Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A11 |
CE11Leer e comunicarse no ámbito profesional en máis dun idioma, en especial en inglés. |
A13 |
CE13-Comunicarse con fluidez no seu contorno e traballar en equipo. |
B1 |
CB1 - Que os estudantes demostren posuir e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e que soe encontrar nun nivel que, ainda que se apoia en libros de texto avanzados, inclue tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo. |
B2 |
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ó seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que se demostran por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da su entorna de traballo. |
B3 |
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da su área de estudo) para emitir xuizos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B4 |
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B5 |
CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
CG1- Que os estudantes formados se convertan en profesionais capaces de analizar, reflexionar e intervir sobre os diferentes elementos que constitúen un sistema económico |
B7 |
CG2 - Que os estudantes coñezan o funcionamento e as consecuencias dos sistemas económicos, as distintas alternativas de asignación de recursos, acumulación de riqueza e distribución da renda e estean en condicións de contribuír ao seu bo funcionamento e mellora |
B8 |
CG3 -Que os estudantes sexan capaces de identificar e anticipar os problemas económicos relevantes, identificar alternativas de resolución, seleccionar as máis axeitadas e avaliar os resultados aos que conduce. |
B9 |
CG4 -Que os estudantes respecten os dereitos fundamentais e de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con minusvalidez. |
C1 |
CT1-Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C6 |
CT4-Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
CT5-Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
CT6-Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Cooperar en debates e traballos de equipo. |
A11 A13
|
B4
|
C1 C6 C7 C8
|
Coñecemento dos principais conceptos ou nocións da socioloxía e da socioloxía económica |
|
B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B9
|
C1 C6 C7 C8
|
Entender as decisións dos principais axentes socioeconómicos e as súas consecuencias macroscópicas (na economía e a sociedade) |
|
B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B9
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Unidade 1: Una primeira aproximación á socioloxía e á socioloxía económica |
Contexto histórico e intelectual do nacemento da socioloxía.
Unha primeira definición da socioloxía.
A macro e o micro en socioloxía.
Enfoque sociolóxico da economía.
Categorías e obxecto de estudo da socioloxía e da socioloxía económica.
|
Unidade 2: A tarefa sociolóxica: para que e como abordar o obxecto de estudo |
Tipos de socioloxía.
Particularidades do obxecto do estudo sociolóxico.
Descrición, comprensión, explicación, predición.
A conexión macro-micro.
Explicación: causalidade, mecanismos e leis.
|
Unidade 3: A explicación sociolóxica do comportamento económico (I): Cultura e comportamento social e económico |
Cultura e sociedade.
Socialización.
Funcións, normas e expectativas sociais.
Valores culturais e decisións económicas.
Cultura de empresas e cultura de empresas.
Patróns culturais de consumo.
|
Unidade 4: A explicación sociolóxica do comportamento económico (II): Racionalidade e comportamento social e económico |
Racionalidade instrumental e racionalidade cognitiva.
Racionalidade e heurística do comportamento limitadas.
|
Unidade 5: A explicación sociolóxica do comportamento económico (III): Bioloxía e comportamento social e económico |
O papel da bioloxía na explicación do comportamento social e económico.
Adaptacións evolutivas e decisións económicas.
O papel das adaptacións na explicación dos patróns de consumo.
|
Unidade 6: Interacción social e as súas consecuencias: Xurdimento de fenómenos sociais |
Efectos perversos.
Agregación sinxela e complexa.
Interaccións estratéxicas e os seus resultados.
Acción colectiva e dilemas sociais.
Causas acumulativas.
Efectos acumulativos.
Efectos de limiar.
Redes e modelos de difusión.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Proba obxectiva |
A11 B1 B4 B5 |
2 |
8 |
10 |
Traballos tutelados |
A13 B2 B1 B3 B4 B6 B7 B8 B9 C1 C6 C8 |
16 |
16 |
32 |
Seminario |
A11 A13 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C6 C8 |
25 |
25 |
50 |
Sesión maxistral |
B2 B5 B7 |
27 |
27 |
54 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba obxectiva |
Exame tipo test correspondente ás convocatorias oficiais coa totalidade do temario. |
Traballos tutelados |
Realización de varios traballos individuais e colectivos nos que se aplican os coñecementos transmitidos nas sesións maxistrais e os seminarios de lecturas. |
Seminario |
Consistirá na lectura e discusión grupal de distintos textos básicos relacionadas coa materia, así como a avaliación do coñecemento adquirido cos mesmos mediante probas tipo-test |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisual e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
A atención personalizada será de carácter individual ou grupal, para resolver dúbidas e / ou problemas que xurdan durante as clases, a realización dos traballos titorizados ou a lectura e estudo das lecturas do seminario.
