Competencias do título |
Código
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Competencias / Resultados do título
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A3 |
Capacidade de utilizar ferramentas Bioinformáticas a nivel de usuario |
A6 |
Capacidade de comprender o funcionamento celular a través da súa organización estrutural, sinalización bioquímica, expresión génica e variabilidade xenética |
A11 |
Capacidade de comprender a estrutura, función e evolución dos xenomas e aplicar as ferramentas necesarias para o seu estudio |
A12 |
Capacidade para comprender, detectar e analizar a variación xenética, coñecer os procesos de genotoxicidad e as metodoloxías para a súa avaliación, así como realizar estudos de diagnóstico e risco xenético |
A13 |
Capacidade para integrarse profesionalmente en servizos do sector sanitario, farmacéutico, veterinario, produción animal, biotecnoloxía ou industrias do sector da alimentación |
B1 |
Capacidade de análise e síntese de problemas biolóxicos en relación coa Bioloxía Molecular, Celular e Xenética |
B2 |
Capacidade de toma de decisións para a resolución de problemas: que sexan capaces de aplicar os coñecementos teóricos e prácticos adquiridos na formulación de problemas biolóxicos e a busca de solucións |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Lectura comprensiva de textos científicos relacionados con las materias del módulo
Capacidad de exponer el estado actual del conocimiento dentro de este campo
Capacidad crítica de valoración de hipótesis e interpretación de resultados
Comprensión de la estructura y funcionamiento celular desde una visión interdisplinar en la que convergen la Biología Celular, la Citología clásica, la Genética y la Biología Molecular
Comprensión de los procesos bioquímicos y fisiológicos que permiten la señalización entre células y con elementos estructurales, así como los aspectos causantes de patologías relacionadas con alteraciones de la señalización celular y
las herramientas utilizadas para su estudio
Conocer las técnicas experimentales para acceder al estudio de los mecanismos moleculares de regulación de la
expresión génica así como las maquinarias moleculares implicadas y sus sistemas de regulación
Conocer las características de las proteínas y complejos implicados en la regulación de la expresión génica, su interacción con el material genético y las reacciones enzimáticas que modulan su actividad
Conocer los mecanismos causantes de variabilidad genética
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AI3 AI6 AI11 AI12 AI13
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BI1 BI2
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Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Variación xenética: a mutación
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Variación xenética e o seu significado.
Natureza e consecuencias das mutacións
Reordenacions cromosómicas.
Tasas de mutación.
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Tema 2. ADN móvil |
Abundancia nos xenomas.
Tipos de elementos transponibles.
Impacto sobre os xenomas |
Tema 3. A recombinación. |
Tasas de recombinación.
Conversión xénica.
Dimorfismo sexual na tasa de recombinación, entrecruzamento e conversión xénica.
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Tema 4. Evolución do pensamiento científico respecto a orixen da variabilidade xenética. A aportación de Woese. |
Evolución celular: el camino “bacheado” a “quien se sabe donde”. Historia del pensamiento evolutivo. Estado de la Microbiología (y la Virología) durante la mayor parte del siglo XX. Carl Woese. LUCA. Generación de variabilidad genética en los comienzos de la vida.
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Tema 5. A evolución microbiana na la era da xenómica. |
A turbulenta dinámica da evolución microbiana. Conceptos malditos da xenética clásica: ¿Elementos xenéticos con sabor lamarckiano? ¿Evolución da evolvabilidade?
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Tema 6. El misterioso mundo de los virus. |
¿Están vivos os virus? Evolución dos virus y dos replicones virales. Modelos de dinámica de poblacións virales
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Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A6 A11 A12 A13 B1 |
10 |
20 |
30 |
Proba de ensaio |
B2 B1 |
2 |
8 |
10 |
Análise de fontes documentais |
A3 A6 A11 A12 B1 |
4 |
10 |
14 |
Prácticas de laboratorio |
A3 A11 |
10 |
10 |
20 |
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Atención personalizada |
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1 |
0 |
1 |
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*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
No caso do alumnado PRESENCIAL, en cada clase expoñeranse os contidos do temario.
No caso do alumnado SEMIPRESENCIAL, subiránse a plataforma Moodle as sesions maxistrais (exactamente os mismos contidos) ben de forma grabada ou de forma escrita.
PLAN DE CONTINXENCIA: o alumnado presencial terá o mesmo trato dos semipresenciais, no caso de confinamento. |
Proba de ensaio |
Proba escrita na que se tratará calquera aspecto abordado na docencia teórica e práctica
Alumnado PRESENCIAL, a proba realizaráse nun aula da facultade.
