Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A4 |
Dominar o procedemento de elaboración dos fluxos de caixa, a determinación do Valor actual neto e a taxa de rendemento interna |
A5 |
Utilizar os principais modelos de análise e selección de inversións, tanto nun contexto de certeza como de risco e incerteza |
A6 |
Estruturar o proceso de selección de investimentos tendo en conta tanto os modelos cuantitativos como a información de tipo cualitativo |
A7 |
Ordenar, determinar e aplicar os modelos de valoración de empresa a distintos eidos |
A8 |
Determinar os obxectivos financeiros e o concepto de valor de empresa |
A9 |
Entender o concepto de intanxibles, a súa localización, a súa importancia, a súa valoración, a súa implicación na función financeira |
B1 |
Habilidades lingüísticas básicas. |
B2 |
Planificación para a resolución de problemas. |
B3 |
Uso adecuado dos medios e sistemas de información dispoñibles. |
B4 |
Habilidades informáticas. |
B5 |
Habilidades de presentación oral e escrita. |
B6 |
Pensamento crítico e avaliación das accións propias e alleas. |
B7 |
Habilidade para traballar de forma autónoma e tomar decisións. |
B8 |
Capacidade de organizar e planificar, saber administrar o tempo. |
B9 |
Capacidade para traballar baixo presión. |
B10 |
Habilidades interpersonais, saber relacionarse con outros. |
B11 |
Curiosidade, habilidades de búsqueda e xestión da información. |
B12 |
Preocupación pola calidade, por facer as cousas ben. |
B13 |
Capacidade para adaptarse a novas situacións, flexibilidade. |
B14 |
Análise e toma de decisións en materia de riscos financeiros e de investimento |
B15 |
Explotación da información dispoñible para a planificación e a toma de decisións |
B16 |
Utilización de técnicas estatísticas e econométricas para a resolución de problemas específicos no ámbito das finanzas e a banca |
B17 |
Comprensión do concepto de valor temporal do diñeiro e aprendizaxe dos instrumentos de matemáticas financeiras que o utilizan para resolver distintos problemas no ámbito das finanzas |
B18 |
Adquisición da capacidade necesaria para analizar a situación financeira da empresa nun momento determinado, establecemento das correccións adecuadas e planificación do seu futuro |
B20 |
Estudo da solvencia das empresas e das entidades financeiras |
B23 |
Coñecemento dos principais aspectos que abarca a actividade bancaria |
B24 |
Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a menudo nun contexto de investigación |
B25 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B26 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B27 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades |
B28 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo. |
C1 |
Adequate oral and written expression in the official languages. |
C2 |
Mastering oral and written expression in a foreign language |
C3 |
Using ICT in working contexts and lifelong learning |
C4 |
Acting as a respectful citizen according to democratic cultures and human rights and with a gender perspective |
C5 |
Understanding the importance of entrepreneurial culture and the useful means for enterprising people. |
C6 |
Acquiring skills for healthy lifestyles, and healthy habits and routines |
C7 |
Developing the ability to work in interdisciplinary or transdisciplinary teams in order to offer proposals that can contribute to a sustainable environmental, economic, political and social development. |
C8 |
Valuing the importance of research, innovation and technological development for the socioeconomic and cultural progress of society. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecer os fundamentos e xustificación da teoría do investimento, así como os instrumentos de valoración das operacións financeiras. |
AJ4 AJ5 AJ6 AJ7 AJ8 AJ9
|
BJ1 BJ2 BJ3 BJ4 BJ5 BJ6 BJ7 BJ9 BJ10 BJ11 BJ12 BJ13 BJ14 BJ15 BJ16 BJ17 BJ18 BJ20 BJ24 BJ25 BJ26 BJ27 BJ28
|
CC1 CC2 CC3 CC4 CC5 CC6 CC7 CC8
|