A atención pódese facer de xeito persoal ou se o alumno o prefire, practicamente a través de Teams, nas horas de titoría establecidas para este propósito.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Seminario |
A11 A13 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C6 C8 |
Probas tipo test sobre as lecturas do curso |
30 |
Proba obxectiva |
A11 B1 B4 B5 |
Exame tipo-test sobre os contidos do programa, que se celebrará nas datas oficiais
|
40 |
Traballos tutelados |
A13 B2 B1 B3 B4 B6 B7 B8 B9 C1 C6 C8 |
Traballos individuais e colectivos de carácter práctico relacionados coa materia
|
30 |
|
Observacións avaliación |
PRIMEIRA OPORTUNIDADE A nota do apartado “seminarios” será a media das notas obtidas nas distintas probas de tipo-test que se realizarán ao longo do curso para avaliar o coñecemento adquirido a partir das lecturas. As probas deste apartado que non se realicen computarán como un 0. A nota do apartado “traballos tutelados” será a media das notas das distintas actividades prácticas, individuais e colectivas, que se irán facendo ao longo do curso. Os traballos deste apartado que non se entreguen computarán como un 0. Para superar a asignatura é necesario aprobar a proba obxectiva. SEGUNDA OPORTUNIDADE O peso relativo dos distintos apartados no sistema de avaliación da segunda oportunidade será o mesmo da primeira. Para a segunda oportunidade, os/as estudantes terán a oportunidade de: a) Si a media do apartado “traballos tutelados” foi inferior a 5 na primeira oportunidade, poderán reelaborar os traballos tutelados que suspendan. b) Si a media do apartado “seminarios” foi inferior a 5 na primeira oportunidade, terán que enfrontarse a unha proba test única sobre TODAS as lecturas de semanarios do curso. c) Si a nota da proba obxectiva foi inferior a 5 na primeira oportunidade, poderán volver repetir a proba. CONVOCATORIA ADIANTADA Os/as alumnos/as que se vaian a presentar á "Convocatoria adiantada", deberán contactar co profesor ao comezo de curso para que lles indique o sistema de avaliación. ESTUDANTES CONRECOÑECEMENTO DE DEDICACIÓN A TEMPO PARCIAL E DISPENSA ACADÉMICA DE EXENCIÓN DEASISTENCIA Aqueles alumnos que se acollan ao recoñecemento de dedicación a tempo parcial (os que non se acollan á avaliacióncontinua presencial), deberán poñerse en contacto co profesor a comezo decurso. A súa avaliación basearase nun portafolio que inclúa unha recensión decada unha das lecturas obrigatorias do curso (40%) e o exame presencial realizado na data oficial estipulada pola UDC (60% da nota). Para aprobar a materia é necesario aprobar o exame presencial. CUALIFICACIÓN DENON PRESENTADO Entre o alumnado a tempo completo, terán a cualificación de “Non presentado” aqueles que cumpran calquera das seguintes condicións: a) Nonpresentarse á proba obxectiva b) Nonpresentarse a máis da metade das probas de seminario. Entre o alumnado a tempo parcial, terán a cualificación de “Non presentado” aqueles que cumpran calquera das seguintes condicións: a) Nonpresentarse á proba obxectiva b) Nonpresentar o portafolio de recensións de lecturas. SOBRE CONDICIÓNSDE AVALIACIÓN FINAL Está prohibido acceder ao aula de exame con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou almacenamento de información. IDENTIFICACIÓN DO ESTUDANTE O estudante debe acreditar a súa personalidade de acordo coa normativa vixente.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Fernández Enguita, M. (1998). Economía y sociología: para un análisis sociológico de la realidad económica. Madrid : Siglo XXI
Goldthorpe, J.H. (2017). La sociología como ciencia de la población. Alianza Editorial
Boudon, R. (2004). La sociología que realmente importa. Papers: revista de sociologia, (72), pp.215-226.
Schelling, T.C. (1989). Micromotivos y macroconducta. México: Fondo de Cultura Económica
Linares, F. (2018). Sociología y teoría social analíticas. Editorial: Alianza
Boudon, R. (2010). “El homo sociologicus: ni idiota racional ni irracional”. En: Noguera, J.A. ed., Teoría sociológica analítica. CIS. |
|
Bibliografía complementaria
|
|
Boudon, R. (1980). Efectos perversos
y orden social. Premiá.
Boudon, R. (1981).
Lógica de lo social. Introducción al
análisis sociológico. La rialp.
Elster, J. (2010).
La explicación del comportamiento social:
más tuercas y tornillos para las ciencias sociales. Editorial Gedisa.
Esping-Andersen, G. (2000). Fundamentos sociales de las economías
postindustriales. Ariel
Golthorpe, J.H. (2010). De la
sociología: números, narrativas e integración de la investigación y la teoría.
CIS.
Hedström, P. and Swedberg, R. eds. (1998). Social mechanisms: An
analytical approach to social theory. Cambridge University Press.
Mingione E. (1994). Las Sociedades Fragmentadas. Una Sociología De La Vida
Más Allá Del Paradigma Del Mercado. Cap. 1, 2,3 y 4. Ministerio de Trabajo y
Seguridad Social
Noguera, J.A. (2003). ¿Quién teme al individualismo metodológico?: Un
análisis de sus implicaciones para la teoría social. Papers: revista de
sociologia, (69), pp.101-132.
Olson, M.
(1965). The logic of collective action: public goods and the theory of
groups. Harvard University Press.
Pinker, S. (2003).
The blank slate: The modern denial of human
nature. Penguin.
Quivy R.; campenhoudt L., (2002). Manual de investigación en ciencias
sociales. Limusa Noriega Editores
Sánchez-Cuenca, I. (2009). Teoría de juegos (Vol. 34). CIS.
Sennet, R. (1998). La corrosión del carácter. Las consecuencias personales
del trabajo en el nuevo capitalismo. Barcelona, Anagrama
Tomasello, M. (2010). ¿Por qué cooperamos?. Katz Editores.
Watson, T. (1995). Trabajo y sociedad. Manual introductorio a la
sociología del trabajo, industrial y de la empresa. H |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Principios de Microeconomía/611G01001 | Historia Económica/611G01002 | Estatística I/611G01006 | Economía da Empresa: Dirección e Organización/611G01008 |
|
Materias que continúan o temario |
Estatística II/611G01014 | Métodos Estatísticos e Introdución á Econometría/611G01019 | Análise Económico das Organizacións/611G01032 | Marketing/611G01035 | Investigación de Mercados/611G01040 |
|
|