para describilos.
A5
Comprender os principios da termodinámica e as súas aplicacións en Química.
A6
Coñecer os elementos químicos e os seus compostos, as súas formas de obtención, estrutura, propiedades e reactividade.
A7
Coñecer e aplicar as técnicas analíticas.
A8
Coñecer os principios da Mecánica Cuántica e a súa aplicación á estrutura de átomos e moléculas.
A9
Coñecer os rasgos estruturais dos compostos químicos, incluíndo a estereoquímica, así como as principais técnicas de investigación estrutural.
A10
Coñecer a cinética do cambio químico, incluíndo a catálise e os mecanismos de reacción.
A12
Relacionar as propiedades macroscópicas coas de átomos e moléculas.
A14
Demostrar o coñecemento e comprensión de conceptos, principios e teorías relacionadas coa Química.
A15
Recoñecer e analizar novos problemas e planear estratexias para solucionalos.
A16
Adquirir, avaliar e utilizar os datos e información bibliográfica e técnica relacionada coa Química.
A17
Traballar no laboratorio Químico con seguridade (manexo de materiais e eliminación de residuos).
A18
Valorar os riscos no uso de sustancias químicas e procedementos de laboratorio.
A19
Levar a cabo procedementos estándares e manexar a instrumentación científica.
A20
Interpretar os datos procedentes de observacións e medidas no laboratorio.
A21
Comprender os aspectos cualitativos e cuantitativos dos problemas químicos.
A22
Planificar, deseñar e desenvolver proxectos e experimentos.
B1
Aprender a aprender.
B2
Resolver problemas de forma efectiva.
B3
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4
Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5
Traballar de forma colaborativa.
B6
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
C1
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
Learning aims
Learning outcomes
Study programme competences / results
Utilizar a terminoloxía química, nomenclatura, convenios e unidades.
A1
B1
C1
Saber a variación das propiedades dos elementos químicos según a Tabla Periódica.
A2
B1 B3
C6
Coñecer os principios da Mecánica Cuántica e a súa aplicación á estrutura de átomos e moléculas.
A8
B1 B3
C6
Coñecer as características dos diferentes estados da materia e as teorías empregadas para describilos
A3
B1 B3
C6
Coñecer os elementos químicos e os seus compostos, as súas formas de obtención, estrutura, propiedades e reactividade.
A6
B1 B3
C6
Coñecer e aplicar as técnicas analíticas.
A7
B1 B2
C6
Coñecer os rasgos estruturais dos compostos químicos, incluíndo a estereoquímica, así como as principais técnicas de investigación estrutural.
A9
B1 B2 B3
C6
Coñecer a cinética do cambio químico, incluíndo a catálise e os mecanismos de reacción.
A10
B1 B3
C6
Saber relacionar as propiedades macroscópicas coas de átomos e moléculas
A12
B1 B3
C6
Demostrar o coñecemento e comprensión de conceptos, principios e teorías relacionadas coa Química.
A14
B3 B4
C1 C3
Recoñecer e analizar novos problemas e planear estratexias para solucionalos.
A15
B2 B4 B5
C1 C6
Adquirir, avaliar e utilizar os datos e información bibliográfica e técnica relacionada coa Química.
A16
B1 B2 B3 B4
C3 C6
Traballar no laboratorio Químico con seguridade (manexo de materiais e eliminación de residuos).
A17
B3 B5 B6
Valorar os riscos no uso de sustancias químicas e procedementos de laboratorio.
A18 A19
B2 B6
C6
Interpretar os datos procedentes de observacións e medidas no laboratorio.
A20
B1 B2 B3
C6
Comprender os aspectos cualitativos e cuantitativos dos problemas químicos físicos
A21
B1 B2 B3
C6
Comprender os principios da termodinámica e as súas aplicacións en Química.
A5
B1 B3
C6
Planificar, deseñar e desenvolver proxectos e experimentos.
A22
B1 B2 B3 B4 B5
C1 C6
Contents
Topic
Sub-topic
Experimentos de electroquímica
-Determinación das velocidades de migración iónica
-Determinación dos potenciais de difusión
-Determinación dos números de transporte
-Técnicas polarográficas
-Verificación da ecuación de Nernst
Experimentos de fotoquímica
-Determinación do pKa do beta-naftol por medidas de fluorescencia
Experimentos de termodinámica
-Determinación das entalpías de fusión de sólidos cristalinos mediante a técnica de análise térmico diferencial
-Determinación de entalpías de disolución
-Determinación de calores de combustión utilizando unha bomba calorimétrica
-Determinación de capacidades caloríficas de gases a presión e volume constantes
Experimentos de cinética
-Estudo cinético da hidrólise do acetato de etilo
-Estudo cinético da oxidación do ácido mandélico por permanganato
-Estudo do efecto de micelar na hidrólise do nitrofenilacetato
-Estudo cinético da oxidación do etanol polo cromo VI
-Estudo cinético da oxidación do ácido ascórbico polo hexacianoferrato
-Estudo cinético da hidrólise do etil-acetoacetato mediante potenciometría
-Estudo cinético da hidrólise do cloroformiato de fenilo en medios micelares
-Estudo cinético da hidrólise da fenolftaleína en medio básico
-Determinación da ecuación de Hammet na hidrólise do nitrofenil benzoato
-Catálise heteroxénea. Estudo da reacción do Mg co HCl
-Estudo cinético da reacción de redución de azul de metileno polo ácido ascórbico
-Estudo cinético da oxidación de glutatión polo cromo VI
-Estudo cinético da oxidación do ion sulfato polo ion periodato
Fenómenos de transporte
-Determinación de potenciais de difusión
-Determinación de números de transporte polo método de Hittorff
-Determinación de velocidades de migración iónica
Macromoléculas
-Determinación da tensión superficial polo método do anel
-Estudo de complexos de inclusión de ciclodextrinas
-Determinación dos parámetros termodinámicos da formación de complexos de inclusión con ciclodextrinas por medidas de absorción e fluorescencia
-Determinación da CMC por medidas de absorbancia
Fenómenos superficiales
-Estudo da adsorción de p-nitrofenol
-Estudo da inhibición da corrosión dunha lámina de cobre
-Determinación da isoterma de absorción de azul de metileno sobre alúmina
Estrutura atómica
-Determinación do pKa do estado excitado do naftol
-Determinación da estrutura dun composto
-Caracterización espectral dun organoxel luminiscente
-Bandas espectrais e enerxías de disociación do iodo
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.