Alumnado SEMIPRESENCIAL, aproba escrita realizárase via Moodle ou TEAMS, o mismo día e hora que os estudantes presenciais
PLAN DE CONTINXENCIA: o alumnado presencial terá o mesmo trato que os semipresenciais, no caso de confinamento. |
Análise de fontes documentais |
O alumnado PRESENCIAL e SEMIPRESENCIAL leerá unha serie de documentos de artículos de investigación relacionados coa materia. Este traballo se reflectirá en unha elaboración en power point que será presentada e exposta na aula (no caso do alumnado PRESENCIAL), ou ben por escrito (no caso do alumnado SEMIPRESENCIAL).
PLAN DE CONTINXENCIA: o alumnado presencial terá omesmo trato dos alumnos semipresenciais, no caso de confinamento.
Todos os traballos serán subidos a plataforma Moodle, previa revisión polos profesores da materia. |
Prácticas de laboratorio |
As prácticas de laboratorio son as seguintes:
Práctica 1: amplificación por medio de PCR de ADN mitocondrial de Drosophila buzzatti
Práctica 2: electroforésis dos produtos de PCR
Práctica 3: Traballos con ferramentas bioinformáticas para a análise dos produtos de PCR e para a súa utilización na ensamblaxe do xenoma mitocondrial de Drosophila buzzatti
PLAN DE CONTINXENCIA: no caso de confinamento as prácticas serán reconvertidas ou sustituídas en análise informáticos traballando con distintas secuencias xenómicas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
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Análise de fontes documentais |
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Descrición |
Alumnado PRESENCIAL: O alumnado podrá acudir as tutorías dos profesores noss horarios previamente establecidos ou consensuados cosalumnos e alumnas da materia.
Alumnado SEMIPRESENCIAL: solicitará tutoría e será atendido vía Teams, correo electrónico ou plataforma Moodle.
PLAN DE CONTINXENCIA: en caso de confinamento o alumnado solicitará turoría e se fará vía TEAMS ou correo electrónico, tanto para o alumnado PRESENCIAL como SEMIPRESENCIAL. |
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Avaliación |
Metodoloxías
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Competencias / Resultados |
Descrición
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Cualificación
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Prácticas de laboratorio |
A3 A11 |
Valorarase a asistencia ás sesións prácticas e a execución dos exercicios propostos polo profesor. Para o seguemento e avaliación do aprendizaxe, os alumnos haberán de elaborar e presentar un caderno de prácticas ca súa introducción, materiais e métodos, descripción de resultados e conclusións. Nesta actividade avaliarase a adquisición da competencia A5. |
15 |
Análise de fontes documentais |
A3 A6 A11 A12 B1 |
Os estudantes leerán varios artigos de investigación e realizarán unha presentación en power point de 10-12 minutos de duración |
15 |
Proba de ensaio |
B2 B1 |
Test de resposta múltiple sobre os contenidos teóricos e prácticos. Cando menos o 50% da proba será en inglés. Nesta actividade avaliarase a adquisición das competencias A5, A9, A16. |
70 |
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Observacións avaliación |
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Fontes de información |
Bibliografía básica
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Gibson, G. (2009). A primer of genome science. Sinauer Associates
E.C. Friedberg et al. (2006). DNA repair and mutagenesis. Second edition. ASM Press
Weiner, M. P., Gabriel, S., and Claibo, J. (2007). Genetic variation: a laboratory manual. Cold Spring Harbor Laboratory Press
Meyers, R. A. (2007). Genomics and genetics: from molecular details to analysis and techniques. Wiley-VCH
N L Craig et al. (2002). Mobile DNA II. ASM Press |
O alumnado PRESENCIAL E SEMIPRESENCIAL, e recibirá por parte dos profesores da materia webgrafía reciente e artículos de revisión para preparar axeitadamente a materia. PLAN DE CONTIXENCIA: se aplicará o mesmo tratamento (poporcinaremos webgrafía axeitada) na plataforma Moodle.
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Bibliografía complementaria
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R Scott Hawley, MY Walker (2003). Advanced genetic analysis. Finding meaning in a genome. . Blackwell Publishing
Hartl, D. L. (2009). Genetics: analysis of genes and genomes. Jones and Bartlett
Watson et al. (2004). Molecular Biology of the gene. Fifth edition. Pearson-Cummings
J. M. Coffin et al. (1997). Retroviruses. Cold Spring Harbor Laboratory Press |
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Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Xenómica/610441014 | Xenética Humana/610441016 | Toxicología Xenética/610441017 |
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Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
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Materias que continúan o temario |
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