Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A26 |
Saber qué son os instrumentos financeiros derivados, como se pode acceder á súa utilización, para qué serven, en qué caso convén utilizar uns ou outros produtos |
A27 |
Valorar criticamente a utilización dos instrumentos financeiros derivados en determinadas ocasións sabendo as vantaxes ou desvantaxes que poderían proporcionar |
B2 |
Planificación para a resolución de problemas. |
B3 |
Uso adecuado dos medios e sistemas de información dispoñibles. |
B6 |
Pensamento crítico e avaliación das accións propias e alleas. |
B7 |
Habilidade para traballar de forma autónoma e tomar decisións. |
B13 |
Capacidade para adaptarse a novas situacións, flexibilidade. |
B14 |
Análise e toma de decisións en materia de riscos financeiros e de investimento |
B16 |
Utilización de técnicas estatísticas e econométricas para a resolución de problemas específicos no ámbito das finanzas e a banca |
B17 |
Comprensión do concepto de valor temporal do diñeiro e aprendizaxe dos instrumentos de matemáticas financeiras que o utilizan para resolver distintos problemas no ámbito das finanzas |
B18 |
Adquisición da capacidade necesaria para analizar a situación financeira da empresa nun momento determinado, establecemento das correccións adecuadas e planificación do seu futuro |
B23 |
Coñecemento dos principais aspectos que abarca a actividade bancaria |
B24 |
Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a menudo nun contexto de investigación |
B25 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B26 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B27 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades |
B28 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecer o concepto, tipoloxía, características, operativa e finalidades dos instrumentos financeiros derivados |
AJ26
|
BJ3 BJ23
|
|
Coñecer as consecuencias da aplicación práctica dos instrumentos financeiros derivados, con especial atención á determinación do resultado do seu uso |
AJ26
|
BJ2 BJ3 BJ18
|
|
Coñecer e aplicar os principais modelos de valoración de instrumentos financeiros derivados |
AJ26
|
BJ2 BJ16 BJ17 BJ24 BJ28
|
|
Considerar criticamente o uso dos instrumentos financeiros derivados, determinando as vantaxes e desvantaxes de cada instrumento e estratexia nun contexto específico |
AJ27
|
BJ6 BJ7 BJ13 BJ14 BJ25 BJ26 BJ27 BJ28
|
|
Desenvolver habilidades para superar o exame de certificación EFA |
AJ26 AJ27
|
BJ2 BJ3 BJ6 BJ7 BJ13 BJ14 BJ16 BJ17 BJ18 BJ23 BJ24 BJ25 BJ26 BJ27 BJ28
|
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. Introdución. Forwards, futuros e swaps |
1.1. Risco financeiro e instrumentos derivados
1.2. Mercado de derivados: organizado e non organizado (OTC)
1.3. Mercado de futuros: organización e funcionamento
1.4. Tipos de contratos: forward (OTC) e futuros
1.5. Formación xeral de prezos e aplicacións prácticas: operacións de cobertura e arbitraxe
1.6. Permutas financeiras (swaps) |
2. Opcións, estruturados e outros produtos |
2.1. Mercado de opcións. Tipos de contratos
2.2. A prima. Modelos de valoración
2.3. Aplicacións prácticas e combinacións de opcións
2.4. Produtos complexos e outros derivados
2.5. Derivados exóticos e produtos estruturados
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A26 B3 B23 B24 |
8 |
20 |
28 |
Problem solving |
A27 B2 B6 B7 B13 B14 B16 B17 B18 B25 B26 B27 B28 |
10 |
30 |
40 |
Multiple-choice questions |
A26 A27 B2 B3 B6 B7 B13 B14 B16 B17 B18 B23 B24 B25 B26 B27 B28 |
1 |
1 |
2 |
Mixed objective/subjective test |
A26 A27 B2 B3 B6 B7 B13 B14 B16 B17 B18 B23 B24 B25 B26 B27 B28 |
2 |
2 |
4 |
|
Personalized attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición dos contidos teóricos e prácticos da materia. |
Problem solving |
Actividades, individuais ou en grupo, que poden implicar o uso das TIC. |
Multiple-choice questions |
Probas que se realizarán durante o periodo de clases. |
Mixed objective/subjective test |
Exame teórico-práctico dos contidos da materia. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Guest lecture / keynote speech |
Problem solving |
|
Description |
As titorías para todo o alumnado (incluído o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia) celebraranse nos horarios anunciados ao inicio do cuadrimestre no que se imparte a materia. Neses horarios, o alumnado será atendido para aclarar as dúbidas que se lle plantexen na preparación da materia. Antes de facer uso das titorías, recoméndase ao alumnado que empregue o correo electrónico do profesorado para plantexar a data e hora da súa preferencia (dentro das anunciadas para as titorías), indicando a materia á que se refire, coa finalidade de facilitar a xestión e efectividade das mesmas.