Dominar o procedemento de elaboración dos fluxos de caixa, a determinación do Valor actual neto e o tipo de rendemento interno. |
AJ4 AJ5 AJ6 AJ7 AJ8 AJ9
|
BJ1 BJ2 BJ3 BJ4 BJ5 BJ6
|
CC1 CC3 CC6
|
Aprender a utilizar os principais modelos de análise e selección de investimentos, tanto nun contexto de certeza como de risco e incerteza. |
AJ4 AJ5 AJ6 AJ7 AJ8 AJ9
|
BJ1 BJ2 BJ3 BJ4 BJ5 BJ6
|
CC1 CC3 CC6
|
Estruturar o proceso de selección de investimentos considerando tanto os modelos cuantitativos como a información de tipo cualitativo. |
AJ4 AJ5 AJ6 AJ7 AJ8 AJ9
|
BJ1 BJ2 BJ3 BJ4 BJ5 BJ6 BJ7
|
CC1 CC3 CC6
|
Identificar o contexto decisional e os modelos de axuda á decisión axeitados a este. |
AJ4 AJ5 AJ6 AJ7 AJ8 AJ9
|
BJ1 BJ2 BJ3 BJ4 BJ5 BJ6 BJ8 BJ12 BJ14 BJ15 BJ17 BJ18 BJ20 BJ24
|
CC1 CC3 CC4 CC6 CC7
|
Coñecer os fundamentos e xustificación teórica-práctica da función financeira, da Análise Economica-Financeira, desde a perspectiva financeira. |
AJ4 AJ5 AJ6 AJ7 AJ8 AJ9
|
BJ1 BJ2 BJ3 BJ4 BJ5 BJ6 BJ7 BJ8 BJ9 BJ10 BJ11 BJ12
|
CC1 CC2 CC6
|
Ordenar, determinar e aplicar os modelos de valoración de empresa a distintos ámbitos. |
AJ4 AJ5 AJ6 AJ7 AJ8 AJ9
|
BJ1 BJ2 BJ3 BJ4 BJ5 BJ6 BJ7 BJ8 BJ9 BJ10 BJ11 BJ12 BJ13 BJ14 BJ15 BJ16 BJ17 BJ18 BJ20 BJ23 BJ24 BJ25
|
CC1 CC2 CC3 CC6 CC7
|
Deteminar os obxectivos financeiros e o concepto de valor de empresa. |
AJ4 AJ5 AJ6 AJ7 AJ8 AJ9
|
BJ1 BJ2 BJ3 BJ6 BJ8 BJ9
|
CC1 CC2 CC3 CC6
|
Comprender o papel dos intanxibles na contribución ao valor da empresa. |
AJ4 AJ5 AJ6 AJ7 AJ8 AJ9
|
BJ1 BJ2 BJ3 BJ4 BJ6 BJ7 BJ8 BJ11 BJ12
|
CC1 CC2 CC3 CC6 CC7
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
O obxectivo financiero da empresa |
A función financeira da empresa: concepto e obxectivo financeiro. |
Fundamentos de matemáticas financieras. |
Fundamentos. Conceptos básicos. Leis financeiras máis comúns. Operación financeira. Tantos equivalentes. Rendas financeiras. Outras operacións financeiras. |
O valor: concepto e cuantificación segundo o modelo de desconto de fluxos de caixa. |
Descuento de flujos y tipos de descuento. |
Valoración de empresas. |
Contexto xeral da valoración de empresas. Métodos para a valoración de empresas. |
Selección de investimentos |
Cuantificación e determinación das variables do modelo.
Delimitación do contorno de certeza. |
Riesgo e incerteza |
Definición, captación e ajuste do risco. Análise de sensibilidade dun proxecto de investimento |
Multicriterio. |
Análise dos modelos de decisión multicriterio máis difundidos. |
Opcións reais |
A introdución de flexibilidade na valoración a través das opcións reais. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A4 A5 A6 A7 A8 A9 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B20 B23 B24 B25 B26 B27 B28 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
6 |
12 |
18 |
Problem solving |
A4 A5 A6 A7 A8 A9 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B20 B23 B24 B25 C1 C2 C3 C4 C6 C7 |
18 |
18 |
36 |
Mixed objective/subjective test |
B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B12 B13 B14 B16 B17 B18 C1 C3 C4 C6 C7 |
4 |
4 |
8 |
Mixed objective/subjective test |
B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B16 B17 B18 C1 C3 C4 C6 C7 |
5 |
5 |
10 |
|
Personalized attention |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Presentación dos aspectos básicos dos capítulos. |
Problem solving |
Traballo práctico baseado en exercicios, casos e/ou problemas, individuais ou en grupo |
Mixed objective/subjective test |
Controis de avaliación periódicos, de contido teórico e práctico. |
Mixed objective/subjective test |
Proba de avaliación escrita, de contido teórico e práctico. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Guest lecture / keynote speech |
Problem solving |
|
Description |
Os alumnos poden acudir ás titorías no horario que sinale cada profesor, previa petición de cita por correo electrónico ou Moodle, e de acordo coa normativa de dedicación docente do profesorado da UDC. As titorías desenvólvense online.