Methodologies
Methodologies
Description
Mixed objective/subjective test
Proba escrita onde se avaliarán os contidos desenvolvidos na materia.
Para superar a materia é necesario ter realizado o traballo práctico en cursos anteriores.
Personalized attention
Methodologies
Description
Atención personalizada ao alumno, resolución de dúbidas, orientación na elaboración dos proxectos experimentais.
Unha vez rematadas as prácticas de laboratorio, cada alumno será convocado de forma individual para facer un seguimento e/ou aclaración da presentación oral e do resumo a presentar. Así mesmo, unha vez entregado o resumo, o alumno será convocado para que poida facer unha revisión da cualificación obtida.
Proba escrita onde se avaliarán os contidos desenvolvidos na materia.
100
Assessment comments
Asignatura totalmente experimental de contidos en Química Física, polo tanto para superar a materia é necesario ter realizado o traballo práctico en cursos anteriores.
Aqueles alumnos que non teñan realizado a parte práctica da asignatura en cursos anteriores, deberán realizar un examen práctico no laboratorio unha vez superada a proba escrita na que deberán obter como mínimo unha cualificación de 5 sobre 10.
No caso de ter que realizar a proba práctica, será necesario acadar unha cualificación mínima de 5 sobre 10 para poder realizar a media coa cualificación obtida na proba escrita.
Datas provisionais dos exames (pendentes de aprobación en Xunta de Facultade):
Convocatoria de Decembro: 17 de decembro, 10:00 aula 7
Convocatoria de Maio: 26 de maio ás 10:00 aulas 1 e 2
Convocatoria de Xullo: 18 de xullo ás 10:00 aula 7
Sources of information
Basic
(). .
Atkins, P. W., De Paula, J.
(2006)
Atkins' Physical Chemistry, 8th edition
Oxford. Oxford University Press
Halpern, A.
M. (1997)
Experimental Physical Chemistry: a
laboratory textbook
Prentice Hall
Ruíz Sánchez, J. J. et al
(2003)
Curso experimental
en Química Física
Madrid. Síntesis
Kirkup,
L. (1994)
Experimental Methods. An introduction to the
analysis and presentation of data
Chichester, U.K.. Wiley
MacDonald, K. (editora) (2001)
Getting the Message Across. Key Skills for
Scientists
London Royal Society of Chemistry
Martínez de la Cuesta, P. J., Rus Martínez, L. (1991)
Seguridad en los
laboratorios. Riesgos químicos y físicos
Edinford
Matthews, G. P. (1985)
Experimental Physical Chemistry
Oxford. Oxford Science Publications
Monk, P. (2004)
Physical Chemistry. Understanding our
Chemical World
Subjects that it is recommended to have taken before
Enlace Químico e Estrutura da Materia/610311104
Química Física Experimental/610311106
Química Física/610311202
Introdución a Espectroscopia/610311304
Técnicas Experimentais en Química Física/610311305
Cinetoquímica/610311405
Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Química Física Avanzada/610311501
Fisicoquímica da Auga/610311621
Subjects that continue the syllabus
Other comments
- A fin de abordar con éxito a asignatura, é recomendable ter coñecementos sólidos previos de tódalas asignaturas troncais e obrigatorias da Área de Química Física que se cursan na titulación, a excepción da parte do temario correspondente ó segundo cuadrimestre da Química Física Avanzada de 5º. É dicir, convén ter coñecementos de: termodinámica química, química cuántica, termodinámica estadística, espectroscopía, cinética química, fenómenos de superficie, etc. Convén, asemade, ter un coñecemento xeral amplo das outras áreas fundamentais da Química. - Ser quen de analizar dun xeito crítico, redactar, e presentar traballos propios. Ser quen de extraer e sintetiza-las ideas principais do traballo alleo.
- Asúmese que o alumno coñece suficientemente aspectos de laboratorio relativos a: seguridade e hixiene, operacións e montaxes básicas de laboratorio, tratamento de datos experimentais. Asúmese tamén que o alumno é quen de ler en inglés, realizar consultas bibliográficas de carácter científico, empregar follas de cálculo, programas de representación gráfica, procesadores de texto, navegadores de internet, motores de busca, programas para elaborar presentacións, etc.
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.