Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A17 |
Coñecer a problemática asociada coa enerxía e as súas fontes, as tecnoloxías máis empregadas actualmente e as de futuro. |
A18 |
Coñecer as implicacións económicas dos problemas ambientais, os instrumentos de política económica e os principais indicadores ambientais. |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B3 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e suizos. |
B4 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüedades. |
B6 |
Ser capaz de analizar datos e situacións, xestionar a información dispoñible e sintetizala, todo iso a un nivel especializado. |
B8 |
Comprender, a un nivel especializado, as consecuencias do comportamento humano na contorna ambiental. |
C4 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C6 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C7 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C9 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C10 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C11 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Analizarase o uso pasado e actual de fontes enerxéticas tradicionais. Plantearánse distintos escenarios enerxéticos e a necesidade e posibilidade de desarrollo de infraestructuras enerxéticas. Analizaránse os distintos mercados enerxéticos e as posibilidades actuais de aforro enerxético. Describiránse os aspectos máis relevantes das diferentes enerxías renovables, con incidencia nas posibilidades de aforro e melloras da eficiencia enerxética que poden producir. Finalmente, abordaránse as tecnoloxías enerxéticas alternativas e o seu posible desarrollo a futuro |
AM17 AM18
|
BM2 BM3 BM4 BM6 BM8
|
CM4 CM6 CM7 CM9 CM10 CM11
|
Coñecer as fontes de enerxía limpa e renovable: eólica, solar fotovoltaica, termosolar, undimutriz, maremotriz e fusión nuclear.
Se analiza o estado actual do tema e a sua evolución, así como as perspectivas futuras. Os documentos de estudo vanse renovando anualmente.
|
AM17 AM18
|
BM2 BM3 BM4 BM6 BM8
|
CM4 CM6 CM7 CM9 CM10 CM11
|
O aforro e xestión enerxética. Novos sistemas en estudo para o almacenamento e xeración de enerxía. |
|
BM2 BM3 BM4 BM6 BM8
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Bloque I:
Fontes enerxéticas tradicionais.
|
Enerxía. Recursos. Transporte, almacenamento e distribución. Sistema electrico español. Sistema gasistico Español. Transformacións enerxéticas. Centrais de transformación eléctrica: Carbón. Petróleo. Gas natural. Hidroeléctricas. Marco energético mundial.
|
Bloque II:
Escenarios enerxéticos. Introducción ás enerxías renovables. |
Cobertura da demanda de enerxía primaria e final. Enerxía eólica. Enerxía solar térmica de alta temperatura e fotovoltaica. Paneis solares. Enerxía do mar (maremotriz e undimotriz). Estado da tecnoloxía e tipos de dispositivos. Enerxía nuclear por fusión. Proxectos e perspectivas.
|
Bloque III:
Posibilidades de aforro e melloras da eficiencia enerxética.
Tecnoloxías enerxéticas alternativas e desenvolvementos futuros. |
Hidróxeno e pilas de combustible, baterías, innovaciones en combustibles fósiles, ultracapacitores, enerxía solar a través de satélites, etc.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
A17 C4 C6 C7 C9 C10 C11 |
1 |
1 |
2 |
Sesión maxistral |
A18 B3 B4 B6 B8 |
9 |
18 |
27 |
Proba de resposta múltiple |
B2 B6 |
1 |
4 |
5 |
Seminario |
A18 B2 B6 C6 |
4 |
8 |
12 |
Estudo de casos |
A17 A18 B3 B6 C4 C7 C9 |
4 |
8 |
12 |
Traballos tutelados |
A17 A18 B2 B3 B4 B6 C4 C6 C9 |
2 |
14 |
16 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Presentación dos distintos módulos da materia. Incluindo a descripción da Metodoloxía, Programa e Evaluación. |
Sesión maxistral |
Explicación pormenorizada dos distintos aspectos do programa. Usarase para elo Presentacións por ordenador e a pizarra. |
Proba de resposta múltiple |
Proba tipo test sobre os contidos explicados nas leccións maxistrais. |
Seminario |
Resolución de problemas numéricos, casos prácticos o discusión abierta sobre un tema particular. |
Estudo de casos |
Se plantearán y desarrollarán experimentos, cálculos o procedimientos de tratamiento y análisis de datos, interpretando los resultados obtenidos. |
Traballos tutelados |
Realización individualizada ou por parellas de traballos relativos os contidos da materia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Estudo de casos |
Seminario |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Os traballos tutelados serán propostos polo profesorado para que os alumnos os realicen pola sua conta, tendo sempre a sua disposición o Profesor para que lle guíe na búsqueda bibliográfica, lle corrixa o traballo a medida que o realiza e aclare calquera dúbida que se poda presentar.
