Competencias do título |
Código
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Competencias / Resultados do título
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A2 |
CE2 - Aplicar los conceptos, principios, teorías y hechos fundamentales relacionados con la Nanociencia y Nanotecnología a la resolución de problemas de naturaleza cuantitativa o cualitativa. |
A4 |
CE4 - Desarrollar trabajos de síntesis y preparación, caracterización y estudio de las propiedades de materiales en la nanoescala. |
A6 |
CE6 - Manipular instrumentación y material propios de laboratorios para ensayos físicos, químicos y biológicos en el estudio y análisis de fenómenos en la nanoescala. |
A7 |
CE7 - Interpretar los datos obtenidos mediante medidas experimentales y simulaciones, incluyendo el uso de herramientas informáticas, identificar su significado y relacionarlos con las teorías químicas, físicas o biológicas apropiadas. |
A8 |
CE8 - Aplicar las normas generales de seguridad y funcionamiento de un laboratorio y las normativas específicas para la manipulación de la instrumentación y de los productos y nanomateriales. |
B2 |
CB2 - Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio |
B3 |
CB3 - Que los estudiantes tengan la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro de su área de estudio) para emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica o ética |
B4 |
CB4 - Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no especializado |
B5 |
CB5 - Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía |
B7 |
CG2 - Resolver problemas de forma efectiva. |
B8 |
CG3 - Aplicar un pensamiento crítico, lógico y creativo. |
B9 |
CG4 - Trabajar de forma autónoma con iniciativa. |
B10 |
CG5 - Trabajar de forma colaborativa. |
B12 |
CG7 - Comunicarse de manera efectiva en un entorno de trabajo. |
C6 |
CT6 - Adquirir habilidades para la vida y hábitos, rutinas y estilos de vida saludables |
C7 |
CT7 - Desarrollar la capacidad de trabajar en equipos interdisciplinares o transdisciplinares, para ofrecer propuestas que contribuyan a un desarrollo sostenible ambiental, económico, político y social. |
C8 |
CT8 - Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad |
C9 |
CT9 - Tener la capacidad de gestionar tiempos y recursos: desarrollar planes, priorizar actividades, identificar las críticas, establecer plazos y cumplirlos |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Aplicar habilidades para utilizar, baixo condicións de seguridade, técnicas experimentais en laboratorios físicos, químicos e biolóxicos, ao mismo tempo que se vai collendo destreza para desenvolver outras habilidades máis complexas. |
A4 A6 A8
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B2 B3 B7 B10 B12
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C6 C7
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Demostrar coñecementos e habilidades experimentais suficientes para utilizar de maneira correcta e segura os produtos, o material e o instrumental máis habitual en laboratorios físicos, químicos e biolóxicos, sendo consciente de sus características máis importantes, incluindo o perigo e os posibles riscos. |
A2 A4 A8
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B2 B4 B5 B8 B12
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C6 C8
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Interpretar e presentar datos experimentais a través dun portafolio persoal. |
A7
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B2 B5 B7 B9 B12
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C9
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Contidos |
Temas |
Subtemas |
Módulo 1. Técnicas Básicas nun laboratorio de física. |
- Cálculo de incertezas experimentais directas e indirectas.
- Expresión correcta das magnitudes físicas experimentais.
- Análisis e Representación gráfica dos resultados experimentais.
- Medida da densidade có método do picnómetro.
- Medida da viscosidade con viscosímetro de Ostwald.
- Medida da tensión superficial co método da gota.
- Medida da conductividade iónica en electrolitos en función da concentración.
- Calibrado de 4 termómetros diferentes (de resistencia, termopares, de columna e termistores).
- Determinación do equivalente eléctrico do calor mediante calorimetría.
- Medida do índice de refracción mediante o banco óptico.
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Módulo 2. Técnicas Básicas nun laboratorio de química. |
- Seguridade no laboratorio de Química. Clasificación, envasado e etiquetado de produtos químicos. Fichas de seguridade. Calidade dos reactivos. Xestión de residuos no laboratorio. Utilización de equipos de protección.
- Material xeral nun laboratorio químico. Material gravimétrico e volumétrico.
- Rexistro e comunicación do traballo de laboratorio. O caderno de laboratorio.
- Preparación de disolucións e repaso das unidades de concentración.
- Separación de líquidos. Destilación. Extracción líquido-líquido.
- Separación de sólidos. Filtración.
- Calorimetría. Determinación de calores de reacción en calorímetro.
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Modulo 3. Introducción al laboratorio biolóxico. |
- Normas básicas de traballo seguro no laboratorio biolóxico.
- Uso correcto de material de laboratorio biolóxico.
- Preparación de disolucións tampón biolóxicas.
- Dilucións seriadas e rectas patrón.
- Cultivo de microorganismos.
- Cultivo celular.
- Funcionamiento e manexo básico de lupas binoculares e microscopios.
- Fraccionamiento celular.
- Extracción de macromoléculas.