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Mixed objective/subjective test |
B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B16 B17 B18 C1 C3 C4 C6 C7 |
Pretende medir a calidade xeral da aprendizaxe e as habilidades desenvolvidas polo alumno, o grao de interiorización e asunción, e a capacidade para aplicalas á solución de problemas (cuasi)reais. Poden incluir cuestións test, numéricas, de desenvolvemento teórico, e/ou de razonamento e interpretación. Esta proba terá lugar no período oficial de exames. |
40 |
Mixed objective/subjective test |
B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B12 B13 B14 B16 B17 B18 C1 C3 C4 C6 C7 |
Probas escritas periódicas destinadas a controlar o progreso do alumno ao longo do curso. Poden incluír cuestións test, numéricas, de desenvolvemento teórico, e/ou de razonamento e interpretación. Estas probas constitúen a avaliación continua. |
60 |
|
Assessment comments |
O sistema mencionado arriba é común para a primeira e a segunda oportunidades. Con
carácter xeral, as actividades de avaliación continua serán valoradas
cando se leven a cabo de acordo coa programación prevista do grupo
correspondente. No cálculo da avaliación continua serán consideradas as
seis mellores puntuacións das sete probas realizadas ao longo do período
docente. Cada proba valerá un punto. Porén, a cualificación dunha das
probas podería substituírse pola obtida mediante a participación en
actividades complementarias programadas (conferencias, seminarios,
etc.). Na segunda oportunidade, o alumnado poderá recuperar até 4
puntos da avaliación continua. Para isto, antes do exame da segunda
oportunidade, realizará unha proba global sobre os casos nos que se
baseou a avaliación continua da primeira oportunidade. Se o resultado
desta proba fose inferior ao da avaliación continua da primeira
oportunidade, o alumno conservará a nota da primeira oportunidade. As
condicións de avaliación da Oportunidade Adiantada (art. 19 das Normas
de Avaliación, Revisión e Reclamacións das Cualificacións dos Estudos de
Grao e Mestrado Universitario) serán específicas para esta
oportunidade. Esta será avaliada por medio dunha proba mixta que suporá o
100 % da cualificación final. Esta proba mixta será deseñada de maneira
singular e específica para valorar en que medida o/a estudante adquiriu
os resultados da aprendizaxe aos que se fai referencia na presente
guía. Os estudantes a tempo parcial serán avaliados segundo o sistema descrito. A cualificación de non presentado aplicarase ao alumnado que soamente participa en actividades de avaliación con un peso inferior ao 20% da cualificación final, independentemente da puntuación obtida.
|
Sources of information |
Basic
|
Arnold, G. (2008). Corporate Financial Management. Prentice Hall, Harlow, 4th Ed.
Piñeiro, de Llano, Álvarez (2006). Dirección Financiera; modelos avanzados de decisión con Excel. Madrid, Delta
Piñeiro, de Llano (2009). Dirección financiera; un enfoque centrado en valor y riesgo. Madrid, Delta
de la Fuente, D. (2011). Ejercicios de valoración financiera. Editorial Universitaria Ramón Areces
Rodríguez, A. (2001). Estrategias de Planificación Financiera Aplicada. Andavira editora, Santiago
Berk, J.; DeMarzo, P (2017). Finanzas Corporativas. McGraw-Hill, 9ª Ed.
Piñeiro, C., de Llano, P. (2012). Finanzas Empresariales. Teoría y Modelos con hoja de cálculo.. Andavira, Santiago
Mascareñas, J. (2011). Fusiones, adquisiciones y valoracion de empresas. Ecobook, 5º edición
Morris, J.R.; Daley, J.P. (2017). Introduction to Financial Models for Management and Planning. CRC Press
Piñeiro, de Llano (2009). Principios y modelos de dirección financiera. Santiago, Tórculo ediciones
Fernández, P. (1999). Valoración de empresas. Gestión 2000 |
|
Complementary
|
De Pablo, A. (2000). Matemática de las Operaciones Financieras II. UNED
De Pablo, A. (2002). Matemática de las Operaciones Financieras I. UNED |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
No escenario docente semipresencial, combinaríanse sesións
presenciais e en liña, seguindo as instrucións da institución. En escenarios docentes presenciais e semipresenciais, intentaríase
facilitar, na medida do posible, o seguimento en liña das sesións presenciais. O
uso de dispositivos electrónicos (ordenadores, tabletas e teléfonos) na aula
poderá autorizarse exclusivamente para usos académicos. |
|