Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A8 |
Illar, analizar e identificar biomoléculas. |
A18 |
Levar a cabo estudos de produción e mellora animal e vexetal. |
A26 |
Deseñar experimentos, obter información e interpretar os resultados. |
A29 |
Impartir coñecementos de Bioloxía. |
A30 |
Manexar adecuadamente instrumentación científica. |
A31 |
Desenvolverse con seguridade nun laboratorio. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B5 |
Traballar en colaboración. |
B7 |
Comunicarse de maneira efectiva nunha contorna de traballo. |
B8 |
Sintetizar a información. |
B13 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Ser capaz de elaborar e expoñer un tema no eido da Fisioloxía Vexetal |
A8 A18 A29
|
B1 B8
|
|
Ter un coñecemento actualizado dos mecanismos do funcionamento dos vexetais e a súa regulación. |
A8 A18 A29
|
|
|
Ser capaz de realizar experimentación básica no eido da Fisioloxía Vexetal. |
A8 A26 A30 A31
|
B2
|
|
Ter unha actitude crítica e constructiva sobre a Fisioloxía Vexetal. |
|
B3 B13
|
|
Ser capaz de traballar en grupo para resolver cuestións relativas á Fisioloxía Vexetal |
|
B1 B2 B5 B7
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
DESENVOLVEMENTO DAS PLANTAS |
Tema 1. - A PAREDE VEXETAL.
Tema 2. - INTRODUCIÓN AO DESENVOLVEMENTO VEXETAL.
Tema 3. - AUXINAS.
Tema 4. - XIBERELINAS.
Tema 5. - CITOQUININAS.
Tema 6. - ETILENO.
Tema 7. - ACIDO ABSCÍSICO.
Tema 8. - OUTRAS FITOHORMONAS.
Tema 9. - SISTEMA FITOCROMO E OUTROS FOTORRECEPTORES.
Tema 10. - CICLO VITAL DA PLANTA E DESENVOLVEMENTO VEXETATIVO.
Tema 11. - MOVEMENTOS DAS PLANTAS.
Tema 12. - FLORACIÓN.
Tema 13. - FISIOLOXÍA DA REPRODUCIÓN.
Tema 14. - FORMACIÓN E MADURACIÓN DE FROITOS.
Tema 15. - FISIOLOXÍA DA DURMICIÓN E DA XERMINACIÓN.
Tema 16. - ENVELLECEMENTO, ABSCISION E MORTE DAS PLANTAS. |
Programa de prácticas |
Práctica 1 Desenvolvemento e senescencia foliar
Práctica 2 Actividade peroxidasa e lignificación no tallo
Práctica 3 Respiración durante a xerminación
Práctica 4 Efecto dunha auxina sobre o crecemento do coleoptilo de avea
Práctica 5 Indución da actividade alfa-amilasa por xiberelinas en sementes de cebada
Práctica 6 Indución do peche estomático polo ácido abscísico
Práctica 7 Regulación da fotomorfoxénese pola luz vermella e a luz azul |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A8 A18 A29 B1 B8 B13 |
28 |
70 |
98 |
Prácticas de laboratorio |
A8 A26 A30 A31 B2 B3 B5 B7 B13 |
15 |
15 |
30 |
Seminario |
A18 A29 B1 B2 B3 B5 B7 B8 B13 |
4 |
10 |
14 |
Proba mixta |
A8 A18 A26 A29 A30 A31 |
4 |
0 |
4 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral do tema complementada con presentacións en Power Point, vídeos e/ou esquemas de pizarra. Durante o desenvolvemento do tema se intercalan preguntas ao alumno para que reflexione sobre elas e as resposte oralmente, previamente á súa explicación polo profesor. |
Prácticas de laboratorio |
Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións. |
Seminario |
Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo interactivo dun ou varios temas. Realizarase en grupos moi reducidos de aproximadamente 10 alumnos. |
Proba mixta |
Constará de dúas partes, nas cales se avaliarán os coñecementos adquiridos tanto teóricos como prácticos. A proba mixta poderá incluír preguntas a desenvolver, tipo test ou problemas. |
Atención personalizada |
|
Descrición |
Os alumnos, en grupos de aproximadamente 10, reuniranse co profesor para a elaboración do traballo de seminario. Ademais, en horario de tutorías, cada alumno poderá comentar co profesor a marcha do traballo, así como todas as dúbidas que se lle presenten.