- Búsqueda de información bibliográfica, citas e referencias. Bases de datos e recursos informáticos de interese en bioloxía. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
C6 C7 C8 |
1 |
0 |
1 |
Prácticas de laboratorio |
A4 A6 A8 B2 B4 B5 B8 |
60 |
48 |
108 |
Portafolios do alumno |
A7 B7 B9 |
0 |
18 |
18 |
Proba práctica |
A2 B3 B10 B12 C9 |
2 |
18 |
20 |
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Atención personalizada |
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3 |
0 |
3 |
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*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Presentaranse os distintos módulos da materia, incluindo os obxetivos da mesma, a forma na que se desenvolverá, así como o calendario e demáis información de interese. |
Prácticas de laboratorio |
Sesións nos laboratorios respectivos, onde se manexará material específico para as distintas prácticas, que cubren un amplo abano de técnicas básicas Físicas, Químicas e Biolóxicas. O alumnado disporá en Moodle do guión da práctica concreta que se realizará nesa sesión, onde se lle indicarán os obxectivos da mesma, o material dispoñible e as recomendacións de saúde e seguridade pertinentes. |
Portafolios do alumno |
Refírese á coñecida como libreta ou caderno de laboratorio. O alumno debe apuntar nela o desenvolvemento da práctica e os datos u observacións pedidos. Ademáis farase a análise e representación dos datos se así fose solicitado. Dito portafolio entregarase ao profesor de cada módulo da materia para a súa avaliación e cualificación. |
Proba práctica |
Unha vez finalizadas as sesións de prácticas, farase un exame das mesmas no formato que determine o profesor responsable de cada módulo. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
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Prácticas de laboratorio |
Portafolios do alumno |
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Descrición |
As titorías do profesorado, preferentemente virtuais, serán un recurso imprescindible para que os alumnos podan consultar todas as dúbidas que se lle presenten, o cal redundará na calidade dos seus portafolios de laboratorio. É por iso que teñen unha importancia capital na materia. |
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Avaliación |
Metodoloxías
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Competencias / Resultados |
Descrición
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Cualificación
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Prácticas de laboratorio |
A4 A6 A8 B2 B4 B5 B8 |
Actitude e aptitude do alumno nas sesions de laboratorio. Seguimento das recomendacions, limpeza e na execución... |
10 |
Portafolios do alumno |
A7 B7 B9 |
Avaliación dos resultados obtidos, tratamento dos datos, e expresión dos mesmos... |
50 |
Proba práctica |
A2 B3 B10 B12 C9 |
Exame sobre o feito en cada un dos módulos, que pode constar de preguntas tipo test, preguntas curtas, preguntas teóricas, pequenos problemas ou realización de prácticas. |
40 |
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Observacións avaliación |
A asistencia ás sesións de prácticas programadas é obrigatoria. Máis de tres faltas sen xustificar (unha por módulo) implicará a non superación da materia. As faltas deberán xustificarse e poderán recuperarse se é posible. É preciso obter un mínimo de 4/10 na avaliación de cada módulo para poder superar a materia. A cualificación dos módulos aprobados manterase na 2ª oportunidade. Para superar os suspensos poderán solicitarse actividades específicas.
ALUMNOS MATRICULADOS CON DISPENSA
ACADÉMICA:
A evaluación dos alumnos que se matriculen
con dispensa académica se desglosará da siguiente forma:
A calificación chamada “prácticas de
laboratorio” desaparece e súmase ao “portafolio do alumno” representan un valor
máximo do 60 % da nota. As prácticas son de carácter obligatorio pudindo
realizarse dentro do calendario oficial en cualquera turno. No caso de falta
non xustificada, aplicaránse os mesmos criterios que se describiron con
anterioridade para os alumnos de matrícula ordinaria.
ALUMNOS CON ADAPTACIÓNS
ACADÉMICAS:
No caso de alumnos con necesidades
específicas de aprendizaxe e dacordo coas indicacions da Unidade Universitaria
de Atención á Diversidade (ADI), o profesorado adaptará as actividades de
evaluación continua e obrigatorias para que o alumno poda optar a superar a
materia.
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Fontes de información |
Bibliografía básica
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Karp, G. (2011). Biología Celular y Molecular. Conceptos y experimentos. . McGraw-Hill Interamericana Eds.
Cerdán Villanueva, M. E., Freire Picos, M. A., González Siso, M. I. & Rodríguez Torres, A. M. (1997). Biología Molecular. Avances y Técnicas generales. . A Coruña. Universidade da Coruña
Tortora, A, G.J., Funke, B. R. & Case, C.L (2017). Introducción a la Microbiología . McGraw-Hill Interamericana Eds. 12 ed.
Insausti, M.J., Redondo, P., Charro E. (1999). Manual de Experimentación Básica en Química. Valladolid, Universidad de Valladolid
Torrecilla, M.I. (1994). Prácticas de Física General.. Zaragoza. Prensas Universitarias de Zaragoza.
Ortega Girón, M.R. (1980). Prácticas de laboratorio de física general.. Barcelona
Petrucci, R. H.; Harwood, W. S.; Herring, F. G (2003). Química General. . Madrid, 8ªEd, Pearson Educación |
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Bibliografía complementaria
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H. Kennet (2014). Cambridge IGCSE physics. Laboratory practical book.. Hodder Educational. Londres.
Singer (2001). Experiments in Applied Microbiology. . Academic Pres.
Ninfa, A. J. (2010). Fundamental laboratory approaches for biochemistry and biotechnology.. Hoboken: John Wiley and Sons
Varios (2007). Manual de Seguranza e Saúde no Laboratorio. . Universidade da Coruña
J.D. Wilson (2015). Physics laboratory experiments.. Boston, MA : Cengage Learning.
Loyola-Vargas, V.M. y Vázquez-Flota F. (2006). Plant cell culture protocols. . Humana Press. 2nd Edition.
A. Amengual Colom (2003). Prácticas virtuales de física básica.. Palma de Mallorca. Universitat de les Illes Balears. |
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Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
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Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Bioloxía Celular/610G04003 | Química: Enlace e Estrutura/610G04005 | Mecánica e Ondas/610G04002 |
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Materias que continúan o temario |
Técnicas de Caracterización de Nanomateriais 1/610G04025 | Cinética e Catálise/610G04026 | Termodinámica: Equilibrio e Fases/610G04018 | Bioquímica Estrutural/610G04019 | Bioquímica Molecular e Metabólica/610G04023 | Electricidade e Magnetismo/610G04007 | Química dos Elementos/610G04011 | Química: Equilibrio e Cambio/610G04008 |
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