Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A3 |
CE03 - Coñecer os rasgos xerais e as diferenzas entre os principais tipos de sociedades mercantís. |
A4 |
CE04 - Coñecer o proceso de creación dunha sociedade e saber redactar os seus estatutos. |
A5 |
CE05 - Saber realizar un diagnóstico estratéxico do sector no que se atopa situado a empresa ou organización. |
A6 |
CE06 - Saber realizar a segmentación e o posicionamento estratéxico nos mercados e elaborar un plan de mercadotecnia. |
A18 |
CE18 - Coñecer as obrigacións tributarias das empresas. |
A19 |
CE19 - Identificar as fontes que permitan a actualización permanente da normalización tributaria. |
A20 |
CE20 - Coñecer a normativa laboral necesaria para a xestión empresarial. |
B1 |
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B2 |
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B3 |
CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
B4 |
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades |
B6 |
CG1 - Organizar e planificar a xestión empresarial. |
B7 |
CG2 - Resolver problemas empresariais. |
B8 |
CG3 - Tomar decisións na empresa de forma efectiva. |
B9 |
CG4 - Compromiso ético na dirección empresarial. |
B10 |
CG5 - Aplicar coñecementos á xestión empresarial |
B12 |
CG7 - Adaptarse a novas situacións e xerar novas ideas no mundo empresarial. |
B14 |
CG9 - Entender a importancia da cultura emprendedora. |
C1 |
CT01 - Saber manexar as fontes de información relevante e o seu contido |
C2 |
CT02 - Valorar críticamente o coñecemento e a tecnoloxía. |
C3 |
CT03 - Valorar a importancia da aprendizaxe ao longo de toda a carreira profesional. |
C4 |
CT04 - Traballar en equipo e desenvolver un espírito lóxico e creativo. |
C5 |
CT05 - Capacidade de análise e síntese |
C6 |
CT06 - Comunicación oral e escrita. |
C7 |
CT07 - Capacidade crítica. |
C8 |
CT08 - Capacidade de liderado |
C9 |
CT09 - Habilidade para traballar de forma autónoma. |
C10 |
CT10 - Capacidade para comunicarse con expertos doutras áreas. |
C11 |
CT11 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Distinguir entre os distintos tipos sociais e elixir entre o tipo social adecuado en función da actividade empresarial que se propoña desenvolver, así como redactar estatutos sociais.
|
AJ4 AJ5 AJ6
|
BJ1 BJ2 BJ3 BJ4 BJ6 BJ7 BJ8 BJ9 BJ10 BJ12 BJ14
|
CJ1 CJ2 CJ3 CJ4 CJ5 CJ6 CJ7 CJ8 CJ9 CJ10 CJ11
|
Coñecer a normativa laboral e coñecer o sistema tributario español, particularmente as figuras impositivas relacionadas coa contorna empresarial. |
AJ3 AJ18 AJ19 AJ20
|
|
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Introdución ao dereito de sociedades
- As sociedades de persoas
- As sociedades de capital
- As sociedades de base mutualista
- O proceso de creación dunha sociedade
- Introdución ao dereito Laboral
- Dereito Laboral Individual
- Dereito Laboral Colectivo
- Conceptos básicos de fiscalidad
- O sistema fiscal español
- Fiscalidad empresarial en España
- O IVA, definición, cálculo y excepciones
- O Imposto de Sociedades: identificación, base imponible: amortizaciones, existencias, deducciones y estructura del impuesto.
- |
No es necesario un mayor detalle. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Case study |
A3 A18 A19 A20 B1 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B9 B10 B12 B14 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 |
16 |
34 |
50 |
Problem solving |
A4 A5 A6 B1 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B9 B10 B12 B14 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 |
5 |
15 |
20 |
|
Personalized attention |
|
5 |
0 |
5 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Case study |
Os grupos de traballo asignados á realización do proxecto de empresa, resolverán cuestións relativas aos temas que conformen os contidos desta materia e de forma específica o seu emprego no proxecto asignado.
