Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A4 |
Capacidade para aplicar as técnicas moleculares ao estudio da célula vexetal e a súa fisioloxía, a súa resposta a estímulos externos e as súas aplicacións biotecnolóxicas |
A5 |
Capacidade de comprender o papel dos microorganismos como axentes patóxenos e como ferramentas biotecnolóxica |
A8 |
Capacidade de ter unha visión integrada dos coñecementos previamente adquiridos en relación coa Bioloxía Molecular, Celular e Xenética, cunha formulación interdisciplinar e un grao de experimentalidad moi elevado |
A10 |
Capacidade de modificar xenes, proteínas e cromosomas con aplicacións biotecnolóxicas |
B1 |
Capacidade de análise e síntese de problemas biolóxicos en relación coa Bioloxía Molecular, Celular e Xenética |
B3 |
Capacidade de xestión da información: reunir e interpretar datos, información e resultados relevantes, obter conclusións e emitir informes razoados sobre cuestións científicas e biotecnolóxicas |
B8 |
Capacidade de razoamento crítico e compromiso ético coa sociedade: sensibilidade fronte aos problemas bioéticos e aos relacionados coa conservación de recursos naturais |
B9 |
Capacidade de preparación, exposición e defensa dun traballo |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C6 |
Adquirir habilidades para a vida e hábitos, rutinas e estilos de vida saudables. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Capacidade de xestión da información: reunir e interpretar datos, información e resultados relevantes, obter conclusións e emitir informes razoados sobre cuestións científicas e biotecnolóxicas |
|
BI1 BI3 BI8 BI9
|
|
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
AI5 AI10
|
BI8
|
CM6 CM8
|
Capacidade para comprender o estado actual da Biotecnoloxía Vexetal e utilizar a
terminoloxía básica empleada na materia |
AI4 AI8
|
BI1
|
CM8
|
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
|
|
CM1
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Módulo 1. Desenrolo histórico da Biotecnoloxía Vexetal
|
1. A 1ª e 2ª Revolución Verde
2. Que é a Biotecnoloxía Vexetal?
|
Módulo 2. Aspectos técnicos da Biotecnoloxía Vexetal
|
1. Inxeniería xenética en plantas: conceptos xenerales
2. Métodos de obtención de plantas transxénicas |
Módulo 3. Principais aplicacions da Biotecnoloxía Vexetal
|
1. Aplicacions das plantas transxénicas
2. Fitorremediación |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
C1 C8 |
0 |
1 |
1 |
Foro virtual |
B1 C6 |
0 |
1 |
1 |
Análise de fontes documentais |
A4 A5 A8 A10 B1 B3 B8 B9 |
0 |
35 |
35 |
Aprendizaxe colaborativa |
A4 A5 A8 A10 B1 B3 B8 B9 C1 |
0 |
35 |
35 |
Proba de discriminación |
A4 A5 A8 A10 B1 B3 |
0 |
1 |
1 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Actividades que se levan a cabo antes de iniciar calquera proceso de ensino-aprendizaxe a fin de coñecer as competencias, intereses e/ou motivacións que posúe o alumnado para o logro dos obxectivos que se queren alcanzar, vinculados a un programa formativo. Con ela preténdese obter información relevante que permita articular a docencia para favorecer aprendizaxes eficaces e significativos, que partan dos saberes previos do alumnado |
Foro virtual |
Espazo de discusión informal destinado aos estudantes para o tratamento dun tema ou problema, que se desenvolve a través dun contorno virtual de aprendizaxe mediante ferramentas de comunicación asíncrona (foro). |
Análise de fontes documentais |
Técnica metodolóxica que supón a utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos (fragmentos de reportaxes documentais ou películas, noticias de actualidade, paneis gráficos, fotografías, biografías, artigos, textos lexislativos, etc.) relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise dos mesmos. Pódese empregar como introdución xeral a un tema, como instrumento de aplicación do estudo de casos, para a explicación de procesos que non se poden observar directamente, para a presentación de situacións complexas ou como síntese de contidos de carácter teórico ou práctico. |
Aprendizaxe colaborativa |
Conxunto de procedementos de ensino-aprendizaxe guiados de forma semipresencial e/ou apoiados con tecnoloxías da información e as comunicacións, que se basean na organización da clase na que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar a súa propia aprendizaxe e a dos outros membros do grupo. |
Proba de discriminación |
Proba obxectiva que consiste en optar por unha das dúas opcións ou alternativas que se presentan a unha cuestión determinada. As variantes de alternativa de resposta que se presentan ás cuestións formuladas poden ser “si/non” ou “verdadeiro/falso”. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Actividades iniciais |
Proba de discriminación |
Aprendizaxe colaborativa |
Foro virtual |
Análise de fontes documentais |
|
Descrición |
En horario de tutorías, cada alumno poderá comentar co profesor a marcha da materia, así como todas as dúbidas que se lle presenten respecto ao contido da mesma.
Estas realizaranse por Teams preferentemente, previa cita por correo electrónico |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba de discriminación |
A4 A5 A8 A10 B1 B3 |
A cualificación mínima para superar a materia será de 5 puntos |
30 |
Aprendizaxe colaborativa |
A4 A5 A8 A10 B1 B3 B8 B9 C1 |
Concreción e claridade nos contidos
Consulta de diferentes fontes de información |
30 |
Foro virtual |
B1 C6 |
Participación de forma activa e proposta de novoa fíos de conversa no foro |
20 |
Análise de fontes documentais |
A4 A5 A8 A10 B1 B3 B8 B9 |
A súa achega non é unha reprodución do texto de orixe, senón unha síntese coherente na que só aparecen os aspectos máis importantes do mesmo |
20 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
(2014). A Really Useful Pathogen, Agrobacterium tumefaciens. American Society of Plant Biologists. The Plant Cell
(2013). Genetic Improvements in Agriculture. The Plant Cell
(2000). Plantas transgénicas. Preguntas y respuestas. Boletín de la Sociedad Española de Biotecnología
(2010). The past, present and future of crop genetic modification. New Biotechnology Volume 27, Number 5 |
Serrano M, Piñol T, Biotecnología vegetal,1991, Ed. Síntesis Caballero JL, Muñoz J, Valpuesta V, Introducción a la biotecnología vegetal: métodos y aplicaciones, 2001, Ed.Publicaciones y Obra Social y Cultural Cajasur Slater A., Scout N, Fowler M., Plant biotecnology: the genetic manipulation of plants, 2003, Ed. Oxford UniversityPress Henry RJ, Plant conservation genetics , 2006,Food Products Press Reinhard Renneberg, Darja SüBbier , Biotecnologíapara principiantes , 2008, Reverte Herman, EB, Micropropagation systems,techniques and applications : 2006-2010 , 2010, Agritech Consultants |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Técnicas Celulares/610441001 | Técnicas Moleculares/610441002 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Mecanismos Moleculares da Interacción Planta-patóxeno/610441018 |
|
Materias que continúan o temario |
|
|