Para os estudantes con dedicación a tempo parcial oficialmente recoñecida, a actividade de seminarios poderá ser substituida a petición do alumno por un traballo escrito |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Seminario |
A18 A29 B1 B2 B3 B5 B7 B8 B13 |
As actividades desenvolvidas durante os seminarios serán avaliadas de maneira contínua polo profesor. |
20 |
Proba mixta |
A8 A18 A26 A29 A30 A31 |
Exame dos coñecementos teóricos e prácticos. 60% teórico 20% práctico. |
80 |
|
Observacións avaliación |
A avaliación constará de dúas partes: 1) Parte teórica que inclúe os seminarios e parte da proba
mixta 2) Parte práctica, incluída na proba mixta. En cada unha delas hase de alcanzar un mínimo de 4 puntos
sobre 10. Ademais, será imprescindible obter un mínimo de 4 puntos en cada unha
das dúas partes, teórica e práctica, da proba mixta final. A media de todas as
actividades avaliables ha de alcanzar un mínimo de 5 puntos. Se a media
resultase ser de 5 ou máis puntos, pero obtivéronse menos de 4 puntos nunha das
partes da proba mixta (ou nunha das partes da avaliación), a nota final será de
4,9 (suspenso). Na segunda oportunidade (Xullo), realizarase unicamente a proba
mixta, as cualificacións obtidas en seminarios mantéñense da primeira
oportunidade. Se o alumno está suspenso na primeira oportunidade e a nota nunha
das partes da proba mixta (teoría ou práctica) é de 5 ou máis puntos, manterase
esa nota na segunda oportunidade, tendo só que realizar a outra parte da proba
mixta, a non ser que manifeste a súa vontade de repetir a totalidade da proba
mixta. A asistencia ás prácticas considérase obrigatoria. A non
asistencia a unha ou dúas sesións de prácticas será penalizada cun punto e dous
puntos menos, respectivamente, na nota da parte práctica da proba mixta. Se o
alumno non asistise a tres ou máis sesións de prácticas, terá suspensa a
asignatura. Serán considerado como NON PRESENTADOS aqueles alumnos que
non concorran ás probas mixtas. Para os estudantes con dispensa académica oficialmente recoñecida, a actividade de seminarios poderá ser substituida a petición do alumno por un traballo escrito
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
BUCHANAN et al. (2015). Biochemistry and molecular biology of plants, 2nd edition. Wiley-Blackwell – ASPB
BARCELÓ J, NICOLÁS G, SABATER B, SÁNCHEZ R (2001). Fisiología Vegetal. Ed. Pirámide, España
TAIZ, L. & ZEIGER, E. (2007). Fisiología Vegetal. (Traducción de la 3ª edición). Universitat Jaume I, España
TAIZ, L., ZEIGER, E., MOLLER, I.M. & MURPHY, A. (2018). Fundamentals of Plant Physiology. Sinauer associates, Oxford University Press
AZCÓN-BIETO J, TALÓN M. (2008). Fundamentos de Fisiología Vegetal. McGraw Hill/ Interamericana, España.
SMITH, A.M. et al. (2010). Plant Biology. Garland Science, EE. UU.
TAIZ, L. & ZEIGER, E. (2010). Plant Physiology. Sinauer Associates, Massachusets
TAIZ, L., ZEIGER, E., MOLLER, I.M. & MURPHY, A. (2015). Plant Physiology and Development 6th edition. Sinauer associates, Massachusets
BHATLA, S.C. & LAL, M.A. (2018). Plant physiology, development and metabolism. Springer
JONES, R. et al. (2013). The molecular life of plants. Wiley-Blackwell – ASPB |
|
Bibliografía complementaria
|
SCOTT, P. (2008). Physiology and Behaviour of Plants.. John Wiley & Sons Ltd England
SALISBURY FB, ROSS CW. (2000). Fisiología delas plantas. Paraninfo, Madrid
AZCÓN-BIETO J, TALÓN M. (1993). Fisiología y Bioquímica Vegetal. . Interamericana. McGraw Hill. España
HOPKINS W.G., HÜNER, N.P.A (2009). Introduction to Plant Physiology.. John Wiley & Sons, INC, New York.
CASAL J. (2006). Las plantas entre el suelo y el cielo. Editorial Eudeba
ALBERSHEIM et al. (2010). Plant Cell Walls from Chemistry to Biology. Garland Science, EE.UU. |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Química/610G02001 | Física/610G02002 | Citoloxía/610G02007 | Histoloxía/610G02008 | Bioquímica I/610G02011 | Bioquímica II/610G02012 | Introdución á Botánica: Botánica xeral/610G02023 | Fisioloxía vexetal I/610G02027 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Organografía microscópica/610G02009 | Xenética/610G02019 |
|
Materias que continúan o temario |
Fisioloxía vexetal aplicada/610G02029 | Resposta das plantas en condicións adversas/610G02030 |
|
|