O obxectivo é que o profesor propoña casos de estudio vinculados coa dirección do dereito da empresa, coa finalidade de buscar unha conexión entre os contidos da materia e a realización final do proxecto. |
Problem solving |
Farase un especial fincapé na necesidade de que sexa o propio estudante quen formule o problema que pretende abordar, as técnicas, instrumentos, marcos conceptuais, bases documentais e estratexia para a procura de solucións ao mesmo. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Case study |
Problem solving |
|
Description |
O profesor ademais de atender ás cuestións suscitadas polos estudantes en cada unha das clases, atenderaos de forma máis ampla e personal (o grupo do proxecto) nas sesións de tutorías. Nos horarios de tutoría os alumnos serán atendidos para aclarar aquelas dúbidas que lles xurdan para a preparación da materia.
Durante o desenvolvemento dos casos, o alumno poderá intervir para preguntar, aclarar ou expoñer o seu punto de vista sobre algún aspecto relativo ao caso, e atenderase de forma personalizada a cada un dos grupos de traballo orientándoos na formulación do caso, fomentando a discusión constructiva entre os compoñentes do grupo e corrixindo aqueles aspectos do traballo que a xuízo do profesor así o requiran.
O seguimiento de cada un dos traballos contribuirá a poder valorar de forma máis precisa o esforzo realizado por cada un dos compoñentes do grupo de traballo.
En relación co alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, débese ter en conta o seguinte: acordarase ao comezo do curso un calendario específico de tutorías compatibles coa súa dedicación.
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Case study |
A3 A18 A19 A20 B1 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B9 B10 B12 B14 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 |
Se valorará a capacidade do alumno para aplicar a metodoloxía do caso utilizando os coñecementos específicos desta materia. Mediante presentación do proxecto por todolos membros do grupo. |
70 |
Problem solving |
A4 A5 A6 B1 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B9 B10 B12 B14 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 |
Se valorará a capacidad do alumno para la solución de problemas utilizando os coñecementos específicos desta materia. Intervención de todolos membros do grupo do proxecto. |
30 |
|
Assessment comments |
Dado que no deseño currícular do MBA, para a valoración do alumno é
necesaria unha estreita colaboración dos profesores de cada materia co
director responsable da empresa o proxecto. A valoración do traballo desenvolvido
polo estudante en cada unha das materias soamente cobra sentido si
resulta adecuado para resolver os problemas de xestión da empresa na que
o alumno participa.
É evidente que o estudo de casos esixe para a súa realización a
aplicación adecuada das metodoloxías de solución de problemas, a
presentación oral dos resultados da análise, a capacidade de discutir e
defender os criterios que sustentan a análise e a procura, filtrado,
selección e consulta de fontes de documentación que apoien a análise.
En todo caso, o sistema de avaliación sería: 70% estudo de casos e 30% solución de problemas.
Os criterios de avaliación serán iguais tanto na primeira como na segunda oportunidade.
Os alumnos con dedicación a tempo parcial e con dispensa académica de
exención de asistencia terase en conta o seguinte. En primeiro lugar,
empregarase a plataforma Moodle e o correo electrónico como vehículo de
comunicación principal para a xestión de contidos tutorías e entrega de
traballos. En segundo lugar, acordarase, ao comezo do curso, un
calendario específico de datas compatible coa súa dedicación, pero terán
a mesma obrigación de realizar as actividades correspondentes e de
acudir a calquera tipo de proba de avaliación que o alumnado a teimpo
completo. E, en terceiro lugar, excepto para as datas aprobadas na Xunta
de Facultade no que compete á proba obxectiva, para as restantes probas
acordarase ao comezo do curso un calendario específico de datas
compatible coa súa dedicación.
Cualificación de non
presentado Corresponde ao alumno, cando só participe de actividades de
avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a
cualificación final, con independencia da cualificación alcanzada.
|
Sources of information |
Basic
|
|
Dado que a análise e procura de fontes documentales é unha das
metodoloxías desenvolvidas durante o curso e sometidas a valoración,
será o propio alumno (orientado polo profesor) quen en función dos
problemas que teña que abordar buscará as referencias documentales máis
apropiadas.
No entanto, ao longo do desenvolvemento do curso, tanto os profesores
como os directores de empresa suxerirán o material que consideren máis
conveniente en cada momento. |
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|