Se algunha consulta das recibidas en titorías pode ser de interese xeral para todo o alumnado, publicarase a pregunta e a resposta na aula virtual, preservando o anonimato de quen formulou a consulta. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Problem solving |
A27 B2 B6 B7 B13 B14 B16 B17 B18 B25 B26 B27 B28 |
Durante o período de clases realizaranse varias actividades, individuais ou en grupo. Poden implicar o uso das TIC e, de requirirse entregables, o seu envío será en formato dixital. Valorarase a participación activa e o aproveitamento, e suporán en conxunto o 30% da cualificación final. |
30 |
Multiple-choice questions |
A26 A27 B2 B3 B6 B7 B13 B14 B16 B17 B18 B23 B24 B25 B26 B27 B28 |
Durante o período de clases realizaranse varias probas. Non terán carácter liberatorio e suporán en conxunto o 30% da cualificación final. |
30 |
Mixed objective/subjective test |
A26 A27 B2 B3 B6 B7 B13 B14 B16 B17 B18 B23 B24 B25 B26 B27 B28 |
Exame da materia que supón o 40% da cualificación final. Celebrarase en primeira e segunda oportunidade. |
40 |
|
Assessment comments |
O alumnado debe acreditar a súa personalidade, dacordo á normativa vixente. Os criterios de avaliación aplícanse a todo o alumnado (incluído o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia), e son os mesmos para a primeira e para a segunda oportunidade. Para a segunda oportunidade, poderán propoñerse actividades alternativas que permitan recuperar parte da cualificación correspondente á avaliación continua. Na oportunidade adiantada, e só neste caso, haberá unha proba mixta para avaliar todos os contidos e competencias da materia, e coa que se poderá obter o 100% da cualificación. A cualificación de "non presentado" outorgarase ao alumnado cuxa participación en actividades de avaliación teña unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final, con independencia da cualificación acadada. No referente á comisión de fraude e responsabilidades disciplinarias, aplicarase o disposto no artigo 14 das "Normas de avaliación,
revisión e reclamación das cualificacións dos estudos de grao e
mestrado universitario" da UDC.
|
Sources of information |
Basic
|
Elvira, Óscar & Larraga, Pablo (2008). Mercado de productos derivados: futuros, forwads, opciones y productos estructurados. Barcelona: Profit
www.cnmv.es (). Comisión Nacional del Mercado de Valores.
Elvira, Óscar & Puig, Xavier (2015). Comprender los productos derivados: futuros, opciones, productos estructurados, CAPs, Floors, Collars, CFDs... Barcelona: Profit
Kolb, Robert & Overdahl, James (2010). Financial Derivatives: Pricing and Risk Management. Hoboken: John Wiley & Sons
Hull, John (2014). Introducción a los mercados de futuros y opciones. México: Pearson Educación
MEFF (2018). Manual básico para operar con opciones de MEFF. https://www.meff.es/docs/docsSubidos/Manual_Ba%CC%81sico_Opciones_MEFF_30MY.pdf
MEFF (2019). Manual de futuros. https://www.meff.es/docs/docsSubidos/Folletos/MEFF_Manual_Futuros_MY19.pdf
Knop, Roberto (2013). Manual de instrumentos derivados: cuatro décadas de Black-Scholes. Madrid: Escuela de Finanzas Aplicadas
www.meff.es (). Mercado Español de Futuros Financieros.
Casanovas Ramón, Montserrat (2014). Opciones financieras. Madrid: Pirámide
Lamothe Fernández, Prósper & Pérez Somalo, Miguel (2005). Opciones financieras y productos estructurados. Madrid: McGraw-Hill
Castellanos Hernán, Enrique (2011). Opciones y futuros de renta variable: manual práctico. Madrid: Instituto BME
Hull, John (2017). Options, futures, and other derivatives. Upper Saddle River: Pearson, Prentice Hall
CNMV (2007). Qué debe saber de opciones y futuros. http://www.cnmv.es/DOCPORTAL/Publicaciones/Guias/GUIA_OPCYFUT.PDF
Boyle, Patrick & McDougall, Jesse (2019). Trading and pricing financial derivatives: a guide to futures, options, and swaps. Boston: De Gruyter
CNMV (2007). What you should know about futures and options. http://www.cnmv.es/DocPortal/Publicaciones/Guias/GUIA_OPCYFUT_ENGen.PDF |
|
Complementary
|
Cohen, Guy (2013). Options made easy: your guide to profitable trading. Upper Saddle River: Pearson Education
De Weert, Frans (2006). An introduction to options trading. Chichester: John Wiley & Sons
Fernández Izquierdo, M. Ángeles (1996). Gestión de riesgos con activos derivados. Castelló de la Plana: Publicacions de la Unversitat Jaume I
Taylor, Francesca (2010). Mastering derivatives markets: a step-by-step guide to the products, applications and risk. Harlow: Pearson Education
Tavakoli, Janet (2019). Credit derivatives and synthetic structures: a guide to instruments and applications. Chicago: Lyons McNamara
Sacks, Jana (2016). Elementary financial derivatives: a guide to trading and valuation with applications. Hoboken: John Wiley & Sons
Mack, Iris Marie (2014). Energy trading and risk management: a practical approach to hedging, trading and portfolio diversification. Singapore: John Wiley & Sons
Beder, Tanya & Marshall, Cara (2011). Financial engineering: the evolution of a profession. Hoboken: John Wiley & Sons
Chorafas, Dimitris (2008). Introduction to derivative financial instruments: options, futures, forwards, swaps, and hedging. New York: McGraw-Hill
Valls Martínez, María del Carmen (2012). Operaciones financieras avanzadas. Madrid: Pirámide
Marroni, Leonardo. & Perdomo, Irene (2014). Pricing and hedging financial derivatives: a guide for practitioners. Chichester: John Wiley & Sons
Schwarz Young, Jeanette (2007). The options doctor: option strategies for every kind of market. Hoboken: John Wiley & Sons |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Financial Markets/611448002 | Financial Asset Values/611448008 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
Risk Management and Analysis/611448004 |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
Nun escenario de docencia semipresencial ou non presencial, realizaranse as adaptacións precisas, seguindo as instruccións da institución. |
|