A atención personalizada está pensada para aclararlle o alumno os contidos da materia, tanto na sesión maxistral coma nos seminarios.
É voluntaria, pero moi recomendable, a asistencia as tutorías. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Estudo de casos |
A17 A18 B3 B6 C4 C7 C9 |
Realización das tarefas encomendadas nos distintos casos a estudo. |
20 |
Seminario |
A18 B2 B6 C6 |
Realización das distintas tarefas plantexadas (problemas, discusións críticas...) |
20 |
Traballos tutelados |
A17 A18 B2 B3 B4 B6 C4 C6 C9 |
Realización de traballos solicitados polos distintos profesores sobre temáticas contidas no programa da materia. |
20 |
Proba de resposta múltiple |
B2 B6 |
Exame tipo test sobre os contidos dos distintos módulos da materia. |
20 |
Sesión maxistral |
A18 B3 B4 B6 B8 |
Asistencia as clases e participación nas mesmas. |
20 |
|
Observacións avaliación |
A asistencia a un mínimo de sesións maxistrais (75%) e obrigatoria para á evaluación do alumno. O alumno considérase non presentado cando non asiste ó mínimo das sesións maxistrais, independentemente da nota acadada nas distintas metodoloxías que se evalúan. Na primeira oportunidade - Avaliaranse as actividades e traballos realizados durante o curso e proba escrita. A Cualificación será a media ponderada das notas obtidas en cada parte, debendo obter en cada unha delas un aprobado (5 sobre 10). - É requisito imprescindible unha asistencia mínima do 75% de asistencia ás sesións presenciais. No caso de non alcanzarse dito porcentaxe as actividades/traballos non serán avaliados e a cualificación será de non presentado. Na segunda oportunidade - O alumnado que asistíu a lo menos ó 75% das sesiones deberá repetir as partes nón superadas (actividades/traballos e/ou proba escrita). - Os estudantes que non alcanzaran o porcentaxe de asistencia esixida ás sesións presenciais deberán presentar, individualmente, todas as actividades/traballos propostos ó longo do curso- - En calquera caso casos, a cualificación será a media ponderada das notas obtidas en cada parte, debendo obter en cada unha delas un aprobado (5 sobre 10). Os estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: - Deberán poñelo en coñecemento do profesor a primeira semana de clase - Na primeira oportunidad, ademáis da proba escrita, terán que realizar, individualmente, todas as actividades/traballos propostos ó longo do curso e entregálos nas datas que estableza o profesorado. A cualificación final será a media ponderada das notas das actividades e traballos realizados durante o curso e da nota da proba escrita, debendo obter en cada unha das partes un aprobado (5 sobre 10). - Na segunda oportunidad, deberán repetir ás partes non superadas (actividades/traballos e/ou proba escrita).
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Inega (varios). Balance Enerxético de Galicia . Santiago de Compostela
SABUGAL GARCIA, SANTIAGO y GOMEZ MOÑUX, FLORENTINO (2006). CENTRALES TERMICAS DE CICLO COMBINADO: TEORIA Y PROYECTO. Diaz de Sasntos
R.M. Mujal Rosas (2005). Fuentes de energía eléctrica. Barcelona
IDAE (2000). impactos ambientales de la producción eléctrica. Madrid
García Alonso e Iranzo. (´1989). La energía en la economía mundial y en España. Madrid. Editorial AC
IDAE (2004). Plan de Fomento de las Energías Renovables y Estrategia de Ahorro y Eficiencia Energética en España 2004-2012. Madrid
M. Kaltschmitt et al. (2007). Renowable energy: technology foundations, economical and enviromental aspects. Holanda |
|
Bibliografía complementaria
|
M. Perlado, G. Valverde (1984). La fusión nuclear. Principios y Tecnología. Madrid
J.M. Escudero López (2004). Manual de energía eólica.... Madrid
M. Alonso Abella (2005). Sistemas Fotovoltaicos. Introducción al diseño y dimensionado de instalaciones solares fotovoltaicas. Madrid
J. W. Tester, E.M. Drake, M.J. Driscoll, M. W. Golay, W. A. Peters (2005). Sustainable Energy: Choosing among options. Boston
R. Clare (1994). Tidal power, Trends and Developments. Londres |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|